Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*~* Jouluntähtien viikko 36 *~*

02.09.2008 |

Tässä pinossa kirjoittelevat joulukuun tähtöset, joilla laskettu aika on joulukuussa 2008 tai niillä main!

[b]30.11.[/b] fatmama * Länsi-Uusimaa *

minihattis * PHKS *

[b]1.12.[/b] Villa2 * Kymenlaakso, PHKS *

Kantrimaria * Pori-Roi, SatKS *

pikku-puhi *

vanilija * Tampereen viereinen kaupunki, TAYS *

[b]2.12.[/b] Antonin_äiti Helsinki, KOS *

-nappi * - *

soffio *

elizabetha *

Pinkkinen * Lappeenranta, EKKS *

[b]3.12.[/b] ..titta.. * Tampere, TAYS *

Unicorny09 * Siilinjärvi, KYS *

-Hanne- * Helsinki, KOS *

ninnu-81 * Helsinki, KOS *

[b]4.12.[/b] Ineli * Tampere, TAYS *

Eriskummallinen * Helsinki, NKL *

lintu-75 * Satakunta, SATKS *

[b]5.12.[/b] Juuso Petteri * Lahti, PHKS *

tirpunen * Satakunta, SATKS *

Lokavaavi *

[b]6.12.[/b] petite-te * Turun seutu, TYKS *

Pennyx * KSKS *

Kapa * Etelä-Savo, MKS *

pikkupiru * Tampere, TAYS *

-hilleri- *

Heissu * Helsinki, KOS *

010308 * Kempele, OYS *

[b]7.12.[/b] tyhjäsyli * pk-seutu *

[b]8.12.[/b] Mamoska * Helsinki, KOS *

marssilainen * Espoo, JS *

Emmizle * Järvenpää, HUS/HySHA *

Lanttu08 * Oulu, OYS *

Dentaurus * kaakkoinen Kymenlaakso, KOKS *

s@s@ * Helsinki, NKL *

Birtzu75 *

[b]9.12.[/b] siisa * Päijät-Häme, PHKS *

karoliima * Kokkola, K-PKS *

[b]10.12.[/b] Pulmu79 * HYS *

Vilhelmiinanen * Länsi-Uusimaa, LS *

taikatoive * Varsinais-Suomi, SAS *

[b]11.12.[/b] Anemos * ULKOMAILLA *

-höyhen- * - *

[b]12.12.[/b] mannerto * Etelä-Savo, MKS tai KYS *

ViolaK * Varsinais-Suomi, TYKS *

Rintin * Suomussalmi, KAKS *

[b]13.12.[/b] jet-haikara * Länsi-Uusimaa *

eppuliini_ * Oulu, OYS *

jepuli * Tampere, TAYS *

Mauste * Tampere, TAYS *

[b]14.12.[/b] Pyykkivuori * K-SKS *

4.x * pk-seutu, JS *

-Menninkäinen- * Tampereen seutu, TAYS *

[b]15.12.[/b] Sahpa * Lahti, PHKS *

Hera-79 * Hämeenlinnan seutu, K-HKS *

tiar84 *

[b]16.12.[/b] Ylläripylläri * pk-seutu *

[b]17.12.[/b] Laskiaispulla * Tampere, TAYS *

Werde * pk-seutu, KOS *

-Kivi- * - *

[b]18.12.[/b] kiviir * Oulu, OYS *

Empsku88 * Vammala, VAS *

tiinax6 * Varsinais-Suomi, TYKS *

haa2 * Pirkanmaa, TAYS *

[b]20.12.[/b] siise * Etelä-Suomi, HYS *

Myrre * Espoo, JS *

joll@ * Etelä-Pohjanmaa, SeKs *

.:Naranja:. * Lieto, TYKS *

[b]21.12.[/b] armi *

[b]22.12.[/b] Myrtti- * Hyvinkää, HYS *

Miilukka * Tampere, TAYS *

Nektariina * Etelä-Pohjanmaa, SeKs *

[b]23.12.[/b] Gnatte * Helsinki, NKL *

Viola * Kaakkois-Suomi, EKKS *

[b]24.12.[/b] angorainen * Laukaa, K-SKS *

HaHa78 * Tampere, TAYS *

lilla79 * Orimattila, PHKS *

Savannia-79 * Koillis-Lappi, LKS *

[b]25.12.[/b] Stiin@ * Pohjanmaa *

Leppis_78 * Satakunta, SATKS *

Katanen * Seinäjoki, SeKs *

Säteilijä *

[b]26.12.[/b] Canttarelli *

3mami * Turku, TYKS *

Kranttu83 * Etelä-Suomi *

Katinka83 *

[b]27.12.[/b] Anneiki * Pirkanmaa, TAYS *

Lorindol * pk-seutu, NKL *

Karssuli * Vantaa, KOS/H *

Zebra * Helsinki, KOS *

[b]29.12.[/b] karits@ * TYKS *

Rusina80 * Vaasa, VKS *

[b]30.12.[/b] Riemu * Pirkanmaa, TAYS *

[b]9.1.[/b] Nudivas * TAYS *

Kommentit (32)

Vierailija
2/32 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jopas, ettei kukaan ollut aloittanut pinoa vielä eilen?! En ole mikään virallinen listaemo, eli kyllä saa kuka vain juttelunhaluinen tehdä avauksen tietenkin !

En viime viikolla ehtinyt tänne loppuviikosta, kun olimme reissussa, ja eilen en ehtinyt kun oli eka työpäivä (heh, arvatkaa vain mitä mun

pitäisi

tällä hetkellä siis tehdä :D). Aika itkustellen on esikoinen aamuisin tarhaan jäänyt, mutta kai tämä tästä. Ehtii just tottua kun taas jo jää pois hoidosta...

Kipeinäkin ollaan oltu, mulle iski just reissun aikana ja vieläkin nokka vuotaa yms. Esikoinenkin yskii aina välillä vaikka muuten vaikuttaa ok:lta. Kop kop.

Kiitoksia myös kovasti kaikille myötätunnon ja ilon ilmauksista, ihanaa kun elitte mukanani tätä istukkadraamaa

[b]4.x[/b] kyseli äitiyspakkauksesta. Minä en ole saanut vielä Kelan papereita eteenpäin, vaikka ehtiihän tässä. En ajatellut tällä kertaa ottaa pakkausta, koska mulla on vielä esikoiselta kaikki tallessa. Etenkin vaatteita on runsaasti, ja jos nyt tarvitsen kakkoselle oman hius- ja hammasharjan, niin siihen ei pakkausta minun kannata ottaa. Onhan se 140 e arvoltaan paljon vähemmän ja sikäli hiukan kismittää, mutta kun en oikeasti tarvitse yhtään vaatteita, kylpylämpömittaria tms.

[b]010308:lle[/b] myötätuntoni sokerien takia! Itse olen menossa loppukuusta rasitukseen, ja odotan aika jännityksellä. Kävin tässä raskauksien välissä yhden kerran mittauttamassa paastoverensokerin, ja se oli silloin 5,2 eli muuten ok mutta just sen raskaana olevien rajan yli (täällä Hgissä on 5,1). Täytyy toivoa, että ruokailujen asketisoiminen olisi nyt auttanut, eikä tällä kertaa olisi yhtä koholla.

[b]Nudivaksella[/b] myös oli rasittavia neuvolakokemuksia. Mulla myös esikon odotuksessa neuvolantäti unohti yhtä sun toista, mm. juurikin laittaa lähetteen pissa- ja verikokeisiin (ihan turhaan talsin aamukahdeksalta pissapurkin kanssa labraan, kieltäytyivät tekemästä mitään kun ei koneella ollut), unohti kertoa synnytysvalmennuksesta kunnes kevään viimeinenkin valmennus oli jo ollut, esikon synnyttyä piti tulla meille kotiin poistamaan multa tikit mutta unohti välineet, ei muistanut kertoa d-vitamiineista ja monista muistakin jutuista; onneksi näiden nettikeskustelujen ansiosta suurin piirtein tiesin mitä pitää tehdä yms., jos olisin vain neuvolan varassa ollut niin poitsu ei taitaisi vieläkään saada d-vitamiinia... Ihan mukava täti oli kyllä, siinä ei mitään, mutta aika hajamielinen .

Voi [b]Kantrimaria[/b], toivottavasti supparit pysyvät nyt kurissa kun lepäilet! Mullakin supistelee harva se päivä, mutta ovat kivuttomia enkä usko että olisivat tehneet mitään tuolla alhaalla. 16.9. on neuvolalääkäri, sitten kuulee. Toivottavasti [b]Naranja[/b] ei nyt tullut kipeäksi, ja olisit nukkuakin saanut ;). Ikävää, että [b]Lilla[/b] joutui vaihtamaan neuvola-aikoja, toivottavasti teillä nyt ollaan terveinä!

Kiva kuulla, että [b]Fatmaman[/b] reissu meni hyvin! Minä ainakin olen arvellut aina välillä tuntevani hikan, kyllä kai sen näillä viikoilla voi jo ruveta tuntemaan? Muutenkin rupesin tuntemaan liikettä masussa paljon aikaisemmin kuin esikoisen odotuksessa.

[b]Soffiostakin[/b] oli mukava kuulla, vaikka se ei olekaan niin mukavaa, että olet väsynyt. Vähän samaa on ilmassa täälläkin, täytyy toivoa että tästä helpottaisi.

Yhteisöönkään en ole viikkoon ehtinyt, edes lukemaan, joten en nyt tiedä mikä on [b]Hannen[/b] tilanne. Luulen kuitenkin, että jos olet sieltä itse itsesi poistanut, niin ei siellä ole enää valvojille poistettavaa. Jos ei vieläkään uudelleenkirjautuminen onnistu, taitaa olla ainut vaihtoehto tehdä uudet tunnarit jollain toisella sähköpostiosoitteella. Jonkun höpölöpö ät hotmail.com -osoitteen tekaisee kyllä aika nopeasti. Itse asiassa sieltä Jouluntähtösten kirjautumissivulta pääsee linkistä tekemään itselleen Windows Live ID:n, ja se kysyy tunnaria tehdessä tarvitsetko s-postiosoitetta. Siellä siis voit sen helposti ja ohjatusti tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ollaan päästy muuttamaan vihdoinkin ikiomaan taloon. Muutto vaati veronsa ja nyt ollaan hirveässä räkätaudissa ja tuntuu, että joka paikkaan kolottaa.

Eilisen päivän "lomailin". Aamulla oli sokerirasitustesti. Muuten selvisin siitä piinasta hyvin, mutta aika ammattitaidottomilta tuntuivat sairaalan labratädit. Eivät meinanneet saada verinäytteitä otettua. Minulla aina tuppaa nuo verisuonet karkailemaan, mutta olisin luullut, että labrassa osaavat asiansa. Nyt on käsitaipeet "reikäisinä" ja yhdessä kohtaa on hirmuiso mustelma, kun siitä samasta paikkaa yrittivät saada näytteen otettua.

Tänään soittelin neuvolaan tuloksista ja kaikki arvot olivat sallituissa rajoissa.. jippii!! Sitä voikin juhlia suklaapatukalla.. :)

t. Kapa rv 27 (tai 28, pitää ihan laskea..)

Vierailija
4/32 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitampa jos taas pystyis tännekkin kirjottamaan. Kun täällä näyttää taas, että sivu on tlapäisesti pois käytöstä... Mä en pääse flunssasta millään eroo. Nyt jo toista viikkoa päällä. Alus oli kuume, ja sitte kauhea nuha. Pariks päiväks helpotti kunnes kurkkukipu palas, ja angiina sekä poskiontelon tulehus iski. Yöt on menny valvoes, kun ei saa nukuttua tukkoselta nokalta ja sitte vielä lapsetkin taas kipeinä, jote nekin valvottaa. Yhen antibioottikuurin söin, ja toinen määrättiin mutten sitä tässä taida hakea kun ei siitäkää oo mitää apuu.

Käväsin pikasesti pojan 4v neuvola ajalla viimeviikolla äitiysneuvolas mittauttamassa verenpaineen, hb:n sekä painon. Ei ollu niissä muutoksia, ja hb edelleenkin laksussa:( Painoa oli kertyny koko aikana nyt 500 g, ja verenpaineet hiemna koholla. Sf mitan mittasi, ja pieni on kuulemma masu ja tod. näk eka pieni vauvakin olis tulossa ellei lopussa ota kiriä. Aiemmat lapsoset kun olleet kaikki yli 4kg, ja tässä vaiheessa sf ollu aiemmin jo reilusti yli 20 muistaakseni 25, niin nyt oli sekin mitta vaan 18! Ä-polille mennään, heti kun tästä parannutaan. Muutoin vauvalla kaikki hyvin ja ei kuulemma mitään syytä huoleen. Meikä se kun ei vaan osaa huolehtimatta elellä, eli taas mennään huolesta soikeena.

Nyt täytyy mennä peseen mukelot, ja pika ilta siivous. Pakko päästä parantelemaan teen kera itteään sänkyyn taas ajoissa.

Koittakaahan pysyä terveenä.

Vierailija
5/32 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut olleet 4 kg tietämillä.Eilisessä 4D ultrassa tälle saatiin pa 811g ja niin jos pysyy käyrällään niin la:na niukka naukka 3kg...?

SF mulla ollut kanssa pieni,rv 23+ oli 19,edellisissä raskauksissa huitonut paljon isommissa luvuissa vastaavilla viikoilla.Mun mies ja äitini ihmettelee pientä masua,eli näkyy ihan silmälle että on pieni vatsa tällä kertaa.Ihan hassua kuulla vaihteeksi pieni maha"hämmästelyjä"niiden voivotusten sijaan joita oon vuosien mittaan kuullut"voi voi,onpa iso vatsa,tuleeko kaksi,syntyykö jo...."

Oliskin hauska saada sellainen minivauva vaihteeksi;)

Ja perätilassa muksu köllöttelee niinkuin arvelinkin.eilen illa oli kamala mesoaminen vatsassa ja tuntui kun hetkeksi olis heittänyt itsensä rt mutta on taas jo pt=)Oli hauskaa saada ekaa kertaa neuvolakorttiin,koskaan,merkintä perätila=)

Vierailija
6/32 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en olekaan enään tällä puolen kirjoitellut , kun sivuja uusittiin ja sitten olivat niin oudot käyttää , mutta nyt päätin tungetella mukaan ;)

tällä näyttäisi olevan muitakin satakunnasta ja menossa tuohon satks synnyttämään... olisikin mukavaa vaikka tavata uusia mammoja ennen synnytystä ja saada hieman myötätuntoa omaankin odotukseen kun sunnilleen samoissa mennään ...

la on 8.12

Eilen oli läkäri neuvola , heppa oli taas laskenut ja verenpaineet ok , kun olin just liki juossut sisälle ja heti mitattiin ..... norm. n.110/60 ja nyt 108/70 !!!!

saikulle todellakin jäin ma , kun ei tuu töitten teosta kipuilujen tai suppareitten takia mitään ...

sisätutkimuksessa sanoi , että kohdunkanavaa kyllä 3cm, mutta että Vai mitä se tarkoittaa ???

Tää on jo 4:s raskaus mutta muissa ei ole pehmentymistä ollut ....

n.1979 rv 26+2

Vierailija
7/32 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten tosta nyt jäi osa pois ???? höh....

elikkä siis kohdunkanavaa oli jäljellä 3cm , mutta kohdun kaula oli hieman pehmentynyt ! Tarkoittaako se nyt että tuo kohdunkanava saattaa alkaa helpommin lyhentymään jos on pehmeät apikat vai mitä se tarkoittaa ?

Muuten lääkäri sanoi , että onkin varmaan ihan järkevää että jäin jo sairaslomalle , tuonkin takia... ????????

n.1979

Vierailija
8/32 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä välttämättä tarkoita että ennenaikaisesti olisi vauva tulossa.

Mutta jos on esikoisesta kyse,kannattaa ottaa rauhallisesti ettei turhalla rehkimisellä ärsytä kohtua supistelemaan ja siten taas vaikuttamaan kohdunsuulle.Jos lääkäri ei sen kummemmin asiaan puuttunut on tilanne varmasti normaalin rajoissa=)

Täällä niin odotetaan koiranpentuja syntyväksi.Enä pari päivää laskettuun.Joudun mittailemaan koiran lämpöä ja se ei ihan kivaa ole...=/

Mutta kai tässäkin asiassa palkinto=pennut,hyvittää kaiken vaivan ja inhotuksen=)

Vierailija
9/32 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi

Nyt on kuulkaa kanssasisaret hieman olo helpottunut ja pystyn jopa istumaan melkein ilman kipua jo aika tovin! ;D Joten heti ajattelin, että no nyt meikäläinen käyttää tämän edun ja lukee sekä kirjoittaa niin, jotta pino paukkuu! hih! Saattaapi olla ohimenevää, mutta nautinpa nyt tästä (olkoon kyseessä tunti tai kaksi) melkein normaalista olotilasta! Noh, ei tässä mitään ihmeitä sinällään ole tapahtunut, sillä olen viime yönä nukkunut sellaiset kolme tuntia. Yöllä siis valvoin kipujen kanssa. Tai ehkä nyt on vaan niin runsaasti univajetta, että elimistö tuottaa jotain omaa kipulääkettään, ettei tunnu enää pahalta istua ja kirjoittaa juuri nyt!

Ja kerrankin jaksan jopa kommentoida! Kun jaksoin ajatuksella lukeakin tekstit jopa! No, jos jotain on ihan väärin, suokaa se anteeksi, unta tosiaan takana se 3 h.....

Naranja kertoi viime viikolla harjoitus suppareista ja kyseli kutoiko kukaan. Meillä mummo hoitaa nuo kutomiset. Esikoiselle tein yhden pienen villapaidan (8v-sitten siis) ja olihan se suloinen mutta aika hassu tekele. En ole siinä hommassa kovin kokenut, enkä järin pitkäpinnainen...

Kummeistakin kyselit, meillä on jo yksi kummi valmiina, kysytty ja suostui. Mietittiin, että yksi tulee mun puolelta ja yksi miehen puolelta. Ja kuinkas vaan, mieshän sitä oman sukunsa kummia miettii vielä... Hih hih, taidan hätäinen olla...

Suppareita löytyy multakin, kivuttomat on tosiaan niitä valmistavia. Ja neuvolasta kysyin myös kun itselläkin niitä aika lailla jo aikaisin ollut. Sieltä neuvoi, että jos on alaspäin suuntautuvia, tulee huolestua. Itsellä ainakin tuntuu vatsalla ja selässä vaan, ei suuntaudu alaspäin...

Ja kestovaippailusta oli puhetta sullakin, että laiskasti vaan kertseihin kallistuu tämäkin odottaja. Tosin siitä oli muutenkin juttua, Gnatte puhui kestojen puolesta. Mutta oletteko lukeneet uudesta maatuvasta kertakäyttövaipasta. Keskustelua virinnyt ja löytyy kuulemma prismoista ja s-marketeista. Tässä linkki esimerkiksi vauvan sivuilla olleen keskusteluun http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&_forum_WAR_perhe…

Me mietittiin miehen kanssa ottaa lisää selkoa asiasta ja jos vaikuttaa hyvältä, niin ehdottomasti kokeillaan näitä. Itse tiedän, ettei jaksa sitä pyykkivuorta siinä alussa ainakaan kestojen kanssa. Ja meneehän siihen pesemiseenkin vettä, sähköä ja pesuainetta....

Pesänrakennusviettiä täälläkin ilmassa, siitä oli myös viime viikolla kirjoittelua.. Mies meillä mukana hankinnoissa, harmi niillä joilla vielä mies on niin järkevä, ettei hankintoja tee..heh.. Noh, onhan se tietenkin viisasta, itse oon vaan tällainen impulsiivinen tyyppi, en voisi olla hankkimatta. Ja ehkä senkin takia tullut kaikkea jo haalittua, koska ei tiedä kuinka huonoon kuntoon oikeasti menee. Että miettii, pääseekö sitten/jaksaako laitella kaikkea valmiiksi. Että samoilla ajatuksilla olen kanssasi, Mauste, minäkin ostelen mieluusti käytettynä hyväkuntoista, ja mieluusti silloin kun niitä on tarjolla, en venytä turhaa

jatkoa kohta, herjasi että liian pitkä viesti-----

Vierailija
10/32 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapa onnittelut uudesta kodista! Ja hatunnostot siitä työmäärästä mikä siihen liittyy/on liittynyt.

Karits@ lle voimia, koska sikiön sydänäänissä häikkää. Itselle kyllä sanottu, että on hyvin yleistä, että sikiöaikana häiriöitä on, koska sydän ei ole vielä täysin kehittynyt. Mutta, en tietenkään tiedä mikä tilanne siellä on. Toivottavasti ohimenevää ja sydämen kehittyessä tilanne korjaantuu.

Armi myös kärsii liitoskivuista, kuten minä ja moni muu. Mikä on pahin kohta? Minulla ihan selvästi alaselkä ja sitten tuo häpyliitos edessä. Joskus tuikkii myös nivustaipeisiin, niin jottei kävelemään pysty... Mutta kaikille jotka liitoskivuista kertoilleet ovat, niin kiitoksia! Tietää ettei ole yksin vaivansa kanssa, ehkä se hieman jollain tavalla tekee asiasta normaalimpaa. Ehkä itsellä on vaan ollut se shokkina, kun eka raskaus oli niin helppo, ettei vaivannut mikään ja tämän raskauden aikana en ole ehtinyt muuta kuin sairastaa. kai tästä jonkin romaanin väsäisi näistä kaikista koettelemuksista ; )

Lilla 79 muiden muassa kertoili että on flunssaa perheessä, meilläkin hieman nenät niiskavat. Taitaa noi syysflunssat nostaa päätään. Toivottavasti olo helpottuu kaikilla nuhanenillä pian! Kuumaa mehua ja lepoa, siihen ei oikein muukaan auta...

4.x kyseli kuka ottaa pakkausta. Itse en ota äitiyspakkausta, koska olen ostellut käytettynä niin paljon kaikkea, että ne riittää kyllä. Lisäksi jotenkin on köyhemmän oloinen sisällöltään tuo pakkaus kuin ekan lapsen kanssa. Ehkä noi kestovaipat syö sitten tuota vaatepuolta. Noh, tää mun mielipide vaan...

Gnatte en taida yhteisöön jaksaa liittyä, toivoisin, että tämä riittäisi ja täältä juttua piisaisi...

Ainakin kolme joukostamme on suppareiden takia saikulla, voimia sinne!

Nuvidas, kiitokset akupunktio kokemuksen jakamisesta! Ja outoi neuvolakokemuksia sulla, toivottavasti jotain parannusta tapahtuisi ammattitaidoissa siellä.. Itse hoitoalalla oon, joten ihan harmittaa kuulla tollasta...

Sahpa, Lilla 79, minihattis, Juuso Petteri , Villa2 ja muut PHKS:ssa synnyttävät.... (luin tota listaa) Kenellä kokemuksia entuudestaan sairaalasta? Itse olen uusi täälläpäin ja kokemuksia olisi mukava kuulla kuinkas täällä yleensä hoidellaan/ kokemuksia hoitohenkilökunnasta tai lääkäreistä noin yleensä....?

