Miten vietÀt halloweenia?
Kommentit (218)
En mitenkÀÀn. Turhaa kiinalaista muovikrÀÀsÀÀ kauppaava Amerikantuonti
Miten vietÀt halloweenia?
halloweeni on pakanoitten juhla - ei minun. Eli ei mitÀÀn vaikutusta elÀmÀÀni.
Yksin, sillÀ tuokin on vaan ekstroverttien kulutus- ja junttibiletysjuhla.
t. kunnollinen ja kiltti mies
Vierailija kirjoitti:
ViettÀkÀÀ Suomessa mieluummin kekriÀ jonkun amerikkalaisen hapatuksen sijaan.
Tosin tÀnÀ vuonna itse olen silloin Irlannissa. Kaveri on jÀrjestÀnyt jotain irlantilaista ruokaa illalle ja katsotaan ilotulituksia.
Halloween ei ole amerikkalainen juhla
Luen mielihyvikseni Ilmestyskirjan luvusta 22 jakeen 15.
Aikoinaan tuttava sai raivarin kun kerroin viettÀvÀni halloweeniÀ, hÀnen vanhempansa olivat kuolleet ja hÀnen mielestÀÀn halloween on epÀkunnioittavaa lÀheisiÀÀn menettÀneitÀ kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Luen mielihyvikseni Ilmestyskirjan luvusta 22 jakeen 15.
Joku nÀrkÀstynyt noita laittoi alapeukun. HAHAHA!
Miksi jotkut niin kovasti on halloweenia vastaan? Jotkut jopa hokevat sen olevan amerikkalainen juhla, vaikka nÀinhÀn ei tietenkÀÀn ole.
Ihan hyvÀ muistutus, ettÀ Saatana haluaa sielunne! Highway to Hell soimaan ja tekoverta roiskuttamaan, kuin jossain satanistisessa rituaalissa: todella sairas "juhla". SiitÀhÀn siinÀ on kyse, mutta mammoille se on vain ihanasti vÀrisyttÀvÀÀ kauhua sipsikulhon ÀÀrellÀ Manaajaa katsoen.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvÀ muistutus, ettÀ Saatana haluaa sielunne! Highway to Hell soimaan ja tekoverta roiskuttamaan, kuin jossain satanistisessa rituaalissa: todella sairas "juhla". SiitÀhÀn siinÀ on kyse, mutta mammoille se on vain ihanasti vÀrisyttÀvÀÀ kauhua sipsikulhon ÀÀrellÀ Manaajaa katsoen.
Onpa erikoinen kÀsitys halloweenista.
Katson wessan peiliin suoraan edestÀ ja isoon kokovartalopeiliin sivusilmÀllÀ. SiinÀ on halloweenia niin ettÀ riittÀÀ.
Lapselle jÀrjestÀn halloweenjuhlat, joihin tulee kavereita.
Vierailija kirjoitti:
Turhis! Inhoan Loukkaava juhla rakkaansa menettÀneille.
Ai millÀ tavalla?
MeillÀ ei ole koskaan vietetty pyhÀinpÀivÀÀ, mutta halloweenia kyllÀ.
Lapset kÀyvÀt karkkikierroksella, itse olen kotona valmiina jakamaan karkkia meillÀ kÀyville pikkuhirviöille. Koristelen kotia kurpitsalyhdyillÀ, syksyyn sopivilla kukilla ja kynttilöillÀ. Ulko-ovelle/terassille ollaan laitettu luurankokoristeita yms. kurpitsalyhtyjen lisÀksi, ettÀ lapset tietÀvÀt meille voivan tulla. Minusta on tullut halloweenin viettÀjÀ lasten myötÀ, lapset rakastavat tÀllÀistÀ sopivan pelottavaa naamiaisjuhlaa. Ja tehdÀÀn nyt ero pyhÀinpÀivÀÀn, kun se monille on epÀselvÀÀ; halloween on nimensÀ mukaisesti All hallows eve eli pyhÀinpÀivÀn aatto. Suomessa vietettÀvÀ pyhÀinpÀivÀ on vainajien muistopÀivÀ, eivÀtkÀ nÀmÀ ole toisiaan poissulkevia asioita. Itse kÀyn pyhÀinpÀivÀnÀ hautausmaalla muistamassa edesmennyttÀ isÀÀni kynttilöin hyvillÀ mielin, elÀessÀÀn isÀ myös piti halloweenista ja oli leikissÀ mukana sopivan "kauhistuneena", kun lapseni kÀvivÀt halloweenina hÀnen ovensa takana :) Ei kaikkea tarvitse ottaa niin vakavasti. KyllÀ joulunviettoonkin mahtuu sulassa sovussa tontut ja hengellinen puoli.
Halloween on amerikkalaisten juhla. Suomessa pyhÀinpÀivÀ on edesmenneiden ja hiljentymisen pÀivÀ. En ymmÀrÀ miksi tÀtÀ amerikka juhlaa pitÀisi tÀÀllÀ juhlia.
Ei kuulu Suomen kulttuuriin. VietÀtkÀ myös Ramadaa ja kÀytkö kiertÀmÀssÀ Mekan Mustaa kiveÀ.