Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*~* Jouluntähtien viikko 36 *~*

02.09.2008 |

Tässä pinossa kirjoittelevat joulukuun tähtöset, joilla laskettu aika on joulukuussa 2008 tai niillä main!

[b]30.11.[/b] fatmama * Länsi-Uusimaa *

minihattis * PHKS *

[b]1.12.[/b] Villa2 * Kymenlaakso, PHKS *

Kantrimaria * Pori-Roi, SatKS *

pikku-puhi *

vanilija * Tampereen viereinen kaupunki, TAYS *

[b]2.12.[/b] Antonin_äiti Helsinki, KOS *

-nappi * - *

soffio *

elizabetha *

Pinkkinen * Lappeenranta, EKKS *

[b]3.12.[/b] ..titta.. * Tampere, TAYS *

Unicorny09 * Siilinjärvi, KYS *

-Hanne- * Helsinki, KOS *

ninnu-81 * Helsinki, KOS *

[b]4.12.[/b] Ineli * Tampere, TAYS *

Eriskummallinen * Helsinki, NKL *

lintu-75 * Satakunta, SATKS *

[b]5.12.[/b] Juuso Petteri * Lahti, PHKS *

tirpunen * Satakunta, SATKS *

Lokavaavi *

[b]6.12.[/b] petite-te * Turun seutu, TYKS *

Pennyx * KSKS *

Kapa * Etelä-Savo, MKS *

pikkupiru * Tampere, TAYS *

-hilleri- *

Heissu * Helsinki, KOS *

010308 * Kempele, OYS *

[b]7.12.[/b] tyhjäsyli * pk-seutu *

[b]8.12.[/b] Mamoska * Helsinki, KOS *

marssilainen * Espoo, JS *

Emmizle * Järvenpää, HUS/HySHA *

Lanttu08 * Oulu, OYS *

Dentaurus * kaakkoinen Kymenlaakso, KOKS *

s@s@ * Helsinki, NKL *

Birtzu75 *

[b]9.12.[/b] siisa * Päijät-Häme, PHKS *

karoliima * Kokkola, K-PKS *

[b]10.12.[/b] Pulmu79 * HYS *

Vilhelmiinanen * Länsi-Uusimaa, LS *

taikatoive * Varsinais-Suomi, SAS *

[b]11.12.[/b] Anemos * ULKOMAILLA *

-höyhen- * - *

[b]12.12.[/b] mannerto * Etelä-Savo, MKS tai KYS *

ViolaK * Varsinais-Suomi, TYKS *

Rintin * Suomussalmi, KAKS *

[b]13.12.[/b] jet-haikara * Länsi-Uusimaa *

eppuliini_ * Oulu, OYS *

jepuli * Tampere, TAYS *

Mauste * Tampere, TAYS *

[b]14.12.[/b] Pyykkivuori * K-SKS *

4.x * pk-seutu, JS *

-Menninkäinen- * Tampereen seutu, TAYS *

[b]15.12.[/b] Sahpa * Lahti, PHKS *

Hera-79 * Hämeenlinnan seutu, K-HKS *

tiar84 *

[b]16.12.[/b] Ylläripylläri * pk-seutu *

[b]17.12.[/b] Laskiaispulla * Tampere, TAYS *

Werde * pk-seutu, KOS *

-Kivi- * - *

[b]18.12.[/b] kiviir * Oulu, OYS *

Empsku88 * Vammala, VAS *

tiinax6 * Varsinais-Suomi, TYKS *

haa2 * Pirkanmaa, TAYS *

[b]20.12.[/b] siise * Etelä-Suomi, HYS *

Myrre * Espoo, JS *

joll@ * Etelä-Pohjanmaa, SeKs *

.:Naranja:. * Lieto, TYKS *

[b]21.12.[/b] armi *

[b]22.12.[/b] Myrtti- * Hyvinkää, HYS *

Miilukka * Tampere, TAYS *

Nektariina * Etelä-Pohjanmaa, SeKs *

[b]23.12.[/b] Gnatte * Helsinki, NKL *

Viola * Kaakkois-Suomi, EKKS *

[b]24.12.[/b] angorainen * Laukaa, K-SKS *

HaHa78 * Tampere, TAYS *

lilla79 * Orimattila, PHKS *

Savannia-79 * Koillis-Lappi, LKS *

[b]25.12.[/b] Stiin@ * Pohjanmaa *

Leppis_78 * Satakunta, SATKS *

Katanen * Seinäjoki, SeKs *

Säteilijä *

[b]26.12.[/b] Canttarelli *

3mami * Turku, TYKS *

