Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gallup: myönnätkö että miehen varallisuudella ja statuksella on vaikutusta siihen sytytkö hänestä?

Vierailija
28.10.2023 |

Eli miten tasokas asunto miehellä on, millaisella autolla mies noutaa treffeille, millaisessa paikassa miehellä on varaa järkätä treffit. Tähän liittyy myös miehen elämäntyyli. Eli missä hänellä varaa lomailla ja syödä, jne. Onko hänellä kenties mahdollisuus taloudelliseen riippumattomuuteen, eli työ voi olla pelkkä harrastus.

Statusta on ammatin arvostus, formaali koulutustaso, se miten paljon miestä katsotaan ylöspäin hänen asemansa vuoksi, saako hän parempaa palvelua kun ihmiset tietävät hänellä olevan rahaa/asemaa, onko hän juhlissa se jonka tarinoita kuunnellaan siksi koska hän on käynyt liikematkoilla/keikkamatkoilla, tms.

Onko rahalla ja/tai statuksella merkitystä siihen sytytkö miehestä?

Vaihtoehdot

Kommentit (296)

Vierailija
21/296 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies oli ollut aikaisemmin työkyvyttömyyseläkkeellä ja siirtynyt työelämään hiljattain harjoittelijana, kun tavattiin 25- vuotta sitten. Nämä seikat eivät haitanneet pätkääkään. Mieheni oli kiltti, viisas ja eläinrakas- nämä seikat puhuivat hänen puolestaan.

Tahtoo vain sanoa, että ei kaikki naiset ole samasta puusta veistetty, niin kuin ei kaikki miehetkään.

Vierailija
22/296 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pyhä sylvi näitä jenkeistä lainattuja ulinoita. "Millaisella autolla mies noutaa treffeille :D" En ole kertaakaan elämässäni tullut noudetuksi autolla treffeille, ei ole Suomessa tapana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/296 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisesti ääritapauksissa. Mihin tämä optio viittaa?

Vierailija
24/296 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä prosentin murto-osa Suomessa on miehiä, joilla kenties on mahdollisuus taloudelliseen riippumattomuuteen, eli työ voi olla pelkkä harrastus? 

Vierailija
25/296 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mikä prosentin murto-osa Suomessa on miehiä, joilla kenties on mahdollisuus taloudelliseen riippumattomuuteen, eli työ voi olla pelkkä harrastus? 

Tai miehiä joille ei tuota tuskaa syytää rahaa sokerideittailuun tai kotirouvaan? Moni elää velaksi.

Vierailija
26/296 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienosti kysymys alkaa sanalla "myönnätkö". :D Näille miehille on ihan sama mitä naiset sanovat, se ei heidän harhoihinsa vaikuta yhtään. 

Vierailija
27/296 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Hienosti kysymys alkaa sanalla "myönnätkö". :D Näille miehille on ihan sama mitä naiset sanovat, se ei heidän harhoihinsa vaikuta yhtään. 

Elämä sujuu näppärästi strippari vetoisia podcasteja kuunnellessa. Totta kai k-18 alalla toimiva sanoo arvostavansa vaurautta. Siksihän lähti alalle!

Vierailija
28/296 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni mies on työnarkomaani ja viettää aikaa mielummin työpaikalla kuin kotona pieniä lapsia hoitaen. Moni työtyö on mielekästä ja mukavaa, lastenhoito tylsää. On miesten ylläpitämä myytti että naiset syttyisi rikkaasta miehestä ja passais tällaista miestä mielihyvin; siten mies saa viihtyä siellä duunipaikalla, ja kotona kiitollinen vaimo siivoilee, hoitaa lapset ja tarjoilee seksit.

Joka tapauksessa, tosiasiassa naiset tykkää karismaattisista, hauskoista, itsevarmoista, komeista ja isomunaisista miehistä; tällaisen kanssa sitä mieluiten sekstaa ja seurustelee. Mutta miehet haluavat uskoa, että pienimunainen mitättömän näköinen kyyryhartiainen epäystävällinen kääpä on sitä kuuminta kuumaa jos vaan massia löytyy. No, ei se kyllä niin mene.

Vierailija
29/296 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D etsin elämänkumppania, en elokuvatähteä. Mitä tähän tulee vastata?

Tottakai status vaikuttaa siinä mielessä etten äärimmäisen alhaisen statuksen miehen, kuten esim. puliukon, kanssa kehtasi näyttäytyä mutta siinäkin tapauksessa enemmän vaikuttaisi se ettei tietenkään olisi hyvä kumppani.

Mun mies on ihan tavallinen, tutustuttiin työkavereina ja ihastuin lähinnä siihen että tuntui kuin olisimme tunteneet aina.

