Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon

Vierailija
21.10.2023 |

Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.

Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.

Kommentit (8326)

Vierailija
981/8326 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut miehet eivät pysty, jotkut pystyvät. Yleisesti, ottaen huomioon tämän ketjun sisällön, ihmettelen suuresti, että aviomiesehdokkaiden kommunikaatio- ja yhteistyötaidot (ja -halut!) eivät naisten kriteerilistalla usein ole kovinkaan korkealla... jostain syystä ulkonäkö-, varallisuus- ym. seikat useasti (eivät aina!) näyttävät kiinnostavan enemmän. Jos suhteen alussakaan ei päästä sopimukseen reilusta työnjaosta, niin mitä mahdollisuuksia rakentavaan keskusteluun on useamman vuoden kuluttua?

Ja taas löytyi syy naisissa😁 Eivät ole laittaneet kriteerilistaan tärkeää ominaisuutta😅 Juu ei se miesten vastuulla ole. Koskaan.

Miehet eivät ole kollektiivisesti vastuussa siitä, mitä muiden parisuhteissa tapahtuu. Ja kyllä, ihminen on itse vastuussa mm. siitä, millaisen puolison itselleen valitsee. J

Älä nyt oikeasti viitsi kaasuvalottaa. Tiedät tasan tarkkaan että tässä ei ole kyse yksittäisistä parisuhteista vaan tasa-arvosta. Siitä näkeekö mies naisen tasavertaisena vai piikana. Tämä koskee koko yhteiskuntaa. Tästä samasta asiasta väännetään kaikissa länsimaissa. Miljoonat naiset puhuvat näistä täsmälleen samoista asioista. Naiset taistelevat tasa-arvoisesta asemasta parisuhteessa ja miehet taistelevat yhtä kovasti alistaakseen naiset.

Miehet todellakin ovat kollektiivisesti vastuussa.

Vierailija
982/8326 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä jos te miehet lakkaatte valehtelemasta..

..tasa-arvo on mennyt liiankin pitkälle ja MIES tässä on hätää kärsimässä. Niin te miehet olette valehdelleet.. ?

Anteeksi.

Anteeksi,siis mitä?

Fakta.

"Naiset myös kouluttautuvat korkeammalle kuin miehet, joka alkaa vähitellen näkyä myös palkkauksessa. Naiset ovat siirtyneet elämässään eteenpäin, kouluttautuvat ja luovat uraa."

Ja keneltä, tämä "kehitys", on sit poissa?

Arvaa.

Arvaa uudestaan..? Kyllä.

--

Juuri näin.

*obs.ette '"te" ikinä SAA niitä:

- munia?

vaikka( miten Paljon munitte.. ;))

--

Näin. Kun asiat mennyt..

*BS*

Ja yämä on meille menetys...niinku miten? Onhan se nähty, mihin maailma on menny, kun niillä munilla on "ajateltu". 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
983/8326 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en ole ikinä nähnyt kun:

- nainen vaihtaa oljyt?

- nainen korjaa moottorin?

- kaataa puun?

- kantaa rakennustarvikkeita?

..tai tekee, ylipäänsä mitään. 

(oikeita. ihmisen elämässä. tarpeellista!)

..Asioita?

en tiedä miksi, en ole ikinä nähnyt..

Meillä kumpikin vie autonsa huoltoon, mies vaihtaa renkaat teinin kanssa. Minä vien ruohonleikkurin huoltoon ja leikkaan ruohon, ellei teini leikkaa. Minä teen ihan kaikki muut työt pihalla. Tänä syksynä tyhjensin rännitkin, koska huomasin, ettei mies tehnyt. Oli viimeinen päivä ennen kuin pakkaset alkoi. Meillä oli joskus diili, että mies hoitaa viemärit, koska minä hoidan kaikkien kodinkoneiden puhdistuksen. Kyllästyin katselemaan tunkeutuvia ja ryönäisiä viemäreitä, lattiakaivoa ja hajulukkoja ja

Väärin, en ole uniikki. Uniikki olisi mies, joka haluaisi pystyä tähän samaan. :) 

Vierailija
984/8326 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en ole ikinä nähnyt kun:

- nainen vaihtaa oljyt?

- kaataa puun?

..Asioita?

Meillä kumpikin vie autonsa huoltoon, mies vaihtaa renkaat teinin kanssa. Minä vien ruohonleikkurin huoltoon ja leikkaan ruohon, ellei teini leikkaa. Minä teen ihan kaikki muut työt pihalla. Tänä syksynä tyhjensin rännitkin, koska huomasin, ettei mies tehnyt. Oli viimeinen päivä ennen kuin pakkaset alkoi. Meillä oli joskus diili, että mies hoitaa viemärit, koska minä hoidan kaikkien kodinkoneiden puhdistuksen. Kyllästyin katselemaan tunkeutuvia ja ryönäisiä viemäreitä, lattiakaivoa ja hajulukkoja ja olen jo useamman vuoden huolehtinut niiden säännö

Tuokin on hassua miten nainen on ylpeä kun tekee ns. miesten töitä. Olen itsekin ylpeä kun osaan vaihtaa renkaat, käyttää miesten työkaluja ja tehdä miesten juttuja. Se on aika typerää tavallaan kehuskella sillä, koska samalla tulee tahattomasti vahvistaneeksi mielikuvaa että tuo on jotain erityistä, mihin ei joka nainen pysty. Ja että miesten työt vaativat jotain aivan ihailtavaa osaamista. Että ne ovat vaativampaa, parempaa työtä.

Milloin mies ylpeilee sillä että osaa siivota?

Vierailija
985/8326 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en ole ikinä nähnyt kun:

- nainen vaihtaa oljyt?

- kaataa puun?

..Asioita?

Et ole nähnyt siksi että naiset joutuvat raatamaan aamusta iltaan siivouksen, ruuanlaiton, pyykkäämisen, lastenhoidon, kauppareissujen ym. parissa. Siihen verrattuna pikku puuhastelusi auton kanssa ei ole mitään.

Aivan totta.

Mies(-puolinenhan ihminen) ei onnistu näissä, kaikissa elämää suuremmissa! asioissa:

- siivous? (rätti/imuri)

- kokkaus? (pihvi/makkara ja olut)

- vaatehuolto? (pesu-/kuivauskone)

- yms.tms näiden jokaisen arjes

Miesoletettu imuroi vasta kun asiasta huomauttaa,  rättiä ei osaa käyttää,  ei kiinnosta mitä syödään eikä kiinnosta safkan laitto, pyykkikoneen laittanut päälle kahdesti, tiskikoneen tyhjennys ei onnistu yms.yms normi kotitöitä, eli ei onnistu.  Se mikä onnistuu on jatkuva rutina ja neuvominen kuinka hommat pitäisi tehdä hänen mielestään oikein.

Vierailija
986/8326 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en ole ikinä nähnyt kun:

- nainen vaihtaa oljyt?

- kaataa puun?

..Asioita?

Sun elinpiiri on niin suppea, siksi et ole nähnyt. Minä olen, kaikkea tuota ovat naiset tehneet. Kaikkein osaavin ja näppärin mun tuntema kaikissa  noista on nainen. Lisäksi tunnen monia, jotka esim. huoltaa ja rakentelee omia moottoripyöriään, tunnen yhden miehen ja monta naista. 

Vierailija
987/8326 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä ylistetään ja kannustetaan huonoa äitiä ja aviopuolisot.surullista,vielä 30n vuotta site oli ihan normia että nainen hoisi kodin ,nyt tämä voimaantuminen on tullut tähän pisteeseen että siitä perheen hoidosta tullut negatiivinen asia.karkkia ja sipsiä kyllä keritään vetää kun katsotaan Netflixistä lempi paska sarjaa.onneksi itsellä ulkomaalainen vaimo jolle kunnia asia hoitaa kotia ja minua.

V. -89 olimme häämatkalla interreilaten. Olin 24v. ja opiskelin silloin. Tapasimme pitkin Eurooppaa suunnilleen saman ikäisiä ihmisiä. Näitä keskusteluita oli monia, mutta eräskin saksalainen nuori nainen ihmetteli, miksi menin naimisiin, kun kerran opiskelen. Kun se opiskelu me

Mikä ei ole näin?

Vierailija
988/8326 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut miehet eivät pysty, jotkut pystyvät. Yleisesti, ottaen huomioon tämän ketjun sisällön, ihmettelen suuresti, että aviomiesehdokkaiden kommunikaatio- ja yhteistyötaidot (ja -halut!) eivät naisten kriteerilistalla usein ole kovinkaan korkealla... jostain syystä ulkonäkö-, varallisuus- ym. seikat useasti (eivät aina!) näyttävät kiinnostavan enemmän. Jos suhteen alussakaan ei päästä sopimukseen reilusta työnjaosta, niin mitä mahdollisuuksia rakentavaan keskusteluun on useamman vuoden kuluttua?

Ja taas löytyi syy naisissa😁 Eivät ole laittaneet kriteerilistaan tärkeää ominaisuutta😅 Juu ei se miesten vastuulla ole. Koskaan.

Miehet eivät ole kollektiivisesti vastuussa siitä, mitä muiden parisuhteissa tapahtuu. Ja kyllä, ihminen on itse vastuussa mm. siitä, millaisen puolison itselleen valitsee. J

Ketäs tuossa kollektiivisesti syytettiin? Ei todellakaan miehiä. Mutta syyllistyminen ailti on herkässä, näemmä.

Vierailija
989/8326 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei pitäisi nettipalstalla itkeä? On ihmisiä, joilla ei ole aellaisia ystäviä, joille asioitaan voisi itkeä. Täällä saa paljon p askaa, mut myös vertaistukea ja välillä ihan hyviä oivalluksia.

Vierailija
990/8326 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kuulla.

Kannattaisikohan harkita auton vaihtoa, jos siihen harva se päivä pitää tehdä moottoriremontti tai öljynvaihto' ?

Kuka T.S.I(-Tee.Se.Itse..) -ammattilainen kysyy?

Ei kukaan sellaista oie sanonut, täällä.

--

' Meillä nuo tekee ammattilainen ihan molempien autoihin. Menee jäteöljyt oikealla tavalla kiertoon.' ?

Kiva kuulla. (T.S.I.) -ammattilaisena, oikein oikeasti! käytät jotain, ihan oikein oikeaa! ammattilaista?

Ei se ole kuin (kaikillekädettömille..) kermap#erse ihmiselle, kiitos vinkistä! Ei ikinä ole tarvinnut niitä.

--

' Täällä yksi joka aikamiespojan jäljiltä löysi pihavajasta kaksi tynnyrillistä jäteöljyjä. Kun oli ihan itse vaihtanut. Niitä oli sitten kiva naisvoimin kuskata jätteenkäsittelykeskukseen. '

Kiva kuulla. Nykyään on niin paljon teitä super(nais)-puolisia aina, heti näyttämässä sitä ainoaa oikea

Taidat olla oikeasti onnellinen ihminen! Saat niin paljon iloa ja ylpeyttä siitä, että osaat tehdä jotain, mitä joku toinen ei osaa. Ja lisäksi selkeästi arvostat omaa osaamistasi! Hassua vaan se, että tarvitset ihmisiä alaspainettaviksi, ennenkuin onnellisuutesi on täydellinen. Eiks se ole hyvä, ettei me kaikki kaikkea osata/tehdä! Milläs sit ylpeilisit?

Vierailija
991/8326 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi kamala tuota apn possumiestä. Minä siirtyisin muualle nukkumaan, jos toinen ei ole lakanoitaan viiteen viikkoon vaihtanut. Enkä pystyisi muutenkaan tuollaisen kanssa jatkamaan, koska näkeehän tästä, että mies ei kunnioita sinua palaakaan.

Vierailija
992/8326 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Väärin, en ole uniikki. Uniikki olisi mies, joka haluaisi pystyä tähän samaan. :) "

Joo kyl mun tuntemat naiset ovat todella osaavia ja tekeviä. Itseä välillä hävettää, kun itse en ole sellainen. Polkupyörän kumin taisin pari vuotta sitten vaihtaa, ja siinäkin oli vääntöä. Tosin mieheni ei kykene edes siihen. Meillä ei toi näppäryys ole ihan hanskassa. Yks puu ollaan yhdessä kaadettu, mut se oli kirsikkapuu, eli ei ehkä lasketa.

Vierailija
993/8326 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en ole ikinä nähnyt kun:

- nainen vaihtaa oljyt?

- kaataa puun?

..Asioita?

Meillä kumpikin vie autonsa huoltoon, mies vaihtaa renkaat teinin kanssa. Minä vien ruohonleikkurin huoltoon ja leikkaan ruohon, ellei teini leikkaa. Minä teen ihan kaikki muut työt pihalla. Tänä syksynä tyhjensin rännitkin, koska huomasin, ettei mies tehnyt. Oli viimeinen päivä ennen kuin pakkaset alkoi. Meillä oli joskus diili, että mies hoitaa viemärit, koska minä hoidan kaikkien kodinkoneiden puhdistuksen. Kyllästyin katselemaan tunkeutuvia ja ryönäisiä viemäreitä, lattiakaivoa ja hajulukkoja ja

En lukenut tuota sillai, et olis ylpeyllyt. Ihan vaan faktaa tolle yhdelle kuspäälle, joka trollailee typerästi  

Vierailija
994/8326 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko joku kertoa, milloin kotitöiden kasautuminen naiselle lakattiin näkemästä merkkinä epätasa-arvosta ja alettiin nähdä  naisen vikana, kun nainen on epäonnistunut miehen valinnassa?

Mielestäni vielä 90-luvulla oli selvää, että tämä on nimenomaan tasa-arvokysymys. Nyt tuntuu että kaikki syyttävät naista ja vaativat naista korjaamaan asian, joka nähdään naisen henkilökohtaisena ongelmana.

Milloin tämä kääntyi näin? Ja miksi?

Vierailija
995/8326 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en ole ikinä nähnyt kun:

- nainen vaihtaa oljyt?

- kaataa puun?

..Asioita?

Suurin osa miehistä ei osaa vaihtaa öljyjä, korjata moottoria tai kaataa puuta.

Vierailija
996/8326 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Älä nyt oikeasti viitsi kaasuvalottaa. Tiedät tasan tarkkaan että tässä ei ole kyse yksittäisistä parisuhteista vaan tasa-arvosta. Siitä näkeekö mies naisen tasavertaisena vai piikana. Tämä koskee koko yhteiskuntaa. Tästä samasta asiasta väännetään kaikissa länsimaissa. Miljoonat naiset puhuvat näistä täsmälleen samoista asioista. Naiset taistelevat tasa-arvoisesta asemasta parisuhteessa ja miehet taistelevat yhtä kovasti alistaakseen naiset.

Miehet todellakin ovat kollektiivisesti vastuussa."

Länsimaisessa oikeuskäytännössä ei tunneta sellaista käsitettä kuin kollektiivinen vastuu; yksilö vastaa vain omista tekemisistään. Muutenkin ajatus siitä, että minä ja muut tällä hetkellä elävät miehet olisimme jotenkin vastuussa naisten alistamisesta menneinä vuosisatoina ja -tuhansina on yhtä älytön kuin halu toimittaa nykyiset silmäntekevät giljotiiniin sen vuoksi, että ylimystö aikoinaan sorti tavallista kansaa.

Työelämässä ollessani kohtelin aina mies- ja naispuolisia alaisia/työtovereita tasapuolisesti ja -arvoisesti. Kotona teen huomattavan osan kotitöistä ja lisäksi ne paljon parjatut 'miesten työt'. Kun näissä nettikeskusteluissa 'kollektiivisesti' kuitenkin tulee jatkuvasti p@sk@@ niskaan, alkaa pikkuhiljaa v/tutt@@. Alunperin positiivinen suhtautumiseni naissukupuoleen alkaa kääntyä kitkeryydeksi, kiitos kaltaisiesi myrkynkylväjien. En luultavasti ole edes ainoa, joten onnea vaan tasa-arvotaistelussa.

Vierailija
997/8326 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en ole ikinä nähnyt kun:

- nainen vaihtaa oljyt?

- kaataa puun?

..Asioita?

Sun elinpiiri on niin suppea, siksi et ole nähnyt. Minä olen, kaikkea tuota ovat naiset tehneet. Kaikkein osaavin ja näppärin mun tuntema kaikissa  noista on nainen. Lisäksi tunnen monia, jotka esim. huoltaa ja rakentelee omia moottoripyöriään, tunnen yhden miehen ja monta naista. 

Varmasti niin, kun (varmasti "Tunnet" kaiken mun elinpiiristä? Et tunne. Tai kaiken osaamisestani j näppäryydestäni? Et tunne mitään.)

Hyvä yritys = kaikki pielessä!

Joo. On nais(-puoleisia) ihmisiä käyneet, ns.alan mekaanikkokoulutuksia. Hyvä niin mutta ei ole mikään 'normaali', normi tapaus: 1/1000, ehkä..

Hyvää harrastusta..vaan kaikille harrastajille ;))

Vierailija
998/8326 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en ole ikinä nähnyt kun:

- nainen vaihtaa oljyt?

- kaataa puun?

..Asioita?

Suurin osa miehistä ei osaa vaihtaa öljyjä, korjata moottoria tai kaataa puuta.

..Mutta. 

(aika moni mies) Osaa vaihtaa kalsarinsa ja sukat?

Osaa korjata krapulansa korjaus-sarjalla? sekä

Osaa kaataa naisia?

Suurin osa nais(-puoleisista) 'ehkä vain' vielä vaan, 

haaveilee: Samoista asioista? 

Hyvä juttu. (kaikki toivo ei ole vielä menetetty..) nais ihmeisiin? Hyvä tietää.. ;))

Vierailija
999/8326 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En lukenut tuota sillai, et olis ylpeyllyt. Ihan vaan faktaa tolle yhdelle kuspäälle, joka trollailee typerästi."

Kiitos, ymmärsit oikein. :) 

Vierailija
1000/8326 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko joku kertoa, milloin kotitöiden kasautuminen naiselle lakattiin näkemästä merkkinä epätasa-arvosta ja alettiin nähdä  naisen vikana, kun nainen on epäonnistunut miehen valinnassa?

Mielestäni vielä 90-luvulla oli selvää, että tämä on nimenomaan tasa-arvokysymys. Nyt tuntuu että kaikki syyttävät naista ja vaativat naista korjaamaan asian, joka nähdään naisen henkilökohtaisena ongelmana.

Milloin tämä kääntyi näin? Ja miksi?

Ystäväni joutui ottaa vastuun ja pistää poikkis pihalle. Alkuun oli ihana ja huomaavainen. Laittoi ruokaa ja oli kaikin tavoin huomaavainen. Muuttettuaan ystäväni luokse, ihanat asiat  alkoi pudota tekemisistä. Aika pian tilanne oli se, ettei tyyppi siis tehnyt mitään kotitöitä, ei käynyt kaupassa, eikä maksanut, kuin murto-osan asumiskustannuksista. Selitys oli se, ettei suostu avittaa lainanlyhennyksissä. Vaikka kyse oli siis kaikesta kulutuksesta. Moottoripyöyräänsä hoiti.  Ruuan ostamisen kans lopetti, söi ulkona. Ettei vaan auttais...

Kävi sit ilmi, et hänellä isot ulosottovelat. Lopetti työt. 

Oli muuten mukava jannu. Mutta tilanne oli kestämätön, joten lopulta hänet ulkoistettiin. 

Vastuun siis kaverini otti, mutta sai särkyneen sydämen ja "hukkasi" muutaman vuoden...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi