Työpaikan kahvitauoilla tapahtuva juoruilu tuntuu pahalta
En uskalla sanoa mitään etten joutuisi silmätikuksi
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Olin kerran eräässä vanhassa työpaikassani esihenkilönä. Muutaman kerran jäätiin roikkumaan työpaikan jälkeen ja kertomaan totuuksia minulle työpaikasta ja ihmisistä. Osa asioista oli tottakin ja minua jopa varoitettiin jostain. Noista olen edelleen kiitollinen.
Sitten oli niitä tapauksia, joissa pyrittiin selvästi mustamaalaamaan jotain henkilöä. Pidin tarkoitusperiä ja toimintaa arveluuttavana ja suhtauduin itsekin näihin mustamaalaajiin tarkkaavaisemmin.
Tuo mustamaalaus on ihan älytöntä ja juorujen keksiminen. Mitä siitä saa että pitää olla ilkeä muille.. psykopaatteja ne on. Mulle ei puhuta muuta kuin työasioita ja ei kysytä kuulumisia jne. Olen itse aina kaikille ystävällinen ja jostain kumman syystä se tuntuu olevan monille työkavereille tikku varpaassa. Miten edes oikaiset vääriä juoruja kun sulle ei puhuta ei edes kysyttäessä?? Olen monessa monessa paikassa aina päätynyt juorujen kohteeksi
Itse en enää mene kahvihuoneeseen. Jos kuulen juoruja totean että ei kuulu minulle eikä tuskin sinullakaan. Vanhat ihmiset niitä harrastaa. Yäk.
Vierailija kirjoitti:
Joskus ne juorut on ihan tosia ja paskat työntekijät paskoja. Jos siellä on joku huvikseen ilkeilevä niin vaihda työpaikkaa.
Aika harva on tahallaan paska työntekijä. Juoruilu ei ole koskaan oikein. Pitäisi ennemmin esimiehen puuttua siihen työntekemiseen jos jälki ei ole hyvää.
Levittelen aina päättömiä juoruja kahvitunnilla. Olen myös asentanut nauhoittava microfonin kahvitilan kaapiston päälle ja kuuntelen aina mitä siellä puhutaan jos en ole paikalla.
Joskus on niinkin että henkilöllä josta puhutaan *mitä sattuu* on niin hyväkuuloinen että kuulee mitä hänestä puhutaan. Sellaistakaan ei tullut ajatelleeksi. Aina voi oppia jotain uutta, mutta kun ne omat juorut on niin makeita. Samalla kun juoruaa jostain niin siinä nostaa omaa arvoaan, koska "tietää asioita". Entäpä sitten kun se henkilö keksiikin itse niitä juttuja, tai vääristelee asioita systemaattisesti? Tällaiseen olen törmännyt yhdessä työpaikassa. Juoruja ei myöskään kukaan ikinä halua oikaista kysymällä juorun kohteelta miten asian laita on? Selvää on että se juoru on makeampi ja totuudella ei ole kuin viihdearvoa mausteena niissä jutuissa.
Vierailija kirjoitti:
Olin kerran eräässä vanhassa työpaikassani esihenkilönä. Muutaman kerran jäätiin roikkumaan työpaikan jälkeen ja kertomaan totuuksia minulle työpaikasta ja ihmisistä. Osa asioista oli tottakin ja minua jopa varoitettiin jostain. Noista olen edelleen kiitollinen.
Sitten oli niitä tapauksia, joissa pyrittiin selvästi mustamaalaamaan jotain henkilöä. Pidin tarkoitusperiä ja toimintaa arveluuttavana ja suhtauduin itsekin näihin mustamaalaajiin tarkkaavaisemmin.
Ei ne varoituksetkaan aina oikeassa ole. Syyttä suotta mustamaalataan ihmisiä myös tuntematta heitä ja vaikka vuosia vanhoja tilanteita, vaikka ei olla oltu lähimaillakaan. Se on ahdistavaa kohteelle, koska sen aistii. Se vie iloa työstä pois ja se kai tällaisen nihilistin idea onkin.
Pahimpia ne jotka menee esimiehille jauhamaan ihan pskaa. Joku väärä sukunimikin voi toisia älykääpiöitä häiritä. 😄
Vierailija kirjoitti:
Joskus on niinkin että henkilöllä josta puhutaan *mitä sattuu* on niin hyväkuuloinen että kuulee mitä hänestä puhutaan. Sellaistakaan ei tullut ajatelleeksi. Aina voi oppia jotain uutta, mutta kun ne omat juorut on niin makeita. Samalla kun juoruaa jostain niin siinä nostaa omaa arvoaan, koska "tietää asioita". Entäpä sitten kun se henkilö keksiikin itse niitä juttuja, tai vääristelee asioita systemaattisesti? Tällaiseen olen törmännyt yhdessä työpaikassa. Juoruja ei myöskään kukaan ikinä halua oikaista kysymällä juorun kohteelta miten asian laita on? Selvää on että se juoru on makeampi ja totuudella ei ole kuin viihdearvoa mausteena niissä jutuissa.
Meillä yks tämmönen mies työpaikalla. Näin heti naamasta, että tuo on kieroutunut ja ihan siis sekopää. Sen vaan näkee. Työtahtikaan ei päätä huimaa. Pyörä pyörii tyhjää.
Määrittele juoruilu. Hyväntahtoinen puhe ei-paikalla olevasta ei ole juoruilua.
Poliittista propagandaa tai kateus. Oikeasti ihmiset voi olla ihan kahjoja. Sit on nää jotka sivuuttaa sun puheita esim. Yksikin keksi joskus yhdessä työpaikassa, että toisen puheisiin ei voi luottaa vaikka ei tuntenut ko. Henkilöö mitenkään. Siis wtf? Siis ihan sakee. Kai se oma työ on niin tylsää, ettei kestä ilman keksittyjä tarinoita tai sitten on mt-puolella häikkää. Kasvotusten vaikka näytellään mukavaa, mutta sit hirveä peen jauhaminen kaikille ja naureskelu. Oksettava.
Omassa elämässä on voinut pettyä pahasti. Sekin vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Määrittele juoruilu. Hyväntahtoinen puhe ei-paikalla olevasta ei ole juoruilua.
Se on ihan OK ja normaalii, mutta keksittyjen valheiden levittely totuutena ei sitä ole. Se on titityy hommia.
MIKSI JOKA HEMMETIN HOITOALAN TYÖPAIKASSA ON NÄITÄ MIELENSÄPAHOITTAJA JUORUAJIA????
Se on perseestä, jos ei oteta mukaan keskusteluun.
Vierailija kirjoitti:
Tapa se on kiusata sekin. Sivuuttaminen, puheiden mitätöinti jne.
Itsestä voi saada joskus korkeintaan tylyn kuvan, kun tykkään tehdä omissa oloissani hommia ja se on mun työssä mahdollista usein. Välillä tervehdin ja välillä en. Ehkä siitäkin voi loukkaantuu, ettei teeskentele yli ystävällistä kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsestä voi saada joskus korkeintaan tylyn kuvan, kun tykkään tehdä omissa oloissani hommia ja se on mun työssä mahdollista usein. Välillä tervehdin ja välillä en. Ehkä siitäkin voi loukkaantuu, ettei teeskentele yli ystävällistä kaikille.
Ei se ole teeskentelyä tervehtiä! Olet moukka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole teeskentelyä tervehtiä! Olet moukka.
Vastaan aina tervehdykseen. Meillä on sellainen työpaikka, jossa ei kukaan välillä moikkaile ketään ellei ole asiaa. Älä viitsi vääntää ja kääntää. Tahallaan oikein väännät asian vääräksi.
Oletko kuullut neuroepätyypillisyydestä? Heillä on vaikeuksia katsoa silmiin.
Vierailija kirjoitti:
Levittelen aina päättömiä juoruja kahvitunnilla. Olen myös asentanut nauhoittava microfonin kahvitilan kaapiston päälle ja kuuntelen aina mitä siellä puhutaan jos en ole paikalla.
Niin, ja sitten menet pieneen kokoushuoneeseen ja teeskentelet olevasi kiireinen omien asioiden kanssa. Sitten, kun haluat irtisanoa joitakin työntekijöitä, lähdet lopulta töistä myöhemmin kuin muut, vain jotta voit valittaa pomolle joistakin huhuista, jotka olet keksinyt puolitiehen perustuen, kenenkään tietämättä.
Vierailija kirjoitti:
Tee rikosilmoitus.
Mistä?
etätyö on aivan loistava valinta jäävät kahvipöytäjuoruilut kokonaan pois... eikä tarvitse katsella osaamatonta johtamista paikan päällä, sitä kun riittää Suomessa...