Tuli kutsu papakokeeseen mutta kieltäydyn
Kommentit (16)
Vierailija wrote:
Ehdottomasti menet.
En mene, mummani ei ollut mikään heitukka.
Tyhmä päätös. Sittenpä maksat itse gynelle, jos oireita alkaa joskus ilmaantumaan.
Heh heh hee, nauran kippurassa hyvälle vitsille. NOT
Tai, niin jos olet shemale ja ei ole edes vaginaa? Niin mistäpä sitä näytteen ottaa.
Voi kuule, niitä kutsuja satelee vielä useita. Luuletko, että selvisit yhdellä? Itselle tuli 4 kpl, mutta en mennyt.
Että tällainen krapula-aloitus sunnuntaiaamun ratoksi.
Hul lut, tietty meette kun saa ilmaista terveydentutkimusta. Mää oon jo niin vanha että kutsuja ei enää tule.
Jos et mene, se on oma päätöksesi. Todennäköisesti ihan turhaa sulta on pyytää, että peruutat saamasi ajan, mutta näin olisi hyvä. Kukaan ei sinua pakota eikä tule väkisin näytettä ottamaan.
Seulontakutsu papakokeeseen tulee vain viiden vuoden välein. Mammografiaan kahden vuoden välein. Ei ole pakko mennä. Voit hoitaa kokeet yksityisen gynekologin kautta ja maksaa joka käynnistä 500e.
Minusta oli hauska vitsi. Tulkaa aukomaan mullekin päätä, vauvan vammaset.
surkea provo, mutta itse asiaan: monesti olen kuullut miten naiset jättävät papa-seulonnassa käynnit väliin. Toiset kertovat, että käyvät mieluummin gynekologilla sen otattamassa, toiset, että kun ei siitä näyt kaikkia synnytinelinsyöpiä.
Oma gyneni joskus sanoi minulle, että ehdottomasti on parempi käydä papa-seulonnassa kuin erillisessä papakokeessa. En muista nyt tarkkaa perustelua sille, joten jätän osittaisenkin perustleun kirjoittamatta. Kysykää omalta gyneltänne miksi seulonta on parempi kuin erikseen otettu.
Vierailija wrote:
surkea provo, mutta itse asiaan: monesti olen kuullut miten naiset jättävät papa-seulonnassa käynnit väliin. Toiset kertovat, että käyvät mieluummin gynekologilla sen otattamassa, toiset, että kun ei siitä näyt kaikkia synnytinelinsyöpiä.
Oma gyneni joskus sanoi minulle, että ehdottomasti on parempi käydä papa-seulonnassa kuin erillisessä papakokeessa. En muista nyt tarkkaa perustelua sille, joten jätän osittaisenkin perustleun kirjoittamatta. Kysykää omalta gyneltänne miksi seulonta on parempi kuin erikseen otettu.
Itseltä löytyi solumuutos seulonnan papasta kolmekymppisenä. Ei sitä tietenkään ajattele, että just multa se voi löytyä, mutta rutiininomaisesti menin kun kutsu tuli. Ja olisi kyllä jäänyt muuten huomaamatta, koska olen huono varaamaan aikoja minnekään! Siksi olen ehdottomasti sitä mieltä, että kaikkien sinne kannattaa mennä. Ei se hoito kiva ollut, mutta veikkaan että helpommalla pääsin kuin jos olisin joutunut oikeisiin syöpähoitoihin sitten joskus myöhemmin.
Vierailija wrote:
Jos et mene, se on oma päätöksesi. Todennäköisesti ihan turhaa sulta on pyytää, että peruutat saamasi ajan, mutta näin olisi hyvä. Kukaan ei sinua pakota eikä tule väkisin näytettä ottamaan.
Ihmisellä ei ole mitään velvollisuuksia perua aikaa, jota ei ole tilannutkaan!
Ehdottomasti menet.