Säästövinkit 2024
-netflix yms. palvelut pois
-eroa kirkosta
-jätä ostamatta hampurilaisateria noin 25x /vuosi tai muuten vähennät herkuttelun määrää
Säästöä noin 1200 e /vuosi.
Mitä muita 'vähennyksiä' ehdotat?
Kommentit (267)
Vierailija kirjoitti:
Onko kokemusta määräaikaistalletuksista? Kannattaako?
Up
Vierailija kirjoitti:
Wc-paperin olen vaihtanut jo useita vuosia sitten perspyyhkeen käyttöön. Eli huuhdellaan värkit bideesuihkulla ja kuivataan pyyhkeellä, joka roikkuu wc-paperitelineessä. Pyyhe pestään kerran pari viikossa 60 asteessa muun pyykin mukana. Vieraita varten on toki wc-paperia.
Kestositeet/kuukuppi kertakäyttöisten sijasta, en tiedä oliko vielä mainittu, kun en jaksanut lukea koko ketjua. Jos omistaa ompelukoneen, kestositeet voi ommella itse vanhoista vaatteista.
Kuka ihmeessä pesee pyykkiä kahdesti viikossa? Etenkään 60 asteessa? Pesen vaatteet kerran viidessä viikossa 30 asteessa ja liinavaatteet 90 asteessa vuoden välein.
Vierailija kirjoitti:
Joo, minun puolisolla on, koska hän ei halua laittaa rahoja sijoituksiin. Ihan hyvin niistä saa nyt korkoa ja talletukset on helppo tehdä nettipankissa. Talletusajatkin on viikosta kahteen vuoteen.
En enää osta suomalaisia tuotteita. Säästöä on tullut ihan kivasti. Ja Temusta tilaan myös
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätä lihansyönti (paitsi jos metsästät itse). Jauhelihan voi korvata erittäin halvalla soijarouheella, ja kanan soijasuikaleilla. Yhdestä pussista kuivatavaraa saa monta annosta valmista kuitu- ja proteiinipitoista, kolesterolitonta proteiininlähdettä. Soyappetit- ja Vegesun- merkkisiä soijarouheita ja -suikaleita löytyy kaupan kuivatuotehyllyltä. Linssit ja pavut myös on tosi halpoja. Soijarouheesta saa hyvänmakuista, kun (vastoin pussin kyljestä löytyvää ohjetta) pyöräyttää sitä ensin öljyssä pannulla kuivana, sitten lisää mausteet (itse laitan reilusti soijakastiketta, balsamicoa ja grillimaustetta) ja vasta viimeisenä lisää veden pienissä erissä. Soijasuikaleet valmistan niin, että keitän 5 min soijakastikkeella, balsamicolla ja currylla/broilerimausteella maustetussa vedessä, valutan suikal
Lukee tuotteessa onko käytetty jodioitua suolaa.
Vierailija kirjoitti:
Tori.fistä on hyvä ostospaikka
Onko se muutettu ennalleen? Uudistettuun Toriin en lähde.
Tee paljon itse ruokia ja sisusta rakkaudella, tee mahdollisuuksiesi mukaan entisöimistä, tuunaa uusia edullisia juttuja mieleiseksi. Koita maalata tai piirtää tauluja tai kuvia kehyksiin. Käytä luovuutta asioissa ja muista että hinta ei tee kotia.
Lopeta kaikki turhat juoksevat kulut.
Käytä säästeliäästi tupakkaa sekä kahvia. Lopeta se herkuttelu heti kun on mahdollista ja etsi muita tapoja nauttia. Saisiko makeanhimoa taltutettua jollakin edullisella hyvällä jutulla?
Ulkoile. Luonnosta löytyy sisustuselementtejä.
Unohda kalliit suolat, tavalliset suolat käyvät hyvin ja ovat yhtä terveellisiä.
Älä syö vitamiineja aina "varmuuden vuoksi". Et tarvitse niitä.
Periaatteelliset syyt kannattaa unohtaa. Mieti järkevästi ihmisen luonnollista elämää ja selviytymistä.
Luovu hiustesi värjäämisestä. Opettele tasoittamaan latvat itse tai tasoittakaa ystävän kanssa toistenne latvat.