Miten vietät halloweenia?
Kommentit (361)
En mitenkään. Turhaa kiinalaista muovikrääsää kauppaava Amerikantuonti
Miten vietät halloweenia?
halloweeni on pakanoitten juhla - ei minun. Eli ei mitään vaikutusta elämääni.
Yksin, sillä tuokin on vaan ekstroverttien kulutus- ja junttibiletysjuhla.
t. kunnollinen ja kiltti mies
Vierailija kirjoitti:
Viettäkää Suomessa mieluummin kekriä jonkun amerikkalaisen hapatuksen sijaan.
Tosin tänä vuonna itse olen silloin Irlannissa. Kaveri on järjestänyt jotain irlantilaista ruokaa illalle ja katsotaan ilotulituksia.
Halloween ei ole amerikkalainen juhla
Luen mielihyvikseni Ilmestyskirjan luvusta 22 jakeen 15.
Aikoinaan tuttava sai raivarin kun kerroin viettäväni halloweeniä, hänen vanhempansa olivat kuolleet ja hänen mielestään halloween on epäkunnioittavaa läheisiään menettäneitä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Luen mielihyvikseni Ilmestyskirjan luvusta 22 jakeen 15.
Joku närkästynyt noita laittoi alapeukun. HAHAHA!
Miksi jotkut niin kovasti on halloweenia vastaan? Jotkut jopa hokevat sen olevan amerikkalainen juhla, vaikka näinhän ei tietenkään ole.
Ihan hyvä muistutus, että Saatana haluaa sielunne! Highway to Hell soimaan ja tekoverta roiskuttamaan, kuin jossain satanistisessa rituaalissa: todella sairas "juhla". Siitähän siinä on kyse, mutta mammoille se on vain ihanasti värisyttävää kauhua sipsikulhon äärellä Manaajaa katsoen.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä muistutus, että Saatana haluaa sielunne! Highway to Hell soimaan ja tekoverta roiskuttamaan, kuin jossain satanistisessa rituaalissa: todella sairas "juhla". Siitähän siinä on kyse, mutta mammoille se on vain ihanasti värisyttävää kauhua sipsikulhon äärellä Manaajaa katsoen.
Onpa erikoinen käsitys halloweenista.
Katson wessan peiliin suoraan edestä ja isoon kokovartalopeiliin sivusilmällä. Siinä on halloweenia niin että riittää.
Lapselle järjestän halloweenjuhlat, joihin tulee kavereita.
Vierailija kirjoitti:
Turhis! Inhoan Loukkaava juhla rakkaansa menettäneille.
Ai millä tavalla?
Meillä ei ole koskaan vietetty pyhäinpäivää, mutta halloweenia kyllä.
Lapset käyvät karkkikierroksella, itse olen kotona valmiina jakamaan karkkia meillä käyville pikkuhirviöille. Koristelen kotia kurpitsalyhdyillä, syksyyn sopivilla kukilla ja kynttilöillä. Ulko-ovelle/terassille ollaan laitettu luurankokoristeita yms. kurpitsalyhtyjen lisäksi, että lapset tietävät meille voivan tulla. Minusta on tullut halloweenin viettäjä lasten myötä, lapset rakastavat tälläistä sopivan pelottavaa naamiaisjuhlaa. Ja tehdään nyt ero pyhäinpäivään, kun se monille on epäselvää; halloween on nimensä mukaisesti All hallows eve eli pyhäinpäivän aatto. Suomessa vietettävä pyhäinpäivä on vainajien muistopäivä, eivätkä nämä ole toisiaan poissulkevia asioita. Itse käyn pyhäinpäivänä hautausmaalla muistamassa edesmennyttä isääni kynttilöin hyvillä mielin, eläessään isä myös piti halloweenista ja oli leikissä mukana sopivan "kauhistuneena", kun lapseni kävivät halloweenina hänen ovensa takana :) Ei kaikkea tarvitse ottaa niin vakavasti. Kyllä joulunviettoonkin mahtuu sulassa sovussa tontut ja hengellinen puoli.
Halloween on amerikkalaisten juhla. Suomessa pyhäinpäivä on edesmenneiden ja hiljentymisen päivä. En ymmärä miksi tätä amerikka juhlaa pitäisi täällä juhlia.
Ei kuulu Suomen kulttuuriin. Vietätkä myös Ramadaa ja käytkö kiertämässä Mekan Mustaa kiveä.