Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itkettää kun korona on taas leviämässä

Vierailija
29.10.2023 |

Ahdistaa käydä kaupassa, kun ihmiset ovat niin itsekkäitä eivätkä enää käytä maskejakaan saati sitten pidä kiinni turvaväleistä. Miten tätä talvea taas jaksaa???

Kommentit (194)

Vierailija
141/194 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutulla on se long covid. Se kyllä vaikeuttaa loppuiän. Samoin tunsin yhden joka kuoli koronaan, oli toki vwrenpainetautinen ja sai taudin ihan alkuaikoina. Minä olen riskiryhmää joten hain jo rokotteet ja kuljen julkisissa liikennevälineissä ppf2-maskin kanssa. Saan myös hyvän tekosyyn skipata työpaikan pikkujouluista....Mutta en ole kokenut että minua erityisesti ahdistaisi 

Virallisesti riskiryhmää olevien lisäksi on paljon heitä jotka eivät edes tiedä riskiryhmää olevansa koska ei ole diagnosoitu.

Long covidin vaikutuksesta elimistöön.

Eri henkilöt näitä tutkimuksia välillä x:ssä linkkailevat, esim. https://nitter.cz/heikkiray

https://akjournals.com/view/journals/2060/aop/article-10.1556-2060.2023…

Even though many people recover from acute infection, there is rising concern regarding post-COVID-19 conditions (PCCs), often referred to as post-acute sequelae of SARS-CoV-2 infection (PASC) or long COVID.

The respiratory, cardiovascular, neurological, and endocrine systems are just a few of the many organ systems that can be impacted by this multifarious, complicated illness. The clinical manifestations of long COVID can vary among individuals and may include fatigue, dyspnea, chest pain, cognitive impairment, and new-onset diabetes, among others.

The goal of this review is to carefully evaluate the clinical signs and symptoms of long COVID, their underlying causes, and any potential immunological implications.

Vierailija
142/194 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö, yritä rauhoittua. Korona ei ole sen vaarallisempi kuin muutkaan influenssat. Korkea kuolleisuus johtuu todennäköisesti siitä, että Suomessa heitteillä olevat vanhukset ovat niin heikkokuntoisia, että syksyn influenssakauden alku korjaa satoa. Lisäksi kuolleisuus kasvaa lähivuosina joka tapauksessa merkittävästi suurten ikäluokkien vanhetessa. 

Suomessa on ollut merkittävää ylikuolleisuutta viime vuodesta alkaen kaikissa ikäryhmissä ja tilastojen mukaan nyt Euroopan korkein koronakuolleisuus. Ja long covid vaivaa myös monia nuoria. Sinun kaltaiset vähättelijät ovat yksi syy, minkä takia koronatilanne on nyt Suomessa taas paha. Juuri teidän takia pitäisi olla maskipakkoja ja rajoituksia, koska omaehtoisesti te ette ota toisten terveyttä ja henkeä huomioon. Elätte vain omassa itsekkäässä kuplassanne toisten huolia ja sairastumi

Suositukset on nyt viimeistään havaittu toimimattomiksi, tarvitaan tehokkaita toimia hyssyttelyn sijaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/194 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en yhtään ihmettele ap:n fiiliksiä. Tai panikoitua ja ahdistua ei ehkä kannattaisi, mutta järkevää suhtautua varoen. Itse riskiryhmäläisenä päätin, että jään taas täysin etätöihin enkä aio mennä toimistolle enää ainakaan tämän vuoden puolella. Katson vuoden vaihteen jälkeen tautitilanteen uudestaan. Ja ruoat tilaamme Prisman lokeroon. Toki sekin on vain pieni apu, kun mies ei voi etätöitä tehdä ja lapsi on koko ajan koulussa ja harrastuksissa. Mutta vähentää kuitenkin altistumisen mahdollisuutta ainakin omalta osaltani, kun en matkusta ruuhkajunassa päivittäin.

Onneksi rajoituksia enää tuskin asetetaan niin tiukiksi kuin Koronan alkuaikoina. Minusta on ihan hyvä näin. Ne suojautuu enemmän, jotka sitä suojaa kaipaa. 

Vierailija
144/194 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän mua ahdistaa toi jatkuva asiasta provoaminen lehdistössä. Ne rokotukset ei edes suojaa ja niistäkin voi saada haittoja. Taitaa mennä tämäkin talvi niin, etten lehtiä paljon lue.

Vierailija
145/194 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen korona?! 0 piikkiä, 0 koronaa ja D-vitamiinia syön ihan sopivan paljon. On se kumma kun tuo flunssa ei millään tahdo tarttua!

Vierailija
146/194 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pandemian aikana kehittänyt itselleni lievän bentsoriippuvuuden, sillä pääni ei kestä tätä jatkuvaa pelkoa ja ahdistusta, jonka korona on aiheuttaunut. Hermosto käy koko ajan ylikierroksilla, ja vain rauhoittavat lääkkeet auttavat hetkeksi. Kauhistuttaa se päivä, kun lääkäri ei enää uusi reseptiä.

