Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kampaajani nosti hintoja 30 %. Nyt käyn puolet harvemmin

Vierailija
23.10.2023 |

Harmittaa. Molemmat siis kärsii. Mutta en voi käydä noilla hinnoilla 6 x vuodessa, nyt käyn n. kolmesti. 

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut firmat kehtaavat laskuttaa miesten tukan siistimisestä jo 35 euroa

Vierailija
22/84 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole myöskään käynyt vuosiin. Lyhennän itse. Youtubessa on tosi hyviä ammattilaisten tekemiä ohjevideoita, joilla saa kerroksiakin itse leikattua. Tykkään pitää tukan laineilla, niin pikkuhirveet ei erota muutenkaan, vaikka olenkin nykyään jo tosi hyvä tuossa hommassa.

Jos väriä tarvitsee, niin käytän sävytteitä. Tulee luonnollinen lopputulos, eikä sellaista ihmeellistä värikypärää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pikkuvirheet. Mitä hittoa autocorrect :D

Vierailija
24/84 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin paikka, missä itse käyn kampaajalla, nosti viime vuonna mukavasti hintoja.

Ennen pesu + leikkaus + muotoilu oli 50 euroa ja sitten tuli sähköpostia, että nyt se on 66 euroa. Minunkin vähäiset kampaajakäynnit vähentyivät sitten entisestään

Vierailija
25/84 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin kesällä leikkaa pitkät hiukset lyhyeksi. Sen jälkeen olen leikannu kolme kertaa itse. Tänään viimeks. Olen siis säästänyt 3x59e. 

Vierailija
26/84 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hierojillakin asiat ilmeisesti liian hyvin kun pystyi asiakassuhteeni katkaisemaan.

Vierailija
27/84 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn niillä ulkomaisilla partureilla. Ovessa luki miesten hiuksien leikkaus 20 euroa ja naisten 25. Ihan ok leikkasi. Aiempi suomalaisnainen , jolla kävin  (parturi hänkin, ilman ajanvarausta) peri 28 euroa . En käy usein, ehkä kolmesti vuodessa

Kyllähän tuo 25 on myös vähän liikaa, mutta siedettävän rajoissa kuitenkin

Vierailija
28/84 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy miksi en pidä mitään mallia mikä kaipaa jatkuvaa leikkaamista vaan tasapitkät. Pari kertaa vuodessa käyn latvat karsimassa, maksaa 34€ kerta sisältäen pesun ja on mielestäni hintansa arvoinen. Mihinkään kalliimpaan leikkaukseen tai varsinkaan värjäämiseen kampaajalla ei olisi varaa.

Vierailija
29/84 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Hierojillakin asiat ilmeisesti liian hyvin kun pystyi asiakassuhteeni katkaisemaan.

Ei niillä kovin hyvin mene, tuossa just pari viikkoa sitten kävin hierojalla niin sanoi että oon päivän toinen asiakas ja kello oli silloin jo 17.

En kävisi itsekään muutoin, mutta työnantaja maksaa muutaman hierontakerran vuodessa työterveyshuoltoon ja  sitten e-passin hyvinvointiedulla saan myös ostettua muutaman hieronnan

Vierailija
30/84 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Moni on vaihtanut "turkkilaisparturiin" jos ei tarvitse kuin tyyliin tasauksen tai parranleikkuun 😀

Turkkilaisparturit eivät noudata Suomen sääntöjä ja lakeja. Luuletko että voivat puoli-ilmaiseksi tehdä työnsä, eivät maksa veroja ja muita velvotteita, tai tekevät pimeää sivuhommaa. Oletkos koskaan miettinyt tätä. Heistä on itseasiassa tehty ilmoituksia verottajalle sun muualle että miten voivat toimia niin että heidän palvelut eivät oikein maksa mitään. Tämä ei ole mahdollista vero Suomessa.

Vierailija
31/84 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Moni on vaihtanut "turkkilaisparturiin" jos ei tarvitse kuin tyyliin tasauksen tai parranleikkuun 😀

Turkkilaisparturit eivät noudata Suomen sääntöjä ja lakeja. Luuletko että voivat puoli-ilmaiseksi tehdä työnsä, eivät maksa veroja ja muita velvotteita, tai tekevät pimeää sivuhommaa. Oletkos koskaan miettinyt tätä. Heistä on itseasiassa tehty ilmoituksia verottajalle sun muualle että miten voivat toimia niin että heidän palvelut eivät oikein maksa mitään. Tämä ei ole mahdollista vero Suomessa.

Tämä.

Vierailija
32/84 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ihan itseään saavat kampaajat syyttää nykytilanteesta. 

Liiketilojen vuokria katsoessa en ihmettele hintatasoja. 

Vierailija
33/84 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ihan itseään saavat kampaajat syyttää nykytilanteesta. 

Liiketilojen vuokria katsoessa en ihmettele hintatasoja. 

Joo varmasti niitä kuluja on, mutta silloin pitääkin miettiä, onko kannattavaa edes pitää pystyssä yritystä. 

Osa vuokraa pelkkää tuolipaikkaa, osa työskentelee kotoa käsin ja osa jopa menee asiakkaan luokse. 

Ei tässä muutkaan voi jumiutua vanhoihin toimintamalleihin, jos ne eivät toimi nykymaailmassa.

Vierailija
34/84 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kahvikerhon naisten hiukset leikkasi taas  viimeksi lauantaina lähistöllä asuva varhaiseläkkeellä oleva parturi-kampaaja. Yksi meistä tuntee tämän kampaajan molempien tekemästä hyväntekeväisyystyöstä ja kysyi keväällä häntä meille hommiin. Tämä oli nyt kolmas kerta ja seuraava kerta sovittiin joulunetuajaksi. Minulta hän leikkasi kaksi senttiä latvoista ja etuhiukset. Hiuksiaan lyhyinä pitäville leikkasi tosi nätisti kerroksittain kivan kampauksen. Hintaa hän ottaa 15-25 euroa riippuen leikkuun tarpeesta, minulta meni se 15 euroa, koska ei tarvinnut muuta kuin lyhentäen tasoittaa. 

Vierailija
35/84 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Meidän kahvikerhon naisten hiukset leikkasi taas  viimeksi lauantaina lähistöllä asuva varhaiseläkkeellä oleva parturi-kampaaja. Yksi meistä tuntee tämän kampaajan molempien tekemästä hyväntekeväisyystyöstä ja kysyi keväällä häntä meille hommiin. Tämä oli nyt kolmas kerta ja seuraava kerta sovittiin joulunetuajaksi. Minulta hän leikkasi kaksi senttiä latvoista ja etuhiukset. Hiuksiaan lyhyinä pitäville leikkasi tosi nätisti kerroksittain kivan kampauksen. Hintaa hän ottaa 15-25 euroa riippuen leikkuun tarpeesta, minulta meni se 15 euroa, koska ei tarvinnut muuta kuin lyhentäen tasoittaa. 

Tässä mallissa ei ole kuin voittajia; rouvat saavat kivan yhteisen tuokion ja siistit tukat, kampaaja taas tienaa satasen-pari verottomasti parin tunnin työstä. 

Tämäntyylistä joustavuutta kaivattaisiin nykymaailmaankin, paljon olisi kysyntää esim. kotiin tulevalle meikkaajalle tai kynsihoitajalle tai...

Vierailija
36/84 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Jotenkin veikkaan, että myös kampaajalle eläminen on kallistunut? Ehkä myös toimitilan vuokra on noussut, tarvikkeet kallistunut? Vai meinaatko että kampaajayrittäjä on immuuni hintojen nousulle?

Kyllä varmasti on. Näinhän on käynyt meille muillekin, siksi juuri kampaaja on se ensimmäinen josta luovuin jo aikoja sitten. Koska kaikki muu eläminen on jo niin hiton kallista en tarvitse kampaajaa.

Vierailija
37/84 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä nuukaa porukkaa.

Minä käyn joka maanantai kampaajalla,pestään ja föönataan kampaus 🧑‍🦰

Vierailija
38/84 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani, mutten osaa arvostaa ammatteja, jotka kuka tahansa voi oppia ilman kouluja.

Tämä ei ole vastaus aloittajalle, koska en ole käynyt kampaajalla ikuisuuteen. Yhden kerran lähivuosina kävin värjäyttämässä, kun oli olevinaan niin luksusta ja pitihän sitä vähän "hemmotella" itseään. Lopputulos oli valehtelematta täysin sama kuin saan kotona kaupan väreillä. Tosin en ole enää värjännytkään pieneen ikuisuuteen. 

Olen aina saanut kehuja värjäyksistäni, joten en tarkoita vähätellä sitä kampaajan työnjälkeä sinänsä. Siinä ei vain ollut mitään uutta minulle, koska olin loihtinut samanlaisen tuloksen itse kotikylppärissä miljoona kertaa sitä ennen.

Kampaajan ammatti on kyllä niin turha!!! Kaikki sen työn salat on helppo oppia googlettamalla, jos jaksaa keskittyä.

Vierailija
39/84 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kampaaja veloitta naisten hiusten leikkauksesta 51€,sisältää pesun ja föönauksen.

Ei mielestäni paha hinta.

T..hesalainen

Vierailija
40/84 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Olen pahoillani, mutten osaa arvostaa ammatteja, jotka kuka tahansa voi oppia ilman kouluja.

Tämä ei ole vastaus aloittajalle, koska en ole käynyt kampaajalla ikuisuuteen. Yhden kerran lähivuosina kävin värjäyttämässä, kun oli olevinaan niin luksusta ja pitihän sitä vähän "hemmotella" itseään. Lopputulos oli valehtelematta täysin sama kuin saan kotona kaupan väreillä. Tosin en ole enää värjännytkään pieneen ikuisuuteen. 

Olen aina saanut kehuja värjäyksistäni, joten en tarkoita vähätellä sitä kampaajan työnjälkeä sinänsä. Siinä ei vain ollut mitään uutta minulle, koska olin loihtinut samanlaisen tuloksen itse kotikylppärissä miljoona kertaa sitä ennen.

Kampaajan ammatti on kyllä niin turha!!! Kaikki sen työn salat on helppo oppia googlettamalla, jos jaksaa keskittyä.

Perustaidot kuka tahansa voikin oppia, mutta jos mennään yhtään pidemmälle esim. kemian suhteen, voi osalle mennä sormi suuhun. Vaatii myös oikeasti hyvää silmää löytää jokaiselle toimiva leikkaus ja sävy.

Ongelma Suomessa on mielestäni se, että kampaajat ovat täällä ns. kalluja, eivätkä jatka oppimista amiksen jälkeen. Uusia trendejä ei seurata aktiivisesti eikä osata tehdä esim. liukuvärjäyksiä tai mitä nyt milloinkin on muodissa. Saatetaan haukkua asiakkaan tukkaa kun ei tunnisteta esim. luonnonkiharan ominaisuuksia, edes juurikasvua ei välttämättä osata värjätä sävysävyyn latvojen kanssa. Osa jopa riitelee värien sopivuudesta asiakkaidensa kanssa, osa tunkee kaikille samaa päähän. Kampaajalla käyminen on kallista, kaukana hemmottelusta, ja päälle tulee usein vielä pakkomyyntiä sekä haukkuja. 

Onko ihmekään, ettei ole asiakkaita?