Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Peppi Robinsonin, 25, mielestä miehen kuuluu maksaa laskut ja tarjota fyysistä turvaa parisuhteessa."

Vierailija
26.10.2023 |

https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000009926790.html

Mitä mieltä? Olisitko miehenä valmis elättämään naisen ja maksamaan laskut? Olisitko naisena valmis tienaamaan omat rahasi, laittamatta niitä yhteiseen kassaan? Kuulemma muissa kuin pohjoismaissa tällainen järjestely yleistä. 

Kommentit (890)

Vierailija
321/890 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mä olen kyllä osittain Pepin kanssa samaa mieltä. Olen ollut 15 vuotta avioliitossa miehen kanssa joka on ns provider. Teen välillä itsekin töitä ja kulutan rahat itseeni. Mies maksaa kaikki laskut, meidän menot, minä teen kaikki kotityöt ja hoidan lapset 24h. 

Miehellä ei siis kotistressiä eikä minulla rahahuolia. Toimii hyvin.

Minulla sama mutta kotityöt ja lastenhoito on kyllä tasaisesti molemmilla, ja teen töitä kokoajan ainakin jonkun verran. 

Vierailija
322/890 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alisteinen asema houkuttelee narsistisia saalistajia, joten elätettävä joutuu pahimmillaan alistumaan väkivaltaan, ainakin henkiseen.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/890 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan paremman näköisen naisen tilattua kotiini ja noin parin tunnin kuluttua pääsen hänestä myös eroon, Peppillä ei mitään tarjottavaa omilla aivoillaan ajattelevalle miehelle, nämä huuhaakurssit on tarkoitettu vähä-älyisille naiselle jotka antavat vähät rahansa hänelle paremman elämän toivossa.

Vierailija
324/890 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksan meillä laskut ja mieheni on työtön. Hyvin on toiminut jo 5 vuotta. On mieheni töissä ollut mutta saanut potkut kaksi kertaa kun paperitehdas mennyt konkurssiin. Ei pääse rakennustöihin koska on liikaa ulkomaalaisia joka paikassa. Mieheni kyllä kalastaa ja myy kalaa, siitä saa tuloja mutta ei siinä rikastu.

Vierailija
325/890 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Olen osittain samoilla linjoilla Pepin kanssa. Henkilökohtaisesti en ole kiinnostunut miehistä, jotka eivät pysty tarjoamaan turvaa. Naisella täytyy kuitenkin olla koulutus ja potentiaali huolehtia itsestä ja lapsista yksin. Muuten mies voi hallita naista rahalla ja vallalla. Riippuvuus voi koitua naiselle kohtalokkaaksi. 

Kaikista suurimmassa vaarassa ovat köyhät ja yleensä miehensä armoilla elävät naiset. En tajua Pepin kaltaisia naisia. Naisella pitää olla hätätili mihin tulee jostain rahaa ettei tarvitse jäädä kurjaan suhteeseen/liittoon.

Luitko juttua ollenkaan? Pepin kaltaiset naiset käyvät töissä, tienaavat hyvin, sijoittavat ja käyttävät omat rahansa muuhun, koska mies maksaa elämisen. Tilit on siis hyvinkin pullollaan hätävaraa.

T. Pepin kaltainen nainen

Jos oikeasti tienaat hyvin niin paljon paremman elämän ja kestävämmän parisuhteen saat kun otat sen koulutetun hyvin ansaitsevan miehen joka haluaa perinteisen parisuhteen eikä jotain elatussuhdetta. Kahden hyvin ansaitsevan ihmisen tulot yhdessä järkevästi käytettynä tuottaa paljon paremman lopputuloksen kuin se että yksi maksaa kaiken ja toinen käyttää mihin huvittaa.

En ymmärrä mikä tällaisessa pikavoittojen hakemisessa oikein kiehtoo?

Vierailija
326/890 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peppi on oikeassa. Kunnon mies elättää naisensa.

Vierailija
327/890 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on utopia mikä uppoaa nuoriin naisiin varmasti hyvin. Mies maksaa kodin kulut yms ja itse voi käytttää kaiken ansaitsemansa rahansa itseensä ja sijoittaa jos niin haluaa. Todellisuudessa vain hyvin harva nainen saavuttaa tuota. Viimeistään kun nainen ehdottaa tuollaista niin mies miettii että miksi ihmeessä vain hän kustantaisi kaiken sekä lisäksi taloudellisestikin hyvin harvoin mahdollista.

Ne miehet joilla tuohon taloudellisesti varaa eivät välttämättä taas valmiita ostamaan koko lehmää vaan haluavat vain sen osan mistä hyötyvät eniten. Tai eivät halua naisen käyvän lainkaan töissä tienaamassa itselleen mukavuutta vaan olevan koko ajan kotona palvelemassa.

Vierailija
328/890 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöh. Jutusta puuttuu tärkein asia, eli kuvaus Pepin omasta parisuhteesta. Jos ei elä kuten opettaa, voi nuo "konsultaatiot" heittää suoraan romukoppaan.

Vierailija
329/890 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Luitko juttua ollenkaan? Pepin kaltaiset naiset käyvät töissä, tienaavat hyvin, sijoittavat ja käyttävät omat rahansa muuhun, koska mies maksaa elämisen. Tilit on siis hyvinkin pullollaan hätävaraa.

Kysyn sinulta, mitä annat miehelle vastineeksi siitä että hän maksaa kaiken?

Varmaan sitä pitäisi kysyä ennemmin mieheltä, mutta vuosikymmenten myötä ainakin jokusen lapsen. Luulen että kertoisi myös minun todennäköisesti pelastaneen hänen henkensä nuorena, ja tukeneen ja mahdollistaneen uran millä tämä kuvio on ollut mahdollinen. Tosiasiassa minä elätin kyllä hänet ensimmäiset seurusteluvuodet aikoinaan nuorena, mutta sen jälkeen hänelle on ollut kunnia-asia huolehtia minusta kaikin mahdollisin tavoin, ja niin on kyllä tehnytkin.

Emmekä ole enää ihan nuoria, eikä minua ole vaihdettu kuten täällä uhkaillaan. 

Vierailija
330/890 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että kukaan normaaliälyinen mies elättää Peppiä tällä hetkellä, eli kaikki ohjeet ja neuvot on täyttä feikkiä, toki joku 16-vuotias lähiötyttö saattaa uskoa tätä hölynpölyä.

Vierailija
331/890 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Minusta te kaikki olette ynmärtäneet artikkelin väärin. Peppi tarkoittaa sitä, että kumpikin käy töissä ja on omat rahat, mutta koska naisen niskaan melkein aina kaatuu enemmän vastuuta esim. lasten hoidosta ja perheen pyörityksestä niin mies hieman kompensoisi tätä rahallisesti. Minusta oikein järkevää. Ei ole oikein, että nainen maksaa tasan 50% kaikista menoista tai enemmäkin ja sitten vielä kantaa päävastuun lapsista. 

No kyllähän Pepin ydinsanomaan kuuluu ihan selkeästi se, että nainen käyttäköön itse ansaitut rahat 100% kaikkeen muuhun paitsi perheen yhteisiin menoihin. Eli täysi elatusvastuu kaatuu loppupelissä miehen niskaan. Ehkä voisi toimia jossakin pienen veroprosentin ja halvan elämisen ja asumisen maassa muttei meillä. 

Mut periaatteessa täähän on verotuksellisestikin ongelmallista. Jos Peppi esim omistaa talon, jonka kustannukset mies maksaa täysin, niin Peppi joutuu maksamaan lahjaveroa. Ei auta kitinä, et kun mä joudun kynsihuollossa käymään ja mulla on kuukautiset.. ja kaverikin ehkä synnyttää, jos synnyttää

Vierailija
332/890 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

”En näe noin, et on ok hyväksikäyttää, jos joku on hyväksikäytettävissä. Täytyy muistaa et "pojanjolpit" kasvaa ihan erilaiseen kulttuuriin, jossa tyttöjä koko ajan korostetaan ja hehkutetaan ja annetaan heidän dominoida ilmatilaa poikien kustannuksella. Se voi vääristää ajattelua.

Kyllä mä äitinä olen huolissani tästä kehityksestä. Ei tämä ole kenellekään hyväksi”

Lainaus jonkun viestistä, en lainaa palstan kautta kun sitten se ei näy. 

Mutta täytyy tähän kommentoida, että ei nyt noinkaan. Moni poika kasvaa TikTokin ylilauta-tason naisvihajuttujen äärellä eikä todellakaan mihinkään tyttöjen hehkutuksen :D

Kaikenlainen vahingollinen p a s ka korostuu nyt kun puhelimet kasvaneet ihmisten käsiin ja jotkut hankkii somen kautta klikkejä äärimmäisyyksiin menevillä jutuillaan. 

Vierailija
333/890 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Jos oikeasti tienaat hyvin niin paljon paremman elämän ja kestävämmän parisuhteen saat kun otat sen koulutetun hyvin ansaitsevan miehen joka haluaa perinteisen parisuhteen eikä jotain elatussuhdetta. Kahden hyvin ansaitsevan ihmisen tulot yhdessä järkevästi käytettynä tuottaa paljon paremman lopputuloksen kuin se että yksi maksaa kaiken ja toinen käyttää mihin huvittaa.

En ymmärrä mikä tällaisessa pikavoittojen hakemisessa oikein kiehtoo?"

Hyvin tuottaa kyllä näinkin, elämme hyvää elämää jossa rahaa ei ole nuoruusvuosien jälkeen tarvinnut koskaan miettiä. Ja miehellekin jää käytettäväksi omiin huvituksiinsa ihan hyvin rahaa, ja sijoitukset tuottavat pääasiassa ihan hyvin, kiitos kysymästä.

Ei mieheni edes huolisi minun rahojani elämiskuluihin käytettäväksi. Tottakai joskus ostelen vaikka yhteisiä matkoja yllätykseksi tai autan lapsia taloudellisesti. 

Pikavoitosta en tiedä puhua, olemme olleet yhdessä nuorista asti ja ikää alkaa jo olla. 

Vierailija
334/890 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies joka haluaa some vaimon joka näyttäytyy miehen kanssa juhlissa ja julkisuudessa niin maksaa kyllä naisen kulut.

Vierailija
335/890 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peppi on kieltämättä hyvännäköinen eli itselle sopisi, mutta palkka (5200/kk) ei kyllä kahdelle riittäisi hyvään elämään. 

Vierailija
336/890 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli periaatteessa hän sanoo että naisille on maksettava siitä että heillä on kuukautiset, jep ok😄

Haluan, ei VAADIN rahaa naisilta koska kannan kallisarvoista siemenestettä! HAHAHAHAHA😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Vierailija
337/890 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on asteikolla 1-10 vitosen daami,joten ei onnistu.

Vierailija
338/890 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Olen osittain samoilla linjoilla Pepin kanssa. Henkilökohtaisesti en ole kiinnostunut miehistä, jotka eivät pysty tarjoamaan turvaa. Naisella täytyy kuitenkin olla koulutus ja potentiaali huolehtia itsestä ja lapsista yksin. Muuten mies voi hallita naista rahalla ja vallalla. Riippuvuus voi koitua naiselle kohtalokkaaksi. 

Kaikista suurimmassa vaarassa ovat köyhät ja yleensä miehensä armoilla elävät naiset. En tajua Pepin kaltaisia naisia. Naisella pitää olla hätätili mihin tulee jostain rahaa ettei tarvitse jäädä kurjaan suhteeseen/liittoon.

Miksi ihmeessä noinkin hyvin toimeentuleva ja menestyvä nainen tarvitsee vielä elättäjän?

Vierailija
339/890 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Minusta te kaikki olette ynmärtäneet artikkelin väärin. Peppi tarkoittaa sitä, että kumpikin käy töissä ja on omat rahat, mutta koska naisen niskaan melkein aina kaatuu enemmän vastuuta esim. lasten hoidosta ja perheen pyörityksestä niin mies hieman kompensoisi tätä rahallisesti. Minusta oikein järkevää. Ei ole oikein, että nainen maksaa tasan 50% kaikista menoista tai enemmäkin ja sitten vielä kantaa päävastuun lapsista. 

No kyllähän Pepin ydinsanomaan kuuluu ihan selkeästi se, että nainen käyttäköön itse ansaitut rahat 100% kaikkeen muuhun paitsi perheen yhteisiin menoihin. Eli täysi elatusvastuu kaatuu loppupelissä miehen niskaan. Ehkä voisi toimia jossakin pienen veroprosentin ja halvan elämisen ja asumisen maassa muttei meillä. 

Mut periaatteessa täähän on verotuksellisestikin ongelmalli

Verotuksessa ei ole ongelmia. Toisen kuluja saa kyllä maksaa. 

Vierailija
340/890 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää koko keissi on ihan naurettavaa huuhaata taas, seiskaosastoa!