Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon

Vierailija
21.10.2023 |

Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.

Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.

Kommentit (8310)

Vierailija
161/8310 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Afganistanissa ansaitsisit 100 raipaniskua niskoittelusta.

Jos olet mies, niin siellä sinä puolestasi rukoilisit polvillasi 5 kertaa päivässä etkä joisi alkoholia.

Vierailija
162/8310 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ei naisen tehtävä ole passata perhettä. Kotityöt tehdään koko perheen voimin.

Periaatteessa samaa mieltä, mutta mites tehdään kun ihmisillä on eri käsitykset siitä, mikä on esim. sopiva tai riittävä siivoamisen taso ? Jos perheen äiti ainoana on sitä mieltä, että torppa täytyy hinkata tiptop-kuntoon mutta muille kevyempikin siivoustaso olisi ok, niin onko sekään oikein että yhden tahtotilan takia kaikki "kärsii"?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/8310 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Outoa vaatia teineiltä enemmän kuin perheen ISÄLTÄ, aikuiselta. Ikävä tilanne ap, mutta olet myös mahdollistanut tämän marttyyrina tehden kaiken. Teidän kasvattamathan ne lapset on, jotka ei kotona tee mitään.

Mutta toimit tällä hetkellä aivan oikein, toivottavasti et liian myöhään. Älä vaan luovuta tai suostu myöhemmin olemaan 50/50. Jos olet 15 vuotta tehnyt kaiken, reilua olisi nyt 15 vuotta vetää lonkkaa, ei tehdä 50 %.

Jeps: vääryys kannattaa aina korjata yhtä suurella vääryydellä. Jos tavoitteena siis on avioero.

Vierailija
164/8310 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan joskus aikoinani, kun olin raskaana viimeisilläni enkä saanut enää puuhastella lääkärin määräyksestä, joten mies "joutui" imuroimaan ja pesemään lattiat. Valitti koko ajan ja hoki, että "mä niin katon koko huomisen päivän urheilua". Eli jos mies teki jonkun kotityön, hänen piti saada joku palkinto. Itse en muista koskaan saaneni mitään... 

Ja joo, on exä nykyään tuo mies.

Vierailija
165/8310 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Muistan joskus aikoinani, kun olin raskaana viimeisilläni enkä saanut enää puuhastella lääkärin määräyksestä, joten mies "joutui" imuroimaan ja pesemään lattiat. Valitti koko ajan ja hoki, että "mä niin katon koko huomisen päivän urheilua". Eli jos mies teki jonkun kotityön, hänen piti saada joku palkinto. Itse en muista koskaan saaneni mitään... 

Ei ole kuitenkaan exäsi vika, ettet osaa ottaa rennosti tehtyäsi jotain hyödyllistä.

Kahden pojan yksinhuoltajaisänä löydän itse useinkin syitä, miksi voin ottaa rennosti poikien mentyä nukkumaan. Päivällä saa stressata töissä ja alkuillasta kotona ihan tarpeeksi, sen voi illalla palkita rauhallisella hetkellä vaikka sitten ihan vaan jonkin niinkin tylsän kuin Formulan katsomisen ääressä.

Vierailija
166/8310 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Outoa vaatia teineiltä enemmän kuin perheen ISÄLTÄ, aikuiselta. Ikävä tilanne ap, mutta olet myös mahdollistanut tämän marttyyrina tehden kaiken. Teidän kasvattamathan ne lapset on, jotka ei kotona tee mitään.

Mutta toimit tällä hetkellä aivan oikein, toivottavasti et liian myöhään. Älä vaan luovuta tai suostu myöhemmin olemaan 50/50. Jos olet 15 vuotta tehnyt kaiken, reilua olisi nyt 15 vuotta vetää lonkkaa, ei tehdä 50 %.

Jeps: vääryys kannattaa aina korjata yhtä suurella vääryydellä. Jos tavoitteena siis on avioero.

Ap tuskin paljoa menettää jos avioero tulisikin. 

Vierailija
167/8310 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Periaatteessa samaa mieltä, mutta mites tehdään kun ihmisillä on eri käsitykset siitä, mikä on esim. sopiva tai riittävä siivoamisen taso ? Jos perheen äiti ainoana on sitä mieltä, että torppa täytyy hinkata tiptop-kuntoon mutta muille kevyempikin siivoustaso olisi ok, niin onko sekään oikein että yhden tahtotilan takia kaikki "kärsii"?

Yleensä ne kaikista fanaattisimmat ei edes anna muiden siivota. Saavat itse tyydytystä jynssäämisestä niin paljon. 

Vierailija
168/8310 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Yleensä ne kaikista fanaattisimmat ei edes anna muiden siivota. Saavat itse tyydytystä jynssäämisestä niin paljon. 

Kukaan muu ei osaa ja saahan siinä valittaakin.

Vierailija
169/8310 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Teen saman jouluna. Häippään lomalle jouluna ystäväni kanssa ja matkakin on varattu ja jätän lapset isälle joka ei yleensä tee mitään. Siinäpäs sitten ihmettelevät kaksi päivää ennen joulua ettei itään valmisteluja ole tehty.

T: Äiti 33

Heillä tulee todennäköisesti olemaan paljon mukavampaa ilman sinua. Miettii millainen äiti on kyseessä, kun ei halua viettää joulua lastensa kanssa. Joulu kuitenkin lasten juhla

Ahaa. No mites se isä? Sen kanssa on varmaan superkivaa aina, kun mahdollistaa ne kaikki "lastenjuhlat"?

Minä ottaisin ne lapset mukaan sinne reissuun. Kyseessä kuitenkin lasten juhla. Ei mua kiinosta mennä ryyppäämään ystävän kanssa karkuun lapsia. Siihen on aikaa jo

Silti, kukaan ei ole vielä eronnut tässäkään tilanteessa. Ei kannattaisi hankkia lapsia jos niiden hoitaminen on taakka. Kaikista parasta on se, että ap itse on aiheuttanut tilanteen, kun ei ole kasvattanut lapsiaan siten, että tekevät kotitöitä. Puolison tilanteen tilanne on menetetty, hänellä on ollut varmaan samanlainen äiti, kuin nyt ap.

Vierailija
170/8310 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Myös toinen teineistä kyseli saunaa, mutta ei hänkään jaksanut käydä laittamassa lämpiämään. Huomenna pitäisi käydä kaupassa hakemassa viikon ruuat, saapa nähdä osaako mies raahata itse itsensä Prismaan.

ap

Ja vaikka osaisikin kauppaan, osaako tuoda sieltä kaiken sen mitä tarvitaan, myös määrällisesti oikein ja kaiken sen mikä on ihan loppu (esim. wc-paperi, ketsuppi, suodatinpussit).

- sivusta

Hahaha, ei varmasti, tässä veikkaamani ostoslista:

-pakasteranskalaisia

-nugetteja

-lihapullia

-pizzaa

-suklaata

-karkkia

Vierailija
171/8310 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua oikeasti naurattaa nämä tämän ketjun vapaamatkustaja-sottapyttyjen kokoontumisajot. :D Hirveää ulinaa siitä kun naiset eivät suostukaan olemaan kotiorjia vaan haluavat (herranjestas!) yhdenvertaisen parisuhteen. Alkoiko pelottaa, että teidänkin puolisonne tajuaa miten naurettavaa on aikuisen ihmisen sysätä kaikki kotityöt kokonaan toisen harteille?

"Koti ei homehdu, vaikka joka päivä ei mopata." Miksi niin hirveän moni mies valittaa, miten naisten käsitys siististä kodista olisi jollain natsitasolla? Naisille yleensä tuo hyvän mielen ihan vain jo se, että roskat laitetaan roskiin, likaiset vaatteet pyykkikoriin, järkyttävä astiavuori ei peitä keittiötä ja että kylppärin lattia ei ole kusiroiskeiden peitossa. Aikamoinen porsas täytyy olla jos ei viitsi edes tuon vertaa vaivaa nähdä. Miten tuollaiset ihmiset jaksavat edes käydä töissä?

Vierailija
172/8310 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo ikinä aloittanutkaan enkä välitä yhtään. Seuraus: Meillä ei mahdu kävelemään. 🤷

Vierailija
173/8310 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Siis tuossahan nimenomaan ei korjattaisi vääryydellä vaan reilulla vuoron vaihdolla. Olet ilmeisesti naimisissa vain jotta saisit kotipaikan, häpeä. 

Vierailija
174/8310 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mulla on normaalin empatian omaava vastuullinen mies ja raskauden aikaan otti automaattisesti suuremman osan kotitöistä, välillä ihan kaiken. Normitilanne ennen raskautta siis että tehtiin yhtä paljon. Mutta hän onkin Mies, ei poikanen. 

Vierailija
175/8310 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ap tuskin paljoa menettää jos avioero tulisikin. 

Menisi siinä ainakin elintaso. Mieshän on johtaja hyväpakkaisessa työssä ja vaimo on työtön yliopistopohjalta.

Vierailija
176/8310 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Aloita nyt vaikka sillä, että laitat likaiset astiat koneeseen, pyöräytät pyykkikoneen ja viikkaat pyykit kaappiin. Aamiaisleivän murusut voi pyyhkiä pöydältä ja sängyn pedata aamulla. Vaikka kuinka haluat uhriutua niin kyse nyt ei ole mistään suursiivouksesta vaan siitä, että korjaat omat jälkesi. Suurin osa naisista olisi enemmän kuin tyytyväisiä edes siihen.

Vierailija
177/8310 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten menee ap?

Vierailija
178/8310 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Eihän ap. aloituksessa  edes kerrota perheessä olevan eri käsitykset siivoustasosta, vaan kodin pyörittäminen jää yhden tehtäväksi esim. saunan lämmittäminen, ruuan valmistaminen, pyykkäys jne. 

Tuttu ilmiö monessa perheessä ja yksi syy eroihin. Naiset eivät vain jaksa, kun yli 90% naisista käy kuitenkin työssä ja on yhtä vaativa ura, siinä missä miehellä. Eikä ulkopuolisia palveluita osteta kotiin, toisin kuin Euroopassa. 

Vierailija
179/8310 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ja miten edes kukaan olettaa teinien tekevän kotitöitä tai sitä on ainakin vaikea perustella teineille, jos heidän isänsä ei osallistu kotitöihin.

Lapsi ottaa mallin, asenteen ja  esimerkin vanhemmiltaan, myös siltä isältä, niin hyvässä kuin pahassa ja  jos hän on vapaamatkustaja, tuskin teinit korvaansa lotkauttavat kotitöille, kun sitä ei tee isäkään, eikä kanna vastuutaan. 

Tuossa ongelma ei ole pelkästään kotityöt, vaan millaisen mallin ja asenteen lapset saavat kotonaan, jotka vaikuttavat lasten eliniän, josta olisin ap. huolissani. Aikuinen mies on perheen vapaamatkustaja ja perheen yksi lapsi lisää. 

Vierailija
180/8310 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teineille rahaa aina vain tehtyjä kotitöitä vastaan.