Paljonko teillä on säästötilillä rahaa?
Kommentit (102)
Tarkoitus olisi nyt tehdä ylimääräinen lainanlyhennys asuntolainaan, 10 000 euroa. Sitten jää vielä 4 000 euroa hätävaraa.
Meillä on yleensä pidetty 5 000 euroa hätävarana. Sillä pärjää hyvin, jos kodinkoneita hajoaa tai autoihin tulee yllättävää remonttia ja ei tarvitse maksaa mitään ryöstöhintaisia korkoja kulutusluotoista.
Meillä siis yhteiset rahat ja velat.
Ei mahdollisuutta laittaa rahaa sivuun.
ja mulla on kyllä vaan jotain 450e. Mulla menee 70e kuussa, mutta sitten on paha tapa aina nostaa sieltä rahaa pois.
käyttötilillä on pari tuhatta euroa, toisella ns. käyttötilillä 1000e, sijoitustilien hoitotilillä 10 000e (tämä tili toimii hätävarana) + sijoitustilit
Miehen käyttötili
Yhteinen säästötili
Lapsen säästötili
Mun käyttötili
Mun oma säästötili
Ap
Mulla säästötilillä 2100 €
Miehellä 3000 €
Sit on S-tilillä (bonukset) ehkä 500 €
Lisäksi on rahastoja, meillä kaikilla eli kolmella lapsellakin. Kahdella vanhemmalla lapsella varmaan 1000 € kummallakin.
Eli vähän mutta kyllä niillä yhdestä kriisistä selviää...
kaikki menee siis mitä tuleekin ja hyvä, että edes riittää....
mulla noin 4500 euroa ja miehella 6500 euroa.
En ole tarkistanut saldoa aikoihin.
ja rahastoissa nipin napin 4000€
Yllättävän hyvin saanu rahaa säästöön, vaikka vasta muutin pois kotoa ja aloitin työt tosi huonopalkkaisessa duunissa :)
Olen ollut muutaman vuoden kotihoidontuella joten ei ole tullut kauheasti säästeltyä kun kaikki on mennyt mitä on tullutkin.
Jotain 10 000 euroa on tällä hetkellä.
lisäksi osakkeissa ja rahastoissa on kiinni n 25 000 euroa, jotka
voisi tarvittaessa muuttaa rahaksi.
Lapsen säästötilillä on 8 000 euroa.
Täällä miehen bruttotulot n. 2200e/kk, mulla n. 700e/kk (liiton työttömyyskorvaus). Meidän lisäksi perheeseen kuuluu 1 lapsi, kaksi koiraa ja kissa. Ei paljon säästellä.
Yhdelle säästän matkakassaa, siellä ei nyt ole kuin satanen.
Yksi tili johon siirrän joka kuukausi rahaa, ja jolta siirrän ne sitten korkeakorkoiselle tai sijoitusvakuutukseen, siellä n. 1000
Korkeakorkoisella määräaikaisella on 10000.
Sitten mulla on sijoitusvakuutus itselle, siellä n. 5000.
Sijoitusvakuutuksia on myös lapsille, niissä ehkä n. 15000
Just siirsin korkotilille 15000.
käyttötilillä on aina vähintään 3000 e, kun seuraava tili on tulossa.
Meillä on miehen kanssa yhteinen ns. nimeämätön hätävara-ym.tili ja siellä on 4350€ rahaa. Olen säästänyt sinne pitkään ja vähän aikaa sitten maksoin säästöillä opintolainaa kerralla pois. Sinne tulee tulevaisuudessa säästettyä mahdollisen kotihoitoajan varalle....