Kampaajani nosti hintoja 30 %. Nyt käyn puolet harvemmin
Harmittaa. Molemmat siis kärsii. Mutta en voi käydä noilla hinnoilla 6 x vuodessa, nyt käyn n. kolmesti.
Kommentit (84)
Vierailija wrote:
Jotkut parturi-kampaajat myyvät myös seksiä lisätienestien takia. Nämä saa selville kysymällä ja aina joku mies tietää jonkun, jolta saa esimerkiksi suihinoton tai anaalipanon hiustenleikkauksen jälkeen. Ajat sovitaan päivän päätteeksi luonnollisestikin. Itsekin sain viimeksi kosteaa posliinipillua ilman kumia isololloiselta punapäältä, joka ridasi kullini päällä kun istuin parturituolissa. Ei maksanut paljon ja laukesin nopeasti, ajan mukaan veloitus ja maksoin tuosta noin 40 euroa ekstraa, tyttö nautti itsekin, sen verran äänekkäästi voihki ja puristeli tisujaan.
Aimo 65
Mulla seisoo.
Minä otatan kerran vuodessa "siilin," tukka kasvaa jo hitaammin ja tahti riittää.
-Kapanteri.-
Vierailija wrote:
Olen pahoillani, mutten osaa arvostaa ammatteja, jotka kuka tahansa voi oppia ilman kouluja.
Tämä ei ole vastaus aloittajalle, koska en ole käynyt kampaajalla ikuisuuteen. Yhden kerran lähivuosina kävin värjäyttämässä, kun oli olevinaan niin luksusta ja pitihän sitä vähän "hemmotella" itseään. Lopputulos oli valehtelematta täysin sama kuin saan kotona kaupan väreillä. Tosin en ole enää värjännytkään pieneen ikuisuuteen.
Olen aina saanut kehuja värjäyksistäni, joten en tarkoita vähätellä sitä kampaajan työnjälkeä sinänsä. Siinä ei vain ollut mitään uutta minulle, koska olin loihtinut samanlaisen tuloksen itse kotikylppärissä miljoona kertaa sitä ennen.
Kampaajan ammatti on kyllä niin turha!!! Kaikki sen työn salat on helppo oppia googlettamalla, jos jaksaa keskittyä.
Voi kuule ei ole kovin helppoa leikata itse omaa polkkamittaista kerroksittaista tukkaa tai saada siihen siistejä raitoja. Varmaan jonkun pitkän reuhkan latvojen tasoitus ja monotoninen väri onnistuukin kotona.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ihan itseään saavat kampaajat syyttää nykytilanteesta.
Liiketilojen vuokria katsoessa en ihmettele hintatasoja.
Black rock omistaa maailman.
Kaikki vaan Jonille,Aimo 65 myös.
Vierailija wrote:
Aika kallista täälläpäin, latvojen leikkaus ja otsatukan trimmaus yli 50e... Veljelläkin meni yli 50e keskipitkien hiusten lyhentämiseen.
Kyllä joka paikassa löytyy halvempiakin.
Samasta syystä minäkin käyn harvemmin kampaajalla.
Jos olisin itse kampaaja, alkaisin myydä riisuttuja palveluita niin, että käyttää leikkaukseen puolet vähemmän aikaa ja vain leikkaa, eikä esim pese ja kuivaa, mikä on ihan turhaa. Voisi periä halvemman hinnan ja ottaa tuplasti asiakkaita eli tienaisi enemmän.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Meidän kahvikerhon naisten hiukset leikkasi taas viimeksi lauantaina lähistöllä asuva varhaiseläkkeellä oleva parturi-kampaaja. Yksi meistä tuntee tämän kampaajan molempien tekemästä hyväntekeväisyystyöstä ja kysyi keväällä häntä meille hommiin. Tämä oli nyt kolmas kerta ja seuraava kerta sovittiin joulunetuajaksi. Minulta hän leikkasi kaksi senttiä latvoista ja etuhiukset. Hiuksiaan lyhyinä pitäville leikkasi tosi nätisti kerroksittain kivan kampauksen. Hintaa hän ottaa 15-25 euroa riippuen leikkuun tarpeesta, minulta meni se 15 euroa, koska ei tarvinnut muuta kuin lyhentäen tasoittaa.
Tässä mallissa ei ole kuin voittajia; rouvat saavat kivan yhteisen tuokion ja siistit tukat, kampaaja taas tienaa satasen-pari verottomasti parin tunnin työstä.
Tämäntyylistä joustavuutta kaivattaisiin nykymaailmaankin, paljon olisi kysyntää esim.
Ainoa joka kärsii on Suomi, pimeää työtä ei pidä suosia. Veronkiertoa.
Jos aiemmin on ollut varaa käydä 6 kertaa vuodessa, niin tuon 30% korotuksen jälkeen pitäisi olla varaa käydä 4,6 kertaa. Eli ap:llä on kyllä hieman varaa tihentää kampaajakäyntejään. Tuosta tulee käyntiväliksi vähän päälle 11 viikkoa, jos tasaiseen tahtiin käy.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ihan itseään saavat kampaajat syyttää nykytilanteesta.
Liiketilojen vuokria katsoessa en ihmettele hintatasoja.
Joo varmasti niitä kuluja on, mutta silloin pitääkin miettiä, onko kannattavaa edes pitää pystyssä yritystä.
Osa vuokraa pelkkää tuolipaikkaa, osa työskentelee kotoa käsin ja osa jopa menee asiakkaan luokse.
Ei tässä muutkaan voi jumiutua vanhoihin toimintamalleihin, jos ne eivät toimi nykymaailmassa.
Ei kampaaja noila sinunkaan vinkeillä kovin hyvin tule toimeen. Hinnat on varmasti nykyään ihan paikallaan, jos maksaa verot ym.
Minun hiustenleikkaus maksaa 37 €, aikaa kuluu lähes tunti. Ei sille kampaajalle jää juuri mitään.
Uppis wrote:
Näin se liiketalous toimii. Suomessa on tyypillistä, että kun on monta saman alan yrittäjää paikkakunnalla, niin periaate on monilla se, että myydään samaa mitä muutkin, mutta kalliimmalla hinnalla. Oikeasti hintakilpailun pitäisi toimia toisin päin, ts. se tekee enemmän töitä, jolla on halvin hinta, mutta suomalainen ei tätä tunnu tajuavan. Hinnoitellaan yli ja ihmetellään sitten kun ihmiset ei käy, voi tätä ihmettä suurta ja kummallista. Entä jo laskisi hintoja, ja ottaisi sen liikevaihdon siitä kasvaneestä kävijämäärästä? Ei voi, kun joutuu tekemään enemmän työtä, mieluummin ihmetellään miksei ihmiset maksa ylihintaa..kunnes on aika hakea konkurssiin..
Liiketalous toimii myös niin, että taitavampi käsityöläinen voi laskuttaa enemmän. Taitavalle on enemmän halukkaita tulijoita ja hintoja nostamalla hän voi saada tarjonnan ja kysynnän tasapainoon. Asiakaskuntaan jäävät siis ne, jotka haluavat taitavaa palvelua _ja_ ovat sekä halukkaita että kyvykkäitä maksamaan pyydetyn hinnan.
Ei hiustenleikkaus ole mikään geneerinen palvelu. Toiset leikkaa paremmin ja toiset huonommin. Ne tässä hommassa taitavammat osaavat myös arvioida, minkälainen leikkaus sopii asiakkaan kasvonmuotoon ja mikä malli sopii asiakkaan hiustyypille. Hän pystyy arvioimaan, mitä asiakkaan hiuksista voi saada ja mitä niistä ei voi saada aikaan. Sen varsinaisen leikkaustaidon lisäksi siihen ammatilliseen osaamiseen kuuluu paljon sellaistakin, mitä maallikko ei osaa ajatella.
Suomalainen kampaaja on tottunut työskentelemään suomalaisen hiuslaadun kanssa. Ei voi kuvitellakaan, että joku turkkilainen voisi ilman pitkäaikaista harjaantumista osata leikata suomalaisia hiuksia noin vain.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Meidän kahvikerhon naisten hiukset leikkasi taas viimeksi lauantaina lähistöllä asuva varhaiseläkkeellä oleva parturi-kampaaja. Yksi meistä tuntee tämän kampaajan molempien tekemästä hyväntekeväisyystyöstä ja kysyi keväällä häntä meille hommiin. Tämä oli nyt kolmas kerta ja seuraava kerta sovittiin joulunetuajaksi. Minulta hän leikkasi kaksi senttiä latvoista ja etuhiukset. Hiuksiaan lyhyinä pitäville leikkasi tosi nätisti kerroksittain kivan kampauksen. Hintaa hän ottaa 15-25 euroa riippuen leikkuun tarpeesta, minulta meni se 15 euroa, koska ei tarvinnut muuta kuin lyhentäen tasoittaa.
Tässä mallissa ei ole kuin voittajia; rouvat saavat kivan yhteisen tuokion ja siistit tukat, kampaaja taas tienaa satasen-pari verottomasti parin tunnin työstä.
Tämäntyylistä joustavuutta kaivattaisiin
Änruutit siirtävät rahanpesuvoittonsa Bahamalle.
-Viera-
Hiustenvärjäys ja leikkaus 79 euroa. Käyn kuuden viikon välein kun hinta noin maltillinen.
Vierailija wrote:
Perustaidot kuka tahansa voikin
Kyllä on niitäkin, jotka pitävät osaamisensa ajan tasalla ja opettelevat työn ohessa uusia tekniikoita ja tuotteita. Kuka tahansa järkevä kampaamonomistaja ymmärtää, että henkilöstön osaaminen on pidettävä ajan tasalla tai hommista ei tule yhtään mitään.
Kun on löytänyt tällaisen osaavan ammattilaisen, niin siitä tulee pidettyä myös kiinni. Itselläni on ollut nykyinen luottokampaaja jo reilusti yli 10 vuoden ajan. Olen sellainen asiakas, joka seuraa häntä, jos hänellä työpaikka vaihtuu. Hänellä on nyt neljäs työpaikka menossa tämän yhteisen taipaleen aikana ja olen seurannut häntä uskollisesti paikasta toiseen. Ei todellakaan tee mieli lähteä kokeilemaan, löytäisinkö jostain lähempää yhtä osaavan kampaajan. Siinä voi tulla monta hutia, ennen kuin tärppää, eikä ole mitään takeita siitä, että tärppää koskaan. Ennemmin kulkee sen yhden hyväksi havaitun perässä niin pitkään kuin pystyy.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Tämäntyylistä joustavuutta kaivattaisiin
Jotkut änruutit pistävät miljardit rahanpesuun. esim. Bahamalle. Kuuluisivat linnaan.
-Viera-
Leikkaan nykyään itse.
Lopputulos on aina pieni mysteeri, mutta paranee koko ajan. Välillä joudun pitämään hiuksia kiinni odotellessani hiusten kasvua, että pääsen korjaamaan tekemäni virheet, mutta valitettavasti ammattilaisten hinta ja myös laatu ovat nykyään sellaisia, että en ota enää riskejä.
Vierailija wrote:
Jos aiemmin on ollut varaa käydä 6 kertaa vuodessa, niin tuon 30% korotuksen jälkeen pitäisi olla varaa käydä 4,6 kertaa. Eli ap:llä on kyllä hieman varaa tihentää kampaajakäyntejään. Tuosta tulee käyntiväliksi vähän päälle 11 viikkoa, jos tasaiseen tahtiin käy.
Sama jättää käymättä ollenkaan. Itsellä menisi n 50e/käynti. Lopetin maksamisen ja opettelin leikkaamaan itse. Yllättävän helppoa.
Vierailija wrote:
Samasta syystä minäkin käyn harvemmin kampaajalla.
Jos olisin itse kampaaja, alkaisin myydä riisuttuja palveluita niin, että käyttää leikkaukseen puolet vähemmän aikaa ja vain leikkaa, eikä esim pese ja kuivaa, mikä on ihan turhaa. Voisi periä halvemman hinnan ja ottaa tuplasti asiakkaita eli tienaisi enemmän.
No eihän se pesu ja kuivaus turhaa ole... Haluaisitko itse leikata rasvaisia hiuksia? Olet varmaan näitä liimalettejä jotka menee kampaajalle likaisilla hiuksilla ja sanoo "ei tarvitse pestä, viime viikolla oli saunavuoro!"
Kävisin mielelläni kampaajalla, mutta ei vaan enää raaski. Aloin myös leikkaamaan itse. Aiemmin se oli hemmotteluhetki.
Ymmärrän yrittäjiä, ja tiedän että tässä maassa yksinyrittäjälle kuten kampaajalle jää kouraan roposia.Tämä maa on puhkiverotettu, jossa palkalla tai yrittämällä ei pärjää. Ei vaan voi enää käyttää palveluja.