Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työpaikan kahvitauoilla tapahtuva juoruilu tuntuu pahalta

Vierailija
29.10.2023 |

En uskalla sanoa mitään etten joutuisi silmätikuksi

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP ei uskalla puhua ettei kukaan huomaa kuinka hän juoruilee?

Vierailija
42/68 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse osallistua, voit ottaa vaikka sanomalehden tai kännykän käteen ja keskittyä siihen.

Meillä yhdellä työpaikkalla oli sääntö että ei saanut edes sitä puhelinta taolla käyttää vaan keskusteltiin yhdessä muista kun työ asioita, esimies oli sellainen vmäinen keskenkasvuinen kakara, hädintuskin teini iän ylittänyt nuori mies... lähinnä keskustelu koostui hänen baari illoista ja omista harrastuksista... tää kakara ei antanut lupaa edes lähteä kesken päivän töistä vaikka päiväkodista soitettiin että lapsi on kuumeessa. Ei tarvinnut 3kk enempää tuossa työpaikassa viettää aikaa... 

Eipä aikuiselta ihmiseltä voi kieltää käynnykän käyttöä paitsi työtä tehdessään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP ei uskalla puhua ettei kukaan huomaa kuinka hän juoruilee?

Juuri niin. Yrityksen kahvikone on kamala; ei kannata juoda kahvia toimistolla.

Vierailija
44/68 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus ne juorut on ihan tosia ja paskat työntekijät paskoja. Jos siellä on joku huvikseen ilkeilevä niin vaihda työpaikkaa.

Heh, minusta yksi psykopaatti puhui paskaa kaverilleen ja samalla katsoi minua suoraan silmiin. Tämä hetki on jäänyt mieleen, häntä ei vaivannut olenkaan että minä olin paikalla.

Minä joka en ottanut kehenkään mitään turhaa kontaktia vaan tein työni ja lähdin kotiin. 

Vierailija
45/68 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kuin rikkinäinen puhelin. Tarina muuttuu kokoajan totuutta ei ole mukana nimeksikään. Miksi niin moni uskoo mielikuvitusjuttuihin ja levittää niitä eteenpäin. Toivottavasti pääsevät itse juorujen kohteeksi niin saavat nähdä mitä se on uhrin näkökulmasta.

Vierailija
46/68 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Ymmärrän. Myrkyllinen ilmapiiri vetää mielen matalaksi, vaikka kuinka yrittäisi piiloutua lehden taakse. Asiat kuitenkin kuulee. Voisitko viettää taukojasi muualla tai eri aikaan?

Ei ole muuta paikkaa.

Ap

Täytyykö kaikkien olla tauolla samaan aikaan?  

Vierailija
47/68 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

etätyö on aivan loistava valinta jäävät kahvipöytäjuoruilut kokonaan pois... eikä tarvitse katsella osaamatonta johtamista paikan päällä, sitä kun riittää Suomessa...

Vaikka törmäisimmekin toimistolla, epäpätevät esimiehet välittävät minulle esimiehiltään saamansa työtehtävät tai viestivät kanssani verkossa yrityksen sisäisen viestintäjärjestelmän kautta, vaikka työpöytämme ovat aivan vierekkäin.

Vierailija
48/68 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Ymmärrän. Myrkyllinen ilmapiiri vetää mielen matalaksi, vaikka kuinka yrittäisi piiloutua lehden taakse. Asiat kuitenkin kuulee. Voisitko viettää taukojasi muualla tai eri aikaan?

Ei ole muuta paikkaa.

Ap

Täytyykö kaikkien olla tauolla samaan aikaan?  

Kaikki eivät ota puolen tunnin päiväunia, joten et voi aina olla synkronoituna.

Vierailija
49/68 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylianalysoitko?

Vierailija
50/68 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikko oli paska työkaveri.

Vierailija
51/68 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yksi  tuollainen joka juoruaa koko ajan. Mietin voiko sanoa tästä esihenkilölle kehityskeskustelussa, että toivoisin että hän  hillitsee tätä yhtä, edes yhteisissä kokouksissa jne. Tosin esihenkilö rakastaa sitä "läppää" joten enköhän vaan saa itse nihkeän maineen siinä ja naurut selkäni takana. 

Vierailija
52/68 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Mä, nainen, menin miesvaltaiseen työpaikkaan. Kahvihuonekeskustelut oli juoruilun lisäksi ties mitä kännäily ja pippelinvenytys pissa-kakka-juttua. Enpä jaksanut kuunnella, menin seuraavaan koppiin taukoilemaan. 

Yleensä ukkelit on ihan kivoja ja reiluja työkavereita, jos itsekin käyttäydyt samoin.

t. Nainen miesvaltaisella alalla

Niin kun lähtee mukaa siihen haukkumiseen ja kirosanoilla höystämiseen, niin juoruilu yhtäkkiä muuttuukin hauskaksi läpäksi, vaikka on selkeää juoruilua.

Terkuin toinen nainen miesvaltaisella alalla (ainoa työpaikallaan), onneksi omalla työpaikalla ei tuollaista haukkumista ole, juoruilua kyllä only men to men-akseliilla 

Vierailija
53/68 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus on niinkin että henkilöllä josta puhutaan *mitä sattuu* on niin hyväkuuloinen että kuulee mitä hänestä puhutaan. Sellaistakaan ei tullut ajatelleeksi. Aina voi oppia jotain uutta, mutta kun ne omat juorut on niin makeita. Samalla kun juoruaa jostain niin siinä nostaa omaa arvoaan, koska "tietää asioita". Entäpä sitten kun se henkilö keksiikin itse niitä juttuja, tai vääristelee asioita systemaattisesti? Tällaiseen olen törmännyt yhdessä työpaikassa. Juoruja ei myöskään kukaan ikinä halua oikaista kysymällä juorun kohteelta miten asian laita on? Selvää on että se juoru on makeampi ja totuudella ei ole kuin viihdearvoa mausteena niissä jutuissa.

Meillä yks tämmönen mies työpaikalla. Näin heti naamasta, että tuo on kieroutunut ja ihan siis sekopää. Sen vaan näkee. Työtahtikaan ei päätä huimaa. Pyörä pyörii tyhjää. 

Viittaan sellaiseen olemukseen ja ilmeeseen, joka nähdään rikosdokumenteissa kuulusteluhuoneessa siihen äärimmäisen synkkään ja raskasmieliseen katseeseen, josta näkee, että ihminen joutuu pohtimaan syvällisesti ja pitkään, ennen kuin hän ehkä sanoo edes yhden sanan.

Vierailija
54/68 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vika yhdessä työntekijässä joka ei sovi joukkoon vai onko vika kaikissa muissa?

Vierailija
55/68 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa välttää persuseuraa ja ryhtyä teenjuojaksi.

Vierailija
56/68 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko vika yhdessä työntekijässä joka ei sovi joukkoon vai onko vika kaikissa muissa?

Esimiehemme ei osallistu ryhmäkeskusteluihin, mutta hän on uskomattoman kaunopuheinen ja vakuuttava valittaessaan muiden toimista selän takana esimiehelleen, joka on myös meidän pomomme. Hän voi helposti vääristää totuutta ja levittää huhuja.

Vierailija
57/68 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noo, oma mies lupasi puolustaa kun tulee oman työnsä puolesta käymään mun työpaikalla jossai vaihees. Aikoo kysyä tältä mätipäältä suoraan. Ehkä loppuu poikasen tarinointi. 

Tai sitten pahenee 😄

Vierailija
58/68 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimiehemme ei osallistu ryhmäkeskusteluihin, mutta hän on uskomattoman kaunopuheinen ja vakuuttava valittaessaan muiden toimista selän takana esimiehelleen, joka on myös meidän pomomme. Hän voi helposti vääristää totuutta ja levittää huhuja.

Hän on tiedonkerääjätyyppiä kuuntelee, mutta ei puhu.

Tarvittaessa hän kommunikoi vain pomon kanssa.

Vierailija
59/68 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastasitko eri kysymykseen?

Vierailija
60/68 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai yhdessä joka haluaisi olla varmaan ainoa työpaikallaan ja kukaan muu ei sinne sovi. Varsinkaan uudet.