Juustofanit! Mitä juustoja teiltä löytyy usein kaapista?
Minulla on leivän päälle aina jotain pehmeää homejuustoa, kuten camembert, langres, epoisses tai cambozola.
Gratiineihin löytyy gruereä, ja parmesaania tai pecorinoa jompaa kumpaa on aina.
Tynnyrikypsennettyä fetaa tai chevreä ostan salaattiin.
Pitsan päälle mozzarellaraastetta jonka sekaan joko gruyereä, parmesaania tai pecorinoa... Mitä nyt kaapissa sattuu olemaan sillä hetkellä!
Pidän tosiaan nuista pehmeistä ja lempeistä homejuustoista kauheana!
Minua muitakin kaapissa silloin tällöin näkyy mutta nuita on hyvin säännöllisesti, joskus jopa kaikkia yhtäaikaa 😂
Kommentit (220)
Piave, Comte ja Exrta mature cheddar...Ne nyt aina kaapissa.Ainakin.
Vierailija wrote:
Jos kaapissa on alle 10 juustoa, kipitän heti kauppaan.
Vakkarina täytyy olla aina kypsä cheddar, Polar täyteläinen arkeen, mustaleimaa ja parmesan. Nyt on lisäksi pari ikääntynyttä manchegoa, vanha gouda, buffalomozzarella, savuporolevite, halloumi, hampparicheddar, maasdam, raejuusto, brie. Jotain varmaan unohtui.
Mistähän saisi kunnon mustaleimaemmentalia? Kaupoissa myytävät ovat varsin mauttomia kumeja.
Savuporolevitteeseen on laitettu joku mauste, joka ei minun makuhermoja kutittele.
Hedelmäinen sissijuusto on suosikkini
Aura, brie, cheddar mature lidlistä, Valion Ritari. Siinä mun luottojuustot juustoiltoihin :)
Appenzeller on mun suosikki, mutta juustoissa on niin paljon rasvaa että ei niitä voi usein syödä.
Vuohenjuustosta tykkään, erityisesti paistettuna. Mitä brändiä suosittelette?
Suomen parasta juustoa, Oltermannia, löytyy aina vähintään kiekko jääkaapista.
Vierailija wrote:
Suomen parasta vettä saa hanasta. Ja parasta mautonta juustoa Oltermannista ja näistä arkiedameista. Tosin kumpaakaan en muista kotona syöneeni pitkään aikaan. Vaivautuneena kylässä joskus. Lapsetkin juustoa rakastavina jättävät mieluummin syömättä kuin syövät moisia juustonkaltaisia valmisteita.
Oltermanni ja polar, molemmat kevyt tuotteita.
Halvinta mitä kaupasta löytyy, ei ole varaa muuhun.
Vierailija wrote:
Voi vee, naurattaa lujaa nämä vastaukset. Perus äkstra oltermannin ja arki edamin syöjät täällä yrittävät kertoa hintavimman pään juustokokemuksistaan vesi kielellä. 😂
Ilmeisesti syöt itse niitä. En ole kuullutkaan jostain äksä oltermannista. Arkiedamia tai jotain vastaavaa en muista koskaan syöneeni. Onko se juustoa?
Onko se joku kaupan oma brändi, joka on sulle tutumpi kuin juustofaneille? Edelleen kysyttiin mitä löytyy kaapista, ei kokemuksista. Edelleen juoksen suoraan kauppaan, jos on alle 10 erilaista juustoa kaapissa.
Ricottaa, halloumia, mozzarellaa scamorzaa, grana padanoa, Brietä ja goudaa
Vierailija wrote:
Voi vee, naurattaa lujaa nämä vastaukset. Perus äkstra oltermannin ja arki edamin syöjät täällä yrittävät kertoa hintavimman pään juustokokemuksistaan vesi kielellä. 😂
Tai sitten he kertovat niistä juustoista, joita niistä kaupoista löytyy joissa käy viikottain. Tottakai juustofaneilla on juustoja, joita ovat syöneet ulkomailla ja rakastaneet niitä, mutta vaikeaa se on sanoa, että niitä on aina jääkaapissa, kun niitä ei Suomesta edes saa ostettua. Kaikialla ei ole mitään ihmeellisiä juustotiskejä, mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että tykkää juustoista ja ostaa parasta mitä siinä erittäin suppeassa tiskissä on tarjolla.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Tai sitten he kertovat niistä juustoista, joita niistä kaupoista löytyy joissa käy viikottain. Tottakai juustofaneilla on juustoja, joita ovat syöneet ulkomailla ja rakastaneet niitä, mutta vaikeaa se on sanoa, että niitä on aina jääkaapissa, kun niitä ei Suomesta edes saa ostettua. Kaikialla ei ole mitään ihmeellisiä juustotiskejä, mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että tykkää juustoista ja ostaa parasta mitä siinä erittäin suppeassa tiskissä on tarjolla.
Niinpä. Ei täällä meidän vajaan kuuden tuhannen asukkaan kunnassa kummoista juustotarjontaa ole. Aiemmin asuin kaupungissa jossa oli Kauppahalli (mikä upea juustopuoti!) ja Stockmannin ihana juustotiski ostin vähän muita juustoja kuin nyt jokapäiväiseen käyttöön.
Sitä ostaa mitä saa.
Vierailija wrote:
Ja sinä et ymmärrä vit-tuilua 😂
Ja kyllä! Teen vesi kielellä juustoleipiä oltermannista 😂
En ole ikinä ymmärtänyt juuston ja viinin ystäviä. Mua naurattaa aina ku joku hienostelee ja näistä puhuu. Kerron aina perheeni mieltymykset.
Vierailija wrote:
👍 on myös meidän herkkua. Mies ja lapset kilpailee, kuka kerkeää saada ensimmäiset palat höylättyä, on kuulemma parasta koko juustossa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ja sinä et ymmärrä vit-tuilua 😂
Ja kyllä! Teen vesi kielellä juustoleipiä oltermannista 😂
En ole ikinä ymmärtänyt juuston ja viinin ystäviä. Mua naurattaa aina ku joku hienostelee ja näistä puhuu. Kerron aina perheeni mieltymykset.
En oikein ymmärrä mitä hienostelua juustojen syömisessä on, edullinen harrastus. Toiset juttelee parhaista suklaista, toiset parhaista juustoista. Se, että avoimesti kokeilee uutta ja erilaista, ja sitten ottaa vakivarusteluun suosikkinsa ei todellakaan ole mitään hienostelua.
Minulla on aina erikoisjuustoja jääkaapissa, miksi se on sinulle hankala asia sisäistää?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
👍 on myös meidän herkkua. Mies ja lapset kilpailee, kuka kerkeää saada ensimmäiset palat höylättyä, on kuulemma parasta koko juustossa.
Meillä vaimo ja lapset kieltäytyy syömästä Oltermannista, jos vahingossa olen jostain alennuksesta ostanut. Sinne se jää syömättä kaappiin ja lopulta roskiin.
Kyllä sitä uskaltamisen puolesta voisi tarttua vaikka mihin juustoon, vaan kun muuhunkin ruokaan pitää riittää rahaa. Juustohyllystäkin tulee katseltua aina punalaputettuja, niin saa toisinaan herkutella hyvillä juustoilla.