Onko kellään siellä tuossa edelliseen lapseen suuri ikäero? Meillä tulee nyt 8 vuotta ikäeroa lasten välillä... Ja olen huomannut reippaassa kakkosluokkalaisessa, että tukeutuu äitiinsä nyt enemmän kuin aiemmin. Ollaan puhuttu asiasta ja kiukuttelua on käyty läpi. Olen yrittänyt selvittää, että äidillä on aina aikaa myös hänelle. Mutta mietin mitä tapahtuu, kun vauva oikeasti tulee taloon... Voihan se olla koettelemus... Sen näkee sitten. Mutta jos jollain on kokemuksia, niin neuvoja otetaan vastaan!

Muuten omasta raskaudesta yleisesti; painoa tullut nyt noin 3 kg alusta, hb oli 126 viimeksi, rautaa syön, vauva potkii todella paljon ja maha hytkyy potkuista. Ollaan kysytty ultrassa sukupuoli, joten se pitäisi olla tiedossa... Kaikki kunnossa muutenkin ja sokerirasitukseen menossa tällä viikolla. Sen tuloksen näkee sitten=)

No tuleepas tälle mittaa nyt kauheesti, koettakaa kestää... Vielä kysyisin sellaista asiaa, että kärsiikö kukaan muu unihäiriöistä? Mulla ne nyt liittyy kipuihin, mutta on myös outoa aina ennen hyvin nukkuneena, että herää ja ei saakaan unta... kai nämä hormonit ottavat vain vallan kehosta. Se toimii oman päänsä mukaan =)

Noh, nyt lopetan. Kaunista syksyistä päivää kaikille (olkoonkin sitten sateinen tahi ei) ;)

täällä 26+1 (toiv tuli oikein kun wordille ensin kirjoittelin ja sitten kopioin tänne- vahingoista viisastuneena teen niin..MOnet kerrat teksitit hävinneet) :)

Vierailija
11/32 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kärsitään myös unihäiriöistä.Kipuja tms ei ole mutta väsyneenä nukahdan klo 21-22 ja tasn tarkkaan 2h päästä olen hereillä pirteänän kuin peipponen.Sitten pyörin sängyssä ja yritän nukahtaa kunnes vasta tunnin parin päästä saan unta.Aamulla uni loppukin jo 5 aikoihin,kuten tänäänkin...

Pissalla saan juosta monet kerrat yöllä,kai se vaikeuttaa tätä nukahtamista uudelleen.Mutta toisaalta herään ihan virkeänä keskellä yötä,kuin ei vaikeuksia unen kanssa olis ollutkaan.Päivällä pysin sitten tunnin verran lepäilemään jos vaan saan mahdollisuden siihen.

Vierailija
12/32 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yllättäen taas sataa... Vein pojan hetkeksi hoitoon ja nyt koiran kanssa täällä köllitään. Päivän projektina on niinkin haasteellinen homma kuin pölyjen pyyhkiminen ;)

PETITE-TE, kylläpä kuulostaa tuo unihäiriösi tutulta! Mä olen nyt noin viikon verran herännyt noin klo 3 ja pahimmillaan pyörin sitten jopa kuuteen saakka :( Mitään fyysistä vaivaa ei ole, ei vaan nukuta. Poitsu sitten herättelee 7 jälkeen, jolloin kyllä unta riittäisi. Eilen illalla yritin pysyä valveilla pitempään ajatuksella, että nukkuisin aamuyön, muuta 21.30 oli pakko siirtyä sohvatorkuilta sänkyyn. Esikoiselta oli tämä sama vaiva ja silloin joku sanoi, että poikavauvat valvottaa... Olipa nyt kumpi tahansa, niin toivottavasti ei kestä pitkään tämä vaihe!

KAPALLE onnea uuteen kotiin! Se on ihana tunne, kun lopulta saa kaiken paikalleen ja ainakin hetken kaikki on niin siistiä sekä järjestyksessä :) No, tosin meillä on 3,5 vuoden takaisen muuton jäljiltä vieläkin pari pahvilaatikkoa avaamattomana vintillä, ilmeisesti ei mitään elintärkeitä tavaroita kuitenkaan :) Labrassa muuten taitaa olla aika paljon opiskelijoita töissä, kun pula työntekijöistä niin kova.

FLUNSSAISILLE toipumista! Itselläkin ollut muutaman päivän sellainen olo, että kohta iskee kunnon räkätauti, mutta yritän tapella vastaan.

SF-mitasta. Mulla on sitten se toinen ääripää eli maha menee yläkäyrän yläpuolella ja silti ultran perusteella ihan viikkoja vastaava tyyppi siellä myllää. Hyvä joka tapauksessa että ultralla katsovat sekä liian pienen että liian ison kohdalla!

Itse täällä odottelen perjantaista äpkl-kontrollia kuin kuuta nousevaa. Supistusket ovat vähän helpottaneet, mutta herkästi tuntuu painetta tuonne alas ja nivusiin :( Toivon, että vauva kääntyi raivotarjontaan tänä aamuna, jospa vähän helpottaisi osaltaan painoa ja vessassa juoksemista.

Lupsakkaa loppuviikkoa! En muuten ole koko viikolla päässyt sinne yhteisöön, ei muka ole oikea osoite tms. herjaa. Saan kyllä luettua viestit, mutta mitään ei anna kirjoittaa.

soffio 27+1, yes :)

Vierailija
13/32 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveiset myös täältä Järvenpään suunnalta.

Tuohon sf-mittaan ja vauvan kokoon täytyy kommentoida, että olen nyt suht´ pieni - edellisessä kahdessa raskaudessa sen sijaan todella suuri mahainen. Mahan kokoon vaikuttaa se, että istukka on edessä (ja siis vauva sisällä oikein kunnolla :)). Vauva sen sijaan on ihan normaalikokoinen ja itse asiassa ultran perusteella, jopa hieman isompi. Nelikiloista odottelen siis, kuten aiemmatkin.

Ensi viikolla onkin jo keskiraskauden lääkäri. Vauvan jalat eivät potki ihan suoraan enää alas, joten toivon ihmettä ja kääntymisyritystä. Muutama kommentoi pessimistisyyttäni perätilan suhteen. Mutta tosiaan kahta olen odottanut kääntyväksi koko raskauden ajan ja tällä hetkellä kuvittelen, että suht kapea kohtuni ehkä estää kääntymiset. Mutta mistä tuon varmaksi tietää.

Näistä inhoista liitoskivuista vielä Kivut olivat jo viikosta 16 lähtien ja silloin edessä ja ihan häpyluussa. Nyt viikon verran otti todella kovasti nivustaipeisiin niin, että jalat meinaa oikeasti puutua takaa. Eilen sain vihdoin hommattua uudemman tukivyön ja oikein pinkeän sellaisen. Tuntuu helpottavan ihan todella. Jatkuvat särky nimittäin haittasi jo työntekoa monin tavoin. Tämä malli on sellainen ilman hakasia oleva pötkylä, joka tuntuu aika mukavalta, vaikka valitsinkin kokoa S (olen yleisesti M), jotta olisi voimakkain teho.

Muuten täällä sujuu kohtuullisesti. Esikoinen odottaa kovasti synttäreitä, joita vietetään sitten erilaisin kokoonpanoin ensi pe, la ja su. Tänään pitäisi leipominen aloittaa.

Joku kyseli aiemmin siitä, että miksi itse sijaisistani huolehdin. Teen erityisasiantuntijan tehtäviä, johon kuuluu koulutuksen järjestäminen ja kouluttaminen. Tämä porukka on niin pieni Suomessa, että hyvän sijaisen saaminen oikeasti on työn takana. Ja kun oma pomo ei tunne sisältöä työssä, on helpompi, että itse hoitelee asiaa. Vaikka se tuokin nyt lisästressiä, on helpompi olla jatkossa, kun tietää, että hommat hoituu.

Olin eilen lastenvaatekutsuilla ja ostin joulun tienoilla olevalla kolmikolle samaa kuviosarjaa olevat asusteet. Tuli aikasta hassu fiilis, mutta Meandin sarvikuonoissa saavat sitten olla edes yhden kerran samaan aikaan, että tulee söpö kuva muistoksi äidin hömpöttelystä :)

Nyt on kyllä pakko palata töiden ääreen ja lähteä koulutuksien maailmaan.

Vierailija
14/32 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas kivasti tullutkin tekstiä tässä vuorokauden aikana!

Täällä räkätauti jatkuu, onneksi ei pahemmaksi ole kuitenkaan mennyt. Esikoiselta oli ihan ääni pois aamulla, mutta ei lämpöä eikä muuta "vikaa" kuin käheys, niin nakkasin hoitoon. Valui siellä nenät kaikilla kyllä... Jäi taas niin surkeasti parkumaan kun äiti lähti, että tunsin itseni vähintään murhaajaksi. Eilen oli kyllä ollut siellä jo paremmin kuin ekana päivänä, mies kun kävi iltapäivällä hakemassa, poitsu oli leikkinyt niin innokkaasti ettei ollut malttanut leikkiä keskeyttää :).

[b]Suppareista[/b] oli ollut juttua; nyt en muistakaan olenko sitä täällä jo maininnut (joten saattaa tulla kertauksena :D), mutta mulla myös supistelut ovat kovasti lisääntyneet viime viikkoina. Eivät ole kivuliaita eikä ole paineen tunnetta alakerrassa, mutta kyllä se silti jotenkin häijyä aina aika ajoin tekee. Mulla tulee vielä supparin aikana sen mahan puristuksen (tai kovettumisen, miksi sitä nyt kuvaisi) lisäksi sellainen hengen salpautumisen tunne, ja se on vähän mälsää vaikka ei tietenkään mitenkään kipeää tee.

[b]Kapalle[/b] onnittelut hyvistä sokerituloksista! Ja kovasti onnea uuteen kotiin myös, aivan mahtavaa että teillä on oma talo!

Aika jännä, että [b]Lillakin[/b] laitettiin rasitukseen. Onko teillä sitten suvussa tyypin 1 tai 2 diabetesta, vai mistä voisi johtua? Sinänsä minun mielestäni se kyllä on hyvä tutkimus enkä itse harmittele siihen joutumista vaikka monen tiedänkin sitä inhoavan, koska raskausdiabetes on todella yleinen ja voi tulla kelle tahansa normaalipainoisellekin, se kun ei mitenkään päälle päin näy. Mutta uskon kyllä, että mietityttää.

[b]n.1979:lle[/b] tervetuloa mukaan! Lisätään sinut listaan ensi viikon pinossa! Tuon pehmenemisen kanssa varmaan on niin kuin [b]Petite-te[/b] sanoi, että liikaa ei kannata riehumaan ruveta mutta ei myöskään yöuniaan menettää (juu, helppo sanoa, tiedän...).

[b]Armi[/b], täysin tuttua tuo, että pomolla ei ole harmainta haisua siitä, mitä päivittäin teen työkseni ja mitä se oikeasti vaatii (kuinka paljon aikaa ym.). Tosin meillä kyllä ei pelkästään työn erityisluonteen takia...

[b]Siisalle[/b] kiitoksia maatuvien vaippojen infosta. Olin noista lukenut jo joitakin vuosia sitten (Virossa ainakin oli silloin myynnissä), jännä että ovat Suomeen rantautuneet vasta nyt. Harmillinen puolihan noissa on se, että biojätteeseen eivät kelpaa, vaan ainoastaan ne voivat noita hyödyntää joilla on oma komposti (eikä sinnekään koko vaippaa voi laittaa vaan vain osan, mutta tosi hyvä tietysti sekin).

Niin ja se on tietenkin totta, että pyykinpesussa kuluu vettä ja sähköä, mutta niinpä sitä kyllä kuluu lapsiperheessä joka tapauksessa, kestoilipa tai ei. Ja kertakäyttövaippojen valmistukseenkin on aika paljon energiaa kulutettu ;). Mutta, en missään nimessä sano tätä sillä että olisin väittelemään rupeamassa :) tai että tuputtaisin muille omia valintojani, kunhan vaan totesin. Itsekin uskon, että ihan alussa varmaan vain kertistelemme kuten esikoisenkin kanssa ekat viikot, kunnes alkaa jonkinlainen elämänrytmi hahmottua.

Jatkuu seuraavassa numerossa...

Vierailija
15/32 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja Siisa, minä ainakin aion pyöriä myös täällä Vauvan puolella vaikka yhteisö onkin olemassa, ja näemmä moni muukin :). Eivätkä kaikki sinne ole siirtyneetkään, joten eiköhän tämäkin pino pysy edelleen olemassa, toivottavasti ainakin! Sitä en vanno, miten paljon ehdin sitten vauvan synnyttyä kirjoitella yhtään minnekään, sen näkee vasta silloin. Meille kun tulee reilun vuoden ikäero tässä, joten saattaa olla, että kiirettä hiukan piisaa...

Tästä siis aasinsilta kysymykseesi, eli ei tosiaankaan ole tulossa iso [b]ikäero[/b]! Toivottavasti teilläkin esikoinen sitten pian tottuu, kun vauva on syntynyt. Kyllähän sen huolen ymmärtää, kun on pitkään ollut ainoa, ja lapset ovat yllättävän muutosvastarintaista porukkaa kuitenkin usein :)!

[b]Unihäiriöistä[/b] kyselit myös. Minä en ole ikinä nukkunut hyvin, olen kärsinyt jonkinasteisesta unettomuudesta ala-asteikäisestä saakka. Sama meno on ikävä kyllä jatkunut molemmissa raskauksissakin, tosin nyt vielä lisänä tuo vähän väliä läpi yön heräilevä esikoinen :/

[b]Sf-mitasta[/b] vielä, eli mulla on sama tilanne kuin [b]Soffiolla[/b]: mitta huitelee yläkäyrällä ellei ylikin, mutta kaikissa ultrissa (np, rakenne ja nyt tuo istukkakontrolli) on ollut ihan painoltaan keskikäyräinen ja päänympäryksen ym. mukaan täysin viikkoja vastaava masuasukas. Esikoinen taas, joka syntyessään 55 cm ja 4,4 kg, oli np:ssä joitakin päiviä varhaisultrassa saatua lukemaa edellä, ja rakenneultrassa samoin. Viikolla 27+5 mulla oli silloin ylimääräinen kontrolli liikkeiden vähyyden takia, silloin meni painossa vähän keskikäyrän yläpuolella. En sitten tiedä, miten hänestä noin iso tuli - kasvoiko lopussa sitten niin paljon? Mulla vielä rv 39 tehtiin painoarviokontrolli ison sf-mitan takia, ja silloin ultraava lääkäri sai painoarvioksi 3,2 kg (!) ultralaitteella ja kliinisesti 3,5 kg. Ja kun kaveri syntyi 4 viikkoa myöhemmin (rv 42+3), painoa oli siis tuo 4,4... Ihan en kuitenkaan usko, että olisi 4 viikossa kasvanut jopa 900-1200 g.

Äh, anteeksi muuten kaikille kun aina höpötän esikoisesta ja etenkin hänen odotusajastaan! En vaan voi olla vertailematta näitä raskauksia, vaikka ei tietysti pitäisi, kun jokainen on omanlaisensa. Sitä tässä mietin, tuleeko nytkin yhtä iso vauva, näillä näkymin ei ihan, mutta toisaalta tuo esikkokaan ei vielä näillä viikoilla ollut mitenkään erityisen iso. Ja sokerirasitus mulla oli silloin ok, kaikki arvot alle rajojen, eli sokerin takia ei noin kasvanut. Toivottavasti ei siis tälläkään kerralla.

Tsemppiä kaikille liitoskivuista, suppareista tai flunssasta tms. kärsiville, yritän jatkaa työntekoa :)!

t. Gnatte 24+1

Vierailija
16/32 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippatirallaa vaan kaikille pitkästä aikaa!!

Vihdoinkin alkoi kesäloma(kivat kelit..) ja aattelin että NYT kirjotan...

Järisyttävä flunssa pitelee otteessaan jo toista viikkoa. Henki ei kulje nenän kautta lainkaan ja olo on jokseenkin kuin rannalla henkeä haukkovalla valaalla..heh:)

Vatsa on jo melko pallero, täälläkin mennään sf-mitassa yläkäyrillä. Ekassa raskaudessa oli sama juttu, vaikka esikko oli syntyessään 2880g, toisessa mitta meni ihan normi käyrillä vaikka oli syntyessään puol kiloa isompi. Etteihän tuo sf-mitta aina vauvan kokoa kerro. Itse olen tosi lyhyt ja siitä johtuu että masu pullahtaa aina mahtavaksi jo ajoissa kun ei ole masuasukilla tilaa mennä muuhun suuntaan.

Täällä myös supparit lisääntyneet viime viikkoina. Eivät nuo kipeitä ole, mut eivät kyllä kovin mukavankaan tuntusia.

Nyt lapset tappelee legoista... täytyy mennä.... Jaksuja kaikille!!!

Vierailija
17/32 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hups olin kirjoitellut kuulumisia maanantaina vanhaan ketjuun, näin kotona ollessa ei siis huomaa edes viikon vaihtuvan!!

Kovan yskän kourissa täällä ollaan oltu jo monta viikkoa poika sentään sai kuurin ja pahempi vinkuminen keuhkoista alkaa olemaan taakse jäänyttä elämää , mutta itse olen edelleen kovassa yskässä kun tähän ei ole helpotusta antaa. Kovin vaan käy raskaaksi kun yöt tulee valvottua kun niin paljon yskittää että välillä ei tiedä oksentaisiko vai loppuuko happi kokonaan. Kaikkien lääkäreiden ja neuvola tätien kauhuksi uskaltanen kuitenkin kertoa että tänään hierojalla ollessani laitettiin yksi akupunktioneula helpottamaan oloa. Huomenna ollaan viisaampia että olikos siitä apua vai eikös!!

tosiaan mekin asutaan satakunnassa tarkemmin porissa joten mielelläni tulen tapaamiseen josko sellainen saadaan kasaan. Meillä ainakin tämän "huhuilijan " kanssa lasketut ajat peräkkäisinä päivinä joten hyvässä lykyssä olisimme synnärilläkin samaan aikaan!!

Onkos muut satakunnan keskussairaalaan synnyttämään tulijat vielä palstailleet??taustailleet??

Minulla tuo sf-mitta oli tiistaina 26 cm, jotenkin tuntui hurjalta kasvulta kun vain kaks viikkoa aiemmin oli 22 cm, tosin kun ei ole aiempaa kokemusta niin ei ole vertailu pohjaakaan, liekö käynyt mittaus moka jommalle kummalle tätskälle??

puhi 26+3

Vierailija
18/32 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalla nukkumaan mennessä vatsaa poltteli.Klo 24 heräsin vatsanvääntämiseen ja siinä vessaan ehdin kun heitti ihan ympäri.Ajattelin jo että tässä synnytyskin alkaa.Vatsaa sattui niin kovaan.istuin sitten 01 aikaan kuumassa suihkussai .Ja kolmen aikaan hetkeksi nukahdinkin,kunnes taas heräsin kovaan vatsaväänteeseen ja taas ihan ympäri heitti vatsa.Tuskanhiki vaan valui...

Sainkohan jonkun ruokamyrkytyksen tjs?Ihan kamalaa.

Vauva on nyt ollut tosi levoton vatsassa,aistinut mun kurjan olon.Nyt on ihan takkityhjänä olo...

Vierailija
19/32 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaivoin itsekin entisen neuvolakortin ja rupesin vertailemaan.. Silloin 8 v sitten r.vkolla 24 on sf -mitta ollut 23 cm (korkeimmillaan käynyt näköjään 34 cm:ssä- r.vkolla 40), nyt tässä raskaudessa r.vko 23 sf-mitta oli 19 cm ja r.vko 25 mitta olikin jo hups vain 24 cm. Noista kyllä terkkari sanoi, että mittaustavan vuoksi voi tulla heittoja. (Luulisin kyllä lääkärin osaavan mitata ja toi 19 cm oli lääk. mittaus) Noh, sama se, pääasia että kasvua tapahtuu....

Esikoista odottaessa on eka painoarvio tehty näköjään 32+1 viikoilla ja ollut n.1,6-1,7 kg ja 36+2 viikoilla noin 2,6 kg. Tyttö oli syntyessään 3,560 kg. Eli sopiva kaikin puolin! Raskaus meni vielä käynnistettäväksi silloin ja viikkoja kertyi 42+2! Tässä raskaudessa nyt ei vielä ole ehtinyt kunnon painoarviota saamaan. Mutta sieltähän se lääkäriaika lähestyy kovaa vauhtia....

Mutta mukavahan noita on muiltakin lueskella ja vertailla ja miettiä, mitähän sieltä olisi tulossa....

Ihan pelästyin muuten kuin luin tarinaasi petite-te, hui kamala yö ollut sulla! Toivottavasti olosi helpottuu!!!! Itsekin olen vieraillut yön aikana kuumassa suihkussa jo, mutta selkä/liitoskipujen vuoksi. Jaksamista sinne!

siisa 26+2

Vierailija
20/32 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

petite-te

Kauhean kuuloinen yö ... :( Mulla välillä ollut mahan polttoja , mutta menyt ison hädän myötä ohi tai levolla , mutta ei tuollaisia ...

pikku-puhi

Juu meillä menee ikaste likikkäin tuo la ja ties vaikka oltaisiin synnärilä samaan aikaan ja jos olisi tapaaminen ennen , niin olisi mukavaa tavata vielä synnytyksen jälkeenkin ja vaihtaa kuulumisia yms. :)

Nyt oon ite tosiaan saikulla ja hienoa on kun ei tarvi miettiä töitä , mutta tuli tylsyys , kun vein nuorimmaisen hoitoon , keskimmäinen on karanteenissa mummulassa jo 4:ttä viikkoa , vesirokonvuoksi (onhan tuo mullakin ollut mutta lievänä ja voisi tulla uuelleen ja sitten oltaisiinkin sairaalahoidossa...) ja vanhin koulussa . Soittelin juuri kavereile että oisko vapapäivää tai ruokataukoa, mutta ei ollut vapaata ja lyhyt ruokatauko ... ei tääkään kivaa ole , pitkästyttävää ! Olisi ollut niin mukavaa mennä vaikka syömään , kiinalaiseen tai ihan kotiruokaa ...huoh .

Masussa kaikki tuntuu olevan onneksi hyvin , kun punkeroittee ja potkii niin innokkasti ja tuonne alapäähän :( lonkkakivut ovat olleet iahn järkyttäviä ! Viimeyön koitin nukkua tukiliivin avulla , mutta eipä tuo tuntunut auttavan yhtään sen paremmin !!! näin kovia kipuja en kyllä edellisistä raskauksista muista , mutta toisaalta kyllä nää lonkkakivut kestää paremmin kuin viime raskaudessa vaivanneet alaselkää polttavat kivut !!!!!

mahamitasta oli puhetta , mulla on liki kaikki menneet yläkäyrillä ja niin myös tämä nyt rv 26 oli mitta 26cm :)

lapset 40+3 4500g 54cm , 40+ 3450g 52cm ja 38+4 3130g ja 50cm.

n.1979