Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

Miten vietÀt halloweenia?

Vierailija
28.10.2023 |

Mukava juhla đŸ„łđŸŠ‡đŸŽƒ

Kommentit (361)

Vierailija
181/361 |
21.10.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

He ovatkin suomijuntteja. Halloween taitaa olla Irlantilainen juhla?? All hallows ewe tai jotain? EikĂ€ siinĂ€ millÀÀn krÀÀsĂ€llĂ€  role tekemistĂ€. Ellei tahdo. Antaa ihmisten juhlia sitĂ€ paitsi vai mitĂ€?

Vierailija
182/361 |
21.10.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halloween on amerikkalaisten juhla. Suomessa pyhÀinpÀivÀ on edesmenneiden ja hiljentymisen pÀivÀ. En ymmÀrÀ miksi tÀtÀ amerikka juhlaa pitÀisi tÀÀllÀ juhlia.

Halloween ei ole amerikkalainen juhla. Halloween on nimensÀ mukaisesti "kaikkien pyhien aatto", pyhÀinpÀivÀ on eri asia.

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/361 |
21.10.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

En varsinaisesti vietÀ halloweenia. Minusta tÀmÀ spooky season on kuitenkin ihanaa aikaa ja rakastan halloweenia. Minulla on halloween-lakanat, pyjama, koristeita, etc. Toivoisin, ettÀ joskus viettÀisin halloweenia vaikka pippaloiden merkeissÀ, jonne vieraat saisivat laittautua teeman mukaisesti. Nyt olen tavallaan viettÀnyt tÀtÀ syksyÀ fiilistellen erilaisten halloween-videoiden parissa ja ihastelemalla omia koristeita.

Vierailija
184/361 |
21.10.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

En juhli halloweenia, koska ei kuulu omiin arvoihin, mutta voin hyvin osallistua halloween bileisiin ja naamiaisiin, joita rakastan hyvĂ€n seuran ja iloisen tunnelman takia. TĂ€nĂ€ vuonna pukeudun joko ranskalaiseksi sisĂ€köksi tai romaninaiseksi. Oon hommannut oikeen korsetin ja kaikki. Ja siis en mene mihinkÀÀn halloween bileisiin erityisemmin mainostamaan, ettĂ€ tĂ€mĂ€ juhla ei ole minua varten vaan hyvĂ€llĂ€ fiiliksellĂ€ juhlin mukana, vaikka itse halloween ei mua kiinnostaisikaan. 

Vierailija
185/361 |
21.10.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulkemalla verhot ennen auringonlaskua kun pahat henget kuulemma alkaa liikkua pimeĂ€n tullen. Ristikoru on kĂ€den ulottuvilla ja ehkĂ€ pitĂ€isi nĂ€yttÀÀ sitĂ€ sĂ€lekaihtimien raoista kun ei nuo tiiviit ole ja niitĂ€ kiinnostaa sisĂ€llĂ€ olevat ihmiset. 

En tiedÀ, auttaako ihmisen tekemÀ ristikoru mitÀÀn, varsinkaan ilman uskoa. Mutta nimi Jeesus on kyllÀ auttanut pahuutta vastaan. Ainakin jos on myös uskoa Jeesukseen.

"Avuksesi huuda minua hĂ€dĂ€n pĂ€ivĂ€nĂ€, niin minĂ€ tahdon auttaa sinua", hĂ€n lupaa. "Ja sinun pitÀÀ kunnioittaman minua."

"Ja tapahtui meidĂ€n mennessĂ€mme rukouspaikkaan, ettĂ€ meitĂ€ vastaan tuli erĂ€s palvelijatar, jossa oli tietĂ€jĂ€henki ja joka tuotti paljon tuloja isĂ€nnilleen ennustamisellaan. HĂ€n seurasi Paavalia ja meitĂ€ ja huusi sanoen: "NĂ€mĂ€ miehet ovat korkeimman Jumalan palvelijoita, jotka julistavat teille pelastuksen tien". Ja tĂ€tĂ€ hĂ€n teki monta pĂ€ivÀÀ. Mutta se vaivasi Paavalia, ja hĂ€n kÀÀntyi ja sanoi hengelle: "Jeesuksen Kristuksen nimessĂ€ minĂ€ kĂ€sken sinun lĂ€hteĂ€ hĂ€nestĂ€". Ja se lĂ€hti sillĂ€ hetkellĂ€."

Jos taas ei siis ole uskoa ja kunnioitusta Jeesusta kohtaan, saattaa kÀydÀ köpelöstikin ja pirulaiset luikahtavat sisÀÀn sÀlekaihtimien vÀlistÀ. Jotkut henkimaailman asioilla pelleilleet ovat kokeneet karun lopun.

"Muutamat kuljeksivat juutalaiset loitsijat rupesivat lausumaan Herran Jeesuksen nimeĂ€ niiden ylitse, joissa oli pahoja henkiĂ€, sanoen: "MinĂ€ vannotan teitĂ€ sen Jeesuksen kautta, jota Paavali julistaa". Ja niiden joukossa, jotka nĂ€in tekivĂ€t, oli myös erÀÀn juutalaisen ylipapin, Skeuaan, seitsemĂ€n poikaa; mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minĂ€ tunnen, ja Paavalin minĂ€ tiedĂ€n, mutta keitĂ€ te olette?" Ja se mies, jossa paha henki oli, karkasi heidĂ€n kimppuunsa, voitti heidĂ€t toisen toisensa perĂ€stĂ€ ja runteli heitĂ€, niin ettĂ€ he alastomina ja haavoitettuina pakenivat siitĂ€ huoneesta."

Vierailija
186/361 |
21.10.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

En ole koskaan viettÀnyt halloweenia.

Vierailija
187/361 |
21.10.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Teen pitsaa, nautin viiniÀ ja katson leffoi.

Vierailija
188/361 |
21.10.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Helpon elÀmÀn merkki jos aikuinen pystyy viettÀmÀÀn jotakin kuolleiden pilkkaamis juhlaa.

Vierailija
189/361 |
21.10.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Halloween on amerikkalaisten juhla. Suomessa pyhÀinpÀivÀ on edesmenneiden ja hiljentymisen pÀivÀ. En ymmÀrÀ miksi tÀtÀ amerikka juhlaa pitÀisi tÀÀllÀ juhlia.

NiitĂ€ amerikkalaisia asuu tÀÀllĂ€kin. Ja toisekseen, myös PyhĂ€inpĂ€ivĂ€ on oikeastaan epĂ€raamatullinen. Katoliset rukoilevat kuolleita ihmisiĂ€ avuksi ja PyhĂ€inpĂ€ivĂ€n juuret ovat tĂ€ssĂ€ tavassa.

Vierailija
190/361 |
21.10.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Juon konjakkia ja menen hotelliin.

Vierailija
191/361 |
21.10.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi osallistuisin paholaisen ja demonien juhliin? Saatanaa palvovat ovat kertoneet, ettÀ Halloween on yksi merkittÀvimmistÀ uhrausajankohdista pahuudelle.

Miksi olet puhevĂ€leissĂ€ Saatananpalvojien kanssa? đŸ€”

(TÀmÀn viestin tarkistusnumero oli muuten 666...)

Olen tullut uskoon sieltÀ saatanan porukasta.

Vierailija
192/361 |
21.10.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Menen Hallille ja otan ViiniĂ€ 😜

Vierailija
193/361 |
21.10.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

En halua pilkata ketÀÀn, en ihannoi juhlan ympĂ€rillĂ€ pyörivÀÀ markkinointia, olen Kristitty mutta koska perheemme tykkÀÀ fiilistellĂ€ ympĂ€ri vuoden jotain teemaa niin laitamme kurpitsalyhtyyn kynttilĂ€n ulkoportaille, sisĂ€lle oransseja kynttilöitĂ€. Valoja vĂ€hennetÀÀn, syödÀÀn hyvÀÀ syksyruokaa ja katotaan hyviĂ€ ohjelmia telkasta ja varotaan menemĂ€stĂ€ myöhĂ€llĂ€ ulos, you know  ; )

Vierailija
194/361 |
21.10.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

HÀtÀisesti lukemalla nÀytti siltÀ kuin otsikko olisi ollut "Miten vÀltÀt Halloweenin". SiinÀ minun vastaukseni kysymykseen.

Vierailija
195/361 |
21.10.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Googlaa "Halloween - satanismin tÀrkeÀ juhlapÀivÀ".

Vierailija
196/361 |
21.10.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpon elÀmÀn merkki jos aikuinen pystyy viettÀmÀÀn jotakin kuolleiden pilkkaamis juhlaa.

MinkÀ helpon elÀmÀn?

Vierailija
197/361 |
21.10.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet tainnut kÀsittÀÀ halloweenin ihan vÀÀrin

Vierailija
198/361 |
21.10.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Kiertelen ympÀriinsÀ farkkuhaalareissa, vanha lÀtkÀmaski pÀÀssÀ lahtaamassa porukkaa machetella.

Vierailija
199/361 |
21.10.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Miksi moni tÀÀllÀ kuvittelee halloweenin olevan amerikkalaista alkuperÀÀ?

Vierailija
200/361 |
21.10.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MinkÀlaista elÀmÀ on jos halloween ottaa koville?

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: yhdeksÀn seitsemÀn yksi