Hakuan perheen ja lapsia, joten naimisiin asti emme kenties olisi menneen jos ei olisi pitkällä aikavälillä kykenevä tai halukas kantamaan tähän tarvittavaa vastuuta. Jonkun verran vaikuttaa siis rahatilannekin, mutta ihan normaali duunariammatti olisi riittänyt, en havittele materiaalisia statussymboleita. Paitsi nyt siinä määrin että en halua mennä vaikkapa jossain resuvaatteissa, joissa kulkeminen jo alkaisi hävettää. 

Enemmän vastuullisuudessa merkkaa luonne, siis että hoitaa esim. kotitytöt ja on sosiaalisia taitoja olla hyvä isä. Osaa ottaa henkistä vastuuta ympärillään olevista ihmisistä. 

Statuksen suhteen toki yksi asia on todella, todella tärkeä jossa en tee kompromisseja. Hyvät käytöstavat on oltava ehdottomasti. En tarkoita piirun tarkkaa etiketin noudattamista vaan sitä että huomioi muut. Tavat tekevät miehen.

Käytötapojen puutteeseen itseasiassa kaatunut jokunen juttu ja osassa näistä mies ollut myös rikas ja ns. suosittu mutta esimerkiksi paljastanut ylimielisen asenteen köyhiä tai joskus jopa naisia kohtaan. 

Vierailija
30/296 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai, olen itse koulutettu, varakas eläkeläinen, en minä oksettavaa, rumaa (persumiehet on kaikki), köyhää persuääliötä huoli. Itsestäänselvyyksiä kyselet ap. 

Vierailija
31/296 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

No mitä tähän pitäisi nyt sanoa kun menin yhteen amismiehen kanssa vaikka opiskelin yliopistossa. Ovatko menestyneet ihmiset mielestäni kiinnostavampia, sekä miehet että naiset? Kyllä. Vaikuttaako se asiaan kun löytää sen oman oikean? Ei.

Tuossa olen havainnut miesten ja naisten välillä kaksi olennaista eroa:

1. Menestys tekee miehestä kiinnostavan

Jos vertaan tuntemiani miehiä ja naisia jotka nousivat menestykseen, miesten naissuosio on moninkertaistunut, kun taas naisten miessuosio ei ole. Naisia ei myöskään pidetä aikaisempaa kiinnostavampina muutenkaan, siis miesten toimesta. Eli naisille menestys todellakin toimii halo-efektinä. Menestys itsessään saa miehen näyttämään kiinnostavammalta. 

2. Naiset pitävät vahvemmin kiinnostavina luonteenpiirteitä jotka johtavat menestykseen

Jos kysyt naisilta millainen on mielenk

Olisin taipuvainen olemaan samaa mieltä tämän kanssa. Ja samaan hengenvetoon totean, ettei siinä ole mitään väärää tai moitittavaa.

Tottakai nainen viehättyy komeasta, älykkäästä ja ahkerasta miehestä enemmän kuin rumasta, tyhmästä ja laiskasta. Niin sen pitääkin olla. Komean, älykkään ja ahkeran miehen geenit ovat todennäköisesti paremmat ja hän kykenee todennäköisemmin huolehtimaan jälkikasvustaan (sekä naisesta raskauden ja vauva-ajan aikana).

Menestys esimerkiksi työelämässä tai opinnoissa signaloi älystä ja ahkeruudesta, joita on muutoin hankalaa arvioida päälle päin. Jos joku on suorittanut vaikean tutkinnon tai edennyt urallaan, hän tuskin on todella tyhmä ja patalaiska nahjus.

Miehellekin näillä asioilla on merkitystä, mutta ei yhtä paljon kuin naiselle, koska naisen ei tarvitse huolehtia miehestä esimerkiksi raskauden aikana. Mies ei tarvitse sellaista huolenpitoa. Mutta mieskin alitajuisesti arvioi naisen kykyä huolehtia jälkikasvusta.

Vierailija
32/296 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Elämä sujuu näppärästi strippari vetoisia podcasteja kuunnellessa. Totta kai k-18 alalla toimiva sanoo arvostavansa vaurautta. Siksihän lähti alalle!

Joo no tällä tekosyyllä saa näppärästi selitettyä omaa epäonneaan parisuhdemarkkinoilla. "Minussa ei ole mitään vikaa, naiset haluavat vain yltiörikkaan toimitusjohtajan joka ui rahassa!"

Vierailija
33/296 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan todellisuudesta vieraantunutta. Ja porukka vielä vastailee tällaiseen ihan tosissaan.

Vierailija
34/296 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Statuksella ja menestyksellä ei ole minulle väliä. Sillä on, miten mies kantaa itsensä, hänellä on terve itsetunto, ei vertaile itseään ja saavutuksiaan jatkuvasti muihin, ei syyttele toisia valinnoistaan, kohtelee muita kohteliaasti, on henkisesti tasapainoinen ja keskustelutaitoinen. 

Usein ne ns. menestyneet miehet ovat edellä mainitun kaltaisia, mutta olen seurustellut useammankin köyhänpuoleisen elämäntapahipin tai oman elämänsä vapaa-ajattelijarunoilijan tms kanssa, joilla on älyllinen pakka kasassa ja normaali kommunikointi onnistuu.

Tuntuu, että miehet itse tykkäävät mittailla kaikkea (niin, kaikkea) keskenään ja kun eivät järkytyksekseen johonkin omaan mittaristoonsa ulotu, syyttävätkin naisia epäonnistumisestaan naismarkkinoilla.

Sitä en kiellä, etteikö gold diggereitä löydy molemmista sukupuolista. Ja muita hyväksikäyttötapauksia (henkistä, taloudellista).

Vierailija
35/296 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella ulkonäkökeskeinen ja jos mies on kasvoista ruma, niin mikään raha tai status ei sitä korvaa. 

Vierailija
36/296 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mun mies oli köyhä opiskelija kun tavattiin, minä tarjosin ravintolassa koska olin jo työelämässä. Mutta kyllähän se tietenkin vaikutti että hän opiskeli yliopistossa. En ehkä olisi seurustellut amispojan kanssa. 

Minä menin naimisiin amispojan kanssa, nyt olemme varakkaita eläkeläisiä, 55-vuotiaina. Mieheni myi firmansa, jossa olin osakkaana 49 %, hoidin lapset, mies teki töitä, siivooja siivosi kodin. 

Ne ystävämme, jotka ovat korkeasti koulutettuja, asuvat ahtaasti ja kiroilevat, kun eläkeikä rientää edellä heidän ikääntyessään. Osa on ostanut oman asunnon vasta n. 35-vuotiaina, siihen ikään me olimme talomme jo maksaneet, ja uutta suunnittelimme, sekin on jo myyty, nyt on 130 neliön pikkukoti kaupungissa, maalla 200 m2 huvila, mökit saaristossa ja Levillä ja osake Alpeilla. 

Amispoika on ollut erittäin hyvä valinta, lisäksi hän on erinomaisen fiksu, hyvä isä ja upea rakastaja. Komeakin on. Tyytyväinen vaimo olen. 

Vierailija
37/296 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Voi pyhä sylvi näitä jenkeistä lainattuja ulinoita. "Millaisella autolla mies noutaa treffeille :D" En ole kertaakaan elämässäni tullut noudetuksi autolla treffeille, ei ole Suomessa tapana.

No sanos muuta. Lähinnä kierrellyt puistoja ja katuja miehen kanssa ihan ilmaiseksi ja paikalle olen saapunut ihan omalla pyörällä. Ei jää kummallekaan fiilistä, että on toiselle jotain velkaa. 

Mikään status ja raha ei korvaa huono luonnetta ja typeriä juttuja ja epäviehättävää ulkonäköä. 

Vierailija
38/296 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan nuoremmille naisille merkitsee. 

Itse olen kohta 50 ja siivoan mielummin oman pienen vuokra-asuntoni kuin miesystävän omakotitalon joka menee perinnöksi hänen lapsilleen.

En siis halua parisuhdetta. 

Vierailija
39/296 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Itse olen kohta 50 ja siivoan mielummin oman pienen vuokra-asuntoni kuin miesystävän omakotitalon joka menee perinnöksi hänen lapsilleen.

2 synnytystä ilman kivunlievitystä ja AMK tutkinto palkattomia työkokeiluita varten. 

En halua tehdä vapaa-ajalla mitään ilmaistöitä.

Koko Suomi on yhtä paskaa nykyään. 

Vierailija
40/296 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

2 synnytystä ilman kivunlievitystä ja AMK tutkinto palkattomia työkokeiluita varten. 

En halua tehdä vapaa-ajalla mitään ilmaistöitä.

Koko Suomi on yhtä paskaa nykyään. 

AMK tutkinto ja palkattomia työkokeiluita. Vapaa-ajalla voisit siivota miesystävän ison omakotitalon joka menee perinnöksi hänen lapsilleen, tehdä ruoat, pestä pyykit ja nuolla miehen kalua. Palkaksi saat haukkumista, kun olet työtön statuksella etkä ikinä saa mitään palkintoja, et pääse parturiin, et millekään matkalle, etkä baariin.

Maailman onnellisin kansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän