Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon

Vierailija
21.10.2023 |

Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.

Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.

Kommentit (8326)

Vierailija
1281/8326 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllästyin rahoittamaan immigrantteja ja narkkeja.  Lopetan työnteon. Jos se ei riitä, ryhdyn käyttämään laittomia kovia huimausaineita ja vaadin lisää käyttöhuoneita koska sehän on nyt se päivän trendi.

Vierailija
1282/8326 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekisin kovasti itse omat voileipäni ja jopa kotitöitä, sotken kuulemma tehdessä ; leivänmuruja, voita voirasian reunoilla siivous taas että en tee niitä oikein että aika vaikea on tehdä oikein oikein mitään.

Rätti käteen ja pyyhit pöydän, ei ole vaikeaa. Ja vähemmän voita veitseen. Nuo opetetaan lapsille 4-vuotiaana.

Jos minulle tultaisiin huomauttamaan jostain murusista tai voista rasian reunassa, niin hakisin talonkirjat esille, ja katsottaisiin kenen talo. Kokonaan. Ja ketä siellä asuu, nyt ja tulevaisuudessa...

Voi luoja, joku voimaantunut MIES siellä uhoo...

Nyt on "voi luoja" mut ans kun onkin nainen joka lakkaa pyyhkimästä leivämuruja niin hurraata h

Miksi yhdenkn naisen pitäisi siivota sinun jättämät sotkut? Osaatko perustella sillai ymmärrettävästi?

Ps. Lehhmät ovat siistejä, kauniita ja hyödyttisiä eläimiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1283/8326 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekisin kovasti itse omat voileipäni ja jopa kotitöitä, sotken kuulemma tehdessä ; leivänmuruja, voita voirasian reunoilla siivous taas että en tee niitä oikein että aika vaikea on tehdä oikein oikein mitään.

Rätti käteen ja pyyhit pöydän, ei ole vaikeaa. Ja vähemmän voita veitseen. Nuo opetetaan lapsille 4-vuotiaana.

Jos minulle tultaisiin huomauttamaan jostain murusista tai voista rasian reunassa, niin hakisin talonkirjat esille, ja katsottaisiin kenen talo. Kokonaan. Ja ketä siellä asuu, nyt ja tulevaisuudessa...

Nyt on "voi luoja" mut ans kun onkin nainen joka lakkaa pyyhkimästä leivämuruja niin hurraata h

Hih, jollain meni voimaantumisesta murut tunteisiin😅

Vierailija
1284/8326 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitäpäsinä niistä ymmärrät?"

Ai salaojista? En mitään! Siksi se mun mies joutuu niitä yksin kaivaa 24/7. Ruualle kyl kutsun säännöllisesti, ettei ihan näänny...

Vierailija
1285/8326 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP... miten sujuu? Vieläkö ukko käyttäytyy kuin joku uhmaikäinen? Näin minä oletan, kun nyt näköjään pitää hänen ihan periaatteesta "voittaa" tämä "lapsellinen kiista" (heh, tulee mieleen ihan oma isä, joka silloinkin kun on todistettavasti väärässä yrittää saada sen viimeisen sanan), mutta olisi hienoa jos keskustelun kautta kehittyisi jotakin. Tai, että ainakin teineille menisi tajuntaan. Ties vaikka pystyisivät tuon isän kiukuttelun ja sohvalla makaamisen kautta näkemään kuinka epäreilua ja itsekästä moinen käytös voi olla.

Teinit ilmeisesti kunnostautuneetkin jonkin verran, mutta he tulevat ymmärtämään viimeistään tulevaisuudessa, mikä on homman nimi ja miksi! Eli arvokas kokemus ja oppi varmasti.

Vierailija
1286/8326 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin te miesvihaajat tarvitsette kuitenkin miehiä? Eikö olisi kaikille parempi kun olisitte ilman? Ihmettelenpä vain ääneen...

Te kuvittelisitte voittavanne kun jättäisitte miehenne ja miehet olisivat onnellisia.... win-win?

Vierailija
1287/8326 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton renkaiden vaihto=

pölypussin vaihto pölyimuriin,

pölysuulakkeiden puhdistus,

uunin pesu (tämä tehdäänkin usein vähintään 2 kertaa vuodessa)

tiskikoneen puhdistus 

pyykinpesukoneen puhdistus

kuivausrummun puhdistus

silitysraudan puhdistus

kahvinkeittimen puhdistus

kausivaatteiden pesu

kausivaatteiden säilöön laitto

kenkien puhdistus ja rasvaus

pakastimen sulatus

jääkaapin pesu

marjojen pakastus

verhojen vaihto

joulukoristeiden asettelu

kukkien multien vaihto

kesäkukkien istutus

mattojen pesu/pesulaan vienti

tyynyjen pesu

päiväpeitteiden pesu

peittojen pesu

lahjan hankinta opettajalle/koulukaverille/anopille/apelle

farkun lahkeiden lyhentäminen

lapsen vienti neuvolaan/lääkäriin/hammaslääkärin

jatka listaa :-)

Salaojien kaivuu ja ovien saranoiden rasvaus=

ristiäismekon hankinta

ompelukoneen öljyäminen

YO-kiitoskorttien tilaus

ristiäisten järjestäminen

rippijuhlien järjestäminen

passikuvassa käyminen

passin hankinta

Vierailija
1288/8326 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on "voi luoja" mut ans kun onkin nainen jo

Älykästä... 👌

Vierailija
1289/8326 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti jokainen joka sanoo jotain tuon suuntaista jätetään yksin sinne taloon asumaan.Vaikk miehenä ITSELLÄ tilanne on ihan vastaava, niin ei tulisi mieleenkää

Tuo taloudellinen epätasapaino (en tiedä, onko teillä niinkään) on toisille hankala juttu. Usein sen tekee hankalaksi se omistava osapuoli. Meillä ei onneksi käynyt niin. 

Puolisolla oli asunto, kun tavattiin. Sain perintöä jossain vaiheessa, mutta se käytettiin sit yhdessä elämiseen. Muuta en ole talouteen tuonut ja kaikki on mieheni nimissä (osa myös lasten). Tästä ei onneksi ole kiistaa tullut. Mutta olen monesti miettinyt, olisinko kauaa katsellut miehen uhoa. Hän on tämän myös perintönä saanut, eikä itse ansainnut, ehkä siinä on se ero. 

Vierailija
1290/8326 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin te miesvihaajat tarvitsette kuitenkin miehiä? Eikö olisi kaikille parempi kun olisitte ilman? Ihmettelenpä vain ääneen...

Te kuvittelisitte voittavanne kun jättäisitte miehenne ja miehet olisivat onnellisia.... win-win?

Mikä tässä on mie svihaa? Jos ei suostu passaajaksi/emoksi aikuiselle ihmiselle! Minä  en omiani vihaa ollenkaan, kun ei ole tuollaisia ongelmia. Kukaan ei kyykytä, tai yritä edes.

Jos tässä jotain vihanoloista on, se kohdistuu siihen asenteeseen, että naisten tehtävä on palvella muita. Ja sitä kautta naisia pidetään myös alempiarvoisina. Ja naisen rakkaus ilmenee passauksena. 

Miten se on miesvi haa, jos siihen ei suostu? Miksi miesten kuuluisi saada pompottaa ja passuuttaa? 

Olen tässä ketjussa kysynyt ennenkin perusteluja, niitä ei ole tullut. Lehmäksi meitä kyl haukutaan. Mistäs siinä on kyse?

Vierailija
1291/8326 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet sairas ja parisuhteesi (jos sinulla edes sellaista on) on sairas.

Vierailija
1292/8326 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä osaa, ihmettele siten jos en tule takaisin.

Vierailija
1293/8326 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumppanisi lienee tyytyväisempi jonkun muun kanssa, lisäksi veisi erossa tuhkatkin pesästä odotellesaan että saat hänelle häädön haettua omasta kotoaan.

Kunhan luulet. Todellisuus on jotain aivan muuta. Kumppanini onkin monin verroin fiksumpi kuin täällä kirjoittelevat, eikä vingu murusista pöydällä (joita ei edes ole). Kysymys onkin siitä, yrittääkö joku kaapata kaiken vallan, kun kuitenkin on vain puolet äänistä. Se ei onnistu.

Vierailija
1294/8326 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan luulet. Todellisuus on jotain aivan muuta. Kumppanini onkin monin verroin fiksumpi kuin täällä kirjoittelevat, eikä vingu murusista pöydällä (joita ei edes ole). Kysymys onkin siitä, yrittääkö joku kaapata kaiken vallan, kun kuitenkin on vain puolet äänistä. Se ei onnistu.

Nytkö niitä talonkirjoja ei tuijotellakaan? Tulit kuitenkin järkiisi?

Vierailija
1295/8326 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritä nyt ymmärtää, vaikka se selvästi vaikeaa onkin. Kumppanini on niin fiksu, ettei motkota olemattomasta leivänmuruista, eikä yritä muutenkaan kaapata kaikkea valtaa suhteessa. Jos ei olisi, niin lusikat olisivat menneet jakoon jo kauan sitten (eikö talonkirjojakaan oikeasti olisi tarvinnut kaivaa esiin). Ja mitä tulee naispuolisiin meuhkaajiin tässä ketjussa, en minäkään suin surminkaan olisi koskaan ryhtynyt suhteeseen heidän kanssaan...  en nimittäin halua tapella kaapin paikasta joka jumalan päivä. 

PS. Ollaan oltu yksissä yli 45 vuotta, joten ei se nyt niin kamalaa voi olla...

Vierailija
1296/8326 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritä nyt ymmärtää, vaikka se selvästi vaikeaa onkin. Kumppanini on niin fiksu, ettei motkota olemattomasta leivänmuruista, eikä yritä muutenkaan kaapata kaikkea valtaa suhteessa. Jos ei olisi, niin lusikat olisivat menneet jakoon jo kauan sitten (eikö talonkirjojakaan oikeasti olisi tarvinnut kaivaa esiin). Ja mitä tulee naispuolisiin meuhkaajiin tässä ketjussa, en minäkään suin surminkaan olisi koskaan ryhtynyt suhteeseen heidän kanssaan...  en nimittäin halua tapella kaapin paikasta joka jumalan

Vanhat naiset tosiaan vielä tyytyivät. 

Vierailija
1297/8326 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä kommentti osoittaa, millä tietämyksellä (toisin sanoen, sen täydellisellä puuttumisella) täällä otetaan kantaa. Et sinä tiedä minusta ja parisuhteestani (kuten et kenestäkään muustakaan) faktisesti YHTÄÄN MITÄÄN, joten voit yhtä hyvin pitää mielipiteesi omana tietonasi.

Vierailija
1298/8326 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä kommentti osoittaa, millä tietämyksellä (toisin sa

Itse kehuit ristiriitatilanteissa kaivavasi talonkirjat esiin ja voit sillä perusteella määrätä parisuhteessa mistä saa puhua. Jos se ei ole sairasta vallankäyttöä, niin mikä sitten? Säälin puolisoasi.

Vierailija
1299/8326 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vanhat naiset tosiaan vielä tyytyivät. "

Jos viittaat siihen, että olisi pakko tyytyä taloudellisista syistä, niin olet väärässä. Kumppani on sen verran varakas, että voisi milloin hyvänsä käteisvaroilla ostaa asunnon mistä vaan, jos haluaisi. Ei ole pakko roikkua missään, missä ei halua. Ovissa on saranat kahteen suuntaan...

Vierailija
1300/8326 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä kommentti osoittaa, millä tietämyksellä (toisin sa

Minua et voi uhkailla pitämään suutani kiinni näyttämällä talonkirjoja. Mites nyt suu pannaan?