Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

59-vuotias vaimoni kuoli. Oli testamenttanut mökkinsä toiselle lapsellemme. Emme olleet naimisissa vaan avoliitossa

Vierailija
24.10.2023 |

kolkyt vuotta. Minulle jäi yhteinen kotimme, jonka kaksi lasta perii joskus. Mua tässä lähinnä mietityttää, että pääsenkö mökille enää ollenkaan, kun se meni pojalle. Odotanko,että aikuinen poika kutsuu mut mökille vai voinko itse ehdottaa?

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaa jankuttamasta. Perinnönjaosta on ap puhunut pitkin ketjua. Myös mökki on osa perintöä joten kyllä siitä perinnöstä puhuttiin jo aloituksessakin.

Vierailija
42/95 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Miten voi vaimo kuolla ihmiseltä, joka ei ole naimisissa?

Oletko kuullut avovaimosta?  Minäkin olen avoliitossa ja avomieheni sanoo minua vaimokseen puhuessaan minusta.

Avovaimo ja vaimo ovat kaksi eri asiaa! Pysytään totuudessa, kiitos.

Eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Nää avoliitossa asuvat kuvittelevat niin paljon muutakin ja lopulta kun se totuus iskee silmille niin itketään netissä. 

Vierailija
44/95 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Oletko kuullut avovaimosta?  Minäkin olen avoliitossa ja avomieheni sanoo minua vaimokseen puhuessaan minusta.

Sanakikkailua ,Et sinä mikään vaimo ole,tuskin edes kihlattu. Sanoo moni nainen olevansa koiran äitikin,eikä sekään toivottavasti ole totta.

Vierailija
45/95 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

"Avoleskellä ei myöskään ole oikeutta jäädä asumaan avopuolisoiden yhteiseen kotiin tai kuolleen avopuolison omistamaan asuntoon. "

Kannattaa mennä naimisiin niin saa jäädä kotiinsa puolison kuollessa..

...perseilemään lasten kustannuksella ja lasten omistamassa kodin puolikkaassa.

Ei kiitos, muutan mielummin omaan kotiin tai ostan lapset ulos.

Vierailija
46/95 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Mitäs otit yyHHoon .😂🤣  

Ei herra jumala kannata ikinä kuunaan päivänä alkaa mihinkään suhteeseen yyhhoon kanssa..tai no fwb suhde,ehkä,mutta ei muuta.

Just näin. Ne on hyviä vaan siinä yhdessä hommassa. Lähes pro tasoa.

Oma yksinhuoltajaäitini on todellakin pro-tason äiti. Maailman paras ehdottomasti. Harmi, että oma äitisi ei osannut kasvattaa sinusta kunnollista miestä eikä edes ihmistä.

Harmi,ettei äitisi kyennyt pitämään miestä elämässään ja sinulta jäi kokonaan miehen malli ja isän rakkaus kokematta. Otan osaa suruusi.

Vierailija
47/95 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnä pois, tapoit sen.

Vierailija
48/95 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

"Avoleskellä ei myöskään ole oikeutta jäädä asumaan avopuolisoiden yhteiseen kotiin tai kuolleen avopuolison omistamaan asuntoon. "

Kannattaa mennä naimisiin niin saa jäädä kotiinsa puolison kuollessa..

Tämä on harhaa, e vuokranantajalla ole mitään velvollisuutta tarjota leskelle asumisoikeutta.

Vierailija
49/95 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme päävikaista porukkaa täällä. Voin kuvitella ap:n fiilikset tällä hetkellä kun läheinen on kuollut.

Miksi jankkaatte, että ap ei saa jäädä kotiinsa asumaan. Jos ap omisti kotinsa puoleksi (avo)vaimonsa kanssa, sen omistaa nyt ap ja (avo)vaimon kuolinpesä eli heidän lapsensa. (Avo)vaimo on voinut myös tehdä (avo)miehelleen testamentin, jossa hällä on elinikäinen asumisoikeus kotiinsa. Tällöin lapset eivät voi myydä sitä ilman isänsä lupaa.

Vierailija
50/95 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämää ei ole suunniteltu kumppanuus suhteen mukaisesti joten noinhan siinä sitten käy. Avosuhteessa on aina kaksi erillistä henkilöä ja heitä kohdellaan sen mukaisesti. Ei ole mitään yhteistä jos sitä ei ole kauppakirjoin todistettu. Elämää luovitaan kelatuki kikkailuilla ja unohdetaan olla rehellisiä edes toisilleen.

Vierailija
51/95 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kannattaa odottaa että poika pyytäisi sinua: Poika todennäköisesti uskoo että mökin siirtyminen hänelle oli teidän kumpienkin tarkoitus. Jos te ette ole koskaan pitäneet hänelle puhetta tyyliin "siirretään mökki verotuksellisista syistä sinulle jo tässä vaiheessa mutta antaisitko minun vielä käyttää sitä", niin todennäköisesti hän ei edes tiedä että haluaisit vielä käyttää sitä mökkiä.

Sinun pitää tuossa tilanteessa itse puhua pojalle että te avovaimosi kanssa mokasitte.

Vierailija
52/95 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Myönnä pois, tapoit sen.

Hörönaurut.

T. Sirkka-Liisa

Vierailija
53/95 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Se pelkäs että otat jonkun nuoren naikkosen ja lapsilta jää mökki sivu suun. 

Tuon todellakin ymmärrän!

Vierailija
54/95 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ihme päävikaista porukkaa täällä. Voin kuvitella ap:n fiilikset tällä hetkellä kun läheinen on kuollut.

