Itkettää kun korona on taas leviämässä
Ahdistaa käydä kaupassa, kun ihmiset ovat niin itsekkäitä eivätkä enää käytä maskejakaan saati sitten pidä kiinni turvaväleistä. Miten tätä talvea taas jaksaa???
Kommentit (194)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupoissa mummoilla ja papoilla ei oo maskia, hyvin harvalla, asun Hgissä.
Suomalaisille pitää olla vähintään keskivahva maskisuositus, muuten nolottaa eikä kehtaa, ja niin tauti jatkaa leviämistään. Oli muuten hauska seurata maskikauden alkamista syksyllä 2020. Minä kyllä aloin pitää maskia varhaisessa vaiheessa, mutta kun maskien pito alkoi yleistyä, kotiseutuni muistutti Saudi-Arabiaa: kauppoihin tuli parin viikon ajan pariskuntia naiset naamat peitettyinä, miehet kasvot paljaina. Huvittavaa kaiken kaikkiaan. Olisi pitänyt ottaa kuvia muistoksi.
Kahden viikon sisällä olen käyttänyt maskia apteekeissa ja kaupoissa, lähes ainoana ja saanut tuijotuksia.
t. Koronapositiivinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairastin koronan viime viikolla. Ylimainostettu juttu. Ei edes kuumetta ja muuten olisi ollut parin päivän perusnuha ellei toinen poskiontelo olisi vähän oireillut. Liikuin melkein normaalisti ja lepäilin vain vähän.
Melkein kolme vuotta olen lukenut pelotteluita miten riskiryhmään kuuluvat kuolee siihen. Helpompi kuin influenssa.
Mulla ainakin 2 viikkoa sairaslomaa, revi siitä.
2 viikkoa on normaalin influenssan kesto. Eli ei mitenkään poikkeuksellista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korona leviää ja ihmisiä menehtyy siihen koska ihmiset ei käytä maskeja,ei pidä turvavälejä eikä pese käsiään. Viikossa noin 200 suomalaista menehtyy koronaan. Eikö ihmiset otellu niitä piikkejään juuri siksi että piikkeihin uskomattomien ei tarvisi pitää maskeja
Korona rokotteet ei anna suojas kuin pariksi kuukaudeksi koska niiden teho on heikko.
Suomessakin rokotteiden teho alkaa olemaan olematon jo. Uudet rokotukset kaikille talvella jotta voimme elää vapaina ja turvassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupoissa mummoilla ja papoilla ei oo maskia, hyvin harvalla, asun Hgissä.
Suomalaisille pitää olla vähintään keskivahva maskisuositus, muuten nolottaa eikä kehtaa, ja niin tauti jatkaa leviämistään. Oli muuten hauska seurata maskikauden alkamista syksyllä 2020. Minä kyllä aloin pitää maskia varhaisessa vaiheessa, mutta kun maskien pito alkoi yleistyä, kotiseutuni muistutti Saudi-Arabiaa: kauppoihin tuli parin viikon ajan pariskuntia naiset naamat peitettyinä, miehet kasvot paljaina. Huvittavaa kaiken kaikkiaan. Olisi pitänyt ottaa kuvia muistoksi.
Kahden viikon sisällä olen käyttänyt maskia apteekeissa ja kaupoissa, lähes ainoana ja saanut tuijotuksia.
t. Koronapositiivinen
Minulle on sama, jos tuijottavat maskiani. Olen pysynyt terveenä helmikuusta 2020 alkaen; se on tärkeintä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korona leviää ja ihmisiä menehtyy siihen koska ihmiset ei käytä maskeja,ei pidä turvavälejä eikä pese käsiään. Viikossa noin 200 suomalaista menehtyy koronaan. Eikö ihmiset otellu niitä piikkejään juuri siksi että piikkeihin uskomattomien ei tarvisi pitää maskeja
Korona rokotteet ei anna suojas kuin pariksi kuukaudeksi koska niiden teho on heikko.
Suomessakin rokotteiden teho alkaa olemaan olematon jo. Uudet rokotukset kaikille talvella jotta voimme elää vapaina ja turvassa.
Korona muuntautuu niin nopeasti että "uusikin" rokote on jo valmistuessaan vanha.
Itse henk koht en pelkää koronaa mutta kohtelen sitä viruksena josta ei tosiaan voi tietää mitä se tuo tullessaan. En ole hysteerinen , mutta jos esim maskin käytöllä ( se kunnon ffp-maski ) ja organisoimalla menot esim aikoihin jolloin on vöhemmän ruuhkaa, voi vaikuttaa tartunnan mahdollisuuteen niin totta kai teen nämä.
kukin saakoon sitten olla ihan mitä mieltä tahtoo ja tekee oman mielensä mukaan.
En minä nyt tahallaan halua mennä koettamaan onneani ja esim täydessä bussissa laitan varmuuden vuoksi maskin.
itse sairastamani Korona ei ollut paha , mutta ikävä sivuoire oli haju - ja makuaistin menetys pariksi kuukaudeksi. Sekin oli jo liikaa.
Sen verran haluaisin kirjoittaa vielä että ei tosiaan ole kyse vain aistien menetyksestä. Kyllä huomasi miten paljon hajuaisti vaikuttaa elämään. Oli aika avuton ja turvaton olo ja ns elämän maku oli kyllä laimentunut kun et haistanut ruokaa, kukkia , tuttuja tuoksuja , tai vaaratilanteen sattuessa et haista esim savua..
vaikka se Korona ei aina vaarallinen olekaan niin hyvin epämiellyttävä jo sen vuoksi kun et tiedä mitä saat sen mukana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairastin koronan viime viikolla. Ylimainostettu juttu. Ei edes kuumetta ja muuten olisi ollut parin päivän perusnuha ellei toinen poskiontelo olisi vähän oireillut. Liikuin melkein normaalisti ja lepäilin vain vähän.
Melkein kolme vuotta olen lukenut pelotteluita miten riskiryhmään kuuluvat kuolee siihen. Helpompi kuin influenssa.
Älä pilkkaa vakavasti sairastuneita, long covidista kärsiviä äläkä koronaan kuolleita ja heidän omaisiaan.
totta. Oma siskoni sairasti kuukauden päivät sängyn pohjalla eikä jaksanut edes puhetta tuottaa. riskiryhmään kuuluvana lähes menehtyi siihen. Long covid ei ole mikään vitsi.
Meillä oli korona jälleen, meni nopeammin ohi kuin normaali flunssa! Lapset ei edes sairastuneet, pikku nuha vain.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sä itket? Korona on poistettu yleisvaarallisten tautien joukosta.
Ja Suomessa eniten koronakuolemia Euroopassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2 viikkoa on esim. tuplasti enemmän kuin aiemmin mainittu viikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2 viikkoa on esim. tuplasti enemmän kuin aiemmin mainittu viikko.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli korona jälleen, meni nopeammin ohi kuin normaali flunssa! Lapset ei edes sairastuneet, pikku nuha vain.
Kirjoitin tämän ja haluan vielä mainita, että pysyteltiin kyllä erossa muista, lähipiirissä on riskiryhmäläisiä. Se ei tarkoita että koska meillä oli niin helppo tauti niin kaikilla olisi.
tää uudistunut sivusto on muuten syvältä
Tutkimus koronan vaikutuksesta fysiologiaan. (Oikea tutkimus eikä thl:n huuhaata.)
https://www.nature.com/articles/s41431-023-01462-1#Fig3
Published: 08 November 2023
A comprehensive SARS-CoV-2 and COVID-19 review, Part 2: host extracellular to systemic effects of SARS-CoV-2 infection
( Linkki löytyi Heikki Räyhäntaustan x:stä https://nitter.cz/heikkiray )
Meillä ainakin todella monta opettajaa jo sairaana, että tuleekohan taas Joulukorona!
Sairastimme vaimon kanssa koronan ensimmäistä kertaa keväällä 2021. Oireet alkoivat perjantaina, oltiin kuumeessa la-su ja vaimo teki normaalisti ma etätyöpäivän. Sunnuntai-iltana sohvalla istuessa vaimo kiteytti koko pandemia-ajan hyvin yhteen "tätäkö tässä on pelätty ja peloteltu kaksi vuotta?".
Pitäisi ymmärtää, että infulenssa on aina erilainen eri ihmisillä. Valtaosa ihmisitä sairastaa infulenssan ja toipuu siitä ongelmitta. Mutta mikä tahansa hengitystieinfektio tai influenssa voi haeuttaa riskiryhmäläiselle pahoja oireita. Korona ei ole mitenkään poikkeuksellinen tässä mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Sairastimme vaimon kanssa koronan ensimmäistä kertaa keväällä 2021. Oireet alkoivat perjantaina, oltiin kuumeessa la-su ja vaimo teki normaalisti ma etätyöpäivän. Sunnuntai-iltana sohvalla istuessa vaimo kiteytti koko pandemia-ajan hyvin yhteen "tätäkö tässä on pelätty ja peloteltu kaksi vuotta?".
Pitäisi ymmärtää, että infulenssa on aina erilainen eri ihmisillä. Valtaosa ihmisitä sairastaa infulenssan ja toipuu siitä ongelmitta. Mutta mikä tahansa hengitystieinfektio tai influenssa voi haeuttaa riskiryhmäläiselle pahoja oireita. Korona ei ole mitenkään poikkeuksellinen tässä mielessä.
Tuosta on kyllä kerrottu alusta alkaen: kaikki eivät edes sairastu, vaikka kantavat virusta eteenpäin. Monelle korona on kuitenkin vaarallinen, ja siitäkin on uutisoitu, että lieväkin korona voi jättää jälkitauteja, jotka ilmenevät myöhemmin. Jokin on Suomessa pahasti vialla, koska juuri täällä kuollaan koronaan eniten Euroopassa. Taustalla varmaankin ennen kaikkea vähättelevä asenne, jonka takia viruksen annetaan levitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta on kyllä kerrottu alusta alkaen: kaikki eivät edes sairastu, vaikka kantavat virusta eteenpäin. Monelle korona on kuitenkin vaarallinen, ja siitäkin on uutisoitu, että lieväkin korona voi jättää jälkitauteja, jotka ilmenevät myöhemmin. Jo
Höpöhöpö, yritä rauhoittua. Korona ei ole sen vaarallisempi kuin muutkaan influenssat. Korkea kuolleisuus johtuu todennäköisesti siitä, että Suomessa heitteillä olevat vanhukset ovat niin heikkokuntoisia, että syksyn influenssakauden alku korjaa satoa. Lisäksi kuolleisuus kasvaa lähivuosina joka tapauksessa merkittävästi suurten ikäluokkien vanhetessa.
Kukaan meistä ei tänne jää. Kun on vielä elossa, kannattaa elää!
Miksi sä itket? Korona on poistettu yleisvaarallisten tautien joukosta.