Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon
Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.
Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.
Kommentit (8326)
Vierailija kirjoitti:
Tasapuolisuuden vuoksi se äiti voisi myös maksaa osansa omakotitalon, järvenranta huvilan lainoista ja käyttö kuluista. Myös veneen huollon voisi tehdä vuorostaan. Autojen renkaiden vaihdot olisi myös tehtävä. Digi asiat voisi myös hoitaa vuorostaan. Miehenä teen myös osani ns. kotitöistä.
Kannattaa ehdotella hänelle suoraan, eikä tän oalstan kautta. Ymmärräthän sen, et sit hän saa ne myös osin omistukseensa, jos maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Tasapuolisuuden vuoksi se äiti voisi myös maksaa osansa omakotitalon, järvenranta huvilan lainoista ja käyttö kuluista. Myös veneen huollon voisi tehdä vuorostaan. Autojen renkaiden vaihdot olisi myös tehtävä. Digi asiat voisi myös hoitaa vuorostaan. Miehenä teen myös osani ns. kotitöistä.
Ovatko hankinnat hänen haluamia? Ja sinä vaan maksat? Miksi oot suostunut alunperin tuohon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vievätkö sinun ns. kotityösi yhtä paljon aikaa kuin naisen? Vai maksatko kokonaan teidän yhteisten omistusten lainoja? Jos kustannat yksin molempien omaisuuden karttumista, niin siinä tapauksessa on kohtuullista että nainen tekee enemmän päivittäisiä töitä.
Jotta se omaisuus olisi yhteistä, pitää se olla myös papereissa niin.
Ostaako siis tämä lainanmaksaja vaimon kotityöpalveluista, jos vaimon pitää sen takia tehdä enemmän kotitöitä?
Mun mies omistaa meidän asunnon ja osin myös lapsilla on tästä osuus. Pitääkö mun sen tähden tehdä meillä kotityöt ja käydä lastenikin kodeissa niitä tekemässä, koska asun heidän omistamassa asunnossa?
Vierailija kirjoitti:
Olette aika harvinainen pariskunta, jos vaimo ei maksa mitään kuluja, mutta kuitenkin on varaa asua omakotitalossa ja rantahuvilassa. Teillä myös on ilmeisen paljon autoja, jos joka päivälle riittää renkaanvaihtoa. Mitä digiasioita teillä on hoidettavana? Siis oikeasti mitä se edes tarkoittaa? Nettisurffailu ei ole kotityö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä APlle neuvotteluihin ja lakkoon, toivotaan, että kaikki päättyy parhain päin, mitä se nyt sitten tässä tilanteessa ikinä tarkoittaakaan.
Sitä haluaisin sanoa kaikille teille sanavalmiille, oman arvonsa tunteville ja taitaville naisille (ja muutamalle miehellekin), että mulla välillä melkein kyyneleet kihosivat silmiin tätä ketjua lukiessa, you rock!
Yllättävän paljon tulee vastaan ihmisiä - eikä vähiten tässä ketjussa - jotka jotenkin kuvittelevat olevansa lahja ylemmältä taholta tälle maailmalle (ja erityisesti päivittäisiä kotitöitä nöyrästi raataville puolisoille eli naisille) ihan vaan olemalla olemassa. Suosittelen näille salaojien mestareille ja rakennustarvikkeiden siirtelijöille opettelemaan kunnioitusta ja arvostusta ihan kaikkia ihmisiä, mutta erityisesti omaa kumppania kohtaan.
Ihana puhe! Tästäpä tuli mieleen, et oispa kiv
Onhan niitä ketjuja, missä puolisoa kehutaan. Siitä vaan lukemaan.
Ihmettelen kyllä miten se tästä ketjusta tuli mieleesi? Tarkoitatko että miestä pitäisi nyt kehua hyvistä puolista, kun mies makaa sohvalla mitään tekemättä ja pilkkaa aloittajaa? Vai pitäisikö miehen kehua aloittajaa kotitöiden tekemisestä, ja sillä yksin raatamisesta on kuitattu riittävä korvaus?
Voi jumalauta miten seksikäs tissihiki Caroline Campbellilla tuossa videossa missä soittaa Hauserin kanssa Czardasin. Kannattaa katsoa kaikkien jotka pitävät erotiikasta, uskomattoman taidokkaasta soitannasta ja kauniista musiikista.
Vierailija kirjoitti:
Voi jumalauta miten seksikäs tissihiki Caroline Campbellilla tuossa videossa missä soittaa Hauserin kanssa Czardasin. Kannattaa katsoa kaikkien jotka pitävät erotiikasta, uskomattoman taidokkaasta soitannasta ja kauniista musiikista.
Kiitos vinkistä. Pitääpä katsoa.
N46
Ilmoitin miehelle että haen eroa ja muutan heti pois kun löydän oman asunnon. Jos tämä saa hänet muuttamaan mielensä, olen valmis jäämään ja yrittämään vielä, mutta jos ei, niin ei tällä liitolla ole enää tulevaisuutta. Mies ihmettelee (tai on ihmettelevinään), että mitä minä nyt oikein yhtäkkiä sellaista ja tietysti kuulemma olen lapsellinen ja bluffaan. Teinit selvästikin yrittävät edelleen, mutta oma-aloitteisuutta ei vieläkään löydy. Kumpikin haluaa muuttaa minun kanssani, vaikka sanoin ehdoksi että uudessa kodissa velttoilu ei enää tule onnistumaan. Heistä näkee, että eivät hyväksy isänsä toimintaa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Auton renkaiden vaihto=
pölypussin vaihto pölyimuriin,
pölysuulakkeiden puhdistus,
uunin pesu (tämä tehdäänkin usein vähintään 2 kertaa vuodessa)
tiskikoneen puhdistus
pyykinpesukoneen puhdistus
kuivausrummun puhdistus
silitysraudan puhdistus
kahvinkeittimen puhdistus
kausivaatteiden pesu
kausivaatteiden säilöön laitto
kenkien puhdistus ja rasvaus
pakastimen sulatus
jääkaapin pesu
marjojen pakastus
verhojen vaihto
joulukoristeiden asettelu
kukkien multien vaihto
kesäkukkien istutus
mattojen pesu/pesulaan vienti
tyynyjen pesu
päiväpeitteiden pesu
peittojen pesu
lahjan hankinta opettajalle/koulukaverille/anopille/apelle
farkun lahkeiden lyhentäminen
lapsen vienti neuvolaan/lääkäriin/hammaslääkärin
j
Jaxuhali! Ps. Teen miehenä noita kaikkia ja paöjon päälle, mitä muuta sinä teet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko APn ukko vaihtoi sen toiseen?
Kannattaisi. Vaimo on marttyyri ja käyttäytyy kuin teini. Mitäs, jos mies menee lakkoon, eikä tuo enää rahaa kotiin? Hui kauhistus!
Hahhaa! Ihan kuin patalaiska, teini-ikäisten lasten isä olisi mitenkään haluttu naisten mielestä. Saa ukko odottaa uutta naista maailman tappiin. Rahalla on turha kiristää, miehellä on elatusvelvollisuus lapsistaan.
No miksi sen kanssa on asuttu ja tehty lapsia? Kuka tässä onkaan se idiootti?
Kuka tekee lapsia tuollaisen kanssa? Kuka on niin tyhmä? Kuka on niin ääliö ettei sovi yhteisen elämisen "pelisäännöistä" etukäteen? Tai ainakin ottaa selvää toisen näkemyksistä etukäteen... Syytetäänkö taas miestä naisen haaveista, kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitin miehelle että haen eroa .... Mies ihmettelee (tai on ihmettelevinään), että mitä minä nyt oikein yhtäkkiä sellaista ja tietysti kuulemma olen lapsellinen ja bluffaan...
ap
Kiitos kun kerroit, täällä on varmaan ollut paljon kiinnostuneita.
Suosittelen eron hakemista. Siinä on harkinta-aika. En ole itse kokeillut, mutta kuvittelisin että miehesi saa virallisen kirjeen aikeistasi muuttaa hänen siviilisäätyään. Kenties sen jälkeen uskoo että et "palaa ruotuun" jos hän jatkaa vitkutteluaan.
Avioeron hakeminen on halpaa. Itse eroamiseen voi liittyä enemmänkin kustannuksia, kaksi asuntoa maksaa enemmön kuin yksi ja jos riitely menee juristien kautta, hinta nousee.
Eron hakeminen nyt on oikea ratkaisu, riippumatta siitä haluatko ensisijaisesti että ukkosi korjaa tapojaan, vai onko ero sinulle paras lopputulos.
Kuinka teillä on perheen rahavastuiden jakautuminen mennyt ja muiden kuin em mainittujen mahdollisten hommien jako?
Onko paljon tehty itse esim rakentamista, vai onko ostettu kaikki?
Ero voi olla hyvä ratkaisu, kun on epätasa-arvoinen suhde.
Itselleni se oli hyvä ratkaisu. Kaikki kodinhommat onnistuu, kokkailut, siivoamiset, remontoinnit, sijoituksista on tullut muutama kuukausipalkkaa vuodessa ekstraa. Kotona on hyvä tunnelma, lapset on 50/50. Tuossa jakaantui vastuut tasan. Maksan nyt yhden ihmisen palkalla se mihin kahden ihmisen palkat ei tahtonut riittää, rahaa on jäänyt säästöön ja on ollut varaa enemmän esim matkustella. Nykyään tuntuu kuin olisi puoliksi lomalla.
Siellä toisessa taloudessa on ollut tiukkaa ja kireää tunnelmaa, mitä lapsilta olen kuullut. En on kysynyt, mutta väkisinkin kuulee, kun lapset puhuvat. Sittenmin siellä helpotti, kun ex-puoliso löysi uuden kumppanin, joka helppaa varmaankin taloutta, uusi kumppani omistaa auton jne toimii autokuskina ja muuta palvelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi. Vaimo on marttyyri ja käyttäytyy kuin teini. Mitäs, jos mies menee lakkoon, eikä tuo enää rahaa kotiin? Hui kauhistus!
Hahhaa! Ihan kuin patalaiska, teini-ikäisten lasten isä olisi mitenkään haluttu naisten mielestä. Saa ukko odottaa uutta naista maailman tappiin. Rahalla on turha kiristää, miehellä on elatusvelvollisuus lapsistaan.
Kuka tekee lapsia tuollaisen kanssa? Kuka on niin tyhmä? Kuka on niin ääliö ettei sovi yhteisen elämisen "pelisäännöistä" etukäteen? Tai ainakin ottaa selvää toisen näkemyksistä etukäteen... Syytetäänkö taas miestä naisen haaveista, kyllä.
Kuka on niin ääliö, että luulee tuollaisten "pelisääntöjen" pitävän tai kuvittelee, etteivät ihmiset muutu.
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitin miehelle että haen eroa ja muutan heti pois kun löydän oman asunnon. Jos tämä saa hänet muuttamaan mielensä, olen valmis jäämään ja yrittämään vielä, mutta jos ei, niin ei tällä liitolla ole enää tulevaisuutta. Mies ihmettelee (tai on ihmettelevinään), että mitä minä nyt oikein yhtäkkiä sellaista ja tietysti kuulemma olen lapsellinen ja bluffaan. Teinit selvästikin yrittävät edelleen, mutta oma-aloitteisuutta ei vieläkään löydy. Kumpikin haluaa muuttaa minun kanssani, vaikka sanoin ehdoksi että uudessa kodissa velttoilu ei enää tule onnistumaan. Heistä näkee, että eivät hyväksy isänsä toimintaa.
ap
Toivon teille eroa, et missään nimessä miestäsi ansaitse ja miehelläsi ja lapsillasi on parempi ilman sinua.
Luulet tekeväsi itsellesi palveluksen, todellisuudessa teet sen perheellesi. Kiitos siitä.
Jos löydät uuden miehen niin älä vaan kerro että olet vauva.fi vakiojäsen, nostaa kytkintä saman tien, koska jokainen nainen tällä foorumilla on ällöttävä feministi.
Koittakaa naiset jaksaa itseänne, koska miehet eivät jaksa. Uskokaa olevanne oikeassa, koska kukaan muu ei usko. Opetelkaa myös elämään itsenne kanssa, koska kukaan muu ei halua.
Suukkoja.
Meillä on äitiyslomia ja hoitovapaita lukuunottamatta jaettu kulut tasan tai melkein tasan. Molempiin suuntiin on joustettu jos tuloissa on ollut isoja eroja. Mitään "miesten töitä" mies ei tee sellaisissa määrin, että sillä voisi lusmuilla kotitöistä. Oman autonsa renkaat hän vaihtaa, mutta sitä ei voi laskea kun minäkin hoidan omani.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka on n
Nii, suvaitsevista tyttöystävistä tulee pirttihirmuja... ja sit ihmetellääm miksi homma ei toimikaa enää
Sitten talouskin on kunnossa eron jälkeen.
Karkeasti ylimääräistä kulua vaan, tulee asumiskulujen tuplaantumisesta.
Auto, ruoka ja muut kulut pysyvät ennallaan.
Ne syö varmaan pölyä, kuten Pikku Britannian laihdutusryhmä Fat Fightersissa neuvottiin.
Vierailija kirjoitti:
ap
Hyvä ap!!
Pidä pintasi, pian pääset tuosta laiskasta ihmispaskasta eroon etkä ole enää kenenkään orja!
Lapset selvästi oppineet jo, kenen kotona tulee olemaan siistiä ja terveellistä asua ja oppii myös elämään ihmisiksi.
Eihän siellä isän paskaisessa poikamiesboxissa pystyisi olemaan eikä voi kutsua kavereita kylään.
Lapset lähtevät 100% sinun mukaasi ja tekevät mitä pyydät ja opetat. Oma-aloitteisuus tulee ajan kanssa. Tehkää rutiinit ja laittakaa ne paperille jääkaapin oveen. Kyllä ne oppivat siitä itse katsomaan mitä pitää tehdä.
Ja jos eivät, lähetä isälleen pariksi viikoksi. Siperia opettaa ja nyt on kiire, teinit jäävät ikuisiksi teineiksi, jos niitä ei pakota aikuistumaan!
Ihana puhe! Tästäpä tuli mieleen, et oispa kiva sellainen ketju, missä ihmiset kertois kumppaninsa hyviä puolia. Et mistä kukin tykkää ja mitä arvostaa. Mut tuliskohan sellaista? Sitä olis kiva lukea.