Paljonko teillä on säästötilillä rahaa?
Kommentit (102)
[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 08:34"]
Omas täällä rikasta porukkaa... Monen tonnin tili kuussa miehellä ja jne... ON sijoitus ja säästötilejä, osakkeita ja jne...
Jos teillä tollaset tilit ja sijoitusjutut niin tuskin täällä niillä kehuisitte, olette omissa haave maailmoissa kun soskusta ei tullut enempää =D
[/quote]Voi kamala missä maailmassa sinä elät! Suomessa keskibruttopalkka on kolmen tonnin luokkaa, siitä jää käteen se pari tonnia. Parin tonnin nettopalkka on siis täysin normaalia elämää.
Ilmeisesti itse elätte tukien varassa kun tulonne ovat noin pienet, ja tuttavapiiri koostuu samanlaisesta elättisakista.. kun kerran niin ihmetyttää ihan normaali enemmistön elämä.
Vähän alle 200e. Olen opiskelija, joten ei oikein ole mistä säästää. Muutama vuosi sitten oli 4000e kun sain vakuutusrahat, mutta ne on mennyt jo.
11200e, kahden kuukauden nettopalkka on tullut pidettyä
[quote author="Vierailija" time="02.09.2008 klo 12:53"]
Pitäisi sijoittaa ne jotenkin järkevämmin, säästötilillä vain menettävät arvoaan. En vain ole jaksanut miettiä mihin ne laittaisi.
[/quote]
No minusta nämä on olleet aika normaaleja säästöjä täällä, ei mitään ylisuuria.... Itsellä 1.700 säästötilillä, eli aivan liian vähän.... Tavoite olis se, että olis kymppitonni pahan päivän varalle. Ei vaan ole ollut vielä mahdollista säästää niin paljoa.
Ei ole olemassa koko säästötiliä. Kaikki menee mitä tulee. Jos meinaa jäädä jotain tilille, niin varmasti tulee tuhlattua ennen seuraavia rahoja. Ei osata säästää eikä meitä se yhtään haittaakaan. :)
97 jatkaa: ilmeisesti täällä kaikkien pitäisi olla kotihoidontuella ja pienipalkkaisia, niin olisi uskottavia. Meillä miehen nettotulot on 3.300-4.000 ja itse opiskelen aikuiskoulutustuella, netto 1.400. Meillä ei jää säästöön juuri mitään opiskeluni takia, tuo 1.700 on saatu kesäloman jälkeen säästetyksi.
Taitaa olla jotain 400 euroa. Kohtapa nekin tullee käyttöön kun olen kotihoidontuella.
30 tonnia on säästössä. Saan tavalliselta säästötililtä paremman tuoton kuin asuntolainani korko on, joten sen sijaan että olisin tehnyt ylimääräisiä lyhennyksiä (kuten yleensä) olen pistänyt rahaa säästöön. Kuukaudessa tuonne on mennyt tonnin luokkaa. Helppoa kun on lapseton ja suht hyväpalkkaisessa työssä.
En halua sijoittaa rahoja sen kummemmin, koska tarkoituksena on kuitenkin vuoden - parin sisään kuitata säästöillä loppu asuntolaina pois. Turvallisuutta arvostavana lainattomuus on minulle tärkeämpää kuin muutaman kympin tai satasen isompi tuotto jonka ehkä saisi jostakin (ja ehkä myös menettäisi rahojaan).
[quote author="Vierailija" time="02.09.2008 klo 10:20"]
.
[/quote]
Elukat pois, niin niiden ruoka ym kulut jäisi säästöön.
rakstan eläimiä, mutta ei ole varaa pitää, sillä ihmiset ovat tärkeämpiä kuitenkin.
Säästötilillä pari tonnia, mutta asunnossa kiinni 25000e.
Säästötilillä pari tonnia, mutta asunnossa kiinni 25000e.
Pankkineiti soitti ja kertoi, että nyt on perustettava lisää tilejä, koska vanhat on jo ihan täynnä.
Säästötilillä joku 150 euroa, yleensä yhden kuun vuokraa vastaava summa, mutta nyt joulunaikaana tuli otettua tuolta säästöjä pois, että pystyi ostamaan parempaa ruokaa, kuusen ja lahjoja. oon pitänyt tuota yhden kuun vuokraa järkevänä summana ja taloudellisena hätävarana. Paljon enempää ei kannata pienituloisella olla (ainakaan tilillä), sillä jos joskus joutuu toimeentulotuenalaiseksi, nuo säästöt lasketaan käytettävissä oleviksi varoiksi ja tukea saa vasta kun säästöt kulutettu loppuun. Juuri ja juuri kitkutellaan toimeentulotuen rajoilla jatkuvasti, pienet tulot ja pätkätöitä. Oikeastaan olisin monesti ollut oikeutettu toimeentulotukeen, mutta en ole halunnut hakea ennenkuin todella todella tarve. Vaikka taloudellinen tilanne useimpina kuukausina erittäin heikko, niinä parempia kuukausina (enemmän töitä tarjolla) on mahdollista laittaa pienistäkin tuloista säästöön rahaa, joita sitten voikin huonompina aikoina käytellä.
Meillä on ennakoitu aika paljon tulevaa talousromahdusta. Jossain vaiheessa talousjärjestelmä romahtaa ja rahan arvo laskee yli 90%. Järkevämpää niin pistää rahaa kiinni kiinteään omaisuuteen. Varalla on pieni maatila ja maatilkku omavaraisuutta varten, jos siihen pitää mennä. Asunto rempattu viimeisen päälle, asuntovelaton, ostettu uusimmat pelit ja vehkeet paitsi autoa ei ole isoon hetkeen vaihdettu. Säästöön jää noin 200-500 eur/kk koko ajan ja jäänyt jo vuosia.
75000 euroa pahan päivän varalle.
75 senttiä.
Olen neljän lapsen yh-äiti.
Ei yhtään. Tulot meillä on ihan hyvät. Korkeasti koulutettuja ja hyvissä työpaikoissa molemmat. Ikää molemmilla 35-40v. Säästöön ei vaan jää yhtään. Asunto- ja mökkilainat tosin vievät yli 3000e kuussa, mutta säästäväisesti eläen varmaan jäisi jotain säästöönkin. Vaimo ei vaan osaa elää säästäen, enkä minäkään mikään penninvenyttäjä ole, vaikka tili olisikin tyhjänä jo 2 viikkoa ennen seuraavaa palkkaa. Jatkuvasti Visa vinkuu kun ei tilillä rahaa ole. Mutta kerran me vaan täällä eletään.
Ei ole säästötiliä kummallakaan ja eikä kyllä ole tällä hetkellä rahaa sukanvarressakaan kun on juuri tehty remonttia ja hankittu kesäksi uusi uima-allas sekä lainattu pojalle rahaa autoon. Mutta ei tilanne kauaa näin pysy, onneksi.