Itkettää kun korona on taas leviämässä
Ahdistaa käydä kaupassa, kun ihmiset ovat niin itsekkäitä eivätkä enää käytä maskejakaan saati sitten pidä kiinni turvaväleistä. Miten tätä talvea taas jaksaa???
Kommentit (194)
Tutkimusten mukaan analyyttinen ajattelukyky vähentää uskomista salaliittoteorioihin. Ne, joilla tuota kykyä ei ole, uskovat helpommin kaikkeen huuhaaseen (eli rokotteiden mikrosiruihin yms.).
Tästähän ei ole povattu pahaa koronaversiota nyt, eli lähinnä se kuume tai voimattomuus on vienyt pelkästään hauraita vanhuksia sairaalaan. Tehohengityshoitoa ei niinkään ole nyt tarvinnut. Rokotesarja suojaa edelleen pahemman taudin saamiselta ja tarvittaessa oatetaan taas ffp3 -maskeja käyttöön kaupoissa ja julkisissa tilaisuuksissa, ne suojaavat käyttäjäänsä. Toivotaan, että saavat nopeasti rullaamaan nuo ruuhkautuneet tehosterokotteet imuunipuutostilaisille, eli korona ja influenssapiikki samassa.
Itse uskon rokotteiden voimaan kyllä, niin tässä kuin muissakin taudeissa. Sain kyllä toisessa aallossa koronan, mutta ei noussut edes kuumetta, oli vain nuha, koska oli rokotesuojaa päällä.
Aina voit tehdä sen "lopullisen ratkaisun" jos tuntuu ettet kestä.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän mua ahdistaa toi jatkuva asiasta provoaminen lehdistössä. Ne rokotukset ei edes suojaa ja niistäkin voi saada haittoja. Taitaa mennä tämäkin talvi niin, etten lehtiä paljon lue.
Voi saada haittoja, mutta niin voi saada koronastakin.
Ai ihan itkettääkö? Jää kotiin ja tilaa ruoat kotiovelle jos pelottaa liikaa. Ongelma ratkaistu. Eikun, ota kaikki rokotteet ja boosterit. Niiden piti hävittää koko tauti maan päältä joka tapauksessa propagandan mukaan. Ollaan jo eletty 2v karanteenissa kaikki ovet kiinni tapaamatta ketään, kunnon masennukset. Nyt ihan itse ja ota oma vastuu vaatimatta että kaikki elävät toiveidesi mukaan. Ei kiinnosta. Ei heru symppaa.
Maailmalla on uutta muunnosta tavattu BA.2.86 Pirola että kyllä tämäkin rantautuu suomeen kohta.
Nyt saadaan pitävät todisteet aikaisempien rokotusten tehosta vaikeaa tautimuotoa vastaan jos rokottamattomat alkavat täyttää teho-osastoja ja ovat yliedustettuina ennenaikaisissa kuolemissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän mua ahdistaa toi jatkuva asiasta provoaminen lehdistössä. Ne rokotukset ei edes suojaa ja niistäkin voi saada haittoja. Taitaa mennä tämäkin talvi niin, etten lehtiä paljon lue.
Minusta luomuna on parempi tässä kohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaako niitä haittoja sitten maksimoida?
Vierailija kirjoitti:
Maailmalla on uutta muunnosta tavattu BA.2.86 Pirola että kyllä tämäkin rantautuu suomeen kohta.
Älä nyt vaan sano näiden myöhässä jaettavien rokotusten olevan siihen taas tehottomia.
Todistit vastauksellasi oikeaksi kirjoittajan toteamuksen, joka ei sisältänyt hysteriaa, rokotevastaisuutta eikä paasaamista. MOT.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotan sitä hetkeä kun nämä "korona on pikkuflunssa" -henkilöt saavat pahan koronan itseensä tai läheiseensä. Suomalainen jästipää ei opi muuten kuin oman kokemuksen kautta.
Me olemme n. viisikymppinen pariskunta. Miehellä kaikki rokotukset, koska astmaan taipuvainen. Aika lailla perusterveitä ollaan muuten. Itselläni ei rokotuksia. Korona iski viime syksynä. Minulla se oli tosi lievä, vähän lämpöä ja nuhaa, huonoa oloa, makuaisti meni. Mutta jälkeenpäin suorituskyky oli heikko pitkään ja vatsaoireet kestivät pari kuukautta. Mieheni taas meinasi pyörtyä, kuumetta lähemmäs 39 astetta neljä päivää, pienikin kävely hengästytti monta kuukautta. Pelkäsin tosissaan että tuleeko long covid, mutta selvisi kuitenkin.
Jos teistä muista on kivaa, että toisilla menee useampi kuukausi tai vuosi pilalle koronan aiheuttamissa oireissa, niin jatkakaa vain välinpitämätöntä
Todistit vastauksellasi oikeaksi kirjoittajan toteamuksen, joka ei sisältänyt hysteriaa, rokotevastaisuutta eikä paasaamista. Suomalaiset jästipäät, MOT.
Sairastettiin jo, joten ei levitetä. Melkein kaikki tuntemani työikäiset ovat jo koronan sairastaneet tälle syksylle.
Vierailija kirjoitti:
Nyt saadaan pitävät todisteet aikaisempien rokotusten tehosta vaikeaa tautimuotoa vastaan jos rokottamattomat alkavat täyttää teho-osastoja ja ovat yliedustettuina ennenaikaisissa kuolemissa.
