Kampaajani nosti hintoja 30 %. Nyt käyn puolet harvemmin
Harmittaa. Molemmat siis kärsii. Mutta en voi käydä noilla hinnoilla 6 x vuodessa, nyt käyn n. kolmesti.
Kommentit (84)
Vierailija wrote:
Suomen talous pyörii palveluilla joihin suomalaisilla ei ole varaa, tää on kun hölmöläisten satu.
Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta.
Noin 60000 ihmistä kuolee vuodessa ja asiakkaat senkun vähenevät.
Ja nyt hallitus leikkaa vielä työikäisiltä rahaa pois.
Vierailija wrote:
Samasta syystä minäkin käyn harvemmin kampaajalla.
Jos olisin itse kampaaja, alkaisin myydä riisuttuja palveluita niin, että käyttää leikkaukseen puolet vähemmän aikaa ja vain leikkaa, eikä esim pese ja kuivaa, mikä on ihan turhaa. Voisi periä halvemman hinnan ja ottaa tuplasti asiakkaita eli tienaisi enemmän.
Tuollaisia on jo. Maksaa sen 50 €, pesulla 55 €.
Menovuosien jälkeen annoin hiukseni kasvaa ja jätin värkäilyt pois.
Nyt hiukset olleet parikytä vuotta "luonnontilassa", kahdesti vuodessa käyn oppilaalla leikkauttaa hiuksiani.
Kävin kampaajalla tammikuussa 2020 viimeksi. Aloin leikkaamaan itse ja teen ajoittain värjäykset ym. Tutut eivät meinaa uskoa, mutta tosi on. Käytän ns kampaajatuotteita ja hiukseni on hyvässä kunnossa ja tuuheat.
Tyttöystäväni on kampaaja. Se ottaa asiakkaita tänne kotiin ja tienaa rahat käteen. Tekee paljon halvemmalla kuin kampaamossa kampaajat. Tienaa yli tonnin kuukaudessa puhtaana ja työttömänä-
Vierailija wrote:
Onpas täällä nuukaa porukkaa.
Minä käyn joka maanantai kampaajalla,pestään ja föönataan kampaus 🧑🦰
Sama täällä 😊
Mun käynnit maksaa noin 130 ja olen ihmetellyt, et miten kampaaja oikein tulee toimeen.
Pyysin eilen tytärtäni (10v) leikkaamaan hiukseni. Olen oikein tyytyväinen lopputulokseen. Itse olen leikannut lasten hiukset jo vuosia.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Just teidänlaisten pihien takia yrityksiä kuolee.
-kampaaja
Pakko jostain on pihistää jotta rahat riittävät.
Mulla on tänään kampaaja-aika; latvojen tasaus ja vaaleat raidat. Hinta tulee olemaan noin 140-150 e. Ei mun minimipalkalla voi siellä käydä kuin max. 2 x vuodessa, se on kylmä fakta.
Minulla sama. Jäin eläkkeelle. Mulla on suora polkka ja vaaleat raidat. Käyn pari kertaa vuodessa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Perustaidot kuka tahansa voikin
Kyllä on niitäkin, jotka pitävät osaamisensa ajan tasalla ja opettelevat työn ohessa uusia tekniikoita ja tuotteita. Kuka tahansa järkevä kampaamonomistaja ymmärtää, että henkilöstön osaaminen on pidettävä ajan tasalla tai hommista ei tule yhtään mitään.
Kun on löytänyt tällaisen osaavan ammattilaisen, niin siitä tulee pidettyä myös kiinni. Itselläni on ollut nykyinen luottokampaaja jo reilusti yli 10 vuoden ajan. Olen sellainen asiakas, joka seuraa häntä, jos hänellä työpaikka vaihtuu. Hänellä on nyt neljäs työpaikka menossa tämän yhteisen taipaleen aikana ja olen seurannut häntä uskollisesti paikasta toiseen. Ei todellakaan tee mieli lähteä kokeilemaan, löytäisinkö jostain lähempää yhtä osaavan kampaajan. Siinä voi tulla monta hutia, ennen kuin tärppää, eikä ole mitään takeita siitä, että tärp
Minulla oli sama juttu 19 vuoden ajan, seurasin kampaajaani neljään eri paikkaan tämän kaupungin sisällä ja kerran vielä naapurikaupungin puolelle, koska sinne oli helppo päästä joko omalla autolla tai bussilla. Mutta kun hän muutti 80 kilometrin päähän, se oli jo liikaa. Ikävä kyllä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
-kampaaja
Pakko jostain on pihistää jotta rahat riittävät.
Mulla on tänään kampaaja-aika; latvojen tasaus ja vaaleat raidat. Hinta tulee olemaan noin 140-150 e. Ei mun minimipalkalla voi siellä käydä kuin max. 2 x vuodessa, se on kylmä fakta.
Kannattaa värjätä raidat itse. Osta raita-aine, mutta unohda ne vaikeat uimahatun näköiset hökötykset ja foliot. Raidat saa tehtyä ilman niitäkin ja ne on ihan helppo tehdä itse. Ei tarvitse muuta kuin ottaa ohuita hiussuiroja ja levittää vaalennusaine suiroon. Anna vaikuttaa hetki (ohjeen mukaan) ja huuhtele. Lopuksi hoitoaine. Olen värjännyt näin 20 vuotta ja lopputulos on aina ollut parempi kuin kampaajalla.
Keski-ikään asti päässyt ilman ensimmäistäkään kampaajakäyntiä. Nainen olen.
Kävisin mielelläni useammin, mutta ei vaan ole rahaa niihin hintoihin.
Täällä pelkkä leikkauskin on 50-60€.
Väri alkaen 150€ ja sekin "suuntaa antava".
Taidatkin samoissa hinnoissa.
Ihmettelen, kellä on kohta mielenkiintoa maksaa.
Eikö mieluummin voisi tehdä vähän halvemmalla enemmän?
Miten ne turkkilaiset pystyy tekee sitte halvemmalla?
"Mulla on tänään kampaaja-aika; latvojen tasaus ja vaaleat raidat. Hinta tulee olemaan noin 140-150 e."
Wow, nyt ymmärrän miksi vaimolleni asiakkaatkin sanovat, että nosta nyt ihmeessä hintoja, hän kun tekee tuon saman 60-70€
Juuri tällä tavoin lamat alkavat ja jatkuvat.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Jotenkin veikkaan, että myös kampaajalle eläminen on kallistunut? Ehkä myös toimitilan vuokra on noussut, tarvikkeet kallistunut? Vai meinaatko että kampaajayrittäjä on immuuni hintojen nousulle?
Ihan varmasti on, mutta valitettavasti ratkaisu ei ole hintojen nostaminen. Oikea ratkaisu olisi tässä taloustilanteessa tehdä pidempää päivää, myydä kevyempää tuotetta (esim. avoimien ovien hiustenleikkuu-päivä ilman ajanvarausta, tule jonottamaan, pelkkä leikkaus 25 e jne) tai keksiä muita kampanjoita.
Koska kaikilla on tiukkaa, hintojen korotus vain vähentää asiakkaita entisestään.
Pidempi päivä ei paljoa auta, jos ei kauppa käy muutenkaan. Auttaako kevyempi tuote yrittäjän kuluissa? Kampaamossa on aika selvät kiinteät kulut, joista monesta vaikea tinkiä.
Annan kaksi ilmaista vinkkiä kampaajille kuinka säästää juoksevissa kuluissa: Älä osta siivouspalvelua vaan siivoa jäljet itse. Älä osta mainostamista vaan kokeile muita väyliä ja hei mielikuvista peliin. Ja tiedän, että tarvike- että raaka-ainekustannukset ovat nousseet, mutta noista voi ainakin säästää. Myös jos aiemmin värjäystä kaipaava maksava asiakas päättääkin ottaa pelkän leikkauksen niin yritä myydä tilalle muille asiakkaille aikoja ja leikkauksia, parranajoa ym. Yrittäminen ei ole helppoa, mutta rutiseminen ja valitus eivät auta.
Vierailija wrote:
Helsingin hintoja?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Helsingin hintoja?
Pikkupitäjä Pirkanmaa..
Vierailija wrote:
-kampaaja
Ei vaan sen vuoksi että teidän ylläpitämät kyläjuorutoimistot on niin vastenmielisiä paikkoja. Ja lisäksi työn jälki on aina epätasalaatuista, aineet hyllyssä ikivanhoja. Kuka tuollaisesta viitsii maksaa satoja euroja vuodessa? Itse saa kyllä latvat tasoitettua.
Käytän paikallisen amiksen kampaamopalveluita, opiskelijan hiustenleikkaus 15€, oli alessa 10€. Aikaa menee, mutta hinta ei huimaa. Värjäykseen jotain 50€ luokkaa pituudesta riippuen. Välillä käyn 24€ käsihoidossa kosmetologipuolella. Paikka on vielä työpaikan vieressä.