Tuo riippuvuus on varmasti pahempi kun sairastettu korona. Nyt jäitä hattuun ja ylös ja ulos, maski ja käsidesi omassa käytössä on ihan riittävästi suojaa ja mahdollisesti vielä rokote päälle.

Vierailija
147/194 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei auta itku markkinoilla."

Vierailija
148/194 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en yhtään ihmettele ap:n fiiliksiä. Tai panikoitua ja ahdistua ei ehkä kannattaisi, mutta järkevää suhtautua varoen. Itse riskiryhmäläisenä päätin, että jään taas täysin etätöihin enkä aio mennä toimistolle enää ainakaan tämän vuoden puolella. Katson vuoden vaihteen jälkeen tautitilanteen uudestaan. Ja ruoat tilaamme Prisman lokeroon. Toki sekin on vain pieni apu, kun mies ei voi etätöitä tehdä ja lapsi on koko ajan koulussa ja harrastuksissa. Mutta vähentää kuitenkin altistumisen mahdollisuutta ainakin omalta osaltani, kun en matkusta ruuhkajunassa päivittäin.

Onneksi rajoituksia enää tuskin asetetaan niin tiukiksi kuin Koronan alkuaikoina. Minusta on ihan hyvä näin. Ne suojautuu enemmän, jotka sitä suojaa kaipaa. 

No aika turhaan suojaat itseäsi, jos kotona on kouluikäinen, harrastava lapsi. Suurin osa tartunnoista tulee kuitenkin perhepiirissä. Kouluissa mennään taas. Olisko kuudes kierros?

Vierailija
149/194 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä tälle tilanteelle voi? Suojaa itse itsesi ja pysy pois väkijoukoista. Liiku ulkona ja syö hyvin. Itsellä on koronaoireet alkaneet, mutta vielä hyvin lievänä. Kova oli tauti veljentytöllä, mutta selvisi levolla ja buranalla.

Vierailija
150/194 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hysteriat ja syyllistämiset tulille taas kerran, ja taasko me rokottamattomat perusterveet pidetään rokotettuja "panttivankeina"?:D 

Vierailija
151/194 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö, yritä rauhoittua. Korona ei ole sen vaarallisempi kuin muutkaan influenssat. Korkea kuolleisuus johtuu todennäköisesti siitä, että Suomessa heitteillä olevat vanhukset ovat niin heikkokuntoisia, että syksyn influenssakauden alku korjaa satoa. Lisäksi kuolleisuus kasvaa lähivuosina joka tapauksessa merkittävästi suurten ikäluokkien vanhetessa. 

Suomessa on ollut merkittävää ylikuolleisuutta viime vuodesta alkaen kaikissa ikäryhmissä ja tilastojen mukaan nyt Euroopan korkein koronakuolleisuus. Ja long covid vaivaa myös monia nuoria. Sinun kaltaiset vähättelijät ovat yksi syy, minkä takia koronatilanne on nyt Suomessa taas paha. Juuri teidän takia pitäisi olla maskipakkoja ja rajoituksia, koska omaehtoisesti te ette ota toisten terveyttä ja henkeä huomioon. Elätte vain omassa its

Perustakaa hysteeriset rajoittajat ja alistajat oma valtio kerta me normaalisti eläjät ollaan teidän terveydelle uhka, tai mitä jos jäisitte kokosuojapuku päällä sinne perunakellariin?

Vierailija
152/194 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan sitä hetkeä kun nämä "korona on pikkuflunssa" -henkilöt saavat pahan koronan itseensä tai läheiseensä. Suomalainen jästipää ei opi muuten kuin oman kokemuksen kautta. 

Me olemme n. viisikymppinen pariskunta.  Miehellä kaikki rokotukset, koska astmaan taipuvainen. Aika lailla perusterveitä ollaan muuten. Itselläni ei rokotuksia. Korona iski viime syksynä. Minulla se oli tosi lievä, vähän lämpöä ja nuhaa, huonoa oloa, makuaisti meni. Mutta jälkeenpäin suorituskyky oli heikko pitkään ja vatsaoireet kestivät pari kuukautta. Mieheni taas meinasi pyörtyä, kuumetta lähemmäs 39 astetta neljä päivää, pienikin kävely hengästytti monta kuukautta. Pelkäsin tosissaan että tuleeko long covid, mutta selvisi kuitenkin.

Jos teistä muista on kivaa, että toisilla menee useampi kuukausi tai vuosi pilalle koronan aiheuttamissa oireissa, niin jatkakaa vain välinpitämätöntä suhtautumistanne.

