Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olla oma itsensä

Vierailija
05.09.2026 |

Kun ei ole koskaan kelvannut kenellekään sellaisena kuin on? Sitten vain hyväksyy, että elää yksin elämänsä?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä, ettei vedä mitään roolia. Olet rennosti se, mikä olet. Roolinvetämisen yleensä huomaa.

Vierailija
2/23 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisenä pitäisi ymmärtää, että kuka olet. Identiteetti ja se mitä me tuodaan maailmaan muuttuu joka ikinen sadasosasekunti, en lähtisi sen pohjalle rakentamaan yhtään mitään ja tekemään tuomioita, että en kelpaa kenellekään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisenä pitäisi ymmärtää, että kuka olet. Identiteetti ja se mitä me tuodaan maailmaan muuttuu joka ikinen sadasosasekunti, en lähtisi sen pohjalle rakentamaan yhtään mitään ja tekemään tuomioita, että en kelpaa kenellekään.

En ole koskaan harrastanut identiteettejä. Ihan vain tämä ihminen, joka olen, joka on tässä, tekee havaintoja, tuntee, ajattelee, ilmaisee itseään. Ei ole koskaan kelvannut. Eihän siinä silloin ole muuta mahdollisuutta kuin elää yksin?

Vierailija
4/23 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata olla oma itsensä, jos on jollain tavalla poikkeava. Jos minä yritän olla oma itseni, niin kukaan ei tykkää.

Vierailija
5/23 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata olla oma itsensä, jos on jollain tavalla poikkeava. Jos minä yritän olla oma itseni, niin kukaan ei tykkää.

Onko se sitten pääasia, että joku tykkää, jos se vaatii itsensä kieltämisen? Eihän ne muut silloin sinusta tykkää.

Vierailija
6/23 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen ja tärkein on tykätä itsestä, muilla ei ole mitään väliä pitävätkö.

Vierailija
7/23 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä itse oletat syyksi, miksi sinusta ei pidetä? Vai etkö vain herätä mielenkiintoa?

Vierailija
8/23 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se sitten pääasia, että joku tykkää, jos se vaatii itsensä kieltämisen? Eihän ne muut silloin sinusta tykkää.

Hyvin monessa paikassa se on tärkeää, kuten esim. työyhteisöissä.

Vierailija
9/23 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hittoa? Miten itsenään oleminen liityy mitenkään siihen mitä mieltä muut ovat?

Vierailija
10/23 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tarvitset muiden tykkäämisiä?

Vierailija
11/23 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aitous ei ole sama kuin mielistely.

Vierailija
12/23 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia ei voi miellyttää eikä kannata esittää muuta, joten vaihtoehdoksi jää että olet oma itsesi ja toivottavasti löydät sellaisen ympäristön jossa sinut hyväksytään sellaisena kuin olet.

Vierailija
13/23 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omana itsenään oleminen tarkoittaa sitä, että tunnet omat arvosi, hyväksyt itsesi sellaisena kuin olet ja uskallat toimia omien tunteidesi mukaisesti ilman jatkuvaa pelkoa muiden arvostelusta. Se ei tarkoita itsekästä muiden ohittamista, vaan tasapainoa oman aitouden ja muiden kunnioittamisen välillä.

Vierailija
14/23 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka yhdelle kumartaa se muille pyllistää.

Vierailija
15/23 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä itse oletat syyksi, miksi sinusta ei pidetä? Vai etkö vain herätä mielenkiintoa?

En ole vuosikymmenissä keksinyt, mitä niin kamalaa minussa on, ettei kukaan ole halunnut nähdä... Enkä oikeasti jaksa enää miettiäkään. Olen märehtinyt asiaa terapioita myöten jo aivan liikaakin, turhaan. Ei asia ole siitä muuksi muuttunut. Nyt täytyy vain oppia elämään yksin, ei-haluttuna.

Vierailija
16/23 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omana itsenä oleminen vaatii sen ymmärtämistä, että olet riittävä juuri tuollaisena.

Vierailija
17/23 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla ehjä itsetuntemus?

Vierailija
18/23 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin monessa paikassa se on tärkeää, kuten esim. työyhteisöissä.

No töissä nyt toki voi joutua vetämään roolia, mutta jos henk.koht. suhteissakin tarvitsee, mikä järki siinä on? Et tule kohdatuksi, nähdyksi, rakastetuksi missään?

Vierailija
19/23 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan se elämä yksin aika ankeaa... Mutta se pitää nyt hyväksyä.

Vierailija
20/23 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsuudesta jäi päälle pelko, etten selviydy ilman muita ihmisiä ympärilläni... Vasta nyt tullut tästä selviytymiskeinosta tietoiseksi ja opettelen siitä pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän