Kampaajani nosti hintoja 30 %. Nyt käyn puolet harvemmin
Harmittaa. Molemmat siis kärsii. Mutta en voi käydä noilla hinnoilla 6 x vuodessa, nyt käyn n. kolmesti.
Kommentit (84)
Mulla sama. Palkka junnaa paikallaan, joten en enää raaski käydä kampaajalla kuin kerran vuodessa.
Moni on vaihtanut "turkkilaisparturiin" jos ei tarvitse kuin tyyliin tasauksen tai parranleikkuun 😀
Just teidänlaisten pihien takia yrityksiä kuolee.
-kampaaja
Lakkasin käymästä jo 3 vuotta sitten, opettelin itse leikkaamaan.
En käy enää kampaajalla ollenkaan. Katsoin youtubesta how to -videoita miten pitkät hiukset ja otsatukka leikataan itse ja opettelin. Tosin piti ostaa 20e Fiskarsin hiussakset Tokmannilta, ja ne ovat jo maksaneet itsensä takaisin moninkertaisesti.
Ehdota kampaajalle että maksat pimeänä niin saat palvelun halvemmalla.
Vierailija wrote:
-kampaaja
Pakko jostain on pihistää jotta rahat riittävät.
Mulla on tänään kampaaja-aika; latvojen tasaus ja vaaleat raidat. Hinta tulee olemaan noin 140-150 e. Ei mun minimipalkalla voi siellä käydä kuin max. 2 x vuodessa, se on kylmä fakta.
Vierailija wrote:
-kampaaja
No kampaaja on hyvä vaan ja käy töiden jälkeen kahvilasta ostamassa kahvit ja itse tehdyt suklaat. Sen jälkeen voit käydä hierojalla, on varmaan niskajumeja työpäivän jälkeen. Sit manikyyrit, kasvohoidot jne. Ai niin, eikö palkka olekaan päätähuimaava?
Aika kallista täälläpäin, latvojen leikkaus ja otsatukan trimmaus yli 50e... Veljelläkin meni yli 50e keskipitkien hiusten lyhentämiseen.
Vierailija wrote:
Aika kallista täälläpäin, latvojen leikkaus ja otsatukan trimmaus yli 50e... Veljelläkin meni yli 50e keskipitkien hiusten lyhentämiseen.
Tuolla hinnalla leikkaisin itse tai pyytäisin sukulaisia leikkaamaan. Ei se lyhentäminen varsinkaan ole homma eikä mikään. On paljon vaikeampia asioita kun hiusten leikkaaminen, eikä ihmiset tee niistä ongelmaa itselleen.
Vierailija wrote:
Moni on vaihtanut "turkkilaisparturiin" jos ei tarvitse kuin tyyliin tasauksen tai parranleikkuun 😀
Osaako ne leikata naisten hiuksia, joissa on kerroksia?
Minä olen antanut itse napsitun tukan kasvaa. Siinä ei ole mitään mallia ja näyttää aivan karmealta, mutta kampaajaan ei ole varaa. T. Eläkkeellä
Vierailija wrote:
Tuota en usko etteikö olisi yhtään kilpailua ja halvempia hintoja, edes Helsingissä ole noin kallista, otsatukka alkaen 10 ja samaan malliin leikkaus 30.
Mitä sitte? Kampaamokäynnit, kynsi- ja ripsihuollot, hieroja ja kosmetologipalvelut ym on tarkoitettu maksukykyisille ja haluisille.
Käyn leikkuuttamassa latvat kaksi kertaa vuodessa, enempää ei ole varaa mutta en valita. Jos asiakkaita kuitenkin riittää niin silloinhan hinnoittelu on ihan kohdillaan.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Tuota en usko etteikö olisi yhtään kilpailua ja halvempia hintoja, edes Helsingissä ole noin kallista, otsatukka alkaen 10 ja samaan malliin leikkaus 30.
Kyllä hiusten leikkaus on aikalailla sen 50 € Helsingissä. Nopeasti timman kautta katsottuna Kannelmäki 50 € (siistiminen, ei pesua) ja Kumpula alk. 35 € ohuet hiukset ja alk. 43€ paksut hiukset. Hintaan vaikuttaa esimerkiksi kellonaika. Keskellä päivää Kumpulassa on nuo alkaen hinnat mutta muuten kalliimpaa. Jostain voi aina löytää jonkun edullisen ajan mutta monesti esimerkiksi yli sentin leikkaus voi olla jo mallin muutos ja yhtäkkiä paljon kalliimpaa.
Näin se liiketalous toimii. Suomessa on tyypillistä, että kun on monta saman alan yrittäjää paikkakunnalla, niin periaate on monilla se, että myydään samaa mitä muutkin, mutta kalliimmalla hinnalla. Oikeasti hintakilpailun pitäisi toimia toisin päin, ts. se tekee enemmän töitä, jolla on halvin hinta, mutta suomalainen ei tätä tunnu tajuavan. Hinnoitellaan yli ja ihmetellään sitten kun ihmiset ei käy, voi tätä ihmettä suurta ja kummallista. Entä jo laskisi hintoja, ja ottaisi sen liikevaihdon siitä kasvaneestä kävijämäärästä? Ei voi, kun joutuu tekemään enemmän työtä, mieluummin ihmetellään miksei ihmiset maksa ylihintaa..kunnes on aika hakea konkurssiin..
Minä en tuon takia vähentäisi käyntejä. Viimeksikin lasku teki 194 € joten sanoin että olipas halpaa.
Pelkkä hiusten lyhentäminen onnistuu vaikka omalta mieheltä tai teiniltä. Viikon ruokarahat siinä säästyy. Ei ole ydinfysiikkaa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
-kampaaja
No kampaaja on hyvä vaan ja käy töiden jälkeen kahvilasta ostamassa kahvit ja itse tehdyt suklaat. Sen jälkeen voit käydä hierojalla, on varmaan niskajumeja työpäivän jälkeen. Sit manikyyrit, kasvohoidot jne. Ai niin, eikö palkka olekaan päätähuimaava?
Mihinkään ei ole varaa. :D Ja vaikka voisikin käydä sen kerran pari vuodessa tuollaisissa niin ei tule käytyä kertaakaan, koska mieluummin säästää ne taskun pohjalle kertyneet pennoset johonkin oikeasti tärkeään. Olisi kiva silloin tällöin käydä jossain vähän hemmottelemassa itseään, mutta kaikki on niin kallista, monta kymppiä joku manikyyrikin...
Ehkä sillä ei ole asiakkaista pulaa. En käy kampaamossa itse enää ollenkaan, mutta sen mitä olen joskus käynyt niin hankalaa oli saada aikaa kovin pian.