Vierailija
153/194 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaanhan ei myöskään tiedä, mitä useamman koronan sairastaminen tekee elimistölle. Voi siinä taas joillakin mennä sumpit väärään kurkkuun siinä vaiheessa kun todetaan, että huppista, ei sen sairastaminen ollutkaan ihan niin pikkujuttu.

Vierailija
154/194 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotan sitä hetkeä kun nämä "korona on pikkuflunssa" -henkilöt saavat pahan koronan itseensä tai läheiseensä. Suomalainen jästipää ei opi muuten kuin oman kokemuksen kautta. 

Me olemme n. viisikymppinen pariskunta.  Miehellä kaikki rokotukset, koska astmaan taipuvainen. Aika lailla perusterveitä ollaan muuten. Itselläni ei rokotuksia. Korona iski viime syksynä. Minulla se oli tosi lievä, vähän lämpöä ja nuhaa, huonoa oloa, makuaisti meni. Mutta jälkeenpäin suorituskyky oli heikko pitkään ja vatsaoireet kestivät pari kuukautta. Mieheni taas meinasi pyörtyä, kuumetta lähemmäs 39 astetta neljä päivää, pienikin kävely hengästytti monta kuukautta. Pelkäsin tosissaan että tuleeko long covid, mutta selvisi kuitenkin.

Jos teistä muista on kivaa, että toisilla menee useampi kuukausi tai vuosi pilalle koronan aiheuttamissa oireissa, niin jatkakaa vain välinpitämätöntä suhtautumistanne.

Ei voisi vähempää kiinnostaa sun ja miehes terveys eikä muidenkaan, korona on pikkuflunssa edelleen ja rokotteet eli noi kokeelliset rokotteet pilaavat immuunijärjestelmää jolloin korona on oikeasti vaarallinen,muttet sinäkään aivopesty sitä tajua. Jatka itkemistä on kuin musiikkia korville teidän raivoisten paasaajien syyllistäminen:D ihanaa katsoa kun tekin paassaatte ja hysterisoitte ja syyllistätte ja itse normaalina teen normaaleja asioita jos joku nyt mun takia sattuisi sairastumaan niin vetäkööt raastupaan:D 

Vierailija
155/194 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evvk, sais jo koko ihmiskunta kuolla pois kun on niin hsyteeristä,typerää helposti aivopestävää sakkia. 

Vierailija
156/194 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona aiheuttaa verisuonitukoksia. Riski on koholla pitkään sairastamisen jälkeen. Vaikuttaa täten myös aivoihin. En sairasta sitä mielellään uudelleen.

No aiheuttaa varmasti, jos on suonet ennestään tukossa. Minä olen ollut nyt neljä päivää flunssassa, ei pelota eikä kiinnosta minkä niminen on. 

Vierailija
157/194 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nykyinen variantti tuntuu tarttuvan todella helposti. Meillä on nyt se kaikilla kolmella samassa huushollissa asuvalla. Tartuttajalla (kotitesti kahdella eri testillä) ei enää kuumetta, mutta tukkoinen olo. Pahimmillaan kuume nousi 39 ja kyseessä on ihminen, jolla ei ikinä aiemmin ole missään flunssassa kuume noussut noin korkealle. Mulla on tavallisestikin flunssissa kuume korkealla, että vielä ei omalla kohdalla ole ollut tavallista flunssaa pahempi. Oireina järkky jysäri, kuumetta ja lievä kurkkukipu. Sain pari viikkoa sitten tietää sairastavani diabetesta ja sain siihen lääkityksen eli kuulun sitten riskiryhmään. Nyt alkoi sitten samat oireet kolmannella, joka kuuluu ikänsä puolesta riskiryhmään.

Omikron aiheuttaa ongelmia lähinnä ylähengitysteissä, kun delta meni helposti myös keuhkoihin. Täten sairaalassa on teholla vähemmän porukkaa kuin deltan aikoihin. Sairaalassa on lähinnä huonokuntoisia, jotka eivät pärjää korkean kuumeen kanssa kotona.

Vierailija
158/194 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona on pilannut elämäni. En ole lähes neljään vuoteen voinut elää normaalisti jatkuvan koronan uhkan takia. Kuulun vieläpä riskiryhmään kakkostyypin diabeetikkona. 

Samaa riskiryhmää olen ja siltikin elänyt elämääni kuten ennenkin

Vierailija
159/194 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei voisi vähempää kiinnostaa sun ja miehes terveys eikä muidenkaan, korona on pikkuflunssa edelleen ja rokotteet eli noi kokeelliset rokotteet pilaavat immuunijärjestelmää jolloin korona on oikeasti vaarallinen,muttet sinäkään aivopesty sitä tajua."

Vaikuttaa pikemminkin siltä, että jotkut oman elämänsä tieteilijät ovat aivopesseet osan teistä rokotteita vastaan. Kun kerran väität rokotteiden pilaavan immuunijärjestelmän, selitä miten se tapahtuu.

Vierailija
160/194 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 piikkiä, kahdesti lievä korona

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi