Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säästövinkit 2024

Vierailija
21.10.2023 |

-netflix yms. palvelut pois

-eroa kirkosta

-jätä ostamatta hampurilaisateria noin 25x /vuosi tai muuten vähennät herkuttelun määrää

Säästöä noin 1200 e /vuosi. 

Mitä muita 'vähennyksiä' ehdotat?

Kommentit (267)

Vierailija
201/267 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda tuoksut edullisempiin tai jätä kokonaan pois. Yksi hyvä tuoksu kerrallaan riittää.

Vierailija
202/267 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaa kyntesi itse. Osta kynsikoristeita ja koristele itse kynnet, voit myös opetella erilaisia tapoja lakata kynsiäsi koristelemalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/267 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole mahdollisimman luonnollinen. Se on helpointa. 

Vierailija
204/267 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kuluta kulttuuripalveluita. Niitä näkee netitse.

Vierailija
205/267 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy katsomassa omaveikkauksessa oma pelihistoriasi, sieltä voi löytyä useamman satasen säästökohde. Kuinka paljon sinä kulutat vuodessa rahaa veikkauksen peleihin?

Vierailija
206/267 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä muiden alueiden kirjastoista, mutta Varsinais-Suomen Vaski-kirjaston kautta saa kirjastokortilla käyttöön digitaaliseen elokuvakirjaston. Sieltä saa lainata muutaman elokuvan kuussa ilmaiseksi ja elokuvia on todella paljon. Itsellä ei ole telkkaria, eikä mitään suoratoistopalveluja käytössä.

https://www.cineast.fi/fi/

Vierailija
207/267 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luovu autosta, netistä, lehtitilauksista.

Autosta luopuminen ei mahdollista, jos asuu julkisen liikenteen ulottumattomissa. Kaupunkilaisille toki toimiva vinkki.

Netistä luopuminen on myös jo aika kova vaatimus nykypäivänä, kun kaikki asiointi on siirretty nettiin. Liittymä kannattaa toki kilpailuttaa.

Vierailija
208/267 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyysin töistä ensi vuodelle lisätunteja ja niitä on luvassa joka kuukaudelle ihan kivasti, vähennän vapaaehtoistyöstäni raskaimmat niin jaksankin paremmin.

Parisataa kuussa menee osakesäästötilille niinkuin tähänkin asti.

Mietin liitosta eroamista, tiedän ettei se ole järkevää, mutta en saa soviteltua päivärahaa ja jäsenmaksuprosentti on suhteellisen iso. Täytyy vielä katsoa paljonko saisi kassaan ylimääräistä jos vaikka vuodeksi eroaisi.

Samat euroedut saat jos liityt esim YTK:n

YTK:hon ei kannata liittyä. Se on työnantajien perustama työttömyyskassa, ja jäsenmaksut pidetään tarkoituksella halvempina kuin liittojen kassoissa, jotta ihmiset hylkäisivät liitot ja työntekijöitä olisi helpompi orjuuttaa.

Vierailija
209/267 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Lopeta matkustelu niin kotimaassa kuin ulkomailla

- Lopeta tupakointi

- Lopeta alkoholinkäyttö

- Lopeta kahvin/teen/limsan/vissyn juonti

- Lopeta kahviloissa/ravintoloissa/baareissa/elokuvissa/hieronnoissa/kosmetologilla jne. käynnit

- Leikkaa hiukset itse tai pyydä tuttuasi leikkaamaan, jos mahdollista.

- Lopeta hiusten värjääminen/karvojen poistaminen/ripsipidennykset jne.

- Lopeta meikkaaminen ja muu turha kosmetiikan käyttö. Ihminen pärjää saippualla, shampoolla, hoitoaineella, deodorantilla ja hammastahnalla sekä tarvittaessa perusvoiteella, jos kuiva iho.

- Korvaa liha soijarouheella tai itse tehdyllä seitanilla. Myös pavut ja linssit ovat hyviä ja halpoja proteiininlähteitä.

- Korvaa kana soijasuikaleilla tai itse tehdyllä seitanilla.

- Älä osta mitään huvin tai tavan vuoksi vaan pelkästään tarpeeseen.

- Älä osta lahjoja.

Vierailija
210/267 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakkaa kyntesi itse. Osta kynsikoristeita ja koristele itse kynnet, voit myös opetella erilaisia tapoja lakata kynsiäsi koristelemalla.

Voi myös jättää kokonaan lakkaamatta ja koristelematta.

Vierailija
211/267 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kokemusta määräaikaistalletuksista? Kannattaako?

Kyllä.  On joku tavoitteellinen toiminta.  Kun yhden saa tilille, voi alkaa toista.  Kaikki nekin 20-kymppiset korot on tarpeen.  Kun joku sanoo ettei köyhä voi säästää, jokainen voi.

Vierailija
212/267 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisäisin vielä, että minimoi mainonnalle yms. manipuloinnille altistuminen. Eli lopeta somen käyttö, kiellä suoramarkkinointi puhelimitse ja postitse, lopeta radion kuuntelu ja tv:n katsominen. Selaimelle asenna ad-blocker. Näin ei tule ostettua turhuuksia.

Vierailija
213/267 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä osta mitään.

Vierailija
214/267 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi myös jättää kokonaan lakkaamatta ja koristelematta.

Voi, en pidäkään edes aina lakkoja. Leipoessa täytyy esimerkiksi olla puhtaat kädet.

Vierailija
215/267 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minimoin vessapaperin käytön; huuhtaisen pikaisesti bideellä käyttäen viileää vettä ja kuivaan vanhoista paidoista leikatuilla kankailla.-

Meikit ja aurinkovoiteen poistan rypsiöljyllä. Sitten pesaisen kasvot millä tahansa kasvojenpesuaineella. 

En omista autoa.

Pesukoneet pyörivät silloin kun sähkö on halpaa, talvella öisin. Pesukoneiden läheisyydessä on aina palovaroitin. 

Todella kalliin sähkön aikana (talvella) olen yöllä herännyt tyrkkäämään laatikkoruoan uuniin. Ajoitan ruoan valmistumisen siten että ensimmäisenä heräävä nostaa ruoan uunista pois.

Jatkan itse metsästettyä jauhelihaa soijarouheella.

Puolitan konetiskitabletit, heti tulee hintaan 50% säästö.

Vierailija
216/267 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu ja tunne. Ole rehellinen ja oikeudenmukainen. Hoida asiasi ja huolehdi elämänhallinnastasi. Elä onnellista elämää.

Vierailija
217/267 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyssä jo mennään, onko säästöjä tehty? Itse pistin ennen rahastoihin 100€/kk, tänä vuonna 200€/kk, ensi vuonna ehkä enemmänkin. Säästöt arjessa, ruuasta, vaatteista, sähköstä jne. Tämän ketjun vinkeistä otettu käyttökelpoiset käyttöön.

Vierailija
218/267 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
219/267 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästin jättämällä ostamatta tietokoneen, sen sijaan netflix 7e kk ja kirjasto. 

Vierailija
220/267 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästin jättämällä ostamatta tietokoneen, sen sijaan netflix 7e kk ja kirjasto. 

Netflixillä en tee mitään mutta kävin pitkästä aikaa kirjastossa ja olin yllättyt kuinka paljon siellä on kaikkea muutakin kuin perinteisiä kirjoja. Äänikirjojakin valtavasti, sarjoja, elokuvia, jopa palapelejä, lautapelejä ym lainattavana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä