Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon
Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.
Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.
Kommentit (8310)
Meillä on melko hyvin jakautunut kotityöt, miehenä imuroin kerran viikossa, pesen pyykkiä kerran viikossa ja täytän, sekä tyhjennän astianpesukoneen jos en joka päivä, niin joka toinen. Tästä voidaankin sitten laske kuinka helvetin turhaa on se eukon ylimääräinen hosuminen. Imuroi ihan turhaan, astianpesukonetta käyttää puolityhjänä. Noh, vaatteet se sentään pesee suurimmassa osin. Silti valittaa joka ilta kun ei ole siistiä. Väsyttää!!
Hei, minulta kuuluui auton sisältä: JÄKÄTI JÄKKIT JÄKÄTI JÄÄK.... Siis sinun autostasi kuuluu jäkäti jääkiä....... se on sitten avioeronpaikka. Tilataanko avioero paperit samoin tein......
T. maistraatti
Vierailija kirjoitti:
Hei, minulta kuuluui auton sisältä: JÄKÄTI JÄKKIT JÄKÄTI JÄÄK.... Siis sinun autostasi kuuluu jäkäti jääkiä....... se on sitten avioeronpaikka. Tilataanko avioero paperit samoin tein......
T. maistraatti
Minulla oli sama ongelma mutta laitoin AKAN kävelemään niin vaiva hävisi !
Camaron
Jännä ilmiö, että kaikesta itsensä kehumisesta huolimatta suomalaiset naiset eivät ole saaneet kehuja valtavasta innosta pitää kotinsa kunnossa.
On kohtuutonta edes odottaa että suomalainen nainen kehuisi miestään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän aiheesta kehutaan. Mies, joka märisee, että vaimo ei siivoa kotona, mutta ei siivoa itse, ei ansaitse kehuja eikä kiitoksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän aiheesta kehutaan. Mies, joka märisee, että vaimo ei siivoa kotona, mutta ei siivoa itse, ei ansaitse kehuja eikä kiitoksia.
Onkohan teitä tuollaisia vaimoja paljonkin täällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä teitä? Minä teen kotitöitä sen verran kun on tarvis. Jos se ei miehelle riitä, hän on ihan vapaa tekemään niitä lisää.
Mikä vaimo?
Mikä aviomies?
Ei Suomessa solmita siunattuja avioliittoja.
Miehet eivät halua aviovaimoa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä vaimo?
Mikä aviomies?
30 vuotta sitten halusi. Eikä ole koskaan tarvinnut riidellä rahasta, lastenhoidosta, kotitöistä tai työssä käynnistä. Ehkä nykyajan miehet ovat vaan ihan helvetin laiskoja sottapyttyjä. He ovat kasvaneet naama ruudussa kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä vaimo?
Mikä aviomies?
30 vuotta sitten halusi. Eikä ole koskaan tarvinnut riidellä rahasta, lastenhoidosta, kotitöistä tai työssä käynnistä. Ehkä nykyajan miehet ovat vaan ihan helvetin laiskoja sottapyttyjä. He ovat kasvaneet naama ruudussa kiinni.
T. Palstamamma, naama kiinni ruudussa klo 7-23.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen vaimo, joka ei siivoa kotona, mä nimittäin siivoan työkseni, ja mieskin on sitä mieltä, että se riittää. Sen sijaan hoidan kaiken kokkaamisen, ja kyllä kiitän ja kehun miestäni, mutta hän on sen kyllä ansainnutkin.
Kätevää. Kun käy töissä, voi kieltäytyä kotitöistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on melko hyvin jakautunut kotityöt, miehenä imuroin kerran viikossa, pesen pyykkiä kerran viikossa ja täytän, sekä tyhjennän astianpesukoneen jos en joka päivä, niin joka toinen. Tästä voidaankin sitten laske kuinka helvetin turhaa on se eukon ylimääräinen hosuminen. Imuroi ihan turhaan, astianpesukonetta käyttää puolityhjänä. Noh, vaatteet se sentään pesee suurimmassa osin. Silti valittaa joka ilta kun ei ole siistiä. Väsyttää!!
Ihan varmasti väsyttää, ilmeisesti hän on vastuussa koko ruokahuollosta suunnittelusta ostoksiin ja kokkaamiseen. Et maininnut tekeväsi sitä lainkaan, ja jotakin teilläkin syödään monta kertaa päivässä.
On se nykypäivän naisilla raskasta ostaa niitä eineksiä ja lämmittää mikrossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai vaimoja, joiden miehet eivät siivoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan varmasti väsyttää, ilmeisesti hän on vastuussa koko ruokahuollosta suunnittelusta ostoksiin ja kokkaamiseen. Et maininnut tekeväsi sitä lainkaan, ja jotakin teilläkin syödään monta kertaa päivässä.
On se nykypäivän naisilla raskasta ostaa niitä eineksiä ja lämmittää mikrossa.
Näin ehkä teillä toimitaan. Meillä valmistetaan se ruoka raaka-aineiata itse. Syömme päivittäin kotiruokaa.
Mikä estää miehen tekemästä ruokaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä teitä? Minä teen kotitöitä sen verran kun on tarvis. Jos se ei miehelle riitä, hän on ihan vapaa tekemään niitä lisää.
Eikö moni mieskin tee juuri noin, mutta teillä naisilla alkaa välittömästi hirveä ulina ja uhriutuminen, kun "mies ei tee mitään".
"Meillä on kyllä paljon muutakin kuin siivous. Ja oikein toimiva työnjako, molempien mielestä."
Yhtä uskottavaa aina naisen puhuessa kummankin puolesta. Usein kuulee, että lapsiakin on hankittu yhteisestä päätöksestä, mutta jos miehiltä kysytään siten, ettei vaimo ole kuulemassa, niin yleensä nainen on pelkästään tehnyt päätöksen lapsien hankkimisesta ja sitten on huuli mutrulla, kun mies ei ensinnäkään tuntenut olevansa oikean naisen kanssa kimpassa ja toiseksi, ei olisi tietenkään halunnut tämän kanssa myöskään lapsia.
Vierailija kirjoitti:
"Meillä on kyllä paljon muutakin kuin siivous. Ja oikein toimiva työnjako, molempien mielestä."
Yhtä uskottavaa aina naisen puhuessa kummankin puolesta. Usein kuulee, että lapsiakin on hankittu yhteisestä päätöksestä, mutta jos miehiltä kysytään siten, ettei vaimo ole kuulemassa, niin yleensä nainen on pelkästään tehnyt päätöksen lapsien hankkimisesta ja sitten on huuli mutrulla, kun mies ei ensinnäkään tuntenut olevansa oikean naisen kanssa kimpassa ja toiseksi, ei olisi tietenkään halunnut tämän kanssa myöskään lapsia.
Se ehkäisee, joka ei lapsia halua. Noin yksinkertaista se on.
"Näin ehkä teillä toimitaan. Meillä valmistetaan se ruoka raaka-aineiata itse. Syömme päivittäin kotiruokaa.
Mikä estää miehen tekemästä ruokaa?"
Ei toimita. Meillä kumpikin loistavia kokkeja, josta johtuu, että meillä syödään hyvin monipuolista ja puhtaista raaka-aineista tehtyä ruokaa, eikä tylsää "kotiruokaa".
Ei kukaan ole väittänytkään, etteikö mies voisi tehdä ruokaa, vaan tuo yksi hörhö kuvitteli vaihteeksi omiaan.