Miten vietät halloweenia?
Kommentit (218)
Vierailija kirjoitti:
Halloween on amerikkalaisten juhla. Suomessa pyhäinpäivä on edesmenneiden ja hiljentymisen päivä. En ymmärä miksi tätä amerikka juhlaa pitäisi täällä juhlia.
Halloween ei ole amerikkalainen juhla. Halloween on nimensä mukaisesti "kaikkien pyhien aatto", pyhäinpäivä on eri asia.
En varsinaisesti vietä halloweenia. Minusta tämä spooky season on kuitenkin ihanaa aikaa ja rakastan halloweenia. Minulla on halloween-lakanat, pyjama, koristeita, etc. Toivoisin, että joskus viettäisin halloweenia vaikka pippaloiden merkeissä, jonne vieraat saisivat laittautua teeman mukaisesti. Nyt olen tavallaan viettänyt tätä syksyä fiilistellen erilaisten halloween-videoiden parissa ja ihastelemalla omia koristeita.
En juhli halloweenia, koska ei kuulu omiin arvoihin, mutta voin hyvin osallistua halloween bileisiin ja naamiaisiin, joita rakastan hyvän seuran ja iloisen tunnelman takia. Tänä vuonna pukeudun joko ranskalaiseksi sisäköksi tai romaninaiseksi. Oon hommannut oikeen korsetin ja kaikki. Ja siis en mene mihinkään halloween bileisiin erityisemmin mainostamaan, että tämä juhla ei ole minua varten vaan hyvällä fiiliksellä juhlin mukana, vaikka itse halloween ei mua kiinnostaisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Sulkemalla verhot ennen auringonlaskua kun pahat henget kuulemma alkaa liikkua pimeän tullen. Ristikoru on käden ulottuvilla ja ehkä pitäisi näyttää sitä sälekaihtimien raoista kun ei nuo tiiviit ole ja niitä kiinnostaa sisällä olevat ihmiset.
En tiedä, auttaako ihmisen tekemä ristikoru mitään, varsinkaan ilman uskoa. Mutta nimi Jeesus on kyllä auttanut pahuutta vastaan. Ainakin jos on myös uskoa Jeesukseen.
"Avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua", hän lupaa. "Ja sinun pitää kunnioittaman minua."
"Ja tapahtui meidän mennessämme rukouspaikkaan, että meitä vastaan tuli eräs palvelijatar, jossa oli tietäjähenki ja joka tuotti paljon tuloja isännilleen ennustamisellaan. Hän seurasi Paavalia ja meitä ja huusi sanoen: "Nämä miehet ovat korkeimman Jumalan palvelijoita, jotka julistavat teille pelastuksen tien". Ja tätä hän teki monta päivää. Mutta se vaivasi Paavalia, ja hän kääntyi ja sanoi hengelle: "Jeesuksen Kristuksen nimessä minä käsken sinun lähteä hänestä". Ja se lähti sillä hetkellä."
Jos taas ei siis ole uskoa ja kunnioitusta Jeesusta kohtaan, saattaa käydä köpelöstikin ja pirulaiset luikahtavat sisään sälekaihtimien välistä. Jotkut henkimaailman asioilla pelleilleet ovat kokeneet karun lopun.
"Muutamat kuljeksivat juutalaiset loitsijat rupesivat lausumaan Herran Jeesuksen nimeä niiden ylitse, joissa oli pahoja henkiä, sanoen: "Minä vannotan teitä sen Jeesuksen kautta, jota Paavali julistaa". Ja niiden joukossa, jotka näin tekivät, oli myös erään juutalaisen ylipapin, Skeuaan, seitsemän poikaa; mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?" Ja se mies, jossa paha henki oli, karkasi heidän kimppuunsa, voitti heidät toisen toisensa perästä ja runteli heitä, niin että he alastomina ja haavoitettuina pakenivat siitä huoneesta."
En ole koskaan viettänyt halloweenia.
Teen pitsaa, nautin viiniä ja katson leffoi.
Helpon elämän merkki jos aikuinen pystyy viettämään jotakin kuolleiden pilkkaamis juhlaa.
Halloween on amerikkalaisten juhla. Suomessa pyhäinpäivä on edesmenneiden ja hiljentymisen päivä. En ymmärä miksi tätä amerikka juhlaa pitäisi täällä juhlia.
Niitä amerikkalaisia asuu täälläkin. Ja toisekseen, myös Pyhäinpäivä on oikeastaan epäraamatullinen. Katoliset rukoilevat kuolleita ihmisiä avuksi ja Pyhäinpäivän juuret ovat tässä tavassa.
Juon konjakkia ja menen hotelliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi osallistuisin paholaisen ja demonien juhliin? Saatanaa palvovat ovat kertoneet, että Halloween on yksi merkittävimmistä uhrausajankohdista pahuudelle.
Miksi olet puheväleissä Saatananpalvojien kanssa? 🤔
(Tämän viestin tarkistusnumero oli muuten 666...)
Olen tullut uskoon sieltä saatanan porukasta.
Menen Hallille ja otan Viiniä 😜
En halua pilkata ketään, en ihannoi juhlan ympärillä pyörivää markkinointia, olen Kristitty mutta koska perheemme tykkää fiilistellä ympäri vuoden jotain teemaa niin laitamme kurpitsalyhtyyn kynttilän ulkoportaille, sisälle oransseja kynttilöitä. Valoja vähennetään, syödään hyvää syksyruokaa ja katotaan hyviä ohjelmia telkasta ja varotaan menemästä myöhällä ulos, you know ; )
Hätäisesti lukemalla näytti siltä kuin otsikko olisi ollut "Miten vältät Halloweenin". Siinä minun vastaukseni kysymykseen.
Googlaa "Halloween - satanismin tärkeä juhlapäivä".
Vierailija kirjoitti:
Helpon elämän merkki jos aikuinen pystyy viettämään jotakin kuolleiden pilkkaamis juhlaa.
Minkä helpon elämän?
Vierailija kirjoitti:
Olet tainnut käsittää halloweenin ihan väärin
Kiertelen ympäriinsä farkkuhaalareissa, vanha lätkämaski päässä lahtaamassa porukkaa machetella.
Miksi moni täällä kuvittelee halloweenin olevan amerikkalaista alkuperää?
Vierailija kirjoitti:
Minkälaista elämä on jos halloween ottaa koville?
He ovatkin suomijuntteja. Halloween taitaa olla Irlantilainen juhla?? All hallows ewe tai jotain? Eikä siinä millään krääsällä role tekemistä. Ellei tahdo. Antaa ihmisten juhlia sitä paitsi vai mitä?