Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon

Vierailija
21.10.2023 |

Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.

Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.

Kommentit (8326)

Vierailija
1321/8326 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovasti ne miehet yrittää että nainen passaisi kaikessa, pitää vaan olla passaamatta ja käskeä hoitamaan itse.

"Vaan"? Tänne kirjoitti nainen jonka mies huusi ja haukkui naista vuoden ajan, ennen kuin alkoi vihdoin pestä pyykkinsä itse. Vuosi rankkaa henkistä väkivaltaa omassa kodissa tai lapset ja omaisuus jakoon.

Mikäpä siinä, ei muuta kuin käsketään hoitamaan itse. Helppoa ja hauskaa.

Vierailija
1322/8326 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kovasti ne miehet yrittää että nainen passaisi kaikessa, pitää vaan olla passaamatta ja käskeä hoitamaan itse.

"Vaan"? Tänne kirjoitti nainen jonka mies huusi ja haukkui naista vuoden ajan, ennen kuin alkoi vihdoin pestä pyykkinsä itse. Vuosi rankkaa henkistä väkivaltaa omassa kodissa tai lapset ja omaisuus jakoon.

Tuossa vaiheessa pitää lähteä pois jos aletaan uhkailemaan. Heti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1323/8326 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP, tuotko perheellesi yhtä paljon rahaa kuin miehesi?

Mistäs sinä tiedät kuka perheen kulut maksaa? Vaikuttaisi että apn mies käyttää rahat itseensä eikä perheeseensä.

Nyt ainakin, kun ostelee vaatteita, valmisruokaa ja sipsejä. 

Vierailija
1324/8326 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies käyttäytyy noin pelkkien pyykkien takia kannattaa paeta ja pian. Mies ei ole mieleltään terve. Lapsiakin pitää häneltä suojella.

Vierailija
1325/8326 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekisin kovasti itse omat voileipäni ja jopa kotitöitä, sotken kuulemma tehdessä ; leivänmuruja, voita voirasian reunoilla siivous taas että en tee niitä oikein että aika vaikea on tehdä oikein oikein mitään.

Rätti käteen ja pyyhit pöydän, ei ole vaikeaa. Ja vähemmän voita veitseen. Nuo opetetaan lapsille 4-vuotiaana.

Jos minulle tultaisiin huomauttamaan jostain murusista tai voista rasian reunassa, niin hakisin talonkirjat esille, ja katsottaisiin kenen talo. Kokonaan. Ja ketä siellä asuu, nyt ja tulevaisuudessa...

Kumppanisi lienee tyytyväisempi jonkun muun kanssa, lisäksi veisi erossa tuhkatkin pesästä odotellesaan että saat hänelle häädön h

No on sulla harvinaisen fiksu kumppani, kun ei valita muruista, joita ei ole!! Voi hyvänen aika. Ja sinä sit armollisesti annat hänen asua sinun valtakunnassa? Kunhan saat pitää vallan? Oot kyl!

Vierailija
1326/8326 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiologiaa opiskeleva saa tästä ketjusta aineistoa tutkielmaansa, jossa pohtii n.  30-45 vuotiaiden naisten elämää parisuhteessa. Sekä siihen liittyvää tasa-arvoa, puolison kunnioittamista ja lasten kasvatusta. Lisäksi kohderyhmän naisten sosioekonominen tausta sekä koulutustaso ja vuorovaikutustaidot ilmenevät teksteistä. Puhumattakaan tekstin sanoman objektiivisesta ymmärtämisestä.

Vierailija
1327/8326 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunhan luulet. Todellisuus on jotain aivan muuta. Kumppanini onkin monin verroin fiksumpi kuin täällä kirjoittelevat, eikä vingu murusista pöydällä (joita ei edes ole). Kysymys onkin siitä, yrittääkö joku kaapata kaiken vallan, kun kuitenkin on vain puolet äänistä. Se ei onnistu.

Nytkö niitä talonkirjoja ei tuijotellakaan? Tulit kuitenkin järkiisi?

Yritä nyt ymmärtää, vaikka se selvästi vaikeaa onkin. Kumppanini on niin fiksu, ettei motkota olemattomasta leivänmuruista, eikä yritä muutenkaan kaapata kaikkea valtaa suhteessa. Jos ei olisi, niin lusikat olisivat menneet jakoon jo kauan sitten (eikö talonkirjojakaan oikeasti olisi tarvinnut kaivaa esiin). Ja mitä tulee naispuolisiin meuhkaajiin tässä ketjussa, en minäkään suin surminkaan olisi koskaan ryhtynyt suhteeseen heidän kanssaan...  en nimittäin halua tapella kaapin paikasta joka jumalan

Kyllä se ihan varmasti on kamalaa. Olen nähnyt niin hirveitä vanhoja miehiä jotka kohtelevat vaimoaan kuin saastaa, että on vaikeaa uskoa todeksi. Silti nuo alistetut naisparat pysyvät avioliitossa. Yksi heistä on äitini, yli 40 vuotta sovinistisian piikana.

Vierailija
1328/8326 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunhan luulet. Todellisuus on jotain aivan muuta. Kumppanini onkin monin verroin fiksumpi kuin täällä kirjoittelevat, eikä vingu murusista pöydällä (joita ei edes ole). Kysymys onkin siitä, yrittääkö joku kaapata kaiken vallan, kun kuitenkin on vain puolet äänistä. Se ei onnistu.

Nytkö niitä talonkirjoja ei tuijotellakaan? Tulit kuitenkin järkiisi?

Yritä nyt ymmärtää, vaikka se selvästi vaikeaa onkin. Kumppanini on niin fiksu, ettei motkota olemattomasta leivänmuruista, eikä yritä muutenkaan kaapata kaikkea valtaa suhteessa. Jos ei olisi, niin lusikat olisivat menneet jakoon jo kauan sitten (eikö talonkirjojakaan oikeasti olisi tarvinnut kaivaa esiin). Ja mitä tulee naispuolisiin meuhkaajiin tässä ketjussa, en minäkään suin surminkaan olisi koskaan ryhtynyt suhteeseen heidän kanssaan...  en nimittäin halua tapella kaapin paikasta joka jumalan

Jaajaa, kumppanisi on siis ollut jo vuosikymmenia alamaisenasi. Ja niiyä5 muruja ei ole, koska hän on ne uskollisesti siivonnut pois. Ja siitä hyvästä olet antanut hänen asua linnassasi. 

Toivon todella, ettei kumppanisi tajua, kuin ikävässä asemassa hän on. Aikuisvauvan hoitajana. Tämä lienee selvä, koska et kertaakaan maininnut, että sinäkin niitä muruja korjaat, jonka takia niitä ei ole. 

Vierailija
1329/8326 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa vaiheessa pitää lähteä pois jos aletaan uhkailemaan. Heti.

Niin. Kuten tuossa sanoin, koti ja lapset jakoon. Helppoa kuin mikä. Tyhmät naiset, kun eivät vaan tee. Kun täällä tulee helppoja neuvoja kuin tykin suusta.

Vierailija
1330/8326 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies käyttäytyy noin pelkkien pyykkien takia kannattaa paeta ja pian. Mies ei ole mieleltään terve. Lapsiakin pitää häneltä suojella.

Kannattaa toki. Köyhänkin kannattaa vaan mennä töihin.

Vierailija
1331/8326 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Vanhat naiset tosiaan vielä tyytyivät. "

Jos viittaat siihen, että olisi pakko tyytyä taloudellisista syistä, niin olet väärässä. Kumppani on sen verran varakas, että voisi milloin hyvänsä käteisvaroilla ostaa asunnon mistä vaan, jos haluaisi. Ei ole pakko roikkua missään, missä ei halua. Ovissa on saranat kahteen suuntaan...

Siis onko hän sitten säälistä kanssasi?

Toiset ovat ihan liian kilttejä.

Silti tuo on  noloa sille aikuislapselle, jota passataan. Kuin avuton ihminen voi olla. Ja ylpeilee sillä!

Vierailija
1332/8326 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Vierailija kirjoitti:

Tämä kommentti osoittaa, millä tietämyksellä (toisin sa

Itse kehuit ristiriitatilanteissa kaivavasi talonkirjat esiin ja voit sillä perusteella määrätä parisuhteessa mistä saa puhua. Jos se ei ole sairasta vallankäyttöä, niin mikä sitten? Säälin puolisoasi."

Säälisi menee aivan hukkaan, puolisoni ei sitä tarvitse. Ehkäpä voisit etsiä sille parempia kohteita? Tai vielä parempi, keksi joku keino konkreettisesti auttaa jotakuta huonossa asemassa olevaa, sen sijaan että nälvit toisia vauvapalstalla. Kummitoiminta, katastrofiapukeräykset, tässä sinulle ideoita noin aluksi.

Mistä muuten sinä ja muut meuhkaajat päättelitte, että eron ottaminen olisi sairasta vallankäyttöä? 

Ai mistä pääteltiin? Ööö koska se on sitä. Se on heikon ihmisen vallankäyttöväline. Kun ei osaa asiallisesti keskustella siitä, kenen asia  on pyyhkiä murut pöydältä (liittyy jotenkin valtaan?), vaan uhkaa erolla. 

Vierailija
1333/8326 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama tilanne, mutta asetelmat toisinpäin. Jos minä en huolehdi, ei ole ruokaa eikä edes tarvikkeita sitä tehdä. Vaimo ei koskaan osallistu mihinkään kotitöihin. Kaupassa käynti, ruoanlaitto ja ruokalistojen suunnittelu, siivous, pyykkäys, saunan lämmitys, lemmikkien hoito kaikki on täysin minun vastuullani. Jos olen poissa kotoa, joudun huolehtimaan ennakkoon, että nämä on valmiiksi tehty kuten esimerkiksi ruoat jääkaappiin valmiiksi. Tekisi mieli ryhtyä lakkoon itsekin, mutta ei se lasten vika ole, jotka siitä eniten joutuisivat kärsimään.

Niinpä, ei tämä ole sukupuolesta johtuva juttu.

Sä et ole vielä valmis lakkoon. Kannattaisi silti puhua vakavasti sille vaimolle asiasta. Jos et ihan täysivaltaiseen lakkoon ole valmis, niin voit silti esimerkiksi jättää hänen pyykkinsä pesemättä. Ehkä se jo vähän herättelisi häntä.

Vierailija
1334/8326 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtaa ap:lle olla paha paikka, kun huomaa, että loppu perhe ei kuole nälkään ja osaavat käydä pesulla ihan itsenäisesti. Pian sua ei kaipaa kukaan eikä mihinkään. Sitten vasta harmittaakin. Lisäksi sun mielipidettä ei enää kuunnella, kun sillä ei ole mitään väliä.

Kusit omiin muroihisi. Nauti nyt niiden mausta.

Miksi se olisi ap:lle paha paikka? Tuohan nimenomaan on ap:n tavoite, että mies ja lapset oppisivat itsenäisiksi!

Vierailija
1335/8326 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä parempi jos EI osaa. Ihan väärä asenne katsella osaako ne nyt tehdä "oikein" asioita. Tehkööt ja opetelkoot! Vieressä motkottaminen pahin virhe!

Vierailija
1336/8326 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut miettimään, että onko mieheni päässä jokin sairaus kun jotkut asiat vaan ei onnistu... pyysin laittamaan auton lämmitykseen. Tuli hetken päästä takaisin; en saa laitettua johtoa.

Sitten näytin käsillä, että se auton töpselissä olevat lovet kohdakkain ja uudestaan yrittämään taskulampun kanssa. Kohta takaisin, ei onnistu. 

Itse menin ja aivan helppo laittaa... sitten olin turhautunut ja vihainen... - ja huolissani hänen terveydestä. 

Vierailija
1337/8326 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

muahahaaaa haahahahaaha ahahahaaa. Anna mun kaikki kestää :D Mitä juuri luin :D

Vierailija
1338/8326 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset teini-iässä, äiti päätti yhtäkkiä voimaantua

Sääliksi käy miestä

LASU pitäisi tehdä

Miksi säälit miestä? Onhan hän saanut olla vapaamatkustaja tähän asti. Pitäisikö mielestäai vaimon jatkaa passaamista? Millä perusteella?

Eikä se ole LASU vaan MISU-lausunto.

Vierailija
1339/8326 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtaa ap:lle olla paha paikka, kun huomaa, että loppu perhe ei kuole nälkään ja osaavat käydä pesulla ihan itsenäisesti. Pian sua ei kaipaa kukaan eikä mihinkään. Sitten vasta harmittaakin. Lisäksi sun mielipidettä ei enää kuunnella, kun sillä ei ole mitään väliä.

Kusit omiin muroihisi. Nauti nyt niiden mausta.

Miksi luulet, että ap haluaisi perheen kuolevan nälkään?? Hänhän haluaa juuri päinvastaista! Etteivät kuolisi nälkään ja paskaan. Eikä hän itsekään. 

Kerro nyt, mikä olisi sinun mielestä kohtuullinen jatko esim. apn perheessä?

Vierailija
1340/8326 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, mikä tilanne?