Miksi jankkaatte, että ap ei saa jäädä kotiinsa asumaan. Jos ap omisti kotinsa puoleksi (avo)vaimonsa kanssa, sen omistaa nyt ap ja (avo)vaimon kuolinpesä eli heidän lapsensa. (Avo)vaimo on voinut myös tehdä (avo)miehelleen testamentin, jossa hällä on elinikäinen asumisoikeus kotiinsa. Tällöin lapset eivät voi myydä sitä ilman isänsä lupaa.

Eipä tuo läheinen hänelle niin kovin rakas ollut koska ei halunnut sitoutua sen vertaa että olisi vihille vienyt.

Vierailija
55/95 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kysyttiinkö tässä miten perintö jaetaan. Ei.

Vaan aloittajan huoli siitä pääseekö hän enää mökille.

Jos olet väleissä pojan kanssa, niin luulisi, että hän kutsuu sinut mökille ja jos vielä paremmin antaisi sinun mökkeillä yksinkin. Eiköhän se selviä jos olet juttusilla pojan kanssa.

Aloittajalla tuntuu olevan harha että saa jäädä asumaan yhteiseen asuntoon.

Sulla on lukemisen ymmärtämimisessä vaikeuksia. Ap mietti mökille pääsyä, ei puhunut asunnosta mitään.

"Minulle jäi yhteinen kotimme, jonka kaksi lasta perii joskus" Ei hänelle jää todellisuudessa mitään, vaan koti samoin kun mökkikin menee rintaperillisille suoraan. Tätä hän ei ole vielä sisäistänyt.

Missään ei kerrottu, kuka sen yhteisen kodin omisti tai miten se jäi hänelle, Avovaimo saattoi testamentata osuutensa ap:lle tai sitten yhteinen koti saattaa olla kokonaan ap:n nimissä, kun avovaimolla oli ennakkoperinnöksi annettu asunto. Kaikki lapsetkin saattavat olla yhteisiä, harvoin he lähtevät vaatimaan oman vanhempansa kotia myyntiin, jos ei ole aivan pakko taloudellisista syistä. Kun lapset ovat ap:n, tulevat he perimään sen ap:n kuoltua, jos ap ei sitä muille testamenttaa. Jos on joku vanha homerötiskö taantuvalla muuttotappiopaikkakunnalla, kannataa lasten eduksi testamentata se vaikka valtiolle.

Vierailija
56/95 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä jotkut häähullujen kokoontumisajot vai yksi muita maanisempi?

Kovin on kapea käsitys rakkaudesta. Avioliitto on kuitenkin vain juridinen sopimus. Asiat voi myös järjestää tekemällä muunlaisia sopimuksia.

Vierailija
57/95 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Millä perusteella se teidän koti jäi sulle eikä vaimon rintaperillisille? Eihän sulla ole asumisoikeutta eikä puolet yhteisestä omaisuudesta kuulu sulle jos ette olleet naimisissa? Onko se koti siis vain yksin sinun omaisuuttasi? Jos oli puoliksi vaimon niin se puolet on niiden lasten omaisuutta nyt ja he maksavat siitä perintöveron ja voivat vaatia jakoa.

Tuossahan lukee että yhteinen kotimme, pölvästi

Vierailija
58/95 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Mitäs otit yyHHoon .😂🤣  

Ei herra jumala kannata ikinä kuunaan päivänä alkaa mihinkään suhteeseen yyhhoon kanssa..tai no fwb suhde,ehkä,mutta ei muuta.

Just näin. Ne on hyviä vaan siinä yhdessä hommassa. Lähes pro tasoa.

Oma yksinhuoltajaäitini on todellakin pro-tason äiti. Maailman paras ehdottomasti. Harmi, että oma äitisi ei osannut kasvattaa sinusta kunnollista miestä eikä edes ihmistä.

Harmi,ettei äitisi kyennyt pitämään miestä elämässään ja sinulta jäi kokonaan miehen malli ja isän rakkaus kokematta. Otan osaa suruusi.

Älä suotta sure. Isästäni paljastui avioliiton myötä väkivaltainen juoppo ja eroamalla hänestä äitini pelasti minut monelta pahalta. Hyvän miehen mallinkin sain myöhemmin elämääni, kun äitini löysi elämänsä rakkauden. Olen itse nykyään erittäin onnellisesti naimisissa todella hienon ja rakastavan miehen kanssa. Minulla on elämässäni kaikki hyvin, samoin kuin äidilläni. Voitko itse sanoa samaa?

Vierailija
59/95 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kysyttiinkö tässä miten perintö jaetaan. Ei.

Vaan aloittajan huoli siitä pääseekö hän enää mökille.

Jos olet väleissä pojan kanssa, niin luulisi, että hän kutsuu sinut mökille ja jos vielä paremmin antaisi sinun mökkeillä yksinkin. Eiköhän se selviä jos olet juttusilla pojan kanssa.

Aloittajalla tuntuu olevan harha että saa jäädä asumaan yhteiseen asuntoon.

Sulla on lukemisen ymmärtämimisessä vaikeuksia. Ap mietti mökille pääsyä, ei puhunut asunnosta mitään.

"Minulle jäi yhteinen kotimme, jonka kaksi lasta perii joskus" Ei hänelle jää todellisuudessa mitään, vaan koti samoin kun mökkikin menee rintaperillisille suoraan. Tätä hän ei ole vielä sisäistä

Jos asunto olisi ap:n nimissä tai jos se olisi pariskunnan yhteinen, ei lapset perisi sitä myöhemmin. Ap kuitenkin mainitsee että näin tapahtuu sitten "joskus". Todellisuudessa kaksi lasta juuri perivät sen kodin, jossa ap asuu.

Vierailija
60/95 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän se sun vaimo ollut kun olitte avoliitossa? Miksi puhut vaimostasi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi