IL: Moni nainen etsii nyt aivan avoimesti "elättäjämiestä"
Tämänhän vauvanaiset on aina on kieltänyt:
Kommentit (221)
Vierailija wrote:
Arvelen, että monella naisella on haave siitä, että mies olisi varakas ja että se miehen varakkuus tekisi elämästä rahan suhteen huoletonta ja avoimen valinnoille, kuten pitkille kotiäiti/kotirouvakausille.
Minut kasvatettiin ja kannustettiin opiskelemaan mahdollisimman pitkälle. Pärjäämään tarvittaessa täysin itse ja itsenäisesti. Meillä perheen molemmat aikuiset osallistuvat tasapuolisesti talouden kustannuksiin. Tämähän keskustelu on kuin paluuta johonkin outoon 50-luvun yhteiskuntaan.
Vierailija wrote:
Christiiina wrote:
en olisi ikinä uskonut, että tuollainen nuori nainen, vieläpä kauppatieteiden maisteri, ajattelee noin. Mä ymmärrän, että mun jo haudassa makaava mummi, joka olisi eläessään nyt 100-vuotias, varmasti ajattelisi noin, mutta että kukaan alle 50-vuotias nykypäivänä ajattelee noin.
sinun ja minun isoäitimme olivat perinteisiä kotirouvia , tämä kyseinen artikkelin edustusvaimo aate kauneushoitoineen irtokynsineen ja luksuslaukkuineen on aivan eri trendi . En tunne ainuttakaan henkilökohtaisesti . Somessa näitä näkyy ja itärajan takana .
Suomessa ei ole ikinä ollut mitään "perinteistä kotirouvakulttuuria", vaa naiset ovat ansainneet leipänsä maatilan töillä tai palkkatyöllä kaupungissa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Arvelen, että monella naisella on haave siitä, että mies olisi varakas ja että se miehen varakkuus tekisi elämästä rahan suhteen huoletonta ja avoimen valinnoille, kuten pitkille kotiäiti/kotirouvakausille.
Minut kasvatettiin ja kannustettiin opiskelemaan mahdollisimman pitkälle. Pärjäämään tarvittaessa täysin itse ja itsenäisesti. Meillä perheen molemmat aikuiset osallistuvat tasapuolisesti talouden kustannuksiin. Tämähän keskustelu on kuin paluuta johonkin outoon 50-luvun yhteiskuntaan.
Paluu 50-luvun USAn keskiluokan yhteiskuntaan, Suomessa naiset ovat aina käyneet töissä.
Tätä samaa on suomen missit tehny aina. Lehdissä oikein esitelty elämäntapaa miten hyvin menee.
Sitten itketään nelikymppisenä kun mies pettää eikä ole rahaa lähteä p.skasta liitosta. Uskomatonta, miten tyhmä voi joku olla.
Vierailija wrote:
Ai että mun pitäis miehenä maksaa kaikki naisen ja lasten menot omien lisäksi, sillävälin kun nainen käy töissä ja ansaitsee omat rahansa, törsää tai sijoittaa ne? No ei tule kuuloonkaan. Olisin nopeasti veloissa ja ulosotossa. Tuo nainen pyrkii rahastamaan hyvätuloisia/rikkaita miehiä, koska luulee ulkonäkönsä riittävän siihen.
Ei kukaan järkevä tollaseen suostu, mutta on niitäkin ketkä suostuu ja se on heidän ongelmansa.
Itsellä hyvät tulot ja elän mukavasti. Exäni halusi aina muuttaa yhteen ja kun sanoin, että laskut ja eläminen menee 50%, niin se ei sitten käynyt ja sanoi, että kun olen parempituloinen, niin voisin maksaa 80%. En tietenkään suostunut, koska minun ei ole pakko asua yhdessä. Ne keillä ei ole pistää sitä 50%, niin ne valittaa ja haukkuu siitä ja se ei ole hyväksyttävää, että joutuu maksaa. Minä en hauku ja moiti toisten järjestelyitä kotijutuissa kuka maksaa ja minkä verran, mutta minun kanssa se ei toimi.
Nykyinen kumppani on yli keskituloinen ja ehdotti yhteenmuuttoa aikoinaan ja sanoi itse heti, että kulut on puoliks kaikesta, koska hän ei enää suostu maksaa kaikkea ja vetää ketään perässä. Sanoin tietenkin ja just noin se menee.
Kun kaveripiiriä katselee ja kuuntelee, niin jokaisella on pinna kireellä raha-asioista ja jokainen kaveri on sanonut, että pärjäisi paljon paremmin yksin ja säästäis aina sen tonnin verran rahaa niin mieskaverit kuin naiskaverit. Naiskaveri sanoi ettei voi suunnitella edes yhtä pientä matkaa niin ettei joudu ottaa toista huomioon ja maksaa siitä enemmän, ja sen naisen hermot on niin kireellä, että tuskin on jouluna enää siinä suhteessa. Tän naisen kundikaveri tunkee rahansa xbox peleihin jne jne. Tossa suhteessa on toi homma toistepäin, että mies tuhlaa rahansa 80% itseensä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ai että mun pitäis miehenä maksaa kaikki naisen ja lasten menot omien lisäksi, sillävälin kun nainen käy töissä ja ansaitsee omat rahansa, törsää tai sijoittaa ne? No ei tule kuuloonkaan. Olisin nopeasti veloissa ja ulosotossa. Tuo nainen pyrkii rahastamaan hyvätuloisia/rikkaita miehiä, koska luulee ulkonäkönsä riittävän siihen.
Ei kukaan järkevä tollaseen suostu, mutta on niitäkin ketkä suostuu ja se on heidän ongelmansa.
Itsellä hyvät tulot ja elän mukavasti. Exäni halusi aina muuttaa yhteen ja kun sanoin, että laskut ja eläminen menee 50%, niin se ei sitten käynyt ja sanoi, että kun olen parempituloinen, niin voisin maksaa 80%. En tietenkään suostunut, koska minun ei ole pakko asua yhdessä. Ne keillä ei ole pistää sitä 50%, niin ne valittaa ja haukkuu siitä ja se ei ole hyväksyttävää, että joutuu maksaa. Minä en hauku ja moiti toisten j
Onko sinulla lapsia?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Christiiina wrote:
en olisi ikinä uskonut, että tuollainen nuori nainen, vieläpä kauppatieteiden maisteri, ajattelee noin. Mä ymmärrän, että mun jo haudassa makaava mummi, joka olisi eläessään nyt 100-vuotias, varmasti ajattelisi noin, mutta että kukaan alle 50-vuotias nykypäivänä ajattelee noin.
sinun ja minun isoäitimme olivat perinteisiä kotirouvia , tämä kyseinen artikkelin edustusvaimo aate kauneushoitoineen irtokynsineen ja luksuslaukkuineen on aivan eri trendi . En tunne ainuttakaan henkilökohtaisesti . Somessa näitä näkyy ja itärajan takana .Suomessa ei ole ikinä ollut mitään "perinteistä kotirouvakulttuuria", vaa naiset ovat ansainneet leipänsä maatilan töillä tai palkkatyöllä kaupungissa.
Frendi kiinteistähuollossa duunissa ja kerto, että helsingin hienostoalueilla on kotirouvia vielä.Vanhempi rouva miljoonakodissa hienoissa vaatteissa pyörii, kun mies tekemässä bisnestä ja paneskelemassa nuoria neitoja reissullaan. Vaimo tekee kaikkensa kotona näyttääkseen hyvältä ja ainoa duuni on käydä kahviloissa kaltaistensa kanssa tuhlaamassa rahaa ja ei ole aidosti yhtään oikeaa ystävää ja ovat kaikki ihan hlvetin yksinäisiä. Pari niistä naisista on pyytänyt kylään safkalle jne. Hän sanoi, että nämä rouvat on ollut kyllä aivan jäätävän kauniita nuorempana, vaikka toki oli edelleen ihan hehkeitä, vaikka ikää alkaa olee jo reilu 60+. Toinen nainen kertoi ihan suoraan, että ei ole koskaan elämässään tehnyt mitään, kun kirjoitti lukiosta. Kaveri, kun työnsä puolesta pyörii päivittäin niillä kulmilla, niin tutustunut niihin jne. Päällisin puolin aika surullista heidän elämä.
Vierailija wrote:
Jaaha. Ennen olen kyllä lukenut täältä paljonkin sellaisia ketjuja, joissa miehet esim. kertovat kuinka tietenkin ruokakulut maksetaan puoliksi vaikka he syövät 2/3 ruoasta. Pitäisikö alkaa taivastella, että miehet ovat lokkeja, jotka elävät naisten siivellä?
Paras, toimivin ja vähiten riitoja aiheuttava suhde on, kun molemmilla on omat kodit. Se vaan on niin. Nykyisen mieheni kanssa olemme sopineet ajat sitten ettei ikinä muuteta yhteen, koska molemmat ollaan koettu se jo kerran. Tässä suhteessa 8 vuoden aikana ei ole juurikaan riitoja ollut eikä yhtään turhaa riitaa. Raha-asioista ei tarvitse tapella ikinä, koska molemmat maksaa oman kodin jutut. Toki me käydään yhdessä kaupassa, jos ollaan vkloppu toisen luona ja siinäkään ei kassalla ynnäillä kuka maksaa.
Mihin tutkimukseen perustuu tämä väite? En tunne ketään naista joka etsisi elättäjää.
Vierailija wrote:
Kyllä mullekin kelpaisi mies, joka antaisi taloudellista ja fyysistä turvaa. Mitä sitä kieltämään.
Mutta tuollainen mies edellyttää tiettyä ulkonäköä naiselta, ja valitettavasti oma ulkonäkö ei ainakaan tällä hetkellä siihen riitä. Rehkin kyllä salilla ja pidän tiukkaa ruokavaliota, mutta kyllä tässä on vielä aika paljon tekemistä.
Nykyään ei voi luottaa kehenkään, paras taloudellinen turva on kun rahaa on OMALLA pankkitilillä!
Christiiina wrote:
Ehkä alkaa pikkuhiljaa mennä siihen suuntaan, että miehet odottavat naisten elättävän heitä. Ainakin itse olen muutaman kerran treffeillä/tapaillessa törmännyt siihen, että mies on toivonut minun maksavan hänenkin safkansa kun ollaan oltu ravintolassa.
En tiedä ketään naista joka etsisi elättäjää. Sen sijaan tiedän perheitä, joissa nainen hoitaa perheen elatuksen ja mies hummaa omat rahansa harrastuksiin ja ties mihin hilavitkuttimiin.
Minä haluaisin kans! Kiva kun ei tarttis sinkkuna yksin maksaa kaikesta.
Olen kaunis, naisellinen ja seksistä kovasti nauttiva nainen. Mua ei saa syttymään 100% tasa-arvoa haluava beta-mies. Siksi suhteessa haluan että mies tarjoaa minulle turvaa ja taloudellista vakautta.
Jos tämä ei sovi miehelle, hän ei ole minulle se oikea. Jokainen saa elää kuten tahtoo, mutta minun suhteissani mies on aina mielellään pitänyt tämän dynamiikan. Minä puolestani pidän itseni tip-top kunnossa, hemmottelen osaltani miestä ja toteutan hänen toiveensa makukammarin puolella.
Kaikki voittavat.
Onkohan mimmillä noussut niin sanotusti k*si hattuun? Aivan tavallisen näköinen parikymppinen.
Vierailija wrote:
Huoletonta? Entäs kun ukko lähtee lätkimään ja olet työtön ja rahaton??
Ne saa ketkä maksaa. Tämän vuoksi miehet olette yksin, kun miehet ei ole valmiita panostanaan.
Itse en kyllä tuollaista idioottivajakkia lehmää katselisi yhtään sekuntia kuin tuo jutun eukko. Luotaantyöntävä tapaus.