Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ihastunut aivan mielipuoleen ihmiseen. Mitä ihmettä teen?

Vierailija
24.10.2023 |

Hän on ihminen, joka on kyllä todella erikoinen. En missään nimessä olisi ajatellut kiinnostuneeni hänen kaltaisestaan. On todella lennokas, nauravainen, tarinaa riittää. Hänellä on vaikka kuinka paljon mielenkiintoisia asioita kerrottavanaan. Hän myös kehuu, on rento ja tunteellinen. Niin hauska, että nauran hänen kanssaan jatkuvasti. 

Hänellä on (vakavia) mielenterveydenhäiriöitä ja paljon sellaisia asioita, joita en normaalisti hyvällä katsoisi. Silti jokin hänessä vetää puoleensa. On niin suloinen omassa maailmassaan ja aivan erilainen kuin valtaosa ihmisistä. Nauttii huumorista mutta osaa myös keskustella vakavistakin aiheista. Omana itsenään aika valloittava. 

Mitähän teen? Olen hänestä kiinnostunut mutta mietityttää voiko hänessä myös negatiiviset tunteet paisua ylimittaisiin reaktioihin kun positiivisetkin menevät aivan yli äyräiden ja helposti innostuu. 

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatka häneen tutustumista. Vietä aikaa. Kuuntele. Kukaan ei ole valinnut mielenterveysongelmia, ja valtaosa ihmisistä kärsii niistä jossain vaiheessa elämäänsä (tutkittu asia).

En itse näe tässä ongelmaa. Jos teillä on yhdessä mukavaa, osaatte kommunikoida, kunnioitatte toisianne ja välitätte toisistanne, niin mikä se ongelma on? Jokainen meistä käsittelee ongelmia erilaisella tavalla. Kannattaa keskustella asioista.

Itse olin nuorempana erittäin impulsiivinen, suuttuessani lensi lautasia ja älyttömän kamalia sanoja päästin suustani. Tästä olen rauhoittunut kovin, kun opin keskustelemaan kumppanin kanssa + sain apua ADD:hen ja ahdistushäiriöön.

Vierailija
2/51 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä toinen rauhaan. Sun kaltaiset ihmiset vie sen vähäisenkin valon muutoin pimeästä arjesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastuminen = pakko mennä naimisiin ja tehdä lapsia? 

Vierailija
4/51 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Söpöä miten nää jonnet kuvittelee osoittavansa fiksuuttaan tolla rutinalla!

Vierailija
5/51 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten kuukauden päästä uliset kuinka kaikki miehet on sikoja. Pysykää ihan oikeasti erossa niistä jänniksistä.

Vierailija
6/51 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mitä ne mt-häiriöt ovat, kun kuitenkin vasta kyselet, että voivatko negatkin paisua? Itse asiassa kuvasit tasan mun ystäväni, joka on terveydenhuollon ammattilainen ja toinen kasvatuksen alalla ja kolmas asiakaspalvelussa jne.

Vierailija
7/51 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Siskoni rakastui ns tuurijuoppoon. Eivät asu yhdessä, eikä tapaa kun miehellä on ns putki päällä.

Vierailija
8/51 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Söpöä miten nää jonnet kuvittelee osoittavansa fiksuuttaan tolla rutinalla!

En ymmärrä mitä tarkoitat. 

Vierailija
9/51 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sentään jakele alapääjuttuja julkisessa Instagramissaan?

Vierailija
10/51 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on epävakaa tai kaksisuuntainen, niin juokse!!!

Sä vähän kuulostat siltä, että nää piirteet johon sä nyt olet niin palavasti ihastunut,tulee jossain vaiheessa kääntymään niiksi sietämättömäksi piirteisiin. Tuo kuplivaisuus voi olla myös vain peittelyä siltä omalta masennukselta jne, pakkoyritys, jota monet tekee, ettei kukaan näe mitä mielessä oikein menee.

Voi olla, että olis parempi pysyä poissa. Mitäs sit kun hän alkaa oirehtimaan, onko susta tosissaan olemaan siinä tukena ja apuna rankempien aikojen yli?

Nimittäin jos tuossa vaiheessa suhdetta hylätään, kun toinen päättääkin ettei tää nyt ollu mun juttu, se tulee iskemään 1000 kertaa pahemmin kuin jos vielä nyt ottaisit jalat allesi.

Itsellä myös mt-ongelmia. Olen aina hyvin aikaisessa vaiheessa kertonut mitä ne on ja kuinka ne voi oireilla. Olen kysynyt, jaksatko sinä ja pystytkö sinä siihen jos ja kun.

Aina miehet on luvanneet olla siinä. Mutta kun oireilu iskee päälle niin ei sitä kuitenkaan pystytä käsittelemään vaan haukutaan "hulluksi ämmmäksi" jne. Siinä vaiheessa se hylkääminen on ollut oikea veitsen isku vatsaan, olisi mieluummin lähtenyt jo alussa kun asioista kerroin.

Vierailija
11/51 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hänellä maniavaihe meneillään? Et tarkemmin kerro millaisista mt-häiriöistä on kyse, niitähän on kovin monenlaisia. Tärkein on kuitenkin ihminen itse. 

Vierailija
12/51 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan vielä korjata, että kun sanoin aloituksessa mielipuoli niin en halunnut sillä tarkoittaa haukkumista vaan olen jopa ihastunut juuri siihen puoleen, että hän on mitä on ja se tekee hänestä niin kiinnostavan. En vain keksinyt miten ihmisille voi kuvailla ihmistä, joka ei ole kuten suurin osa. Minun mielestäni hän on kaikessa "hulluudessaan" niin ihana ja aito ihminen. 

Minulla kuitenkin on taipumusta siihen, etten tunnista omia rajojani ja minua on usein hyväksikäytetty. Siksi pohdin myös tätä, että uskallanko heittäytyä vai en. Rauhassa katson vielä. 

Ap 

Vierailija
13/51 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastunut/ihastunut ihminen on aina ylitse pursuavainen.

Vierailija
14/51 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Haluan vielä korjata, että kun sanoin aloituksessa mielipuoli niin en halunnut sillä tarkoittaa haukkumista vaan olen jopa ihastunut juuri siihen puoleen, että hän on mitä on ja se tekee hänestä niin kiinnostavan. En vain keksinyt miten ihmisille voi kuvailla ihmistä, joka ei ole kuten suurin osa. Minun mielestäni hän on kaikessa "hulluudessaan" niin ihana ja aito ihminen. 

Minulla kuitenkin on taipumusta siihen, etten tunnista omia rajojani ja minua on usein hyväksikäytetty. Siksi pohdin myös tätä, että uskallanko heittäytyä vai en. Rauhassa katson vielä. 

Ap 

Onko kyseessä ihastus naiseen vai mieheen?

Vierailija
15/51 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis millaisia mielenterveusongelmia hänellä on? Jos kyseessä kaksisuuntainen, niin hypomaniavaihe on yleensä tuollainen hurmaava ja pursuava, mutta se ei kestä ikuisuutta ja siitä pitäisi pyrkiä pois. Maniaksi päästessä menee rumaksi, ja masennuskausina ollaan pohjalla. Kannattaa siis suhtautua harkiten.

Sinänsä mielenterveys- tai nepsyongelma ei tarkoita sitä että ihminen olisi jotenkin vaarallinen.

Vierailija
16/51 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko varmaa, ettei käytä huumeita?

Vierailija
17/51 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitää tietysti itse päättää, mitä teet. Itse pakottaisin itseni pysymään kaukana, vaikka se vaikeaa onkin, jos on ihastunut. Toisaalta minulle mielenterveydelliset häiriöt on niin suuri turn off, että saattaisi se saada ihastuksenkin vähän lopahtamaan. En itse lähtisi tuollaista korttia kyllä kääntämään. Mielenterveysongelmien ohessa rikollisuus ja päihdeongelmat olisivat muita sellaisia tekijöitä, jotka saisivat minut kääntämään kelkkani - ihastuksesta huolimatta.

Vierailija
18/51 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Jatka häneen tutustumista. Vietä aikaa. Kuuntele. Kukaan ei ole valinnut mielenterveysongelmia, ja valtaosa ihmisistä kärsii niistä jossain vaiheessa elämäänsä (tutkittu asia).

En itse näe tässä ongelmaa. Jos teillä on yhdessä mukavaa, osaatte kommunikoida, kunnioitatte toisianne ja välitätte toisistanne, niin mikä se ongelma on? Jokainen meistä käsittelee ongelmia erilaisella tavalla. Kannattaa keskustella asioista.

Itse olin nuorempana erittäin impulsiivinen, suuttuessani lensi lautasia ja älyttömän kamalia sanoja päästin suustani. Tästä olen rauhoittunut kovin, kun opin keskustelemaan kumppanin kanssa + sain apua ADD:hen ja ahdistushäiriöön.

Hyvä, että sait apua. Itse kokisin todella pelottavana ja kammottavana, jos kumppani heittelisi lautasia - pahimmillaanhan noin väkivaltaisesta käytöksestä voi tarkoittamatta jopa vammauttaa kumppaniaan. En olisi valmis ottamaan riskiä, joten itse en lähtisi kokeilemaan onneani. Minulle kaikenlainen väkivaltaisuus, draama, sekoilu tai epävakaus/epätasapainoisuus ovat ehdoton EI.

Joten fiksu järjestys on se, että henkilö hoitaa itse ensin päänsä kuntoon, vasta sitten on suhteen vuoro.

Vierailija
19/51 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On koettu. Muutaman vuoden jaksoin. Ne muutamat mania-kaudet vuodessa kun on ihanaa ja upeaa ei ihan jaksa kannatella sitä että 300+ päivää vuodessa kynnetään niin syvällä kun olla ja voi. Toki ihmiset ovat erilaisia mutta aika paljon se sinulta kuitenkin tulee vaatimaan. 

Vierailija
20/51 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aikoinani rakastuin oikein introverttiin ja ajattelin, että tässäpä tasapainoisen rauhallinen ihminen. Alkuhuuman jälkeen pikku hiljaa alkoi saada humalassa omituisia puuskia. Ja loppu vuosina kunnon raivokohtauksia. Ei koskaan mitään positiivista pursuamista, ei lennokkuutta ym.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän