Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itkettää kun korona on taas leviämässä

Vierailija
29.10.2023 |

Ahdistaa käydä kaupassa, kun ihmiset ovat niin itsekkäitä eivätkä enää käytä maskejakaan saati sitten pidä kiinni turvaväleistä. Miten tätä talvea taas jaksaa???

Kommentit (194)

Vierailija
121/194 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö, yritä rauhoittua. Korona ei ole sen vaarallisempi kuin muutkaan influenssat. Korkea kuolleisuus johtuu todennäköisesti siitä, että Suomessa heitteillä olevat vanhukset ovat niin heikkokuntoisia, että syksyn influenssakauden alku korjaa satoa. Lisäksi kuolleisuus kasvaa lähivuosina joka tapauksessa merkittävästi suurten ikäluokkien vanhetessa. 

Suomessa on ollut merkittävää ylikuolleisuutta viime vuodesta alkaen kaikissa ikäryhmissä ja tilastojen mukaan nyt Euroopan korkein koronakuolleisuus. Ja long covid vaivaa myös monia nuoria. Sinun kaltaiset vähättelijät ovat yksi syy, minkä takia koronatilanne on nyt Suomessa taas paha. Juuri teidän takia pitäisi olla maskipakkoja ja rajoituksia, koska omaehtoisesti te ette ota toisten terveyttä ja henkeä huomioon. Elätte vain omassa itsekkäässä kuplassanne toisten huolia ja sairastumisia vähätellen.

Vierailija
122/194 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö, yritä rauhoittua. Korona ei ole sen vaarallisempi kuin muutkaan influenssat. Korkea kuolleisuus johtuu todennäköisesti siitä, että Suomessa heitteillä olevat vanhukset ovat niin heikkokuntoisia, että syksyn influenssakauden alku korjaa satoa. Lisäksi kuolleisuus kasvaa lähivuosina joka tapauksessa merkittävästi suurten ikäluokkien vanhetessa. 

Suomessa on ollut merkittävää ylikuolleisuutta viime vuodesta alkaen kaikissa ikäryhmissä ja tilastojen mukaan nyt Euroopan korkein koronakuolleisuus. Ja long covid vaivaa myös monia nuoria. Sinun kaltaiset vähättelijät ovat yksi syy, minkä takia koronatilanne on nyt Suomessa taas paha. Juuri teidän takia pitäisi olla maskipakkoja ja rajoituksia, koska omaehtoisesti te ette ota toisten terveyttä ja henkeä huomioon. Elätte vain omassa itsekkäässä kuplassanne toisten huolia ja sairastumi

Minun itsekkäässä kuplassa pysytään kotona kun on flunssa. Ei lähdetä kauppaan, julkisiin tai muualle. Ollaan kotona ja siarasetaan. Se on ainoa ais aminkä yksilö voi tehdä muiden suojaamiseksi. kaikki muu on hysteriaa. Edelleenkään koronaan ei Suomessa kuole työikäisiä perusterveitä ihmisiä, ei ole kuollut missään vaiheessa. Vanhuksissa suuri kuolleisuus johtuu Suomen vanhustenhoidosta, missä heikkokuntoiset vanhukset ovat heitteillä hoitokodeissa ja kotihoidossa. Yleiskunnoltaan heikko vanhus ei selviä mistään influenssasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/194 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylikuolelisuutta on Suomessa myös lapsissa. Joten kannattaa tarkastaa faktat tilastoista, ennen kun lähtee vähättelemään koronaa. Hengityssuojaimet auttavat.

Vierailija
124/194 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vähättelisi koronaa, enkä sitä pelkääviä. Se voi olla kenkku tauti, mitä tosin moni muukin tauti voi olla. Itselläni oli juuri kolmesti rokotettuna kolmas korona ja oli jotenkin ikävin tähän mennessä. Eli kesti pisimpään, ja yleinen vointi oli jotenkin kehnoin. Olen perusterve eikä kuume nouse kovin korkealle mutta voin kuvitella että hauraammalle ihmiselle voi olla todella kova tauti.

Vierailija
125/194 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vähättelisi koronaa, enkä sitä pelkääviä. Se voi olla kenkku tauti, mitä tosin moni muukin tauti voi olla. Itselläni oli juuri kolmesti rokotettuna kolmas korona ja oli jotenkin ikävin tähän mennessä. Eli kesti pisimpään, ja yleinen vointi oli jotenkin kehnoin. Olen perusterve eikä kuume nouse kovin korkealle mutta voin kuvitella että hauraammalle ihmiselle voi olla todella kova tauti.

Jospa johtui niistä rokotteista? Ne kun alentavat imuunivastetta ihan tutkitusti

Ihan tutkitusti rokotetut joutuvat sairaalaan koronan takia paljon harvemmin kuin rokottamattomat. Joten kyllä se immuunivaste koronalle vain on parempi rokotettuna kuin ilman.

Vierailija
126/194 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Sinä, lammas, koita tutkia hieman ennen kuin viskaat kintaalla tätä kommenttia."

Koita sinä folio ymmärtää että kaikki tiedonlähteet eivät ole yhtä luotettavia. Se "tieto" mitä sinä olet etsinyt ja löytänyt voi olla ihan mitä tahansa eikä sen kirjoittajan ole tarvinnut tietää mistään mitään.

Vierailija
127/194 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Viruksia ei ole koskaan saatu kuvattua saatika eristettyä."

Ja sinä ääliö olet tämän uskonut?

Vierailija
128/194 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tutkitusti koko koronavirusta ei ole olemassakaan. Otapa selvää.

Miten tutkit jonkun olemattomuuden? Vai oletko jossain nähnyt tutkimuksen joka todistaa 100% varmasti että joulupukkia ei ole olemassa?

Vierailija
129/194 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te yhä jaksatte?

Muitakin sairauksia on mitä vois pelätä.

Vierailija
130/194 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää koronan leviäminen. Ei pelota, vaan nimenomaan ärsyttää.

Normaalissa flunssassa ja influenssassa mulle riittää, että on kotona ja huolehtii nesteytyksestä ja levosta. On myös happisaturaatiomittari mulla, ei tarvi sen takia lähteä mihinkään tarkistuttamaan vaikka tuntuisi, että henkeä ahdistaa.

Koronassa, lievässäkin, mun kuitenkin pitää olla yhteydessä terveydenhuoltoon, että saan verenohennuslääkityksen, koska mulla on vahvasti veritulpille altistava geenivirhe. Sitten niitä aika kalliita piikkejä saa tökkiä vähintään 10 päivää. Nyt onneksi linjaus oli muuttunut, mutta vielä huhtikussa työterveys vaati, että mun pitää mennä viralliseen koronatestiin. Helsingissä niitä otettiin enää Meilahdessa, jonne ei ollut Vantaan rajalta mikään helppo matka aamuruuhkassa. Aikakin tuli annettuna, joten seitsemältä puoliso lähti viemään, että aamuruuhkassa ehdittiin sinne 8:05. Itse istuin 39 asteen kuumeessa ja hirveässä päänsäryssä ja aattelin, että tässä ei ole mitään järkeä.

Verenohennuspiikit on kalliita, vatsanahka hirveillä mustelmilla ja mä en ainakaan ole oppinut laittamaan sitä niin, ettei se sattuisi. Olen joutunut siis käyttämään mm. raskausaikana, 6 viikkoa synnytyksestä, jalkaleikkauksen jälkeen jne. useita kertoja. Sitten saa vielä kuukausikaupalla ootella, että no onko tää kipu jalassa nyt veritulppa vai jotain muuta.

Mun mielestä olisi asiallista, että oli nuhan, köhän tai vastaavan aiheuttaja ihan mikä tahansa, oltaisiin sairaana kotona. Olisi kaikilla pitemmän päälle mukavampaa, kun ei tarttuisi korona tai muukaan.

Vierailija
131/194 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairastimme vaimon kanssa koronan ensimmäistä kertaa keväällä 2021. Oireet alkoivat perjantaina, oltiin kuumeessa la-su ja vaimo teki normaalisti ma etätyöpäivän. Sunnuntai-iltana sohvalla istuessa vaimo kiteytti koko pandemia-ajan hyvin yhteen "tätäkö tässä on pelätty ja peloteltu kaksi vuotta?". 

Pitäisi ymmärtää, että infulenssa on aina erilainen eri ihmisillä. Valtaosa ihmisitä sairastaa infulenssan ja toipuu siitä ongelmitta. Mutta mikä tahansa hengitystieinfektio tai influenssa voi haeuttaa riskiryhmäläiselle pahoja oireita. Korona ei ole mitenkään poikkeuksellinen tässä mielessä. 

Ei siinä mielessä poikkeuksellinen, mutta jättää enemmän jälkiseurauksia, myös niille jotka ovat sairastaneet vain lievänä. Voi johtaa jopa työkyvyn menetykseen.

Vierailija
132/194 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä näitä ketkä vähättelee ja pilkkaa koronaa. En tosiaan ymmärrä. On totta että toiset ei anna sen haitata elämää eivätkä pelkää sitä , mutta on myös heitä ketkä pelkäävät ja haluavat suojautua maskein tai miten hyvänsä. Jos sen käyttö tuo ihmiselle mielenrauhaa niin minkä vuoksi kukaan olisi oikeutettu aukomaan päätä hälle ja sanomaan ettei se mitään auta. 

Toki toinen saa lievän taudin ja toinen pahemman. Mutta kukin tehköön kuin parhaaksi näkee, ja jättäköön turhat pään aukomiset pois. Mielipiteitä saa olla mutta Koronan vähättely loukkaa meitä joiden  omainen on saanut rankemman kautta sairastaa Koronan tai jopa on menehtynyt siihen.  Itse kohtelen koronaa kuin mitä  tahansa  flunssaa siinä mielessä että jos olen altistunut niin olen sitten kotona vaikka liiottelemiseen asti kunnes olen varma etten tartuta eteenpäin. Miksi tieten tahtoen altistaisin ketään sillä onhan pelkkä flunssakin aika kurja ja epäkäytännöllinen kun se iskee. Mutta en tosiaan huutele tuolla että se on automaattisesti vain joku nuha kun se ei sitä todella kaikille ole 

Vierailija
133/194 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te yhä jaksatte?

Muitakin sairauksia on mitä vois pelätä.

Hyvin jaksetaan. Anna meidän jaksaa ja pelätä jos halutaan. 

en tiennytkään että koronaa pelkääminen sulkee muut pelkäämisen aiheet pois..

Vierailija
134/194 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää koronan leviäminen. Ei pelota, vaan nimenomaan ärsyttää.

Normaalissa flunssassa ja influenssassa mulle riittää, että on kotona ja huolehtii nesteytyksestä ja levosta. On myös happisaturaatiomittari mulla, ei tarvi sen takia lähteä mihinkään tarkistuttamaan vaikka tuntuisi, että henkeä ahdistaa.

Koronassa, lievässäkin, mun kuitenkin pitää olla yhteydessä terveydenhuoltoon, että saan verenohennuslääkityksen, koska mulla on vahvasti veritulpille altistava geenivirhe. Sitten niitä aika kalliita piikkejä saa tökkiä vähintään 10 päivää. Nyt onneksi linjaus oli muuttunut, mutta vielä huhtikussa työterveys vaati, että mun pitää mennä viralliseen koronatestiin. Helsingissä niitä otettiin enää Meilahdessa, jonne ei ollut Vantaan rajalta mikään helppo matka aamuruuhkassa. Aikakin tuli annettuna, joten seitsemältä puoliso lähti viemään, että aamuruuhkassa ehdittiin sinne 8:05. Itse istuin 39 asteen kuumeessa

Eihän koronassa ole mitään pelottavaa, ihmisten tyhmyys kyllä on pelottavalla tasolla kun eivät ymmärrä taudin vaarallisuutta itselle ja muille. Hengityssuojaimia ei ole käytössä vaikka ennätysmäärä virusta jätevesitutkimuksissa, vain koska joku televisiossa väärää tietoa levittänyt niistä väittäen etteivät toimisi. Samaan aikaan niitä käyttäneet eivät ole saaneet tartuntoja edes sairaaloissa.

Vierailija
135/194 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten nämä rokotusjonot, joista lehdissä on ollut kuvia. Luulisi, että jos joku on vasta saanut koronatartunnan ja nyt on rokotetta jonottamassa, altistaa hän muut jonottajat virukselle. On edes vastuutonta järjestää tuollaisia rokotustapahtumia.

Vierailija
136/194 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa ihmiset suojelisivat itseään yhtä hanakasti muilta sairauksilta kuin koronalta, niin monen ei tarvitsisi pelätä enää sitä koronan tarttumistakaan. 

Vierailija
137/194 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet on itkun aiheet, on paljon raskaampia asioita ja mietittävää kuin nuhakuume. Ja lupaan jos sairastun ja teen "kuolemaa " 3:tta kertaa niin jään kotiin kuolemaan jotta ap:n kaltaiset itkijät saavat jatkaa pelotta elämäänsä.

Vierailija
138/194 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulla on se long covid. Se kyllä vaikeuttaa loppuiän. Samoin tunsin yhden joka kuoli koronaan, oli toki vwrenpainetautinen ja sai taudin ihan alkuaikoina. Minä olen riskiryhmää joten hain jo rokotteet ja kuljen julkisissa liikennevälineissä ppf2-maskin kanssa. Saan myös hyvän tekosyyn skipata työpaikan pikkujouluista....Mutta en ole kokenut että minua erityisesti ahdistaisi 

Vierailija
139/194 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten nämä rokotusjonot, joista lehdissä on ollut kuvia. Luulisi, että jos joku on vasta saanut koronatartunnan ja nyt on rokotetta jonottamassa, altistaa hän muut jonottajat virukselle. On edes vastuutonta järjestää tuollaisia rokotustapahtumia.

Ei pelkästään altista vaan varmasti se niissä tarttuu, suuria määriä sisätiloissa ilman hengityssuojaimia.

Vierailija
140/194 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylikuolelisuutta on Suomessa myös lapsissa. Joten kannattaa tarkastaa faktat tilastoista, ennen kun lähtee vähättelemään koronaa. Hengityssuojaimet auttavat.

Useita tartuntoja ennen aikuisikää aiheuttaa monille long covidin jonka myötä kaikenlaisia vaikeuksia koulussa, osa päätyy työkyvyttömiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi