Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi tori.fi:n "annetaan"-ilmoituksissa vaaditaan niin usein vaihdossa jotain?

Vierailija
30.10.2023 |

Eihän se ole antamista, jos vaihdossa vaaditaan jotain. Ja usein ei edes ole kyse siitä, että jostain arvokkaammasta tavarasta haluttaisiin vaihdossa mikä tahansa suklaalevy tai kahvipaketti, vaan jotkut vaatii suht arvottomastakin tavarasta esim. just tietynlaista kissanruokaa, joka maksaa kaupassa yli kympin, tai jotain muuta tarkalleen määriteltyä tavaraa joka ei vastaa arvoltaan mitään pikkuhiluja. "Ilmaisen" tavaran hakeminen on aika vaivalloista, kun sitä varten täytyy käydä ensin ostoksilla ja kaivaa kuvetta. Mitä järkeä siinä on? Miksei myyjät pyydä suoraan rahaa tai anna tavaroita ilmaiseksi pois?

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

annetaan ILMAISEKSI viidenkympin seteliä vastaan

Tässähän se pointti kiteytyy hyvin!

Vierailija
22/59 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vastaa kyllä ana ostajatkaan, tai ostelijoita varmaan ovat, kun eivä edes kiitä pyytämistään lisätiedoista.  Ei oöisi iso asia laittaa, että kiitos tiedoista, en osta nyt kuitenkaan.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Näen useasti paikallisella FB-kirppiksellä näitä "tuo vaihdossa suklaalevy". Miksei voi vaan laittaa euromääräistä hintaa, ei minua huvita ravata tuntemattomien puolesta kaupoilla. Lisäksi en tajua, kenelle kelpaa mikä tahansa suklaalevy, vai odottaako pyytäjä ehkä että kyselen vielä erikseen suklaatoiveet ja vaihdetaan joku 10 viestiä asiasta. Minä kun haluan pitää nettikaupat mahdollisimman vaivattomina ja viestinnänkin minimissä.

Ehkä ilmoituksen jättäjä pitää yllätyksistä? Sitä paitsi jonkun ajatuksen kanssa antama suklaa maistuu paremmalta kuin sama suklaalevy itse ostettuna (tai ainakin sitä on mukavampi syödä). Tämä siis koskee lähinnä niitä tilanteita, jos ei saa kaikkein halvinta levyä vaan jonkun hienon...

Tästä huolimatta olen itsekin sitä mieltä, että olisi parempi pyytää rahaa kuin suklaalevyä.

Vierailija
24/59 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ehkä he kokevat vain olevansa nokkelia ja hauskoja?

Sellaiset ihmiset ampuu kyllä itseään omaan jalkaansa. Moni maksuhaluinen hakee tavaroita pelkästään myydään-palstalta, ja iso osa niistä jotka tahtoo ilmaista tavaraa ei tahdo maksaa mitään.

Vierailija
25/59 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan noihinkin tarjota rahaa? Myyjä voi laittaa just sellaisen ilmoituksen kun haluaa, vaikka se joitakin ärsyttää. Ja kokeile tinkiä se suklaalevy vaikka suklaapatukkaan.

Vierailija
26/59 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ehkä he kokevat vain olevansa nokkelia ja hauskoja?

Sellaiset ihmiset ampuu kyllä itseään omaan jalkaansa. Moni maksuhaluinen hakee tavaroita pelkästään myydään-palstalta, ja iso osa niistä jotka tahtoo ilmaista tavaraa ei tahdo maksaa mitään.

Lisätään listaan nekin, jotka lukee kuvauksen huolimattomasti ja ottaa myyjään turhaan yhteyttä haaskaten kaikkien aikaa. Joku saattaa sopia noudosta ja tulee ovelle asti vain saadakseen kuulla, että missä se vaihdossa vaadittu Juhla Mokka onkaan...

Vierailija
27/59 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Näen useasti paikallisella FB-kirppiksellä näitä "tuo vaihdossa suklaalevy". Miksei voi vaan laittaa euromääräistä hintaa, ei minua huvita ravata tuntemattomien puolesta kaupoilla. Lisäksi en tajua, kenelle kelpaa mikä tahansa suklaalevy, vai odottaako pyytäjä ehkä että kyselen vielä erikseen suklaatoiveet ja vaihdetaan joku 10 viestiä asiasta. Minä kun haluan pitää nettikaupat mahdollisimman vaivattomina ja viestinnänkin minimissä.

Eiköhän lähinnä ajatus ole siinä että avun saaja pystyy edes jollain tavalla korvaamaan saamansa lahjoituksen, silloin tuskin on mitenkään olennaista mitä suklaata lahjoittaja saa. Minä lahjoitin yhdelle pyytäjälle tavaraa ihan ilmoittamatta mitään mitä haluaisin vastineeksi, niin en sitten saanut edes kiitosta. Seuraavaksi täytyy ehkä se kiitos laittaa minimivaatimukseksi, täytyy myöntää että aika paha maku jäi. 

Vierailija
28/59 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Eiköhän lähinnä ajatus ole siinä että avun saaja pystyy edes jollain tavalla korvaamaan saamansa lahjoituksen, silloin tuskin on mitenkään olennaista mitä suklaata lahjoittaja saa. Minä lahjoitin yhdelle pyytäjälle tavaraa ihan ilmoittamatta mitään mitä haluaisin vastineeksi, niin en sitten saanut edes kiitosta. Seuraavaksi täytyy ehkä se kiitos laittaa minimivaatimukseksi, täytyy myöntää että aika paha maku jäi. 

Itse aina kiitän vuolaasti itse, jos joku hakee jonkun lahjoitettavan tavaran. Itsehän olen haluamassa siitä eroon, joten hän tekee minulle palveluksen.

Haimme vähän aikaa sitten yhden tuotteen, jonka "hintana" oli tuotteet x ja y. Näiden arvo oli noin 8 euroa mutta mieluummin olisin vienyt vaikka 20 euroa ja päässyt helpommalla.

Vierailija
29/59 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos isompaa pakettia, kuten kissanruokaa,  ollan vaihdossa vailla, niin myyjällä ei ole sen vertaa rahaa, ethä pääsisi sekä kauppaan että maksamaan kissanruuan.  Pyytämällä jonkun tuomaan säästää kyydit ja palkaksi jakaa irtaimistoaan.  Oikeastaan aika epätoivoista.

Vierailija
30/59 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Eiköhän lähinnä ajatus ole siinä että avun saaja pystyy edes jollain tavalla korvaamaan saamansa lahjoituksen, silloin tuskin on mitenkään olennaista mitä suklaata lahjoittaja saa. Minä lahjoitin yhdelle pyytäjälle tavaraa ihan ilmoittamatta mitään mitä haluaisin vastineeksi, niin en sitten saanut edes kiitosta. Seuraavaksi täytyy ehkä se kiitos laittaa minimivaatimukseksi, täytyy myöntää että

Ai jos joku on ilmoittanut että haluaa lahjoituksena tavaran x, niin minä olen se jonka pitäisi kiittää jos lahjoitan hänelle sellaisen?

Vierailija
31/59 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyynisesti ajateltuna kyseessä tuskin on mikään pyyteetön lahjoittelu ja herttainen halu saada ja antaa suklaalevyjä.  Antaja saa rojulleen ilmaisen kuljetuksen pois, ja vielä suun makeaksi. 

Vierailija
32/59 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvipaketin tai suklaalevyn vielä jotenkin ymmärrän, kun niitä saattaa löytyä kaapeista, mutta hauskin oli kyllä vuosia sitten kun "myyjä" pyysi vaihdossa jotain ihme herppiruokaa :D En edes tiennyt mikä on herppi.

Vierailija
33/59 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo tapa vaihtaa varastettu tavara kissanruokaan, koska kaikki huumehörhöt eivät jaksa käydä kaupassa asti. Tuotattavat sen tavaran hakijalla.

Vierailija
34/59 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemukseni on osoittanut että jos vaadin vaihdossa kahvipaketin tai suklaalevyn, hakija todella tulee suuremmalla varmuudella koska oikeasti haluaa tuotteen.

ainoat oharit joihin olen törmännyt ovat kaikki olleet niitä joissa ilmoitin antavani ilman vaihdetaan-tuotetta.

Vierailija
35/59 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavin tapaus oli muutama vuosi sitten asuinalueemme fb-kirppiksellä kun naapuri halusi pöydästä maksuksi kahvipaketin. Siinä puolison kanssa ajateltiin, että voitaisiin pöytä ottaa, kun kaapissa on kahviakin. No, kun puoliso laittoi viestiä, niin vastausviestissä pyydettiinkin jotain tiettyä erikoiskahvia, joka olisi pitänyt hakea 3 km päästä. Sinänsä jännä, että aika varmasti kyseinen naapuri tiesi, että kahvi pitää käydä hakemassa kaupasta, eikä sitä löydy keneltäkään noin vain kaapista. Jäi pöytä sitten hakematta, kun ei niin paljoa kiinnostanutkaan.

Vierailija
36/59 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Suklaalevy on siitä hyvä, että jos maku ei miellytä, se on helppo antaa lahjaksi/tuliaisiksi jollekin muulle tai vaikka tarjota vieraille.

Vierailija
37/59 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Suklaalevy on siitä hyvä, että jos maku ei miellytä, se on helppo antaa lahjaksi/tuliaisiksi jollekin muulle tai vaikka tarjota vieraille.

Miksi tätä on miinustettu? Ylimääräisiä herkkuja voi viedä vaikka työpaikan taukotilaan ilahduttamaan muita. Halpakin suklaa syödään hetkessä.

Vierailija
38/59 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia joku epäkelpo suklaalevy olisi parempi maksuväline kuin ihan raha?

Vierailija
39/59 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaista tavaraa kinuaa eniten 16...29 v naiset.

Pyrkivät siis saamaan kaiken ilmaiseksi, mieluiten kuljetettuna.

Vierailija
40/59 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Miksi tätä on miinustettu? Ylimääräisiä herkkuja voi viedä vaikka työpaikan taukotilaan ilahduttamaan muita. Halpakin suklaa syödään hetkessä.

No oisko syynä se, että ota 3 e rahana, äläkä kanniskele turhia suklaalevyjä työpaikan taukotilaan.