Baby- vai vyötärömallinen toppahaalari 1-veelle?
Pitäisi ostaa ensi talvena reilu 1-veelle pojallemme toppahaalari alesta näin etukäteen. Tytöllä oli tuossa iässä perus vyötärökiristysmallinen puku, mutta nyt kiehtoisi tuo babymalli. Kumman valitsisitte? Mikä koko voisi olla babymallissa ok reilu 1-vuotiaalle? 86cm ajattelin vyötärömallisessa.
Kommentit (6)
...vyötärömallisessa voi ostaa ehkä enemmän kasvuvaraa, mutta itse olen suosinut noita babymallisia niin kauan kuin kokoja on riittänyt. Mielestäni paljon söpömpiä pienen päällä ja hyvin meillä on taaperot niiden kanssa liikkua pystyneet :)
Itseasiassa ihan pienellä nuo baby-malliset joissa on kaksi vetoketjua on olleet tosi käteviä kun autossa ja vaunuillessa pieni nukahtaa helposti ja on kannettava nukkuvana sisään. Tuosta kun avaa molemmat vetoketjut ja aukoo muita vaatteita niin pieni voi hyvillä mielin jatkaa uniaan sisälläkin.
Mutta varmaan ihan makuasia, mieti mikä olisi teillä se ratkaiseva seikka mitä puvulta haluat :) Molemmat jokatapauksessa hyvä valinta :)
Tai vaikka vyötärökin, mutta ei silti yhtään isompaa kokoa.
ja tarhan tädit ovat kehuneet haalaria täydelliseksi, siksi että pieni pystyy siinä niin hyvin liikkumaan. Ja tohon kokoasiaan pieni vinkki - JOS päädyt Reimateciin niin meillä käytettiin 80-senttistä talvihaalaria 18kk ikään saakka. Olin itse hankkinut 86-senttisen täksi talveksi mutta kohtuuttoman suuri se olisi ollut, ostin sitten käytetyn 80-senttisen ja se meni 84-senttisellekin pojalle vielä ihan hyvin. En siis kuunnellut kun muut neuvoivat miten reiluja Reimatecit ovat, nyt oman kokemuksen myötä tosiaan tiedän ja tiedostan tämän. 86-senttisen haalarin puin siis reilu 18kk-ikäselle pojalle... ;)
Eli nyt 1v tytölle aattelin ostaa haalarin ensi talveksi alesta. Eli mikä koko? Nyt käytössä 80cm ja varastossa on myös kokoa isompi haalari. Onko 92cm babymallinen reimatec liian iso lokakuussa 2v täyttävälle tytölle? Sisävaatteissa tällä hetkellä suureksi osaksi käytössä 80cm, joitain 74cm käytän vielä.
-himpula-:
Eli nyt 1v tytölle aattelin ostaa haalarin ensi talveksi alesta. Eli mikä koko? Nyt käytössä 80cm ja varastossa on myös kokoa isompi haalari. Onko 92cm babymallinen reimatec liian iso lokakuussa 2v täyttävälle tytölle? Sisävaatteissa tällä hetkellä suureksi osaksi käytössä 80cm, joitain 74cm käytän vielä.
92 voi olla liian suuri tai sitten ei. Kannattaisiko alkutalvi mennä sillä nyt varastossa olevalla 86-senttisellä, ja sitten ensi talven alennusmyynneistä hankkia seuraava.
On nää lapset niin eri kokoisia - meillä kuukautta vanhempi tyttö hädintuskin mahtuu 86-senttiseen babymallin reimateciin, ja ensi talveksi aion ostaa hänelle 98-senttisen haalarin.
Periaatteessa babymallinen miellyttää ehkä enemmän silmää, mutta tuolla vyötärömallisuudella pelaan sitä, että pärjättäisiin yhdellä haalarilla talven. Kun tuo babymallinen voisi roikkua alkutalvesta kohtuuttomasti, ja juuri kävelemään oppinellla ei viitsi taitoa entisestään vaikeuttaa :).
Ostin itse 86cm rumpukuivattavan Reimatecin, tuleepa ainakin pesun jälkeen kuivaksi hetkessä, jos tarvis. Saa sitten hyvällä omalla tunnolla tuhlailla " hienostelutakkeihin" :).