Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Juustofanit! Mitä juustoja teiltä löytyy usein kaapista?

Vierailija
25.10.2023 |

Minulla on leivän päälle aina jotain pehmeää homejuustoa, kuten camembert, langres, epoisses tai cambozola.

Gratiineihin löytyy gruereä, ja parmesaania tai pecorinoa jompaa kumpaa on aina. 

Tynnyrikypsennettyä fetaa tai chevreä ostan salaattiin. 

Pitsan päälle mozzarellaraastetta jonka sekaan joko gruyereä, parmesaania tai pecorinoa... Mitä nyt kaapissa sattuu olemaan sillä hetkellä! 

Pidän tosiaan nuista pehmeistä ja lempeistä homejuustoista kauheana!

Minua muitakin kaapissa silloin tällöin näkyy mutta nuita on hyvin säännöllisesti, joskus jopa kaikkia yhtäaikaa 😂

Kommentit (220)

Vierailija
141/220 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mun ”uus” herkku on Papillon roquefort, mutta en saa syödä/avata sitä kun muu perhe on paikalla,(tuoksu) yksin siis punkkulasin kanssa herkuttelen silloin tällöin:)

Koita makean portviinin kanssa. 

Vierailija
142/220 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Tekisi mieli ilmiantaa tämä keskustelu... kiukuttaa naiset, jotka tykkäävät tuollaisista vahvoista mauista joita en itse pysty syömään.

En pidä mausta. Naiset pitävät siis minua "vauvasuuna" ja nauravat

Minä en taas pidä naisista ja siksi saan syödä mitä haluan....eikä tarvitse välittää mistä naiset pitää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/220 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin koko kesän hulluna juustoja. Jouduin verenpaine ja rasvalääkitykselle syksyllä. Hyviä olivat juustot, mutta rasvaisia. 

Vierailija
144/220 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaneuvosta aamiaisella, sininihome- tai Mustaapekkaa voileipäkeksin päälle. Aitoa fetaa salaattiin ja uuniruokiin.

Vierailija
145/220 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaneuvosta aamiaisella, sininihome- tai Mustaapekkaa voileipäkeksin päälle. Aitoa fetaa salaattiin ja uuniruokiin.

Vierailija
146/220 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää juusyovinkkejä, kiitos! 😍

Vierailija
147/220 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltermannia, juusto suomalaisen makuun.

Vierailija
148/220 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ikäännytän Aura sinihomejuuston itse jääkaapissa.

Siitä tulee suussasulava, hedelmällisen makuinen, kun ylittää päivämäärän parikuukautta.

Meillä on noita aina ikääntymässä tasaisin välein, että aina olisi tarjolla pari-kolmekuukautta päivämäärä vanhaa extra kypsytettyä Auraa.

Ei löydy herkullisempaa sinihomejuustoa, tuore Aura ei kovinkaksista ole ja Aura gold hieman parempi, mutta ei pärjää itse ikäännytellylle.

Onks tää joku omituinen vitsi?

Ei ole vitsi, kerroin vain miten saan Auran kypsymään herkulliseksi ja parhaaksi sinihomejuustoksi, ei pärjää mikään hienompikaan ranskalainen/italialainen.

Aura on hyvinvähän kypsytetty juusto, siksi kypsytän sitä itse, olen tehnyt näin jo +10 vuotta ja aina onnistunut hyvin...

Annatko olla omassa pakkauksessaan, vai pitäisikö se vaihtaa johonkin? Haluan kokeilla tätä.

Vierailija
149/220 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliks täällä jo vuohenjuusto mainittu. Ei säily kauaa mulla jääkaapissa.. kylläpä alkoi tehdä mieli.

Vierailija
150/220 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Oliks täällä jo vuohenjuusto mainittu. Ei säily kauaa mulla jääkaapissa.. kylläpä alkoi tehdä mieli.

On useampikin vuohenjuusto. Chevre muutamaankin kertaan. 😊

Vierailija
151/220 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raejuustoa- kaikki muut lihottaa ja nostaa kolesterolia

Vierailija
152/220 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistoin kesällä juuston MM-kisoissa hopeaa saavuttaneen Jukolan Juuston vintage cheddar juustoa. Tehdään keski-Suomessa. Voi kiesus miten hyvää. Just sopivan mureaa, suolaisuus täydellinen, pehmeä maku. Ihan uskomatonta että Suomessa tehdään noin hyvää juustoa. On mitalinsa ansainnut. Vahva suositus! 

Vierailija
153/220 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Raejuustoa- kaikki muut lihottaa ja nostaa kolesterolia

Tää keskustelu on inspiroinut kokeilemaan lisää. Welcome fat life, jos on uskominen ketjun anti juusto ihmisiä. Fat but happy 🧀

Vierailija
154/220 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on terskan ja esinahan välissä joskus jotain juustoa. Hajusta ja mausta päätellen homejuustoa.

Vierailija
155/220 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Söin koko kesän hulluna juustoja. Jouduin verenpaine ja rasvalääkitykselle syksyllä. Hyviä olivat juustot, mutta rasvaisia. 

Onkohan tämä myös geenikysymys? Asuin pitkään Sveitsissä jossa juustoa syödään päivittäin ja paljon. Olin töissä ikäihmisten parissa ja he söivät jo heti aamulla muutaman sentin paksuisia gryere juustopaloja leivän päällä. Ja päivällä ja illalla. Ja viinilasi siinä sivussa. Ikänsä syöneet. Mitä väliä kolesterolista kun ikää on 85-95 ihminen on tyytyväinen?? Eivätkä muuten olleet ylipainoisiakaan ja liikkuivat päivittäin. 

Vierailija
156/220 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kysyt?

Vierailija
157/220 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin mitään samaa, kun kokeilen mielellään eri juustoja. Tällä hetkellä kotimaista klassikkoa mustaleima emmentalia, aitoa sveitsiläistä grüyereä, hollantilaista pitkään kypsytettyä goudaa, brittiläistä vahvaa cheddaria ja vielä ranskan ihmettä  camembertia. Nam. Säilyvyys näillä juustoilla ei tule olemaan kovin pitkä. 

Vierailija
158/220 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuustoa syödään meillä! Herkullista ja mikä tärkeintä vegaanista. 

Vierailija
159/220 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisin kuin usein luullaan, kypsytetyt juustot eivät nosta kolesterolia. Mutta rasvaahan (eli energiaa) niissä toki on. Tosin niin pitääkin olla. Mauttomiin kuiviin ja sitkeisiin kevytjuustoihin ei kannata tuhlata rahojaan. Pahvilappuja saa ilmaiseksi kun repii pahvilaatikon kyljestä. 

Vierailija
160/220 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jääkaapissa yleensä kunnon kermajuustoa(mies tykkää),17% Oltermannia,Polaria.Leipäjuustoa laitan salaatteihin,fetaa käytän myös salaatteihin ja lämpimiin ruokiin.Valkohomejuustosta ja mustapekasta tykkään myös.