Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säästövinkit 2024

Vierailija
21.10.2023 |

-netflix yms. palvelut pois

-eroa kirkosta

-jätä ostamatta hampurilaisateria noin 25x /vuosi tai muuten vähennät herkuttelun määrää

Säästöä noin 1200 e /vuosi. 

Mitä muita 'vähennyksiä' ehdotat?

Kommentit (267)

Vierailija
161/267 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä sisusta. Samat vanhat matot verhot lamput ja huonekalut kelpaa kyllä niin kauan kun ovat ehjiä.

Siinähän elää kuten kuninkaalliset ja aateliset omassa yksityishuoneessaan. Googlatkaapa prinsessa Margaretin olohuoneesta otettu kuva! 

Vierailija
162/267 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

IS uutisoi Creme Bonjourin cheapflationista. Tuo ei ole ainoa lajiaan, Yle uutisoi marja-Elovenan cheapflationista. Kannattaa opetella tekemään mahdollisimman paljon itse. Kookosrasva on kovaa rasvaa, joka käy pumpun päälle tai aiheuttaa aivoveritulpan. Se vasta maksaakin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/267 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Ainakin ruohosipulin makuisen levitteen leivälle ilman kookosrasvaa saa kun sekoittaa paljon ruohosipulia silputtuna, ripauksen pippuria ja suolaa maitorahkaan. Jos kaipaa rasvaisempaa niin lisää vaikka smetanapurkin sekaan.

Myös aurinkokuivattu tomaattisilppu rahkaan sekoitettuna on todella hyvää kun siihen lisää savupaprikaa, mieluiten jauhettua rosépippuria ja ripauksen suolaa. 

Vain mielikuvitus on rajana kun ottaa itse ohjat käsiin ja ei anna siimaa noille cheapflation-tuotteille. Nyt kesällä yrtit kasvavat vaikka parvekkeella. Clas Ohlson myy muovilla suojattua kasvihuoneena käytettävää hyllyä. Muovi estää yrttien saastumisen ja kasvit eivät kuivu auringossakaan, koska muovi pitää kosteutta kasvien ympärillä. 

Vierailija
164/267 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näe vaivaa kun teet verotukseen muutoksia, mukavat palautukset tulossa kun viitsin laittaa työmatkakulut ja kotitalousvähennykset. Työmatka on lyhyt mutta juuri sen verran että kyllä sieltäkin joku euro tuli takaisin. Kotitalousvähennykset on harvinaisia näin pienituloisena, mutta kuitit talteen kaikesta, nyt niitä sattui kertymään.

Vierailija
165/267 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki vakuutukset pois, ihan turhia.

Kahvi pois, turhaa.

Liha pois, soijarouhe tilalle.

Tapaturmavakuutus on varmaan se josta pitää seuraavaksi luopua. 

Kannattaa miettiä, miten riskialtis on. Luovuin kotivakuutuksesta. Kerran 20 v. aikana on sattunut vesivahinko. Sen korvaus rajoittui 500 euroon, kun meni taloyhtiön vakuutuksesta. Nopeasti laskettuna olen säästänyt 30 000e yli 20v. aikana.

Vierailija
166/267 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästövinkki numero yksi: Oikeistolaiset ulos hallituksesta imemästä maatamme kuiviin. Ovat rahaimuri, jonka pölypussi on EK.

Vierailija
167/267 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täälläkin moni haluaa tehdä lisäTÖITÄ, mutta harva puhuu sijoittamisesta. Sijoittamalla sitä oikeaa liikumavaraa saa talouteen. Varsinkin jos sijoittaa siten että siitä tulee säännöllistä tuloa. Ainakin minulla ylimääräinen touhutonni nettona minimissään kuussa helpottaa huomattavasti arjessa pärjäämistä.

Ensin pitää saada ylimääräistä rahaa, jotta jää sijoitettavaksi. Touhutonnin saamiseksi tarvitaan vähintäänkin 300k salkku. Tätä ei rakenneta parissa vuodessa.

Vierailija
168/267 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko uusia luovia ideoita?

Vierailija
169/267 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Up!

Ainakin ruohosipulin makuisen levitteen leivälle ilman kookosrasvaa saa kun sekoittaa paljon ruohosipulia silputtuna, ripauksen pippuria ja suolaa maitorahkaan. Jos kaipaa rasvaisempaa niin lisää vaikka smetanapurkin sekaan.

