Olen ihastunut aivan mielipuoleen ihmiseen. Mitä ihmettä teen?
Hän on ihminen, joka on kyllä todella erikoinen. En missään nimessä olisi ajatellut kiinnostuneeni hänen kaltaisestaan. On todella lennokas, nauravainen, tarinaa riittää. Hänellä on vaikka kuinka paljon mielenkiintoisia asioita kerrottavanaan. Hän myös kehuu, on rento ja tunteellinen. Niin hauska, että nauran hänen kanssaan jatkuvasti.
Hänellä on (vakavia) mielenterveydenhäiriöitä ja paljon sellaisia asioita, joita en normaalisti hyvällä katsoisi. Silti jokin hänessä vetää puoleensa. On niin suloinen omassa maailmassaan ja aivan erilainen kuin valtaosa ihmisistä. Nauttii huumorista mutta osaa myös keskustella vakavistakin aiheista. Omana itsenään aika valloittava.
Mitähän teen? Olen hänestä kiinnostunut mutta mietityttää voiko hänessä myös negatiiviset tunteet paisua ylimittaisiin reaktioihin kun positiivisetkin menevät aivan yli äyräiden ja helposti innostuu.
Kommentit (51)
Jos on epävakaa, niin älä lähde siihen sotkuun, se on lievemmilläänkin aika tuhoavaa, pahimmillaan jopa tappavaa.
Muista, että hänellä voi olla myös huonoja kausia. Ihanan ja luotettava Kin kumppanin voit saada, mutta varaudu myös siihen että jonain päivänä voi asiat olla myös huonommin.
Ehkä se on rakastunut sinuun, ja siksi pöhkö? Kuinka kauan olette tunteneet?
Muuta hänen kanssaan asumaan ennakoiden ettette virallisesti asu yhdessä ja vakuutusasiat ovat hoidettuina, niin ehkä totuus paljastuu ja löydät lopulta "tasoisesi" puolison 🩷🩷🩷
Miksi jättää elämä elämältä? Kyllä välillä pitää ottaa riskejä.
Vierailija wrote:
Just sen takia mielenterveysongelmaisia vältellään, kun halutaan elää hyvää elämää. Nimenomaan tuollaisessa suhteessa se oma elämä jää suurella todennäköisyydellä elämättä. Eikä suhteen kuulu olla mitään riskinottoa, vaan suhteen pitäisi tuoda kummankin elämään jotain hyvää sisältöä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Just sen takia mielenterveysongelmaisia vältellään, kun halutaan elää hyvää elämää. Nimenomaan tuollaisessa suhteessa se oma elämä jää suurella todennäköisyydellä elämättä. Eikä suhteen kuulu olla mitään riskinottoa, vaan suhteen pitäisi tuoda kummankin elämään jotain hyvää sisältöä.
Riskin ottaminen, eli yrittää edes vaikka epäröisi.
Eräs kuvaukseen sopiva ihminen on seurassani aina sellainen iloinen yms. mutta vetäytyy aika ajoin päiviksi jonnekin "pois". Veikkaan että tuona aikana on sitten joku päinvastainen persoona päällä ja saisi itsekin kuulla ympäri korviaan jos saman katon alla asuisi.
Voi teidän veikkauksianne.
Ap, näytä ihastuksellesi tämä aloittamasi ketju, niin ongelmasi ratkeaa.
Onko hänellä diagnoosi, vai oletko diagnosoinut hänet itse mt-ongelmaiseksi?
On melkoista mustavalkoisuutta olettaa, että ulospäin suuntautuneet ihmiset olisivat epävakaita ja impulsiivisia. Voivat olla spontaaneja, mikä on aivan eri asia. Ja toisaalta, että hillitystä ei löytyisi raivotarta/raivoisaa.
Vakka kantensa valitsee eli taidat olla samanlainen vaikka et sitä huomaa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Riskin ottaminen, eli yrittää edes vaikka epäröisi.
Miksi? Kaikki tietävät, että mielenterveysongelmaiset ovat raskaita kumppaneita ja mt-ongelmat vaikuttavat hyvin negatiivisesi suhteeseen.
Monet karttavat kaksisuuntaisia. Itsellä on 1-tyypin kaksisuuntainen ja silti olen normaali ja tasainen. Pysyvä, hyvä lääkitys pitää oireet pois. Ei masennuksia eikä manioita. Hyvä kumppani rinnalla.
Vierailija wrote:
En ole ap mutta joskus se näkyy niin selvästi ettei tarvitse olla edes alan ammattilainen tietääkseen, että kyseinen henkilö on mt-ongelmainen. Ehkä tässä on sellaisesta tapauksesta kyse. Tai sitten tyyppi on itse kertonut.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Enemmistön elämää on vaikea kunnon elämäksi kutsua... Telkkä lähtee aamulla pöntöstä ja pamahtaa illalla takaisin. Elämän suurinta hupia on nollatason tv-viihde ja kaikessa kuivuudessaan onnistutaan silti inhoamaan kaikkea elävää. Todella surullista, mutta eipähän ole mitään riskejäkään!
Hullu on aina tsäänssi ulos tuosta!
Vierailija wrote:
Ja sitten kuukauden päästä uliset kuinka kaikki miehet on sikoja. Pysykää ihan oikeasti erossa niistä jänniksistä.
Kokemuksen syvällä perstuntumalla vahvistan tämän. Mitkä on ne asiat joita et hyvällä katsoisi? Suhteen syventyessä ja ajan myötä ne taatusti alkaisi häiritsemään. Ihastuksesi kuulostaa aivan exältäni, oli aluksi ihanaa mutta kohteli minua lopulta aivan kauhealla tavalla ja nykyään en pidä mitään yhteyttä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
En ole ap mutta joskus se näkyy niin selvästi ettei tarvitse olla edes alan ammattilainen tietääkseen, että kyseinen henkilö on mt-ongelmainen. Ehkä tässä on sellaisesta tapauksesta kyse. Tai sitten tyyppi on itse kertonut.
Maallikko ei kykene tuollaisia päättelemään ap:n tapauksessa. Arvioi toista ihmistä verraten häntä omiin standardeihinsa, jotka on kehittänyt itselleen. Eivät ne ole muuta kuin hänen uskomuksiaan, ei totuus. Eläkää ja antakaa toisten elää. Elämä on tarpeeksi raskasta kaikille ilman tuollaista kuviteltuun lokeroon väkisin tunkemista.
Vierailija wrote:
Muista, että hänellä voi olla myös huonoja kausia. Ihanan ja luotettava Kin kumppanin voit saada, mutta varaudu myös siihen että jonain päivänä voi asiat olla myös huonommin.
Sinulla ei koskaan ole huonoja päiviä? Olet aina hillitty ja hallittu?
Teksti muistuttaa eräästä jonka kanssa olisi ollut itselläkin mahdollisuus parisuhteeseen. Mutta en lähtenyt, koska kaikesta huolimatta koin että olemme aivan liian erilaisia persoonia ja lisäksi tuollaisilla iloisilla ja vauhdikkailla kuuluu se impulsiivisuuskin varmaan asiaan. Itse en tykkää yllätyksellisyydestä ja arvaamattomasta käytöksestä.