Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon

Vierailija
21.10.2023 |

Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.

Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.

Kommentit (8326)

Vierailija
1361/8326 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP: onko nämä keskustelut käyty koko perheellä vai erikseen teinien ja miehen kanssa?

Kokeile nyt (joko uudelleen tai ekaa kertaa) puhua siten, että kaikki paikalla. Tyyliin: "kerroin teille aiemmin, että menen kotitöiden osalta lakkoon, koska niiden teko ei ole vain minun vastuullani. Meillä on nyt takana tätä tilannetta XX viikkoa. Miten teidän mielestä meillä on mennyt? Miltä teistä tämä aika on tuntunut? Miten meidän pitäisi tästä jatkaa?"

Jos mies joutuu teinien läsnäollessa sanomaan että hän ei viittijaksa, on se taatusti teineillekin hyvä kurkistus isän näkemyksiin. 

Vältä syyllistämästä ketään, älä kerro, että asioita jäänyt tekemättä, kysy vaan, että miltä heistä tämä tilanne on tuntunut ja voisiko tätä jotenkin edistää ja jos kyllä, niin miten. Olisi aika pokkaa mieheltä todeta, että hän jatkaa sipsipusseilua soffalla. Toki jos on siihen pokkaa, voisi häneltä kysyä sitten (teinien läsnäollessa), että miten hän näkee sen reiluna muuta perhettä kohtaan.

Vierailija
1362/8326 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko APn ukko vaihtoi sen toiseen?

Kannattaisi. Vaimo on marttyyri ja käyttäytyy kuin teini. Mitäs, jos mies menee lakkoon, eikä tuo enää rahaa kotiin? Hui kauhistus!

Hahhaa! Ihan kuin patalaiska, teini-ikäisten lasten isä olisi mitenkään haluttu naisten mielestä. Saa ukko odottaa uutta naista maailman tappiin. Rahalla on turha kiristää, miehellä on elatusvelvollisuus lapsistaan.

Juu ei. Tollaset on kierrätyskamaa, jotka ei kelpaa lopulta edes kierrätykseen vaan oikea osoite olis kaatopaikka. Ei kukaan nainen halua tollasta kakkapökälettä vaivoikseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1363/8326 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä näitä miehiä ja niiden miehisyyttä ja aikuisuutta jaksaa aina ihmetellä, jos mies käy ruokakaupassakin niin vaimolta kysytään mitä sieltä kaupasta tuodaan ja vaimo tekee kauppalistan. Jääkaapille ja muille kaapeille molemmilla kuitenkin yhtä pitkä matka katsomaan. Lisäksi kaupasta soitetaan useampi kerta eri tuotteista. Lisäksi ruuat kysytään vaimolta, miehelle ei koskaan tule mieleen yhtään ruokaa.

Miksi ne miehet haluaa lapsen asemaan alkaa? Kavereille kuitenkin esitetään suurta alfaa.

Joo niin kuin tuolla aiemmin jonkun ukko, joka ei tehnyt edes niitä "miesten töitä", mutta sitten kavereille yritti ottaa kunnian naisensa rakentamasta terassista XD. 

Mutta on se varmaan kivaa kun saa taas "äidin", joka passaa ja tekee kaiken sun puolesta. Ei yllättävää, että eri osoitteissa asuvissa pariskunnissa se mies yleensä alkaa sitä yhteen muuttoa hinkumaan, koska kokee hyötyvänsä siitä eniten. Nainen puolestaan voi pelätä, että no niin alkaako toi toinen sitten leipoa siihen sellaista "perinteistä perhemallia", että minä vaihdan ne renkaat kahdesti vuodessa ja rassaan räystäitä joten sinä saat tehdä kaikki päivittäiset "naisten työt" eli hoitaa myös minun sotkuni lol. Siinä sitten naisena puntaroi, että onko yhteen muutolla mitään annettavaa.

Vierailija
1364/8326 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko APn ukko vaihtoi sen toiseen?

Kannattaisi. Vaimo on marttyyri ja käyttäytyy kuin teini. Mitäs, jos mies menee lakkoon, eikä tuo enää rahaa kotiin? Hui kauhistus!

Kerro, mikä olisi mielestäsi hyvä ratkaisu? Miten mielestäsi olisi kohtuullista jatkaa yhteiselämää?

Kerro sinä, mistä päättelit mitäkin, vaikka et tiedä yhtään mitään?

Miksi et osaa vastata? Miten tuon sinusta pitäisi nyt mennä, että olisi kaikille reilua? Edes suunnilleen.

Vierailija
1365/8326 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä näitä miehiä ja niiden miehisyyttä ja aikuisuutta jaksaa aina ihmetellä, jos mies käy ruokakaupassakin niin vaimolta kysytään mitä sieltä kaupasta tuodaan ja vaimo tekee kauppalistan. Jääkaapille ja muille kaapeille molemmilla kuitenkin yhtä pitkä matka katsomaan. Lisäksi kaupasta soitetaan useampi kerta eri tuotteista. Lisäksi ruuat kysytään vaimolta, miehelle ei koskaan tule mieleen yhtään ruokaa.

Miksi ne miehet haluaa lapsen asemaan alkaa? Kavereille kuitenkin esitetään suurta alfaa.

Joo niin kuin tuolla aiemmin jonkun ukko, joka ei tehnyt edes niitä "miesten töitä", mutta sitten kavereille yritti ottaa kunnian naisensa rakentamasta terassista XD. 

Mutta on se varmaan kivaa kun saa taas "äidin", joka passaa ja tekee kaiken sun puolesta. Ei yllättävää, että er

Tämäpä. Mulla ei ole mitään hinkua muuttaa miesystäväni luokse, mutta mies haluaisi. Olen kysynyt, että miksi se on niin tärkeää, niin kuulemma " on vaan". Pahoin pelkään, että se "on vaan" sisältää toiveen kodinhoitajattaresta ja siihen en ryhdy. Mun näkökulmasta yhteen muuttaminen ei toisi mitään lisäarvoa meidän suhteeseen, enkä ole suostumassa. Mies halutessaan etsiköön jonkun, joka haluaa asua yhdessä, minä en enää siihen leikkiin ryhdy, viisastuin kerrasta.

Vierailija
1366/8326 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukki.online vaihtelun joulun alus arkeen tuo

Vierailija
1367/8326 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mielestäni oiva työnjako: vaimo maksaa asuntolainan ja minä hoidan kotitöitä palkkatöideni lisäksi.

Vierailija
1368/8326 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joutunut miettimään, että onko mieheni päässä jokin sairaus kun jotkut asiat vaan ei onnistu... pyysin laittamaan auton lämmitykseen. Tuli hetken päästä takaisin; en saa laitettua johtoa.

Sitten näytin käsillä, että se auton töpselissä olevat lovet kohdakkain ja uudestaan yrittämään taskulampun kanssa. Kohta takaisin, ei onnistu. 

Itse menin ja aivan helppo laittaa... sitten olin turhautunut ja vihainen... - ja huolissani hänen terveydestä. 

Alkava muistisairaus.

Vierailija
1369/8326 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä APlle neuvotteluihin ja lakkoon, toivotaan, että kaikki päättyy parhain päin, mitä se nyt sitten tässä tilanteessa ikinä tarkoittaakaan.

Sitä haluaisin sanoa kaikille teille sanavalmiille, oman arvonsa tunteville ja taitaville naisille (ja muutamalle miehellekin), että mulla välillä melkein kyyneleet kihosivat silmiin tätä ketjua lukiessa, you rock!

Yllättävän paljon tulee vastaan ihmisiä - eikä vähiten tässä ketjussa - jotka jotenkin kuvittelevat olevansa lahja ylemmältä taholta tälle maailmalle (ja erityisesti päivittäisiä kotitöitä nöyrästi raataville puolisoille eli naisille) ihan vaan olemalla olemassa. Suosittelen näille salaojien mestareille ja rakennustarvikkeiden siirtelijöille opettelemaan kunnioitusta ja arvostusta ihan kaikkia ihmisiä, mutta erityisesti omaa kumppania kohtaan.

Vierailija
1370/8326 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä oikeitakin miehiä olemassa, mullakin yks sellanen MIES. Ja sitten mulla on Alfa, se on pikkukottero, mutta hyvin sillä pääsee ja elämässä pitkälle

Vierailija
1371/8326 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joutunut miettimään, että onko mieheni päässä jokin sairaus kun jotkut asiat vaan ei onnistu... pyysin laittamaan auton lämmitykseen. Tuli hetken päästä takaisin; en saa laitettua johtoa.

Sitten näytin käsillä, että se auton töpselissä olevat lovet kohdakkain ja uudestaan yrittämään taskulampun kanssa. Kohta takaisin, ei onnistu. 

Itse menin ja aivan helppo laittaa... sitten olin turhautunut ja vihainen... - ja huolissani hänen terveydestä. 

Omalla isälläni (> 75v)  ongelmat tulivat autoa ajaessa. Käsistä alkoi mennä voimat. Tutkimuksissa löytyi kaulavaltimoiden ahtauma (kolesteroli). Kun valtimoita avarrettiin niin oireetkin lievenivät paljon.

Jos miehelläsi on yhtään enemmän ikää niin ehdottomasti lääkäriin. Ja jos käsiongelmia on jo nuorella iällä niin lääkäriin nopeasti.

Vierailija
1372/8326 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasapuolisuuden vuoksi se äiti voisi myös maksaa osansa omakotitalon, järvenranta huvilan lainoista ja käyttö kuluista. Myös veneen huollon voisi tehdä vuorostaan. Autojen renkaiden vaihdot olisi myös tehtävä. Digi asiat voisi myös hoitaa vuorostaan. Miehenä teen myös osani ns. kotitöistä. 

Vierailija
1373/8326 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tasapuolisuuden vuoksi se äiti voisi myös maksaa osansa omakotitalon, järvenranta huvilan lainoista ja käyttö kuluista. Myös veneen huollon voisi tehdä vuorostaan. Autojen renkaiden vaihdot olisi myös tehtävä. Digi asiat voisi myös hoitaa vuorostaan. Miehenä teen myös osani ns. kotitöistä. 

??? Siinä taas yksi päivittäin renkaita vaihtava veneenhuoltaja. On se kumma, miten näille jäärille ei mene millään perille edes se, mistä tässä ketjussa ylipäätään keskustellaan. Joko kaivoit salaojat?

Vierailija
1374/8326 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta on se varmaan kivaa kun saa taas "äidin", joka passaa ja tekee kaiken sun puolesta. Ei yllättävää, että er

Ei ehkä suoraan liity aiheeseen, mutta pyysi  ex-ukkoa silloin joskus vaihtamaan renkaat autooni. Vastaus oli: On sullakin kädet! 

Nostelin renkaat auton kyytiin ja ajoin lähimmälle huoltamolle. Hoitui asia. Samalla kävin hakemassa paperit avioeron ensimmäiseen vaiheeseen. Se oli eräänlainen viimeinen niitti siihen liittoon. 

Nykyään ei tarvitse edes huolehtia, että renkaat vaihtuu ja auto on huollettu. Vastaavasti puolison ei tarvitse pohtia, josko on kaapissa puhtaita kalsareita. 

Vierailija
1375/8326 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko järjiltäsi, ei kai kukaan päivittäin renkaita vaihda kuin sinä? 

Vierailija
1376/8326 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka ap:n lakkotaistelu etenee?

Vierailija
1377/8326 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

hahaha jätä se emakko-akka

Vierailija
1378/8326 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi mulla ei ookaan perhettä kun en ole ikinä ollut kenenkään passaaja tyyppi. Jostain syystä ajauduin ravintola alalle töihin (ruoka ravintoloihin ja sitä myötä päällikkötasolle saakka palveluyritykseen), jossa siis palvellaan jollain tapaa asiakkaita (vaikka siis todellisuus on se että me yritetään vaan saada sivistyneesti heidän rahansa). Olen saanut tarpeekseni muiden passaamisesta. Kun seurustelen joskus, minulla on aina vaikeaa se että minun oletetaan passaavan jollain tapaa miestä, edes vähän. Laitan toki kahvin tippumana ja aamupalaa pöytään, pidän oman kotini aina siistinä jne, mutta ei tulisi mieleenkään että jos asuisin jonkun kanssa saman katon alla, että asettuisin siihen palvelija rooliin. Jos mies ei osallistuisi siivoamiseen, tiskeihin ja jollain tapaa pyykkihuoltoon niin näyttäisin ovea. Pyykit pesen mielelläni itse koska vaatteet ovat pilalla jos ne pestään väärin. jOs mies ei käy kaupassa ja tuo kotiin ruokaa / laita mitään ruokaa niin olkoot nälissään. 

Vierailija
1379/8326 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vievätkö sinun ns. kotityösi yhtä paljon aikaa kuin naisen? Vai maksatko kokonaan teidän yhteisten omistusten lainoja? Jos kustannat yksin molempien omaisuuden karttumista, niin siinä tapauksessa on kohtuullista että nainen tekee enemmän päivittäisiä töitä. 

Vierailija
1380/8326 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vievätkö sinun ns. kotityösi yhtä paljon aikaa kuin naisen? Vai maksatko kokonaan teidän yhteisten omistusten lainoja? Jos kustannat yksin molempien omaisuuden karttumista, niin siinä tapauksessa on kohtuullista että nainen tekee enemmän päivittäisiä töitä. 

En ole missään nähnyt niin paljon vaimonsa elättäviä miljonäärimiehiä kuin tällä palstalla. Joka ukko tuntuu tienaavan niin valtavia summia että toisen ihmisen kaikkien kulujen maksaminen hoituu ihan pikkujuttuna. Päälle shoppaillaan vielä merenrantahuvilat ja pino veneitä. Ihan kuin telkkarissa!

Ja vain täällä olen kohdannut näin valtavat määrät naisia, jotka (miesten kertoman mukaan) ovat innoissaan heittäytymässä eläteiksi miehen armoille. Ilman mitään omaa kunnianhimoa tai tervettä järkeä.