Myös aurinkokuivattu tomaattisilppu rahkaan sekoitettuna on todella hyvää kun siihen lisää savupaprikaa, mieluiten jauhettua rosépippuria ja ripauksen suolaa. 

Vain mielikuvitus on rajana kun ottaa itse ohjat käsiin ja ei anna siimaa noille cheapflation-tuotteille. Nyt kesällä yrtit kasvavat vaikka parvekkeella. Clas Ohlson myy muovilla suojattua kasvihuoneena käytettävää hyllyä. Muovi estää yrttien saastumisen ja kasvit eivät kuivu auringossakaan, koska muovi pitää kosteutta kasvien ympärillä. 

Hyviä vinkkejä! Kiitos.

Vierailija
170/267 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloitin säästämisen joskus korona aikana. -ravintolat ja baarit jätin pois kokonaan

-yleisötapahtumissa en käy

-alkoholin jätin noin 5v sitten

-irtisanoin vakuutuksia, kotivakuutus ja osakasko on enää

-kilpailutin liittymät

-kaupassa ostan alennustuotteita ja edullisimman vaihtoehdon

-en ostele mitään turhaa

Säästöä useampi tonni vuodessa.

Vierailija
171/267 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä aloitin säästämisen joskus korona aikana. -ravintolat ja baarit jätin pois kokonaan

-yleisötapahtumissa en käy

-alkoholin jätin noin 5v sitten

-irtisanoin vakuutuksia, kotivakuutus ja osakasko on enää

-kilpailutin liittymät

-kaupassa ostan alennustuotteita ja edullisimman vaihtoehdon

-en ostele mitään turhaa

Säästöä useampi tonni vuodessa.

En ostele enää valmisruokia vaan suunnittelen viikko kerralla ruoat ja teen ne itse. Pakkasta hyödynnän paljon. En käytä maito enkä lihatuotteita. Marjastan ja sienestän. 

Vierailija
172/267 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko olette keksineet mistä ja miten säästää kun hallituksen leikkaukset iskee?

Samaa pohdin. Säästövinkkejä etsiessäni päädyin sijoitusta harrastavien vinkkeihin. He käyttävät vaatteensa loppuun, peseytyvät halvimmilla aineilla, käyttävät elektroniikan loppuun ja syövät vaatimatonta mutta terveellistä ruokaa sekä ostavat vitamiinipurkin mieluummin marketista kuin apteekista.

Seuraavan kerran kun joku tulee narisemaan teille liian köyhän valinnoista ulkomuodon, ruoan tai elektroniikan suhteen niin sanokaa olevanne sijoittajia. Itse kokeilin tuota. Ihan pesunpuhdas tukka ponnarille ja kasvoihin vain aurinkovoidetta ihmisten ilmoilla. Työpaikkani narisija meni hiljaiseksi kun sanoin sijoittavani meikkiin jne kuuluvat rahat rahastoihin. Eihän kyylä pääse katsomaan minun sijoituksiani eli kommentilla tukkii vonkujan suun.

Näin minäkin teen. Jos haluat vaurastua, matki ihmisiä jotka ovat varakkaita. Netti täynnä ohjeita miten sijoittaa, missä säästää, mitä ei kannata ostaa. Seuraavaksi yritän päästä eroon sokerista tai ainakin vähentää reilusti. Saan lisää rahaa sijoituksiin. Niiden arvo on nyt liki 10% nousseet puolessa vuodessa. 

Vierailija
173/267 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahvi pois, turhaa.

Kannattaa miettiä, miten riskialtis on. Luovuin kotivakuutuksesta. Kerran 20 v. aikana on sattunut vesivahinko. Sen korvaus rajoittui 500 euroon, kun meni taloyhtiön vakuutuksesta. Nopeasti laskettuna olen säästänyt 30 000e yli 20v. aikana.

Joo ei tässä ollutkaan kukaan kotivakuutuksesta luopumassa (mikä nyt olisi aivan älyttömän järjetön teko), vaan tapaturmavakuutuksesta. Periaatteessa kun hoito pitäisi julkisellakin saada (se, että saako, se on toinen juttu, ja jos saa niin missä ajassa). Itse tosin kyllä en hevillä omista sairaskulu- ja tapaturmavakuutuksistani (enkä lastenkaan) luovu, sillä yksityisellä homma pelittää vaan niiiiiin paljon nopeammin ja paremmin.

Vierailija
174/267 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Temu:sta kannattaa tilata tuotteet. Tämä on nykyisin aika suosittu suomessa:

https://www.temu.com/?is_back=1&no_cache_id=395yl

Ei kiitos krääsää jota ei tarvitse. Ostan vain sen mitä oikeasti tarvitsen ja sen sitten mielellään laatua joka kestää. Ja jos ei silti kestä niin haluan että palautus on helppoa.

Vierailija
175/267 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahvi pois, turhaa.

Kyllä se voi olla joku muukin kuin itse, joka aiheuttaa vahingon. Minkäs teette jos naapurinne on asennuttanut kosteusvahingon aiheuttaneen lämpöpumpun, jota käyttää myös kesällä huoneen/huoneiden viilennykseen ja vedet kulkevat pitkin rakenteita kotinne rakenteisiin? Tai jos täynnä marjoja oleva pakastimenne tekeekin lopullisen stopin? Aika harvaa lämmittää siinä vaiheessa se, että onneksi kävi itse poimimassa pakastettavat marjat eikä niitä ostettu kaupasta. Maksaa se nimittäin marjastusvarustuskin.

Tuohon lisämomenteiksi vielä kaiken maailman humalikot, jotka voivat posautella venetsialaisen kunniaksi ilotulitteen kotinne katolle, seinään tai parvekkeelle tai seinän viereen jätetty tupakantumppeja varten olevan lasipurkin, joka sytyttää rakennuksen tuleen. Suomessa on saunakin palanut ihan tummanvärisen lasisen kaljapullon vuoksi.

Vierailija
176/267 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa mikä vaan asia vaikuttaa. Kahvinjuontia moni heittää vitsinä säästökeinona mutta se onkin ylimääräinen addiktio jonka voi karsia, vaikkei kahvi paljon maksa on sillä kofeiiniriippuvuudella vaikutus elämänlaatuun. 

Kahvin juominen pienentää muun muassa kakkostyypin diabeteksen ja osittain myös syöpäriskiä. Riippuvuudesta ei kannata puhua jos juo alle litran normaalivahvuista kahvia vuorokaudessa.

Vierailija
177/267 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätä lihansyönti (paitsi jos metsästät itse). Jauhelihan voi korvata erittäin halvalla soijarouheella, ja kanan soijasuikaleilla. Yhdestä pussista kuivatavaraa saa monta annosta valmista kuitu- ja proteiinipitoista, kolesterolitonta proteiininlähdettä. Soyappetit- ja Vegesun- merkkisiä soijarouheita ja -suikaleita löytyy kaupan kuivatuotehyllyltä. Linssit ja pavut myös on tosi halpoja. Soijarouheesta saa hyvänmakuista, kun (vastoin pussin kyljestä löytyvää ohjetta) pyöräyttää sitä ensin öljyssä pannulla kuivana, sitten lisää mausteet (itse laitan reilusti soijakastiketta, balsamicoa ja grillimaustetta) ja vasta viimeisenä lisää veden pienissä erissä. Soijasuikaleet valmistan niin, että keitän 5 min soijakastikkeella, balsamicolla ja currylla/broilerimausteella maustetussa vedessä, valutan suikaleet siivilässä ja puristelen kaiken ylimääräisen veden niistä pois. Sen jälkeen ruskistan öljyss

Mausteet eivät mene asiallisesti säilytettynä ikinä pilalle. Ei myöskään etikka, sokeri, suola eikä hunaja. Maustesekoituksissa on monesti paljon joditonta teollisuussuolaa ja kannattaa melkein mieluummin itse tehdä maustesekoitukset. Lukee vaikka tuoteselosteen netistä ja laskee prosenttilaskua hyödyntäen maustesekoituksen ilman suolaa. Tuon maustesekoituksen voi jakaa kaverin kanssa puoliksi. Opiskelijana teimme kaverini kanssa erilaisia maustesekoituksia ja suolana käytimme ihan Jozoa, koska kummallakaan ei ollut korkeaa verenpainetta.

Kannattaa lukea jodinpuutteen aiheuttamista oireista. Tällä hetkelläkin suurella osalla on jodinpuute valmisruokien ja -leivonnaisten vuoksi, koska niissä käytetään sitä teollisuussuolaa ilman jodia.

Vierailija
178/267 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätä lihansyönti (paitsi jos metsästät itse). Jauhelihan voi korvata erittäin halvalla soijarouheella, ja kanan soijasuikaleilla. Yhdestä pussista kuivatavaraa saa monta annosta valmista kuitu- ja proteiinipitoista, kolesterolitonta proteiininlähdettä. Soyappetit- ja Vegesun- merkkisiä soijarouheita ja -suikaleita löytyy kaupan kuivatuotehyllyltä. Linssit ja pavut myös on tosi halpoja. Soijarouheesta saa hyvänmakuista, kun (vastoin pussin kyljestä löytyvää ohjetta) pyöräyttää sitä ensin öljyssä pannulla kuivana, sitten lisää mausteet (itse laitan reilusti soijakastiketta, balsamicoa ja grillimaustetta) ja vasta viimeisenä lisää veden pienissä erissä. Soijasuikaleet valmistan niin, että keitän 5 min soijakastikkeella, balsamicolla ja currylla/broilerimausteella maustetussa vedessä, valutan suikaleet siivilässä ja puristelen kaiken ylimääräise

Kannattaa lukea jodinpuutteen aiheuttamista oireista. Tällä hetkelläkin suurella osalla on jodinpuute valmisruokien ja -leivonnaisten vuoksi, koska niissä käytetään sitä teollisuussuolaa ilman jodia

Mikä tarve ihmisellä on levittää täysin väärää tietoa keskustelupalstoilla? Valmisruoissa ja leivissä käytetään nimenomaan JODIOITUA SUOLAA. 

Vierailija
179/267 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko olette keksineet mistä ja miten säästää kun hallituksen leikkaukset iskee?

Samaa pohdin. Säästövinkkejä etsiessäni päädyin sijoitusta harrastavien vinkkeihin. He käyttävät vaatteensa loppuun, peseytyvät halvimmilla aineilla, käyttävät elektroniikan loppuun ja syövät vaatimatonta mutta terveellistä ruokaa sekä ostavat vitamiinipurkin mieluummin marketista kuin apteekista.

Seuraavan kerran kun joku tulee narisemaan teille liian köyhän valinnoista ulkomuodon, ruoan tai elektroniikan suhteen niin sanokaa olevanne sijoittajia. Itse kokeilin tuota. Ihan pesunpuhdas tukka ponnarille ja kasvoihin vain aurinkovoidetta ihmisten ilmoilla. Työpaikkani narisija meni hiljaiseksi kun sanoin sijoittavani meikkiin jne kuuluvat rahat rahastoihin. Eihän kyylä pääse katsomaan minun sijoituksiani eli kommentilla tukkii vonku

Purkki marketin monivitamiinia on hyödyllisempää. Pimeänä vuodenaikana D-vitamiinilisä, ettei tukka putoa päästä. 

Meikkaamiseen ja kynsien laittoon sekä hiusten värjäyksen liittyy aina myös se, että pitää ostaa meikinpoistoainetta, kynsilakanpoistiainetta tai hoitavampia hiustenhoitoaineita tai hankkia värjättyjä hiuksia varten tarkoitetut shampoot, hoitoaineet jne ja ne kasvattavat kuluja.

Monesti nuo ovat vahvasti hajustettuja ja ei ole kivaa kulkea kun pään ympärillä leijuu läpimitaltaan kolmen metrin hajurengas. Se on epäkohteliasta jo muita ihmisiä kohtaan. Kun vielä muut pesuaineet ovat hajustettuja, onkin sitten ,melkoinen hajukimara. Hajustetut hiustuotteet kestää vielä jos muut pesuaineet ja deodorantti ovat hajustamattomia. Yksi Lacto Line pesuneste riittää pitkään ja on hellä iholle.

Prisman asiakkaiden kannattaa ostaa Carrefourin hajustamatonta kosteusvoidetta kasvoille puhdistusmaidoksi ja kosteusvoiteeksi. 1990-luvulla SKY-kosmetologi Marjatta Tolonen neuvoi hienovaraisesti, että jos ei ole varaa kasvoveteen, voi pyyhkiä kasvot puhdistusmaidosta puhtaaksi ihan mineraalivedellä. Ihonsa heleyttä ei kannattanut hänen mielestään syvässä lamassakaan menettää vaan ottaa käyttöön vanhan ajan kunnon konstit. Toki voimakkaasti laimennettu suhteessa 1:100 keitetyn ja jäähdytetyn veden kanssa lasipullossa jääkaappitilass säilytettynä on yhtä toimiva konsti.

Vierailija
180/267 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän