OP kieltäytyi noudattamasta Finen suositusta
OP kieltäytyi noudattamasta Finen suositusta tapauksessa jossa yrittäjä menetti rahaa huijarille. Tänään kerrottiin Iltasanomissa.
En väitä tietäväni mitä tuollaisessa tapauksessa kuuluisi tehdä enkä ole kokenut vastaavaa, mutta mielestäni on todella vakavaa ettei OP noudattanut Finen suositusta. Pelkkä ajatuskin suututtaa sen verran että aion itse vaihtaa pankkia ja siirtää samalla omat vakuutuksenikin muualle.
On asioita joihin pitäisi ehdottomasti voida luottaa.
Mihin voi enää luottaa jos pankki kieltäytyy noudattamasta Finen suositusta? Tässä maassa oikeus toteutuu yhä harvemmin ja harvemmin.
Kommentit (50)
Petos on havaittu. Tilisi on estetty turvallisuussyist}. Siirry osoitteeseen: peruutus-op.info vahvistaaksesi henkil}llisyytesi ja peruuttaaksesi maksun.
Ei noin huonoon kusetukseen voi haksahtaa muu kuin täysi tollo. Tuossa on niin paljon väärin, alkaen kieliopista.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ehdottomasti OP:n puolella tässä. Sehän ei ole heidän vikansa millään lailla että huijarit saavat viestin näyttämään siltä kuin se tulisi samasta numerosta kuin aiemmat OP:n aidot viestit (siitä voi syyttää teleyhtiöt). Linkki joka tapauksessa on vienyt sivulle jonka URLista on ollut hyvin näkyvissä että ei ole aito pankin sivu. Kyllä asiakkaalta on voitava odottaa edes alkeellista huolellisuutta.
Finelta älytön päätös ja hienoa että pankilla on selkärankaa vastustaa sitä.
Miksi OP käyttää näin epäluotettavaa keinoa viestiä, he ovat itse tehneet päätöksen viestiä tekstiviestein.
Vastuun pakoilua ja törkeää sellaista.
Mikä olisi parempi keino? Sähköposti? Soitto jossa vaan kerrotaan, että on uusi viesti käy lukemassa? Linkkejähän virallisissa viesteissä
Paitsi, että ilmeisesti OP lähetttää linkkejä viesteissään (esim Nordea ei koskaan tee niin, vaan saan vain viestin, että mene verkkopankkiin katsomaan) ja siitä syystä Fine päätti, että asiakkaalle tulisi korvata menetys. Ymmärrän hyvin, että noin voi käydä, jos on aiemminkin käyttänyt viestien linkkiä ja ne ovat olleet ihan oikeita linkkejä. Tuossakin OP:n edustaja valehteli silmät kirkkaina, ettei linkkejä lähetetä...
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ehdottomasti OP:n puolella tässä. Sehän ei ole heidän vikansa millään lailla että huijarit saavat viestin näyttämään siltä kuin se tulisi samasta numerosta kuin aiemmat OP:n aidot viestit (siitä voi syyttää teleyhtiöt). Linkki joka tapauksessa on vienyt sivulle jonka URLista on ollut hyvin näkyvissä että ei ole aito pankin sivu. Kyllä asiakkaalta on voitava odottaa edes alkeellista huolellisuutta.
Finelta älytön päätös ja hienoa että pankilla on selkärankaa vastustaa sitä.
Miksi OP käyttää näin epäluotettavaa keinoa viestiä, he ovat itse tehneet päätöksen viestiä tekstiviestein.
Vastuun pakoilua ja törkeää sellaista.
OP viestii tekstiviesteillä kuten kaikki pankit ja muutkin yritykset. He eivät kuitenkaan IKINÄ, ikinä lähetä tekstiviestillä mitään lin
Tuossa uutisessa kyllä sanottiin, että OP nimenomaan oli lähettänyt aikaisemmin linkkejä, jotka olivat oikeita. Voisi kuvitella, että uutinen oli totta, koska sen perusteella Fine päätti poikkeuksellisesta korvausvelvollisuudesta.
Aluksi olin asiakkaan puolella. Mutta kun näin viestin ja siinä olevat kirjoitusvirheet, niin olisi asiakkaan pitänyt tajuta olevan huijaus. Ihan selkeä huijausviesti!
Hyvä Op.
Oppiihan olemaan varovainen. Kehenkään eikä mihinkään ei pidä nykyaikana luottaa.
Ironisesti pankit ja kansalaiset luottavat enemmän vanhanaikaisiin tekstiviesteihin, vaikka sähköposteissa on ollut jo vuosikausia lähettäjän aitouden varmennus (spf ja dmarc). Suurin osa kaikista s-postin tarjoajista estäisi tuollaiset huijausviestit automaattisesti. Myös täysin turvalliset päästä päähän -salaukset on keksitty jo aikoja sitten, mutta kukaan ei halua ottaa niitä käyttöön, koska aina jonkun Marja-Leena 86-v:n mielestä sellaiset lyhenteet kuin pgp/gpg ovat täyttä hepreaa. Voisiko kuitenkin edes valveutunut kansalainen ottaa nuo halutessaan käyttöön, jos arvon viranomaiset vain haluaisivat leikkiä mukana?
Vierailija kirjoitti:
Tää, oli kyllä osuuspankilta törkeä päätös, kun olivat itse lähettäneet samasta numerosta viestiä.
Kohta on paluu menneisyyteen, paperipankkikirja ja käynti konttorilla, samoin laskun maksut...
EI AUTA.Aikana kun kaikki laskut maksettiin jonottamalla ja käteisellä.. -90 luvulla tai taitteessa erään pikkukaupungin OP-sivukonttorin nuori kassa varasti käteisellä maksetuista yhden laskun.
noin 2000mk.Samalla maksettiin noin 10 muuta yritykseni laskua. Yhdessä kuitissa oli kuittauksena komea *****-rivistö. Laskua karhuttiin uudelleenOlin heti kun asia huomattiin pankinjohtajan juttusilla, kehui että heillä on tarkistusrulla, josta näkyy maksut. Sitä ei kuitenkaan löytynyt.Tämä työntekijä oli myös sairaslomalla.
myöhemmin asiaa selvitellessä sain vain vastauksen että tämä kassa ei ole enää heidän palveluksessa.Asia ei koskaan edennyt mitenkään.
En suosittele OP-pankkia kenellekkään. Epärehellistä toimintaa heillä, joka tavallisen kansalaisen on vaikea todistaa.
Itse tiedän tasan tarkkaan mitä tapahtui.
Tavallisin ihmisen sana ei merkitse OSUUSPANKILLE mitään.
Mitä muuta annetaankaan pankin tehdä kun tälläisiä asioita ei edes tutkita eikä korvata mitenkään.
OP on muutenkin ihan antiikkinen pankki joissain asioissa. Ne nimittäin soittaa ja lähettää viestejä, joita ei voi lukea nettipankista. Eli Suomeksi tuhlaavat kaikkien aikaa. Vaihtaisin pankkia, jos ei olisi edullisin talolaina tuolla.
Missään pankissa en ole saanut yhtä tylyä kohtelua, kuin op: ssa . Olen monivuotinen asiakas, minulla on lainat ja säästöt. Ensimmäinen pankki, josta ei edes lainavapaata saa vaikka tulot olisi alle minimin. Vakuutuksista jos kehtaa jotain pyytää, niin joutuu järjettömän selvittelyn kohteeksi. Kaikkea tietoa lähtökohtaisesti epäillään, jopa sitä kuinka monta lasta sinulla on. Aivan käsittämättömän törkeää. Aion vaihtaa pankkia, maksan rahani mieluummin muualle.
Eivät aina ole. Linkkejä on annettu hätäratkaisuksi sen takia että pankin sivuilla on ollut häikkää. En voi odottaa jotain vakuutuskorvauksia viittä vuotta joten linkkejä on sitten vain klikkailtava. Vastoin kaikkia ohjeita.