Lukeeko moni vielä kirjoja? Ilmeisesti niitä myydään kuitenkin tosi paljon.
En oo ikinä ollu oikein kirjojen perään, mutta haluaisin koittaa lukea. Ainoat lukutoukat jotka tiedän on isovanhemmat. Vanhemmat, kaverit ja muut tutut eivät lue. Tuntuu tosi vaikealta, kun elektroniikka vie mennessään.
Mistä aloittaa, kun valinnanvaraa on mielinmäärin ja ei oikein tiedä mikä kiinnostaisi?
Kommentit (82)
voit aloittaa jostakin novellikokoelmasta eli samojen kansien sisällä on useita tarinoita, yksi n. muutaman kymmenen sivua pitkä. Näitä lyhyttarinoita löytyy ihan dekkarityyppisistäkin. Myös äänikirjoista voi aloittaa, niin näkee riittääkö pitkäjänteisyys tarinoiden seuraamiseen. Se on ihan tutkittukin että jo 15 min lukeminen päivässä tekee hyvää eli ei tarvitse kirja päivässä setillä vetää.
Olen 10-vuotias ja luen noin 100 kirjaa vuodessa. Olen lähes kaikkia kavereitani edellä ja luen jo 12+ kirjallisuutta. Lukemani kirjat pääosin kauhua ja fantasiaa. Myös paksuja ovat iso osa. Olen lukenut kirjan minne katosit, monday joka käsitteli kiusaamista, katoamista, perheväkivaltaa, julmuutta ja lukivaikeutta. Oli 12+ eikä mitenkään traumoja jättänyt vaikka erityisen karmea olikin. Jälkeenpäin luin arvosteluja ja kaikki sanoivat että kirja kuuluisi YA-osastolle. Siitä on noin 1,5 viikkoa kun varasin kirjastosta 76 kirjaa. Vanhempani ovat tiukkoja lukemisen suhteen joka on hyvin ärsyttävää sillä lukeminen on koko elämäni. Haluaisin lukea jo rakkaudesta ja murhista mutta vanhempien sana on jyrkkä ei. Tykkään myös kirjoittaa, kirjoitan kaverini kanssa tarinaa jossa on jo yli 4100 sanaa. Olen mielestäni hyvin sanavalmis ja kysyn aina jos en tiedä jotakin sanaa. Minulle ei mistään kirjasta ole traumoja jäänyt ja siksi en paljon vanhempieni mielipiteitä ymmärrä. Haluaisin että he tajuaisivat että en ole aivan tavallinen 10-v, olen rohkea, intohimoinen, nuori lukija. Antakaa minun elää!