Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AL : Tamperelainen ravintola antaa sakon, jos ei asiakas syö lautasta tyhjäksi

Vierailija
30.10.2023 |

On pakko syödä loppuun tai maksat 15-30 euron sakon.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4ddd2b62-7f4d-44b0-a69b-f48ac249cd00

Kommentit (621)

Vierailija
581/621 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Tuo on huonoa bisnestä niin monella tasolla.

Herää kysymys tarjoillaanko samaa ruoka uutena seuraavana päivänä? Riisi ei säily päivää.

Eli jos ruuat jää tarjoilupöydälle ne kaadetaan kuitenkin roskiin. Eikö niin? Toivon näin

No ei tietenkään tarjoilla. Pointtina on se että ravintola voi alunperinkin tehdä vähemmän ruokaa yhdelle päivälle, kun ihmiset eivät lappaa sitä kilokaupalla roskiin. Eikö se ole jo ihan maapallonkin kannalta järkevintä?

Olisihan se hienoa, mutta todennäköisesti ravintola ei kuitenkaan tee ja aseta merkittävästi vähemmän ruokaa esille.

Kuten sanottua, ravintoloiden hävikistä vain 30% on asiakkaiden lautasille jäänyttä ruokaa. Valtaosa ruuan haaskauksesta on ihan ravintoloiden omaa syytä.

Vierailija
582/621 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi mennä sinne "syömään" 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/621 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Joo en oo menossa syömään. Herää kysymys voinko itse keksiä kauppaani täysin random sakkoja. Et pieraissut tullessasi, 10 euron sakko

Vaikutat todella fiksulta ihmiseltä.

Vierailija
584/621 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki: pakasterasia laukkuun mukaan ja sinne vaivihkaa kaikki ylijäämät. Olen tehnyt näin joskus muutamassa buffa-paikassa, vaikka ylijäämästä ei lisämaksua ole perittykään.

Vierailija
585/621 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Herää kysymys tarjoillaanko samaa ruoka uutena seuraavana päivänä? Riisi ei säily päivää.

Eli jos ruuat jää tarjoilupöydälle ne kaadetaan kuitenkin roskiin. Eikö niin? Toivon näin

No ei tietenkään tarjoilla. Pointtina on se että ravintola voi alunperinkin tehdä vähemmän ruokaa yhdelle päivälle, kun ihmiset eivät lappaa sitä kilokaupalla roskiin. Eikö se ole jo ihan maapallonkin kannalta järkevintä?

Olisihan se hienoa, mutta todennäköisesti ravintola ei kuitenkaan tee ja aseta merkittävästi vähemmän ruokaa esille.

Kuten sanottua, ravintoloiden hävikistä vain 30% on asiakkaiden lautasille jäänyttä ruokaa. Valtaosa ruuan haaskauksesta on ihan ravintoloiden omaa syytä.

Mitä ihmettä juuri luin? Meinaatko että ravintolat huvikseen tekevät liikaa ruokaa joka päivän päätteeksi menee hävikkiin? :D Eiköhän valmistetavan ruoan määrä arvioida sen mukaan minkä verran sitä yleensä pöydästä otetaan. Jos miinustetaan siitä sikojen roskiin paiskoma osuus, voidaan tehdä vähemmän. Ja tietysti myös tehdään, muu olisi rahan heittämistä roskiin.

Vierailija
586/621 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Joo en oo menossa syömään. Herää kysymys voinko itse keksiä kauppaani täysin random sakkoja. Et pieraissut tullessasi, 10 euron sakko

Oon Mensan jäsen

Kui?

On epäeettistä pakottaa lihava syömään koko lautasen sakon uhalla. Ei sakkoja voi keksiä päästä.

Vierailija
587/621 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

En ole lautasellejättäjä, mutta en silti menisi tuollaiseen paikkaan, jossa joutuu pelkäämään sakkoja, ihan kun jossain vanhanajan kansakoulussa, karttakepistä näpeille jos ei ruoka maistu. Huhhuh.. Idea on sinänsä hyvä, pyritään vähentämään ruokahävikkiä, mutta keinot liian radikaalit. 