Onhan ne rokotteet ollut jopa yllättävän hyviä ja monipuolisempaa suojaa antavaa, kuin edes alunperin toivottiin. Ei mitään ihmeitä silti. Tällä hetkellä pärjää arkijärjellä. Jos on riskiryhmää tai on riskiryhmäläisten kanssa tekemisissä, hyvä ottaa boosteri. Muuten ei mitenkään välttämätöntä. Itsellä tullu luonnollinen boosteri kerran vuoteen. Ei tule edes kuumetta, mutta testillä löytää.
jos korona ahdistaa ja muiden ihmisten välinpitämättömyys sen suhteen ja jos vielä tähän päälle pelkää tartuntaa, niin sittenhän ei voi muuta kuin supistaa oma elämänsä ja menonsa minimiin. Lähestulkoon kaiken voi tilata kotiin, ruoat, lääkkeet, vaatteet. Jopa lääkärin voi tavata nykyisin etänä ja kavereita voi tavata videoneuvottelun avulla. Kijrjastokin on kaikilla netillisillä ja kirjastokortillisilla saatavilla kotona. Lenkillä voi käydä silloin kun muita ei siellä niin paljon ole jne.
Joudun itse lähtemään ensi viikolla hauajaisii, joissa on paljon riskiryhmään kuuluvia ikäihmisiä, joten elän heidän vuokseen eristyksissä nyt tämän ja ensi viikon. Juuri kävin kampaajalla, sellaisella, jolle saattoi varata yksityisen ajan/yksityisyyttä tuovan palveun. Se olikin hyvä idea, sillä jostain syystä juuri tänään tuntui koko kaupunki olevan täynnä ihmisiä - ja mysö tuo kampaamo oli täynnä ihmisiä ja jotkut jopa tulivat kyselemään, että mahtuuko mihinkään väliin, aikkei ole varattuna aikaa. Minun tukkani laitettiin kuntoon erillisessä tilassa ja ensi viikolla viimeistelyhuolto. Tällei asioitaan voi hoidella koronaturvallisesti - kuka sitten joutuu mistäkin syystä koittamaan välttelemään tartuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Sairastettiin jo, joten ei levitetä. Melkein kaikki tuntemani työikäiset ovat jo koronan sairastaneet tälle syksylle.
Mun työpaikalla (päiväkoti) on parhaillaan puolet työntekijöistä koronassa. Itsekin olen. Pahinta tässä on lihaskipu, joka paikantuu pakaralihaksiin, eli seistä ei jaksa mutta istuminen ja makaaminen sattuu ...
sain juuri kuulla, että tutkimuskäyntini poliklinikalla peruttiin, koska niin moni henkilökunnan jäsen on sairaana pahassa hengitystieinfektiossa...
Vierailija kirjoitti:
Introverttinä se pahin koronahysteria oli elämän parasta aikaa. Tulisipa taas.
Introvertit ovat kyllä välillä todella itsekäitä. Mikään ei estä sua hakeutumasta alalle, jossa saat tehdä etätöitä kotoa käsin ja kontakteja muihin ihmisiin on minimaalisesti. Lisäksi voit nytkin tilata ruoat kaupasta kotiin tai muuttaa alueelle jossa tämä on mahdollista. Voit nytkin sanoa ei sosiaalisille kutsuille, kyllä ne muutaman ein jälkeen loppuvat. Voit vaihtaa numeroa ja antaa sen vain niille henkilöille, joille oikeasti haluat.
Mutta todella kurjaa toivoa, että koko muun maailman pitäisi taipua sun mieliksi. Esimerksi terveydenhuolto on tällä hetkellä osittain tukossa siksi, että korona-ajalta tuli paljon hoitovelkaa. Korona-ajan sulut myös aiheuttivat paljon mielenterveysongelmia, varsinkin nuorissa, ja jo valmiiksi ruuhkautunut mielenterveyspuoli on todella tukossa tällä hetkellä. Vammautuneet eivät päässeet kuntoutumaan salille tai uimahalliin. S3ksuaalista väkivaltaa kokeneiden kriisiterapiat lopetettiin. Lisäksi kaikilla ei ole perhettä tai ystäviä joiden kanssa viestitellä tai soitella, joten harrastukset, työpaikat ja kerhot ovat ainoita missä jotkut ihmiset saavat kontakteja. Ihminen on kuitenkin sosiaalinen laumaeläin ja hyötyy merkittävästi ihmiskontakteista, yksittäisiä poikkeuksia lukuunottamatta. Yksinäisyys tappaa, ja tästä voit Googletella tutkimustuloksia ja paljon.
Oli juuri lehdessä ohje, että jos on saanut koronatartunnan voi elää ihan kuin olisi mikä tahansa tavallinen influenssa. Ei tarvitse mennä lääkäriin daati päivystykseen ellei oireet ole pahat. Muut perheenjäsenet voivat käydä töissä ja koulussa normaalisti jne. Koronatestin voi tehdä, jos haluaa, mutta se ei ole välttämätöntä.
Korona on siis ihan niinkuin jotkut muutkin syksyllä ja talvella esiintyvät infektiosairaudet. Ei paniikkia.
Isäni kanta koronaan "ei pikku flunssaa kummempaa", ei edes muuttunut vaikka vaimolla happisaturaatio oli tosi huono ja joutui ambulanssilla sairaalaan, ja oli 8pv eristyksissä.
Itse oli eri tilaisuuksissa vaikka sai tietoa että on altistuksia muilla ollut. Itse toi sen meille ja tartutti meidät, ja sairasti itsekin mutta ei myönnä sen olleen koronaa.
Hurhatanut noihin salaliittoteorioissa olleisiin juttuihin että tämäkin Bill Gatesin toimia ihmiskuntaa vastaan