Miten vietät halloweenia?
Kommentit (218)
Meillä on naamiaisbileet kavereiden kanssa. Innolla odotan!
Vierailija kirjoitti:
Miksi moni täällä kuvittelee halloweenin olevan amerikkalaista alkuperää?
Nimenomaan. Se oli jenkeillekin tuontitavaraa Irlannista.
Emme vietä halloweenia. Se ei ole suomalainen tapa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija wrote:
En mitenkään. Olen aikuinen ihminen eikä ole tarvetta värjätä naamaa.
Minäkin olen selkeästi jo vanha , 46 v.
Varasin karkkikipon mistä tein halloweenia viettäville lapsille karkkipusseja. Tehtiin myös puolison kanssa halloween-aiheiset ruuat. Tykätään yleensäkin teemaruuista.
Onko sillä terhakka tatti vai oletko lesbo vai mies?
Tykkään siitä jännästä tunnelmasta, kynttilöistä, joka pimeään syksyn aikaan kuuluu ennen joulun valoja. En ole kiinnostunut manalameiningistä ym aiheeseen liittyvästä hyi.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään siitä jännästä tunnelmasta, kynttilöistä, joka pimeään syksyn aikaan kuuluu ennen joulun valoja. En ole kiinnostunut manalameiningistä ym aiheeseen liittyvästä hyi.
Meneekö kurpitsalyhdyt?
Katson elokuvat....https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=halloween++elokuvat
Siis miten läheisen kuolema liittyy halloweeniin ja sen viettämiseen?
Heluttelen Keltti kulliani ja huudan böö.
Kuten muitakin päiviä eli olen ja öllöttelen!
Vierailija kirjoitti:
Siis miten läheisen kuolema liittyy halloweeniin ja sen viettämiseen?
Ilmeisesti jotkut yhdistää sen kuolemaan ja itkevät kun toiset viettää halloweenia.
Vierailija kirjoitti:
Milloin se oikeasti on, eikö se ole pyhäinpäivänä eli ensi viikonloppuna?
31.10. Se on yö ennen pyhäinpäivää, joka on oikeasti maailmalla 01.11., Suomessa siirretty jotenkin viikonlopulle, kuten lähes muutkin pyhät. Ei ihme, että ihmiset on sekaisin näiden päivien kanssa.
Vietän vain Independent dayta. Osaanhan englantiakin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi moni täällä kuvittelee halloweenin olevan amerikkalaista alkuperää?
Nimenomaan. Se oli jenkeillekin tuontitavaraa Irlannista.
Miten se meihin liittyy. Meillä on Pyhäinmiestenpäivä.
Muualla maailmassa on sekä halloween 31.10. että pyhäinpäivä 1.11.
Voisn syödä tyrni vanukkaan. Ihan vaan juhlan kunniaksi.
Mä pidän halloween viikon elokuvateatterissa. Ainakin ensi viikolla käyn katsomassa The Black Phone 2, Exit 8 ja mahdollisesti muitakin, kunhan vaan tulee tietoisuuteeni ensi viikon elokuvaohjelmisto. Jos ei paremmin tule elokuvia elokuvateatteriin tarjolle niin sitten katson kotona Manaajan, Manaaja 2:n ja Manaaja: Alku -elokuvat.
Perinteisiin kuuluu mm. kauhuelokuvat. Tänä vuonna Amerikan Halloween ja meidän pyhäinpäivämme osuvat samaan viikonloppuun perättäisille päiville, joten tulossa on kunnon kekrijuhla leffaputken merkeissä. Viikonlopulle on varattu mm. uusin Final Destination-sarjan osa, sekä aivan töykeän aivoton b-roskaleffa Shock 'em dead. Lisäksi tottakai naposteltavat sekä juhlajuomat jotka imaistuasi aivan varmasti alat näkemään kummituksia.
Uutena ilmiönä olen alkanut harrastamaan tekoälytaidetta. Hengaan parilla keskustelupalstalla missä jengi generoi teoksiaan ja kyllä Halloween näkyy sielläkin.