Eikö kannattaisi käydä terveysasemalla, sieltä saat ohjauksen mielenterveyden palvelujen piiriin, jos näet karttakeppejä joka puolella.

Vierailija
588/621 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija
589/621 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat vissiin unohtaneet että ovat asiakaspalvelualalla ja asiakkaista riippuvaisia. Hyvää matkaa konkurssiin vaan.

Vierailija
590/621 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija
591/621 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Oon Mensan jäsen

Kui?

On epäeettistä pakottaa lihava syömään koko lautasen sakon uhalla. Ei sakkoja voi keksiä päästä.

Mistä sä tuon lihavan tähän revit? Ja liian ruuan ottaminenko ei ole epäeettistä? On se ja sen lisäksi idioottimaisen tyhmää.

Vierailija
592/621 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Oon Mensan jäsen

Kui?

Kukaan ei pakota plösöä lappaamaan lautasta täyteen.

Vierailija
593/621 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sakon voi maksaa myös luonnossa

Jos rahaa ei ala löytyä

Vierailija
594/621 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää se cuckold tarina missä vaimo joutuu imeen kokin munaa kun rahaa ei oo maksa sakkoa?

Kun ei syöneet kaikkea 🤣

Vierailija
595/621 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Onko tää se cuckold tarina missä vaimo joutuu imeen kokin munaa kun rahaa ei oo maksa sakkoa?

Kun ei syöneet kaikkea 🤣

You eat too little? 😱

Vierailija
596/621 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kun ei syöneet kaikkea 🤣

Näin se menee

Vierailija
597/621 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kun ei syöneet kaikkea 🤣

Sakko on kokin päästä keksimä 🤣😂

Vierailija
598/621 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kovasti tämä tuntuu käyvän tunteisiin 🤣 Mä en todellakaan usko, että yksikään ravintolan linjausta puolustava ei muka itse ikinä olisi jättänyt buffetissa tai muussa ravintolassa ruokaa syömättä, koska ei ole jaksanut kaikkea tai ei tykkää. En minä, mutta muut 😃

On minultakin ruokaa jäänyt, joitakin lusikallisia. Mutta sehän olisi myös tässä ravintolassa ok. Ja nykyään olen oppinut vieläkin paremmin hallitsemaan annoskokojani ja vakiobuffeteissa tiedän jo mitä ruokia otan oikeasti vähän.

Vierailija
599/621 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuonne voisivat laittaa taustamusiikiksi Weird Al Yankovicin parodioversion ’Eat It’ Michael Jacksonin kappaleesta Beat It.

Sanat menee mm. että Have a big dinner, have a light snack, If you don't like it, you can't send it back, Just eat it, eat it!

Vierailija
600/621 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Mitä tuosta tappelette. Tuollaisiin ravintoloihin ei ole pakko mennä, mutta saa mennä, jos haluaa.

Jos kyseisen ravintolan idea on hyvä ja asiakkaita riittää, niin keneltä se on pois. Joka ei tykkää ideasta, menee jonnekin muualle.

Myös asiakas saa valita ravintolansa. Tyhjää jankkausta taas sivutolkulla

Totta kai jokainen saa valita missä käy. Iso osa keskustelusta on kuitenkin koskenut sitä, onko tuollainen ehto ylipäätään lainvoimainen, kun ottaa huomioon Suomen aika tiukan kuluttajansuojan.

Iso osa keskustelijoista on siinä tapauksessa melkoisia ääliöitä jos eivät tajua että ruoasta laskuttaminen ravintolassa on laillista. 

Tuolla ei edelleenkään laskuteta mitään, vaan rahastetaan jo kassalla etukätee

Tässä kyseisessä paikassa en ole käynyt, mutta monissa buffeteissa maksetaan lähtiessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi