Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Savusauna 2,2 miljoonaa, nuotiopaikka 600 000 euroa... Kuusijärven kunnostus pöyristyttää Vantaalla

Vierailija
23.10.2023 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009940431.html

Miten, siis miten tätä pystyy muka perustelemaan??

Kommentit (198)

Vierailija
41/198 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Oliko se 600 tonnia siis siihen järven laidalla olevaan grillialueeseen jossa on pari grilliä, jotain pöytiä ja katoksia, ja kiva tasoitettu sora-alue jolla nää kaikki on? Melkoinen hinta noillekin sorakuutioille ja parille grillille + pöydille ja aidoille. Kävin tuolla ulkoilemassa ja seurasin sen valmistumista, eli siis aikaa meni mutta kukaan ei näyttänyt tekevän ikinä ohikulkiessa työtä alueella. Ehkä tää oli tuntilaskutuksella sitten?

Toisaalta samaan tyyliin tuo raidejokerin ratakin valmistui eli 30 kertaa kun käveli parin vuoden mittaan työmaan ohi niin kertaakaan ei näkynyt työmaalla ketään työtätekemässä. Parkkeerattu kaivinkone toki vaihtoi paikkaa muutaman kerran tuona aikana. Ei ihme että nuo urakat kestää. Ovat unohtaneet palkata työmaille jonkun tekemään työn. 

Joensuussa tehdään miljoonia maksavaa K

Naurettavaa on myös, että puistoon tehdään erikseen pisteitä, missä voi kuunnella äänitettyä linnunääntä :). Kun jaksaa kävellä muutama metri rantapuistikkoon,niin kuulee useiden lintujen ääntä oikeasti :)

Vierailija
42/198 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Suomi on kovaa vauhtia välimereistymässä Italia,Espanja Kreikka etc..korruptiosummat vaan suurenee.

Varmaan katsovat että kiskotaan nyt uppoavasta laivasta kaikki irti mikä lähtee. Itse voi sitten muuttaa elelemään mukavasti vaikka Karibialle korruptiorahojen turvin, kun systeemi lopulta romahtaa omaan mahdottomuuteensa. Selviytyköön muut suomalaiset miten taitavat, ei enää kosketa minua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/198 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parilla millillä rakennuttaisi toista tuhatta uutta saunaa, savulla tai ilman. Yksi pieni tönö voi mitenkään kustantaa noin he..mmetisti. Vai onko sisus kalleinta italialaista marmoria sekä kullatut hanat ja ovenkahvat. 

Vierailija
44/198 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

"Vantaan kaupunki haluaa houkutella Kuusijärveen lisää matkailijoita. Yksi kohderyhmä ovat aasialaiset turistit, jotka käyttävät Helsinki-Vantaata solmukohtana. Heille voisi tarjota houkuttelevia paketteja stop over -matkailuun."

Oikeastiko? Aasialaiset tulevat kuumista maista eikä savusauna tai joku pikku järvi kiinnosta. He haluavat mennä shoppailemaan tai nähdä isoja nähtävyyksiä. 

No nyt meni kyllä ihan pieleen se mitä aasialaiset pohjoismaista hakevat. Lappia, lunta, luontoa, luontoelämyksiä, ja kyllä, niitä savusaunoja ja järviä. Aasialainen ei tule Suomeen ostoskeskukseen.

Se verran ison otoksen aasialaisia tunnen että hyvin harva haluaa saunaan. Kauppoihin kyllä. Ja valitettavasti Lappi ja Vantaa ovat vähän eri juttu. Todennäköisesti he ovatkin lentämässä sinne Lappiin. 

Vierailija
45/198 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Parilla millillä rakennuttaisi toista tuhatta uutta saunaa, savulla tai ilman. Yksi pieni tönö voi mitenkään kustantaa noin he..mmetisti. Vai onko sisus kalleinta italialaista marmoria sekä kullatut hanat ja ovenkahvat. 

Ei nuo nyt mitään kotisaunoja ole vaan isoja yhteissaunoja joissa on kunnolliset pesu- ja pukutilat kymmenille ihmisille.

Hinnan kohtuullisuutta on hankala arvioida ilman että näkee ne suunnitelmat.

Vierailija
46/198 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteisiä varoja tuhlataan törkeällä tavalla tässäkin tapauksessa. No, kukaan ei välitä.

Vierailija
47/198 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laillinen ryöstö. Vai ei muka Suomessa ole mafiaa?

Vierailija
48/198 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Savusauna ei maksa noin paljoo. Olen rakentanut kaksi savusaunaa ja ne maksoi 25000 euroa kappale. Tavallinen saunakaan ei maksa 25000 euroa enempää. Olen sellaisen mökilleni rakentanut ihan itse.

Nuo Kuusijärven saunat eivät ole mitään pieniä kotisaunoja.

Vierailija
49/198 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Savusauna ei maksa noin paljoo. Olen rakentanut kaksi savusaunaa ja ne maksoi 25000 euroa kappale. Tavallinen saunakaan ei maksa 25000 euroa enempää. Olen sellaisen mökilleni rakentanut ihan itse.

Parilla miljoonalla luulisi saavan pikkasen isomman luksustönön kuin nuo mitä kuusijärvellä näkyy olevan. 

Vierailija
50/198 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä voi katsella jotain havainnekuvia ja todeta että aika isoja rakennuksia ovat, eivät mitään mökkisaunoja.

https://www.vantaansanomat.fi/paikalliset/5738990

Vierailija
51/198 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

No ei. Mutta 2 miljoonassa ja 25 000 eurossa on silti vissi ero. Pitäisi nähdä suunnitelmat että osaisi sanoa varmasti. Tuolla on muuten jo useampia savusaunoja, niiden kustannuksia voisi vertailla. Mietin että tuleeko hinta siitä että raivataan esim rantaa uudelle laiturille tms. 

Vierailija
52/198 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusijärvi.

Vierailija
53/198 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Suomi on kovaa vauhtia välimereistymässä Italia,Espanja Kreikka etc..korruptiosummat vaan suurenee.

Varmaan katsovat että kiskotaan nyt uppoavasta laivasta kaikki irti mikä lähtee. Itse voi sitten muuttaa elelemään mukavasti vaikka Karibialle korruptiorahojen turvin, kun systeemi lopulta romahtaa omaan mahdottomuuteensa. Selviytyköön muut suomalaiset miten taitavat, ei enää kosketa minua. 

Aina näissä väitetään miten on korruptiota sinne ja tänne mutta enpä kyllä tunne yhtään entistä kunnan tai kaupungin virkamiestä joka elelisi nyt jossain tropiikissa hulppeasti. Joten ehkäpä ne korruptiot ovat Suomessa pääosin edelleen sitä ravintolaillan ja konjakkipullon luokkaa.

Vierailija
54/198 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vantaata johtaa demarit.

Ei ole rahaa hoitajiin, ei lääkäreihin - sellainen arvopohja siellä demareilla.

Kyllä tämä on ihan sitä oikeiston unelmaa, missä kuntasektoria on pidetty aina tehottomana ja kalliina ja kaikki pitäisi yksityistää ja tuottaa ostopalveluina sillä se on kustannustehokasta. Tässä se nyt nähdään kun kaupungin virkistysalueen rakentaa kustannustehokas yksityinen palveluntuottaja. 

Aina kun vasurit on tuhlanneet silmät ummessa veronmaksajien rahoja, noille tulee jälkeenpäin kun asiaa ihmetellään kiire julistaa vika oikeiston viaksi. Kuten sinäkin just teit.

Vierailija
55/198 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

No ei. Mutta 2 miljoonassa ja 25 000 eurossa on silti vissi ero. Pitäisi nähdä suunnitelmat että osaisi sanoa varmasti. Tuolla on muuten jo useampia savusaunoja, niiden kustannuksia voisi vertailla. Mietin että tuleeko hinta siitä että raivataan esim rantaa uudelle laiturille tms. 

Eikähän noissa budjeteissa ole paljon kaikenlaista oheisrakentamista. Myös tyo kallis grillipaikka näytti sisältävän kulkuväyliä joita sinne päin on tullut oman havaintoni mukaan satoja metrejä lisää valaistuksineen kaikkineen.

Vierailija
56/198 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkinen raha tulee budjetista !

Vierailija
57/198 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Jospa se savusauna maksaa pohjatöineen 1.2 miljoonaa ja se 5 työmiestä ja rakennusmestari miljoonan jotta se saadaan koottua? Siellä on virolaiset raksapenat hommissa 10 000e kuukausipalkalla?

Kymppitonnin kuukausipalkka ja 6 ukkoa tekisi vajaa 17 kuukautta töitä täyttä työviikkoa koko porukalta tuon saunan kokoamiseen. Melko hidasta puuhaa sanoisin. 

Vierailija
58/198 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

"Vantaan kaupunki haluaa houkutella Kuusijärveen lisää matkailijoita. Yksi kohderyhmä ovat aasialaiset turistit, jotka käyttävät Helsinki-Vantaata solmukohtana. Heille voisi tarjota houkuttelevia paketteja stop over -matkailuun."

Oikeastiko? Aasialaiset tulevat kuumista maista eikä savusauna tai joku pikku järvi kiinnosta. He haluavat mennä shoppailemaan tai nähdä isoja nähtävyyksiä. 

No nyt meni kyllä ihan pieleen se mitä aasialaiset pohjoismaista hakevat. Lappia, lunta, luontoa, luontoelämyksiä, ja kyllä, niitä savusaunoja ja järviä. Aasialainen ei tule Suomeen ostoskeskukseen.

Se verran ison otoksen aasialaisia tunnen että hyvin harva haluaa saunaan. Kauppoihin kyllä. Ja valitettavasti Lappi ja Vantaa ovat vähän eri juttu. Todennäköisesti he ovatkin lentämässä sinne Lappiin. 

Tämän palstan jokaisessa keskustelussa vähintään yksi ihminen tuntee useammankin ulkomaalaisen, ja väittää sen perusteella tietävän mitä he tahtovat tai millaisia he ovat. Vaihtoehto tietenkin on, että he eivät oikeasti tunne yhtäkään ulkomaalaista, mutta ei kai internetissä kukaan viitsisi valehdella, eihän?

Vierailija
59/198 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vantaata johtaa demarit.

Ei ole rahaa hoitajiin, ei lääkäreihin - sellainen arvopohja siellä demareilla.

Kyllä tämä on ihan sitä oikeiston unelmaa, missä kuntasektoria on pidetty aina tehottomana ja kalliina ja kaikki pitäisi yksityistää ja tuottaa ostopalveluina sillä se on kustannustehokasta. Tässä se nyt nähdään kun kaupungin virkistysalueen rakentaa kustannustehokas yksityinen palveluntuottaja. 

Aina kun vasurit on tuhlanneet silmät ummessa veronmaksajien rahoja, noille tulee jälkeenpäin kun asiaa ihmetellään kiire julistaa vika oikeiston viaksi. Kuten sinäkin just teit.

No kyllähän markkina ottaa aina kaiken sen rahan jonka vain irti saa. Se on niinkuin bisneksen koko idea.

Hyvä esimerkki ovat mm. vuokralääkäreiden palkkiot. Kun voi rahasta niin sitten rahastetaan oikein urakalla.

Vierailija
60/198 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatti lakkauttaa kunnalliset huolto- ja rakennuspalvelut. Kuinka paljon halvemmaksi tulisi tuottaa tuokin kunnostus kunnallisena 9 € päivätalkoilaisten voimin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme