Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oon töissä lääkärinä ja vihaan tätä koko alaa

Vierailija
01.11.2023 |

VIHAAN VIHAAN VIHAAN.

Elämäni suurin virhe oli hakea lääkikseen. Tämä on niin täyttä paskaa ihan jokaiselta osa-alueeltaan.

Ainoa tavoite elämässä enää yrittää päästä pois tältä alalta.

Kommentit (125)

Vierailija
81/125 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Erikoistu röntgenlääkäriksi. Ei tarvitse kovin usein potilaita tavata.

Tai patologiksi, niin potilas ei anakaan tee valitusta.

Suurimman osan valituksista ja kanteluista taitavat tehdä aggressiiviset omaiset.

Vierailija
82/125 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele että vihataan potilastyötä, nykyään ihmiset on niin perseestä, että asiakaspalvelijanakin on ihan loppu. Saati sitten, jos näitä pitäisi alkaa vielä hoitamaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/125 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Älä viitsi. Sinulla ei ole sen vertaa älyä, että osaisit esittää lääkäriä vauvapalstalla.

Ei kukaan lääkäriksi lukenut heittäydy vauvaksi parkumaan työnsä surkeutta anonyymipalstalle. 

Ihmisiä hekin ovat.

Niin. Vauvoja, joiden tunne-elämä ja identiteetti ovat kiinni siitä, mitä toiset heille sanovat. Ilman muita he tuhoutuisivat, koska edes lapsuutta ei ole viitsitty elää loppuun. 

Tunnetko tosiaan kaikki Suomen 30 000 lääkäriä voidaksesi moisen steitmentin antaa?

Vierailija
84/125 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Lääkärit onkin täysiä mulkk.ja, osaamattomia ja kusipäisiä apinoita. 

Ja sinun koulutustasosi oli?

Vierailija
85/125 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Onneksi ei tarvitse käydä juuri koskaan lääkärissä. Ehkä se terveydenhoitoalan piina alkaa helpottaa sitten, kun suuret ikäluokat alkavat päätymään sinne hautaan.

Meinaatko, että suurten ikäluokkien kuoltua ei enää vanhennuta?

Vierailija
86/125 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

en ihmettele aloitusta. Lekureista tullut teollisuuden reseptirobotteja. Joilla hoidetaan vaan oireita...

Ja pahinpana nyt nuo k boosterit... Ei voi olla huomaamatta tuhoa immuniteetille jota aiheuttavat

Miten sen huomaa?

Vierailija
87/125 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Oon huomannu että lääkärit vihaan alaansa ja sitte kostavat sen potilailleen. Esim. mulle laitettiin Tampereen Acutassa päähän tikkejä ilman puudusta ja arvatkaa sattuko? Kun nostin vähän päätäni että saisin henkeä vedettyä kyynelten, veren ja liman keskeltä niin lekuri huusi täysillä että PÄÄ ALAS. En mene enää koskaan lääkäriin, mieluummin kuolen kotona.

Mitäs kompuroit itsesi verille, ts juo vähemmän. Lääkärit ja muukin henkilökunta ovat niin kyllästyneitä juoppoihin, jotka tukkivat päivystyksen ja hankaloittavat oikeiden potilaiden hoitoon pääsyä.

Omakin kokemukseni on sama HUS:n päivystyksestä. Vknloppuna potilaat ovat päihtyneitä, aggressiivisia ja itse aiheuttaneet ruhjeensa. Ja kun tämä toistuu joka vknloppu ja juhlapäivä, helposti loppuu se ymmärtäminen.

Vierailija
88/125 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Erikoistu röntgenlääkäriksi. Ei tarvitse kovin usein potilaita tavata.

Tai patologiksi, niin potilas ei anakaan tee valitusta.

Otetaan kudosnäytteitä ihan eläviltäkin vaikka leikkauksen yhteydessä. Sillä on varmaan merkitystä onko kudoksessa syöpää vai ei kun kirurgi odottaa salissa jääleikeastausta.

Vierailija
89/125 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Voitko auttaa minua? Lääketieteellinen ongelma.

Voin kertoa sen kohta. 

Eli olen 35 vuotias.

Olen kolmisen vuotta (syksystä 2020 juonut liikaa)

Join päivittäin 3-6 annosta välillä 2020 lokakuu-2021 maaliskuu.

Vähensin.

Mutta join useita kertoja viikossa silti.

Annoksia liikaa.

Tuota jatkui syksyyn 2022 asti, kunnes vuosi sitten lähti taas lapasesta.

Join 5-8 annosta illassa välillä 2022 syyskuu- elokuu 2023, viikonloppuina meni enemmän n. 10 annosta per päivä.

Elokuussa 2023 vähensin.

Olen sen jälkeen juonut vain n. 15 annosta per viikko.

Kunnes taas viikko sitten lähti lapasesta ja mennyt joka ilta 8-10 annosta.

Haluan lopettaa kokonaan, mutta en ole uskaltanut käydä labrakokeissa ollenkaan. 

En tiedä maksani vointia.

Onkohan

Lääkärinä voin sanoa että kun ei ne laboratoriokokeet maksaa pelasta. Sen kyllä huomaa kun maksa ei enää toimi esimerkiksi keltaisuuden muodossa tai kun vatsa turpoaa. Maksa lähtee toipumaan lähes aina kun lopettaa juomisen.  Toki kompensoitumattomassa maksakirroosissa kuolemanriski on suuri ja suurin osa elää alle vuoden. T: Lääkäri

Vierailija
90/125 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Minä vihaan lääkäreitä. T. Potilas 

Minä vihaan potilaita aina silloin tällöin. Sellaiset jotka eivät ymmärrä että hoidamme vain työmme mutta emme ala järjestää ylimääräisiä tutkimuksia tai muita ekstapalveluilta niitä vaativille ovat niitä joiden vuoksi tekisi mieli vaihtaa alaa. T: Lääkäri

Vierailija
91/125 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Voitko auttaa minua? Lääketieteellinen ongelma.

Voin kertoa sen kohta. 

Eli olen 35 vuotias.

Olen kolmisen vuotta (syksystä 2020 juonut liikaa)

Join päivittäin 3-6 annosta välillä 2020 lokakuu-2021 maaliskuu.

Vähensin.

Mutta join useita kertoja viikossa silti.

Annoksia liikaa.

Tuota jatkui syksyyn 2022 asti, kunnes vuosi sitten lähti taas lapasesta.

Join 5-8 annosta illassa välillä 2022 syyskuu- elokuu 2023, viikonloppuina meni enemmän n. 10 annosta per päivä.

Elokuussa 2023 vähensin.

Olen sen jälkeen juonut vain n. 15 annosta per viikko.

Kunnes taas viikko sitten lähti lapasesta ja mennyt joka ilta 8-10 annosta.

Haluan lopettaa kokonaan, mutta en ole uskaltanut käydä labrakokeissa ollenkaan. 

Mitenkäs elinajan odote? Onko oletettavaa, että se on minulla lyhenemään päin jo nyt, lopettamisesta huolimatta?

Vai pelastaako lopettaminen siltä osalta?

Eli voin vielä palauttaa terveyden ja elää normaalin elämän, vai voiko peli olla joltain osin jo pahasti menetetty, siihen viittasin.

Vierailija
92/125 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Älä viitsi. Sinulla ei ole sen vertaa älyä, että osaisit esittää lääkäriä vauvapalstalla.

Ei kukaan lääkäriksi lukenut heittäydy vauvaksi parkumaan työnsä surkeutta anonyymipalstalle. 

Meitä on täällä aika monta kommentoimassa. Suurin osa tekee työtänsä mielellään mutta joskus on potilaita jotka jättäisin mieluummin kohtaamatta. Suoraan sanottuna ei kovin paljoa kiinnosta huumausaineiden käyttäjät, muut päihdekäyttäjät ja mielenterveyspotilaat jotka hakevat huomiota päivystyksestä. Kaikki hoidetaan kunnolla mutta ei oikein empatiaa löydy partakoneen teriä tai paristoja nielleelle joka tulee kymmenettä kertaa päivystykseen. Toivon tietysti että apu löytyy kaikille mutta itse en sellaista voi järjestää. T: Päivystyksen lääkäri

Vierailija
93/125 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, no sinä voit vihata ammattiasi aika hyvällä palkalla, kun aika moni meistä muista joudumme vihaamaan ammattiamme surkealla palkalla. On siinä vissi ero 

Vierailija
94/125 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mielikuva lääkäreistä on huonontunut jo ennen sinua. Ahneita, veronmaksajien rahojen kuppaajia.

Livenä heitä ei tapaa - ainakaan terveyskeskuksessa - silloin harvoin kun tarvetta on ollut.

Olenkohan viimeksi nähnyt lääkärin 10 vai 20 vuotta sitten?

MIelikuva lääkäreistä on median luoma ja lääkärivihaa on paasattu viimeiset kaksikymmentä vuotta. Eipä ihmet että esimerkiksi terveyskeskuksiin ei saada lääkäreitä kun työpaikasta puhutaan arvauskeskuksena. En minäkään sinne menisi töihin kun moni asia on siellä pielessä kuten toimimattomat tietojärjestelmät ja jättimäinen byrokratia.

Nykytyöpaikassa on kahden vuoden aikana lähtenyt kahdeksan ja tullut kaksi jos minut lasketaan mukaan. Onneksi lomaa on vielä saanut koska ilman sitä ei jaksa. Lääkäripula ei vaikuta kiinnostavan omia esihenkilöitä joten on parasta ajatella vain omaa jaksamistaan. Eläkeikään on vielä reilut kymmenen vuotta mutta en edes kuvittele että jatkaiisin paria vuotta pitempään enää. Pian on aika ottaa rauhallisemmin ja  nauttia eälmästä kun vielä voi.

T: Erikoislääkäri kahdelta alalta

Vierailija
95/125 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kaikki tuntemani lääkärit tuntuvat suhtautuvan näin? Kaverini tekee mahdollisimman vähän viikkotunteja, hänelle riittää se, kun palkka on niin hyvä kuitenkin. Kahden tuttavan lääkäri-isät eivät suositelleet lapsilleen omaa ammattiaan. Lapsen kaverin lääkärivanhemmat tekevät myös töitä ihan minimin ja saikuttavat vähän väliä.

Vierailija
96/125 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Joo, no sinä voit vihata ammattiasi aika hyvällä palkalla, kun aika moni meistä muista joudumme vihaamaan ammattiamme surkealla palkalla. On siinä vissi ero 

Suomessa on ilmainen koulutus. Sinullakin on mahdollisuus hakea lääketieteelliseen.

Vierailija
97/125 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaa ei koskaan kannata valita pelkästään korkean arvostuksen vuoksi. Terveydenhoito ja sosiaaliala ovat suoraan sanottuna perseestä, ellei todellakin koe ihmisten auttamista kutsumuksena. Palkka on aika pian laiha lohtu.

Vierailija
98/125 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis lääkärinähän voit vallan hyvin hakea vaikka mitä muita töitä, missä ongelma?

Vierailija
99/125 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Minä vihaan lääkäreitä. T. Potilas 

Minä vihaan potilaita aina silloin tällöin. Sellaiset jotka eivät ymmärrä että hoidamme vain työmme mutta emme ala järjestää ylimääräisiä tutkimuksia tai muita ekstapalveluilta niitä vaativille ovat niitä joiden vuoksi tekisi mieli vaihtaa alaa. T: Lääkäri

Kunpa hoitaisittekin työnne. Se riittäisi. Mut moni ei määrää ihan niitä tutkimuksia, joita tarvittaisiin. Itse olen kärsinyt kivuliaassa sairaudessa yli 15 vuoden diagnoosiviiveen sen takia, että lääkärit ei hoida hommiaan. Enkä ole ainoa.

Vierailija
100/125 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naislääkärit varsinkin vois vähän kattoo ulkoista habitustaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi