Hallitus leikkaa joukkoliikenteen tukea ja lippujen hinnat nousevat
”Hallitus on poistamassa joukkoliikenteen ilmastoperusteisen valtionavustuksen. Poisto osuu erityisesti kaupunkiseutujen julkisen liikenteen matkustajiin.”
Kommentit (150)
Taas yksi leikkaus, joka vaikuttaa eniten pienituloisiin ja suhteellisesti enemmän naisiin ja lapsiin kuin miehiin.
Näin tämä hallitus nostaa elämisen kustannuksia vaikka ennen vaaleja oli muu puhe
Vierailija wrote:
Voi että, joutuvatko kaupungit ihan itse subventoimaan omaa joukkoliikennettä jatkossa? Miten nyt käy aasialaisille suunnitellun 2 miljoonan saunan?
Kaupungeilla ei ole varas tukea joukkoliikennettä. Maksajaksi joutuvat joukkoliikenteen matkustajat.
Vierailija wrote:
Taas yksi leikkaus, joka vaikuttaa eniten pienituloisiin ja suhteellisesti enemmän naisiin ja lapsiin kuin miehiin.
Ai ei miehiin ? Meillähän on valtionvarainministerinä Nainen, kuinkas se tämmöisiä päättää miesten puolesta.
Eikö se vähän jokapuolella ole sama kaava että toiminnasta pitää saada kannattavaa, jos busslinjasta tulee tappiota niin silloin joko nostetaan lippujen hintaa jos bussit täynnä tai jos vajaita piennnetään busseja pienempiin edullisempiin kuljetuksiin.
Vähiten leikkaus vaikuttaa Kokoomuksen äänestäjiin. Perussuomalaisten äänestäjät sen sijaan odottelevat edelleen ”halpaa pensaa”.
Naurettavaa valittaa neljästä eurosta. Täällä maalla 4km matka lähimpään kaupunkikeskukseen maksaa yli 4€ joka tapauksessa. 20km matka maksaakin sitten jo 10€ jne. Eli on kilometriperusteista koko liikenne, koska paikallisliikennettä ei ole. Vaihto-oikeutta eikä tunnin vaihtoikaa ole, mutta ei ole kyllä muita linjojakaan kuin tämä yksi. Kulkee 1-3h välein, viikonloppuisin pari vuoroa päivässä. Mun mielestä pk-seudun ja suurten kaupunkien julkisesta liikenteestä voi maksaa tuon 4euroa, sillä rahoilleen saa katetta.
Nyyh.. kunnat joutuvat hankkimaan nyt halvempia saunoja sekä nuotiopaikkoja, kun rahat menevät joukkoliikenteeseen.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Taas yksi leikkaus, joka vaikuttaa eniten pienituloisiin ja suhteellisesti enemmän naisiin ja lapsiin kuin miehiin.
Ai ei miehiin ? Meillähän on valtionvarainministerinä Nainen, kuinkas se tämmöisiä päättää miesten puolesta.
Mitä sä sekoilet? Se on persu ja ne ajattelee aina ensin miehiä.
Hallitushan on sitoutunut käyttämään verorahoja vastuullisemmin. Varmasti noille euroille on käyttöä muuallakin eikä 15% lipun hinnan korotus nyt varmaan kenellekään, joka bussia käyttää, ole kynnyskysymys. Seuraava vaihtoehto on oma auto tai taksi, mitkä ovat paljon paljon kalliimpia silti.
Vierailija wrote:
V*ttu tätä p*skapalstaa, kun ei edes kaikki linkit avaudu. 🤬
Näköjään ei avaudu, vaan pitää itse kopioida nettiselaimen osoitekenttään.
Ilmasto kiittää. Lähijunissakin kulkeminen on tehty niin vaikeaksi, että me Helsingin keskustassa shoppailevat radanvarren asukkaat käydään ihan omissa puodeissa tai ajellaan omilla kotteroilla pakokaasuja levitellen.
Muutama bussifirma menee konkurssiin tai lopettaa vuoroliikenteen ajot, mitenhän nämä suhtautuvat tähän kokoomuksen ajamaan politiikkaan, mielenkiintoista tietää ?
Taitaa olla niin että näitä yrityksiä tulaan tukemaan muulla tavoin ja hyöty jää vähäiseksi suomelle.
No kannatiko nyt taas etukenossa mennä hankkimaan niitä kalliitta sähköbusseja ja sit valitellaan mutku nää on kalliitta, ku ei enää muut maksakkaan niitä...
Tämä on hyvä asia. Valtionavustukset pois ja jokainen kunta kustantakoon itse toimintansa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Taas yksi leikkaus, joka vaikuttaa eniten pienituloisiin ja suhteellisesti enemmän naisiin ja lapsiin kuin miehiin.
Ai ei miehiin ? Meillähän on valtionvarainministerinä Nainen, kuinkas se tämmöisiä päättää miesten puolesta.
Mitä sä sekoilet? Se on persu ja ne ajattelee aina ensin miehiä.
Ok, kiitos tiedosta, enpä tullut ajatelleeksi että persu Nainen ajattelee vain miehiä.
Vierailija wrote:
Muutama bussifirma menee konkurssiin tai lopettaa vuoroliikenteen ajot, mitenhän nämä suhtautuvat tähän kokoomuksen ajamaan politiikkaan, mielenkiintoista tietää ?
Taitaa olla niin että näitä yrityksiä tulaan tukemaan muulla tavoin ja hyöty jää vähäiseksi suomelle.
Jos firma ei kannata ilman valtion subventointia niin se on huono firma.
Voi että, joutuvatko kaupungit ihan itse subventoimaan omaa joukkoliikennettä jatkossa? Miten nyt käy aasialaisille suunnitellun 2 miljoonan saunan?