Olen ihastunut aivan mielipuoleen ihmiseen. Mitä ihmettä teen?
Hän on ihminen, joka on kyllä todella erikoinen. En missään nimessä olisi ajatellut kiinnostuneeni hänen kaltaisestaan. On todella lennokas, nauravainen, tarinaa riittää. Hänellä on vaikka kuinka paljon mielenkiintoisia asioita kerrottavanaan. Hän myös kehuu, on rento ja tunteellinen. Niin hauska, että nauran hänen kanssaan jatkuvasti.
Hänellä on (vakavia) mielenterveydenhäiriöitä ja paljon sellaisia asioita, joita en normaalisti hyvällä katsoisi. Silti jokin hänessä vetää puoleensa. On niin suloinen omassa maailmassaan ja aivan erilainen kuin valtaosa ihmisistä. Nauttii huumorista mutta osaa myös keskustella vakavistakin aiheista. Omana itsenään aika valloittava.
Mitähän teen? Olen hänestä kiinnostunut mutta mietityttää voiko hänessä myös negatiiviset tunteet paisua ylimittaisiin reaktioihin kun positiivisetkin menevät aivan yli äyräiden ja helposti innostuu.
Kommentit (51)
Vierailija wrote:
Monet karttavat kaksisuuntaisia. Itsellä on 1-tyypin kaksisuuntainen ja silti olen normaali ja tasainen. Pysyvä, hyvä lääkitys pitää oireet pois. Ei masennuksia eikä manioita. Hyvä kumppani rinnalla.
Tietenkään kaksisuuntaista ei tarvitse karttaa, jos sairaus on hyvässä hoitotasapainossa ja lääkitys kohdillaan. Ap:n tapauksessa ei nyt siltä kuulosta, jos ihminen on jatkuvasti hyvin lennokas, ylistävä, superhauska, todella innostunut ja huippuiloinen jne. Toki tuo voi olla osa persoonaa myös ilman kaksisuuntaista.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
On melkoista mustavalkoisuutta olettaa, että ulospäin suuntautuneet ihmiset olisivat epävakaita ja impulsiivisia. Voivat olla spontaaneja, mikä on aivan eri asia. Ja toisaalta, että hillitystä ei löytyisi raivotarta/raivoisaa.
Kumpaa se nyt sitten on, spontaaniutta vai impulsiivisuutta jos tyyppi iskee someen profiilikuvaksi yllättäen kuvan ilman vaatteita?
Impulsiivisuutta. Tulee ensimmäisenä mieleen että tuollaisella ihmisellä on jokin aivovamma joka vaikuttaa käytökseen.
Anna mennä AP! Itsekin kerran arvoin yhden naisen suhteen, kun rankka tausta oli jättänyt jälkensä häneen ja arvelin matkasta tulevan vähintään mielenkiintoinen. Noh, sonta sitten lävähti aikanaan tuulettimeen, mutta en ole katunut mitään, vaikka vuoden verran meni ihan vain toipua erosta. Noissa elämän käänteissä jos joissakin, kokee ja oppii asioita.
Tunnen ihmisiä, joilla rankka tausta ja ovat tosi hyviä tyyppejä. Tunnen myös sellaisia kopeita oman edun tavoittelijoita, jotka kotona oppineet jo muuta. Charlie Chaplinin elämäkerta, lukekaahan. Ja monet tieteilijät ja taiteilijat. Ja kirkon ihmiset. Empatian puute on pahin ihmisissä.
Niin, että ottaisit pulkasta vain rusinat? Ikävä kyllä ihmisen kanssa se ei mene niin, täytyy ottaa koko paketti tai jättää ottamatta. Kai sinä itse tiedät mitä kestät ja mitä et, toivottavasti ainakin. Luultavasti tuo tyyppi haluaa vain heittää kanssasi hyvää läppää, mikä ei tarkoita että hän olisi sinusta missään muussa mielessä edes kiinnostunut. Olet mennyt turhaan asioiden edelle. Asiat tapahtuvat siis nyt sinun mielikuvissasi ja sinun päässäsi, ei hänen. Luultavasti hän ei sinua edes juuri liiemmin mieti.
Olen tällainen viallinen eli kärsin, hui niin kamalista mt-häiriöistä. Eli paniikkihäiriöstä ja satunnaisesta ahdistuksesta. Luonteeltani olen kiltti, rauhallinen ja aika ujo. Käyn töissä ja olen aivan tavallinen ihminen. Paitsi väsyneenä joskus voin saada paniikkikohtauksen, en viihdy isoissa ihmisjoukoissa ja joskus kahvikuppi voi täristä kädessäni. Mitään ongelmaa ihmissuhteisiini ei sairauteni ole koskaan tuonut.
Mt-ongelmat eivät ole persoonallisuushäiriöitä eikä ihmisten oma vika. Ne ovat sairauksia siinä missä muutkin.
Syytä miestä ja uhriudu niin kuin kaikki muutkin naiset tekee ettei omat huonot valinnat näy muille
Ihmiset joilla on mielenterveyden kanssa ongelmia ovat myös ihmisiä. Minulla on skitsofrenia, mutta kukaan ei uskoisi sitä jos kertoisin siitä. Koen kuitenkin sairauteni niin suureksi tabuksi etten ole koskaan seurustellut kenenkään kanssa. Kuka haluaisi seurustella skitsofreenikon kanssa?
En neuvo ketään. Itse en koske nillittäjiin, mäkättäjiin enkä sääntösuomalaisiin.
Lika barn leka bäst...
Kumpaa se nyt sitten on, spontaaniutta vai impulsiivisuutta jos tyyppi iskee someen profiilikuvaksi yllättäen kuvan ilman vaatteita?