Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kirppisrytkyt päälle, niin ryöstöt loppuu

Vierailija
03.06.2023 |

En ymmärrä, miksi huoltajat antavat lastensa tieten tahtoen pukeutua arkena kalliisiin merkkivermeisiin. Jos lapsella on monen sadan euron lenkkarit, on hyvin mahdollista, että häneltä ryöstetään kengät jalasta. Sama koskee kaikkia muitakin kalliita vaatteita.
.
Toimivan peruspuhelimen saa myös halvalla. Onko juuri sinun lapsesi pakko saada leveillä muille parintuhannen euron puhelimella? Eikö statustasi huoltajana nostaisi paremmin lapsen menestyminen opinnoissaan kuin se, että sinulla on varaa tällätä hänet tavallisena koulupäivänä liikenteeseen monen tuhannen euron kamppeissa?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei pidä antaa valtaa tuollaisille ryöstelijöille.

Vierailija
2/37 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää opitaan jo päiväkodissa, kaikki uusi tai hyväkuntoinen katoaa hoitokavereiden koteihin. Meillä on pojalla 2 pyörää, toinen ruosteinen rämä koulumatkaa varten ja se kunnollinen ja kallis vapaa-ajan ajeluihin pääosin maalla mummolassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suoraselkäisyytesi on ihastuttavaa, mutta itsetuhoista. Suositteletko myös vanhuksille, että päälle kaikkein kalleimmat korut ja takki auki liikenteeseen, että kultaiset kellonvitjatkin näkyy?

Vierailija
4/37 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän pointtisi ja näin opastaisin itsekin varmasti.

Ohje on kuitenkin yhtä vinksallaan kuinne kehotukset pukeutumaan naisia peittävästi häirinnän takia.

Vierailija
5/37 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suoraselkäisyytesi on ihastuttavaa, mutta itsetuhoista. Suositteletko myös vanhuksille, että päälle kaikkein kalleimmat korut ja takki auki liikenteeseen, että kultaiset kellonvitjatkin näkyy?

Nyt paljastui poliittinen suuntauksesi. Persut ajattelee noin yksinkertaisesti.

Vierailija
6/37 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä kirppis""rytkyt""? Itse en ostele kirppikseltä mitään rytkyjä, ihan nättejä vaatteita laadukkaista kankaista (100% puuvilla, 100% pellava tai 100% silkki)

Vierailija
7/37 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohje on kuitenkin yhtä vinksallaan kuinne kehotukset pukeutumaan naisia peittävästi häirinnän takia.

Emme elä Lintukodossa.

Itselleni ei tulisi mieleenikään haastaa riitaa nakkikioskin jonossa etuilevien humalaisten kanssa tai kulkea perse vilkkuen hämärillä puistokujilla. En myöskään pukeutuisi slummissa kolmen tuhannen euron turkkiin tai kulkisi viiden tonnin käsilaukku huolettomasti keikkuen.

Vierailija
8/37 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä kirppis""rytkyt""? Itse en ostele kirppikseltä mitään rytkyjä, ihan nättejä vaatteita laadukkaista kankaista (100% puuvilla, 100% pellava tai 100% silkki)

Vanhoja rytkyjä ne on silti kun kirppikseltä

Vierailija
9/37 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhoja rytkyjä ne on silti kun kirppikseltä

Sinun perseesi on vanha rytky

Vierailija
10/37 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakolliset koulupuvut kuten briteissä ja ongelma poistuu koulumatkojen osalta se lisää myös oppilaiden yhteenkuuluvuutta.

Vierailija
11/37 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin kultakorun pitämisen näiden ryöstelyjen takia. Ei oikeasti tee mieli vammautua tai saada puukosta materian takia. 

Vierailija
12/37 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei millään pahalla AP, mutta vaikutat hieman yksinkertaiselta. Vaikka koulussa menestyminen on hyvä asia, lapsen perheen varallisuus ei korreloi sen kanssa onko todistuksessa 9 ja 10 vai 6 ja 7, koska Suomessa on ilmainen peruskoulu kaikille.

Ja mitä tulee ryöstelyihin, sitä ei kitketä pakottamalla huonoihin vaatteisiin pukeutumisella. Päinvastoin. Huonoihin vaatteisiin pakottamalla "turvallisuuden" nimeen sillä vain annetaan hyväksyntä katuväkivalle.

Vierailija
13/37 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emme elä Lintukodossa.

Itselleni ei tulisi mieleenikään haastaa riitaa nakkikioskin jonossa etuilevien humalaisten kanssa tai kulkea perse vilkkuen hämärillä puistokujilla. En myöskään pukeutuisi slummissa kolmen tuhannen euron turkkiin tai kulkisi viiden tonnin käsilaukku huolettomasti keikkuen.

Minä laitan ne etuilevat jonon perälle.

Vierailija
14/37 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkomaille lähtiessä pitikin opastaa, ettei näin tee.

Nykyään pitää opastaa Suomessakin. Ei näin ennen ollut.

-eri

Vierailija
15/37 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakolliset koulupuvut kuten briteissä ja ongelma poistuu koulumatkojen osalta se lisää myös oppilaiden yhteenkuuluvuutta.

Joo ja sitten kun on koulupuku niin ryöstelijät vievät repun, laukun tai kännykän. Koulupukuun ei nimittäin kuulu reppua/laukkua, se pitää hankkia itse

Vierailija
16/37 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitkään kultakorut oo edes kauniita. Ja jos joku kuvittelee jonkun vitjan romukullaksi myymisestä rikastuu niin näppejään nuolemaan jää.

Vierailija
17/37 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt paljastui poliittinen suuntauksesi. Persut ajattelee noin yksinkertaisesti.

Olen eri ja saanen kysyä, että oletko sama alkuperäisen viestin kanssa vai eri?

Jos olet eri, alkuperäinen on 90% todennäköisyydellä Persu. Persut haluaa kiristää meidän jo valmiiksi löyhää maassa oleilua.

Jos olet sama, edustat 100% varmuudella tekopyhää "maailman parantaja" punavihervasemmistoa.

Vierailija
18/37 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ja sitten kun on koulupuku niin ryöstelijät vievät repun, laukun tai kännykän. Koulupukuun ei nimittäin kuulu reppua/laukkua, se pitää hankkia itse

Paitsi, että koulupuku pitää kokonaisuudessaan hankkia itse. Koulu vain antaa käskyn, että millaisen sen pitää olla.

Itse tavallaan olisin halunnut käyttää koulupukua, mutta se mikä siinä eniten riepoo on sukupuolipakottaminen. Se, että tytöt käyttää hameita ja pojat housuja.

Vierailija
19/37 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi, että koulupuku pitää kokonaisuudessaan hankkia itse. Koulu vain antaa käskyn, että millaisen sen pitää olla.

Itse tavallaan olisin halunnut käyttää koulupukua, mutta se mikä siinä eniten riepoo on sukupuolipakottaminen. Se, että tytöt käyttää hameita ja pojat housuja.

Niiiin mutta reppu/laukku saa olla millainen tahansa. Ei tarvitse tahallaan ymmärtää väärin.

Vierailija
20/37 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niiiin mutta reppu/laukku saa olla millainen tahansa. Ei tarvitse tahallaan ymmärtää väärin.

Ei saa puhua tahallaan väärin