Kranttu83 * Etelä-Suomi *

Katinka83 *

[b]27.12.[/b] Anneiki * Pirkanmaa, TAYS *

Lorindol * pk-seutu, NKL *

Karssuli * Vantaa, KOS/H *

Zebra * Helsinki, KOS *

[b]29.12.[/b] karits@ * TYKS *

Rusina80 * Vaasa, VKS *

[b]30.12.[/b] Riemu * Pirkanmaa, TAYS *

[b]9.1.[/b] Nudivas * TAYS *

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsi mä inhoon läppäriä , mulla on oma kone kunnon pöytäkone ja sillä on paljon helpompaa kirjoittaa , tai ei ainakaan tuu niin paljoa virheitä , mutta koittakaahan saada selvää

n.1979

Vierailija
22/32 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

moi vaan tällekkin puolelle.Flunssaisena ollaan neljättä päivää,olo tosi kurja.

Siisalle vastaus eli mulla kans ensimmäinen kerta kun menen phks:an synnyttämään,aiemmat oon tehny hyks:ssa,mutta sit tuohon ikä asiaan voin vastata että meillä tulee ikäeroa 9 ja puol vuotta,poika on nyt kolmannella ja odottaa aivan innoissaan vauvaa....silittelee masua ja kattelee kun masu heiluu ja kupruilee kun vauva liikkuu jotta ei ainakaan meillä näyttäis tulevan mitään ongelmia sen suhteen.Ajattelin kyllä mennä tutustumaan synnytysosastoon sit tossa 30 viikon jälkeen jossain vaiheessa jotta olis sit edes pientä käsitystä millaseen paikkaan oon menossa,hyvinkäältä on ollu tosi positiiviset kokemukset....kolme lasta olen siellä tehnyt ja aina on ollut tosi ihanaa henkilökuntaa kätilöstä lähtien,toivottavasti myös lahdessa on näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siisa kyseli, millainen sairaala on PHKS.

No minä olen siellä käynyt esikoisen tekaisemassa helmikuussa -06. Tai no tekaiseminen lienee vähän harhaanjohtava ilmaus, kun menin synnärille 13.2. klo 04:00 ja poika syntyi 14.2. klo 10:18. Eli ehdin siellä hyvän tovin seurailla synnärin elämää.

Mulla ei ainakaan jäänyt mitään negatiivista mieleen. Koska synnytyshuoneeseen ei heti ollut asiaa, niin miehen kanssa vietetiin aikaa sitten sellaisessa "kammarissa". Niin siellä kutsuttiin huonetta, jossa oli parisänky, keinutuoli, radio, telkkari ja taisi olla mikrokin. Niin ja tietty WC ja suihku. Auliisti lämmintä jyväpussia tarjottiin ja vointia käytiin kysymässä. Itse kokeilin myös vesiallasta. Altaaseen siellä ei kuitenkaan, ainakaan silloin, saanut synnyttää. Tykkäsin altaasta kovasti.

Niin kätilöt kuin lääkäritkin olivat ystävällisiä ja meistä tuntui, että meistä pidetään oikeasti huolta. Myös vuodeosastolla oli pääsääntöisesti mukavaa henkilökuntaa. Toki jollain on joskus aina huono päivä, mutta niin kai muidenkin ammattien edustajilla. Omatoimisuuteen saa kuitenkin varautua heti synnytyksen jälkeen, jos ei mitään ongelmia ilmene. Vauvat on pääsäännön mukaan vierihoidossa 24 h, mutta kyllä niitä sinne "vauvalaankin" otetaan yöksi ilman, että leimaannut huonoksi äidiksi. Siltä ainakin minusta tuntui.

Meidän lapsille tulee ikäeroksi 2 v 10 kk:tta jos tämä tulee ajallaan. Tuossa listassa on LA:ni vähän väärin eli oikea on 10.12. Joten Siisa, saattahan olla, että törmäilemme siellä :) Tosin olen kyllä kaikille sanonnut tähtääväni Itsenäisyyspäivään, kun esikoinen on tähdätty Ystävänpäivään. Silloin La oli 22.2. ;)

Palattava taas työasioiden pariin.

Juuso Petteri rv 26+1

Vierailija
24/32 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt viiraa kai yläpäässä ja pahasti, kun olin aivan 100-varma, että kirjoitin eilen tänne pitkät sepustukset mutta nyt en löydä viestiäni mistään. :/ Joten viiraa päässä, tai sitten viesti on hävinnyt eilen jonnekin bitti-avaruuteen.. :)

PETITE-TE: Kaamean kuuloinen yö sulla takana. :/ Toivottavasti meni jo ohi.

KAPA: Onnea uuteen kotiin! :)

Sitten hiukan omaa napaa. Jouduin jäämään eilen loppuviikoksi(ainakin alkajaisiksi) sairaslomalle selän takia. Työkaveri ihanasti piristi, kun olin kotiin lähdössä..sanoi että hänelläkin varmaan on tuota samaa(issias-vaivoja) mutta hän päätti ettei ole pois töistä sen takia. :( Oli hurjan hauska olo lähteä kotiin, kuin ei olisi edes kipeä, tai niin kai ainakin työkaverini ajattelevat nyt.. No, täytyy vain unohtaa tuollaiset kommentit ja ajatella että nyt en jaksa sinnitellä töissä vaan ajattelen vaavin parasta. Yleensä en ihan vähällä kummalla ole töistä pois. Eilen vein sitten Neiti nro2:sen päiväkotiin pariksi tunniksi samalla kun Neiti nro1 lähti kouluun, että sain levähtää kunnolla tuon selän kanssa. Tulin kotiin ja vajosin sohvalle "lepäämään"..heräsin kahden tunnin päästä. Olin nukkunut ihan sikeää unta kun ehdin nähdä untakin. :) Eli taisi tämä lepo olla ihan hyödyksi.

Eilen oli myös nla. Kaikki oli hyvin, painokin oli pysynyt kurissa, vain 100g oli reilu kuukauden kuluessa tullut lisää. Vauvan sykkenkin sain tietää ensimmäistä kertaa ja se oli 139. Hb oli enää 112 ja sain "luvan" aloittaa raudan jos olo siltä tuntuu. Kävin ostamassa tänään apteekista rautalisää, mutta odottelen vielä hetken josko pärjäisi ilman. Syön vaikka sitten verilättyjä viikon, ettei tarvitsis lisärautaa vielä aloittaa. :D

010308 ja pikkuinen rv 26+5

Vierailija
25/32 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku-puhi: Minä oon ainaki menossa Satakunnan keskussairaalaan synnyttämään, ja alussa olevan listan mukaisesti meillä ois sama LA (1.12.) ?? Mut sun viikkojen perusteella melkein viikko väliä... =) No, siltikin voi olla, että satutaan yhtäaikaa, näistä kun ei koskaan tiedä! Haluaisin muuten vähän kokemuksia ja kuulopuheita, miten synnytykset yleisesti ko. sairaalassa hoidetaan, kun tähän mennessä olen kuullut lähinnä vain negatiivista. Onneksi en ole helposti säikkyvää laatua joten en hirveesti pistä painoarvoa noille kuulemilleni jutuille, mutta silti ois kiva kuulla, jos joku tietää positiivisenkin kokemuksen kertoa! Ja jos joku vain on tapaamista järjestämässä tälle suunnalle, niin minä ainakin olen mukana!

Ilmoittauduin juuri muuten äitiysjoogaan ja -jumppaan, jumppa alkaa jo ens ma ja jooga 16.9. Kiva saada jotain muutakin sisältöä elämälle, kuin kotona kökkiä päivät pitkät neljän seinän sisällä. Noissa mammaporukoissa kun voi liikkua oman voinnin ja jaksamisen mukaan, ni uskon, että ainakin joogasta voi olla apua mun olotilaani, kun en liian rankasti alota.

Petite-te: Hurjaa! Toivottavasti saat nyt kuitenki tästä eteenpäin olla rauhassa vatsanväänteiltä, aika karmeelta kuulosti toi sun yös.

Siisa: Meillä tulee kans esikoiselle ja tälle vaaville ikäeroa vähän reilut 9v (pojalla synttärit huomenna) mut eipä tuo ainakaan vielä näytä hirveesti olevan vauvasta kiinnostunut... Olen yrittänyt asiasta jutella pojan kans, ja kertoa vähän, mitä on odotettavissa ja kerran sain sen verran kommenttia pojankin puolelta, että hällä vähän jännittää vauvan tuleminen. Potkuja ei tunne, vaikka vauva potkii suoraan kämmeneen, eikä oo kyllä ku kerran tullut niin iholle, että ois tuntenutkaan.

Kapa: Onnittelut uuteen kotiin!

Omaan napaan ei tällä kertaa kurjuutta kummempaa, sitä samaa vanhaa, niin en jaksa nyt niitä valitella. Neuvola-ajan sain nyt kuitenkin tänne Poriin jo ens tiistaiksi ja suoraan lääkärille kans. Nyt vaan kädet kyynärpäitämyöten ristiin, että saan sitä saikkua lopuille kolmelle viikolle, en nimittäin KESTÄ jos mun pitää vielä lähtä ajeleen pohjoseen... Mut siitä tarkemmin sit ens tiistaina.

Kantrimaria rv 27 + 3

Vierailija
26/32 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa "pitkästä" aikaa naputtelis muutaman rivin tänne.

Oon tosiaan yrittäny päästä sinne msn yhteisöön ja pääsinkin uudella sähköpostilla, mutta sepä taas toimi hetken ja sitten en taas pääse sinne niin millään. Siis ihan kummallinen juttu. En vaan tajuu. Hermot on tainnu sen suhteen mennä eli taida luovuttaa ja pysyä vaan tällä palstalla. Harmi sinäänsä. Ois ollu kiva oppia tuntemaan teitä enemmänkin, mutta ehkä täälläkin vielä tutustuu paremmin. Kun vaan tulis tännekin kirjoiteltua nyt enemmän. Yritän ryhdistäytyä : )

Kävin eilen sokerirasitustestissä ja tänään soittelin tuloksia. Kaikki arvot oli onneksi raja-arvojen alle eli ainakaan tällä hetkellä ei tartte siitä stressata. Toki tässä on hyvä tarkkailla tota omaa sokerin käyttöä. Makee siis maistuu liian hyvin.

Parin viikon päästä olis neuvola. Ihan kyllä odotankin sitä, että pääsee tsekkaamaan muuten omaa ja varsinkin vauvan tilannetta.

Vähän jos yritän muidenkin juttuja kommentoida etten vaan ittestäni kirjoittele.

petite-te:n juttu kuulosti kyllä todella kauheelle. Hui että! Toivottavasti kaikki on nyt hyvin.

Kapalle onnea uuteen kotiin ja onnittelit myös hyvistä sokerirasitus tuloksista. Tiedän tunteen : )

Tosta sf-mitasta niin ekalla mittaus kerralla rv 21+2 oli 16 cm ja viime viikon lääkäri käynnillä rv 25+5 oli 25 cm. Eli ihan kunnon kasvupyrähdys siinä oli tullu. Tosin mittaaja oli eri noilla kerroilla et tiiä sitten oisko tullu hiukan eri tuloksia jos mittaaja olisi sama.

Nyt taidan lopetella ja mennä pikku hiljaa nukkumaan. Alkaa muuten tulee ihan sekavaa tekstiä.

Seuraavaan kertaan siis!

-Hanne- ja masupupu rv 27+1

Vierailija
27/32 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta! Täällä Pirkanmaalla ainakin satelee...taas. Juu, harmaata on.

Vein juuri lapsoset päiväkotiin ja itse olen siis kesälomalla, mut edelleen flunssan kourissa, joten lapset vein vielä tänään hoitoon ja eskariin niin sais ehkä tovin levähtää.

Toivottavasti Petite-te:llä jo parempi olo ja parempi yö takanapäin, oli aika hurjan kuulonen toi edellis yö.

Kapa: onnea uuteen kotiin täältäkin kovasti ja hatun nosto kovasta urakasta!!!:)

Itsellä nla lääkäri parin viikon päästä, lomaa ois viä ens viikko, katotaan nyt sit kuinka jaksan töissä seisoo päivät. Selkä on vähän varotellu viimepäivinä.

Vaunuja aion lähteä lähipäivinä hypisteleen, kun on noi esikon kärryt kyl jo parhaat päivänsä nähnyt, toisaalta onhan ne jo 7vuotta vanhat ja palvelleet kaks lasta, jotta eiköhän niitten ole aika lähteä eläkkeelle..

Mulla kans edessä taas sokerin seuranta viikko, mulla siis todettu raskausajan diabetes rv 12+ kun osallistuin UKK instituutin tekemään tutkimukseen. Siellä ekat rasituskokeet rv11-13 muistaakseni, ja napsahdin sit heti kiinni. Paastoarvo tuolloin ylitti 0,1:llä. Muut arvot oli ok. Jatkossa on seurattu,mut kaikki arvot olleet ok, joten toivon ettei nyt loppua kohdenkaan pompsahda arvot pilviin.

Jaksuja kaikille harmaan kelin keskelle!!!

Anneiki+bebek 24+1

Vierailija
28/32 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin polilla eilen neuvolan lähetteellä kun nlan täti oli sitä mieltä että täytyy käydä näytillä.Yöllisen tuskan ilmeisesti aiheutti lievä ruokamyrkytys,mistä kummasta sitten tulikin(miehellä myös oli vatsaa illalla kivistänyt muttei niin pahasti kuin mulla)

Vatsakivut ei onneksi olleet aiheuttaneet mitään kohdun suulla,tosin verrokkia ei ole kuin rv 8:lta.Kohdun kaula oli ultraten 2,7cm ja käsin 1,5cm mitkä lukemat musta kyllä tuntui varsin pieniltä.Kun ultratenkin alta sen normaalin 3cm,mutteivat noteeraaneet mitenkään(????)Kohdun suu kiinni ja kiinteä.

Vauva voi hyvin.Kovin pieni viikkoihin nähden tosin yhä vaan.Masun ympärysmittaa ottivat monta kertaa kun ei millään yltänyt samoihin mittoihin kuin reisi jä pää,sekin jäi kyllä hiukan mieltä vaivaamaan,ei kuitenkaan siinäkään tarvetta jatkoon(?????)

Painoarvio sellainen runsas 800g eilen rv 26+5.

Mutta kaikki hyvin lääkärin sanojen mukaan joten kai siihen on luotettava.

Mä olen jotenkin niin väsynyt.Meillä on lasten kanssa nyt joku riitaisa vaihe menossa ja huutoa sekä tappelua riittää.Ihan loppu poikki oon kun tuntuu ettei mikään toimi.Tuntuu että sanon sitten asiasta kuin asiasta niin mikään ei mene perille eikä toimi...

Ehkä tämä koiran tiineyden tuoma jännitys puristaa ihan kaikkia tai mikä nyt mättää?

Anteeksi tämä purkaus!

Pakko oli joku sana valittaa vaikka suurimmalta osin kaikki hyvin ja onnellisesti...

Rentouttavaa ja mukavaa viikonloppua kaikille odottajille!

Petite ja 6 tappelupukaria sekä jumppari numero 7 massussa rv 26+6

...Heh hiukan pitkä allekirjoitus...

Vierailija
29/32 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuna aion pitää koneen kokonaan kiinni ja keskittyä vain päiväkotiuransa aloittaneen esikoisen hellimiseen, joten tulin nyt tänne hengailemaan. Ihan väsynyt olen, eilen nukahdin työpöytäni ääreen... Yöt ovat olleet (hampaat? nuha? päiväkodin aloitus?) taas yhtä hulinaa, ja näillä "nukkumisilla" ei ole töistäkään oikein tullut mitään. Ihan puolivaloilla menen koko ajan.

No ei ole kyllä [b]Petite-ten[/b] masuasukki sieltä isoimmasta päästä, mutta kasvaa kai kuitenkin koko ajan? Vaadi kunnon seurantaa jos vaan vähänkin mietityttää! Minä olen niin onnellinen, kun tässä odotuksessa olen päässyt pahimmista masuvaivoista. Esikoisen aikaan olin lähes koko ajan ihan ummessa, ja vatsakivut sen mukaiset. Tuollaisen samanlaisen ruokamyrkytyskohtauksen sain muuten kerran myös, poltot olivat ihan hirveät ja hikeä valui saavikaupalla. Ei ollut hauskaa.

Tsemppiä [b]Anneikille[/b] sokerien kanssa! Onneksi nyt oli vain yksi arvo kolmesta koholla, ei kai silloin vielä raskausdiabeteksesta puhuta? Mutta seurailemaanhan silti joutuu, ja on se rassaavaa vaikka tietysti hyväkin juttu.

[b]Hanne[/b], ne Msn:n sivut vaan tökkii joskus kovasti, mullakin on välillä ollut kirjautumisongelmia. Toivottavasti pääset sinne vielä kirjoittelemaan! Ja nuo sf-mitat ovat ainakin minun kokemukseni mukaan melko paljon mittaajasta riippuvaisia.

[b]Kantrimaria[/b], varmasti menee SATKSissakin ihan hyvin kuten arvelitkin :). Yleensä ihmiset vaan niitä "kauhutarinoita" levittelee mieluummin kuin hyviä kokemuksia, joten saattaa siksi olla että kuulopuheet ovat enemmän olleet niitä negatiivisia. Toivottavasti saat saikkua!

Tylsä kommentti [b]010308[/b]:n työkaverilta! Varmaan ajattelisi hiukan toisella tavalla, jos hänellekin iskisi oikein kunnon iskias. Kyllä sen jokainen itse tietää, pystyykö olemaan töissä vai ei.

Yritetään muistaa muuttaa [b]Juusopetterin[/b] LA ensi viikolla (ja lisätä samalla n.1979). Mä sitä joskus mietinkin, että sulla on varmaan LA vaihtunut kun katselin, että ei ihan rv:t täsmänneet listan päivämäärään :)! Toivottavasti syntyy kuitenkin toivepäivänä ;).

Lonkkakipuihin voimia [b]n.1979[/b]:lle, [b]Pikku-puhille[/b] yskään ja flunssaan [b]Minihattikselle[/b]! Mulla onneksi ei vielä ole tuo alkanut, mutta muistan edelliskerrasta hyvin, miten loppuaikoina nukkuminen oli aivan mahdotonta, kun lonkat huusi hoosiannaa. Vielä kun kesti se loppuaika tosi kauan, beibi syntyi sitten lopulta 42+3 (eli päihitin [b]Siisan[/b] päivällä ;) :D Mulla kyllä olikin sitten yli 4-kiloinen vesseli, saapa nähdä mitä nyt tulee).

Viikonloppuja!

t. Gnatte 24+3

Vierailija
30/32 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin tuonnekin erikseen, mutta tietääkö kukaan sok.rasitusarvoja.....

luin pikaisesti ja oli PHKS:sta tullut kommenttia- kiitos!

palaan vaik illemmalla, jos aikaa.... tsau

31/32 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

SIISA: Mullakin unen laatu huonontunut, illalla kyllä nukuttaa, mutta saatan herätä monta kertaa yössä tarkistelemaan, en tiedä mitä.... Ja jos herää esim. pissalle klo 7 aikoihin, eikä muuten tarvitsis vielä nousta, ei usein saa enää unen päästä kiinni.

Mullakin muutamia kipeitä supistuksia on aamuisin herätessä, tai ainakin luulen että ovat supistuksia, kun neuvolassa selitin miltä tuntuvat. Pari kertaa myös tuntunut pistämistä mahassa, kun kiireellä olen laukannut jonnekin. Neuvolan täti totesi tähän, että olet raskaana, johon totesin että aijaa, ootko ihan tosissas....=)

Mullahan uhattu siirtää vielä LA 10pv:llä myöhemmäksi, mutta tänään neuvolassa kohdun koko ja se koska olen alkanut tuntea liikkeet vastaisi paremmin nykyistä LA:a. Mutta mullahan on se kontrolliultra 2 vkon päästä, missä katsotaan masukin kasvua viimeisen kuukauden aikana. Muuten jos kasvu ei täsmää kuukautta, väläyttelivät jonkin kehityshäiriön mahdollisuutta...Kiva kiva. No mutta tämähän jo vanhan kertausta, josta olen jo tänne tilittänytkin....

No nyt täytyy palailla töihin ja sairastaan tää karmee flunssa pois, joka täältä lukemani mukaan on hyvin vallannut koko Suomen.....

Nudivas + masukki 22+0

Vierailija
32/32 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin lukemaan pikaisesti kuulumiset ja lisäämään hiukan omaa napaa.

Meillä on täällä neitosten kanssa pyjamabileet menossa. Katsottiin äsken Barbie ja Pegasoksen taikaa(?) elokuva ja nyt on siskonpeti laitettu lattialle. Kohta pitäisi mennä pedille herkuttelemaan iltapalaksi hedelmiä picnic-tyyliin. :) Meillä on ollut yhtä hampaiden kiristelyä tuon neiti Nro2:sen kanssa viime aikoina, joten ajattelin, että tänään vietetään laatuaikaa ja kokeilen josko saatais vähän parempi yhteys nyt tällä tavoin. PETITE-TE:n tavoin on meilläkin ollut siis yhtä huutoa ja tappelua viime ajat tuon nuoremman neidin kanssa. Tällä hetkellä tuntuu niin turhautuneelta ja epäonnistuneelta äitinä ja kasvattajana, että raskaushormonien sekoittama pää pistää jopa itkemään epäonnistumista välillä. :( Tuntuu, ettei millään mitä sanon/kommennan/huudan/maanittelen..mitä vain, ole tehoa ei sitten yhtään. Ei auta ärähtäminen sen paremmin kuin järkipuhekaan. 5-v uhma kun puskee päälle ja musta tuntuu, että neiti myös samalla protestoi tätä vauvan tuloakin tuossa, vaikka innoissaan odottaakin pikkusiskon/-veljen tuloa. Oikeasti on itkukin tullut pariin otteeseen tuon kanssa. Yleensä nyt on kuitenkin saanut jollain konstilla puheen perille, vaikka jästipää tuo nuorempi tapaus onkin aina ollut. :) Noh..kyllä tämä taas tästä kai jossain vaiheessa. Pitäisi vain jaksaa olla kärsivällinen, kärsivällinen ja vielä kerran kärsivällinen tuon typyn kanssa. Joten Petite-te, jos yhtään lohduttaa niin täällä myötäeletään mukana sama kokien. :)

Äitiyspakkauskin muuten tuli tänään, joten täällä on yksi kappaletta mammoja, joka pääsee hiplailemaan ja häpläilemään vaavin vaatteita huomenna. Tänään en ole viitsinyt, kun on nää pyjamabileet, niin ei vauva-juttuja nyt. :) Joten nyt pitää lopetella täälläkin notkuminen. :)

010308 ja Pikkuinen 26+6