Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon
Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.
Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.
Kommentit (8310)
"Se ehkäisee, joka ei lapsia halua. Noin yksinkertaista se on."
Eikö se olisi tänäpäivänä reilua naisten pyytää miehiltä kirjallinen suostumus lasten hankintaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Meillä on kyllä paljon muutakin kuin siivous. Ja oikein toimiva työnjako, molempien mielestä."
Yhtä uskottavaa aina naisen puhuessa kummankin puolesta. Usein kuulee, että lapsiakin on hankittu yhteisestä päätöksestä, mutta jos miehiltä kysytään siten, ettei vaimo ole kuulemassa, niin yleensä nainen on pelkästään tehnyt päätöksen lapsien hankkimisesta ja sitten on huuli mutrulla, kun mies ei ensinnäkään tuntenut olevansa oikean naisen kanssa kimpassa ja toiseksi, ei olisi tietenkään halunnut tämän kanssa myöskään lapsia.
Miten ihmeessä nämä oman elämänsä objektit ovat moiseen tilanteeseen päätyneet? Kuulostaa ihan typeryyden maksimoinnilta ensin olla väärän naisen kanssa, tehdä siihen suhteeseen lapsia, joita ei halua, ja sitten naukua tilanteen kurjuutta toiselle antisankarille kun on l
Tuota kannattaisi tiedustella niiltä, jotka lapsia tekevät, eli naisilta. Ei mies voi vaikuttaa millään tavalla lasten hankintaan. Aborttikin on ainoastaan naisen päätäntävallassa. Ja siinä olen kanssasi samaa mieltä, että typerähän sellainen nainen on, joka porsii miehelle, joka ei ainakaan vielä olisi halunnut lapsia.
Minä suorastaan hiukan järkytyin joskus siitä, miten paljon on naisia, että kun vauvakuume iskee päälle siinä 30-40 ikävuoden välissä, niin se tehdään lähes kenen kanssa tahansa.
Naiset eivät voi vastata miesten puolesta siihen, miksi miehet tekevät lapsia, joita eivät halua, väärien naisten kanssa.
Minun tietääkseni mies voi pidättäytyä yhdynnästä, käyttää kondomia tai teettää vasektomian, jos nyt välttämättä haluaa olla yhdessä naisen kanssa, joka kamalasti haluaa lapsia. Ero on aina myös vaihtoehto. Mikseivät nämä useat miehet ole päättäneet lapsilukuaan?
"Ja sinusta vaimo on laiska, jos et saa hotellitason palvelua vaan joudut itsekin kotitöihin osallistumaan? Jos sinulla on vaimo, säälin häntä todella."
Sellainen olkiukko sieltä taas putkahti. Olet sarjassa naisia, jotka saavat riidan aikaan ihan yksinäänkin. Eli typerys.
Vierailija kirjoitti:
"Ja sinusta vaimo on laiska, jos et saa hotellitason palvelua vaan joudut itsekin kotitöihin osallistumaan? Jos sinulla on vaimo, säälin häntä todella."
Sellainen olkiukko sieltä taas putkahti. Olet sarjassa naisia, jotka saavat riidan aikaan ihan yksinäänkin. Eli typerys.
Sinähän täällä olet riidellyt yksinäsi kuukausikaupalla.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Ja sitten kuin taikaiskusta, sivupersoonakin viipotti paikalle. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Osui selvästi herkkään kohtaan :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Osui selvästi herkkään kohtaan :D
Jep, se on tuolla oikein tavaramerkkinä, että kun osuu arkaan paikkaan, astuu sivupersoona kuvioihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se olisi tänäpäivänä reilua naisten pyytää miehiltä kirjallinen suostumus lasten hankintaan?
Eikö miehet saa itse tehtyä kirjallista sopimusta ja pyytää siihen naisen allekirjoitusta?
Varmasti saisivat, mutta koska miesten on saatava lupa seksiin, josta nainen voi jopa jälkikäteenkin kieltäytyä, niin kovin avuton nainen on kyseessä, jos miehen kontolle jää sopimus lasten hankinnasta, vaikka naisella on täysi itsemääräämisoikeus kehoonsa. Vaikka mies haluaisi lapsen ja se on yhdessä sovittu, nainen voi silti rikkoa sopimuksen ja tappaa toivotun lapsen. Jotkut tekemällä abortin ja jotkut pakastamalla vastasyntyneitä. Eli ei se ihan niin yksinkertaista touhua
"Varmasti saisivat, mutta koska miesten on saatava lupa seksiin, josta nainen voi jopa jälkikäteenkin kieltäytyä, niin kovin avuton nainen on kyseessä,..."
Kyllä se lupa seksiin on ihan molemmin puolin. Kyllä miehenkin pitää antaa se lupa, tai olla suostuvainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Naiset eivät voi vastata miesten puolesta siihen, miksi miehet tekevät lapsia, joita eivät halua, väärien naisten kanssa.
Minun tietääkseni mies voi pidättäytyä yhdynnästä, käyttää kondomia tai teettää vasektomian, jos nyt välttämättä haluaa olla yhdessä naisen kanssa, joka kamalasti haluaa lapsia. Ero on aina myös vaihtoehto. Mikseivät nämä useat miehet ole päättäneet lapsilukuaan?"
Miehet eivät edelleenkään tee lapsia, vaan ns. kohdulliset niitä tekevät. Useinhan lapsen hankinnasta ei ole puhuttu mitään, vaan nainen vaan "unohtaa" ottaa pillerit tmv.
Tasa-arvosta ollaan vielä hyvin kaukana tuossa asiassa.
Ai. Minä kun olen kuvitellut, että miestäkin tarvitaan lastentekoon. Ja se ehkäisee, joka ei lasta halua.
Palstamammat ovat kaulat suorina toitottaneet täällä kuorossa, ettei miestä kuulemma tarvita enää mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
"Kun mieskin tekee kotitöitä sen verran, kuin on tarvis, ei ole tarvis ulista."
Ja sen tarpeen saa määrätä vain nainen?
Eiköhän se ole molempien vastuulla sopia, mikä on tarpeellista ja riittävää. Jos näin yksinkertaisesta asiasta pariskunta ei pääse yksmielisyyteen, vaan tämä on jatkuva taiatelutanner, tuskin ovat sopivia toisilleen muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Olisko reilua molempia kohtaan puhua asiat halki etukäteen? Paljon on myös pariskuntia, joissa mies on se halukkaampi lapsien suhteen.
Seksiä kannattais harrastaa vain luotettavan henkilön kanssa. Silloin vahingonkin sattuessa ei tarvitse epäillä toista huijaamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se ole molempien vastuulla sopia, mikä on tarpeellista ja riittävää. Jos näin yksinkertaisesta asiasta pariskunta ei pääse yksmielisyyteen, vaan tämä on jatkuva taiatelutanner, tuskin ovat sopivia toisilleen muutenkaan.
Mitäpä veikkaat millaista taistelua palstamammoilla on tai olisi miehen kanssa kun näkee miten käyvät täällä kuumana kuin hiilihangot. Säälittää näiden mahdolliset miehet ja lapset.
Olen miettinyt samaa. Mies ja kaksi tytärtä. Jos aloitan lakon niin pitäisikö asiasta kertoa etukäteen. Aamulla kokeilin salaa ja aamupala vain itselleni. Koiran ulkoilu on jaettu listalla kaikille mutta aamulla kun lähdin kävelylle niin vähän tuli huono mieli kun en ottanut koirulia mukaan vaikka ei ollut minun vuoro ulkoiluttaa. Koiran saatan pitää jatkossa lakon ulkopuolella. Molemmat tyttäreni lukiossa.
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt samaa. Mies ja kaksi tytärtä. Jos aloitan lakon niin pitäisikö asiasta kertoa etukäteen. Aamulla kokeilin salaa ja aamupala vain itselleni. Koiran ulkoilu on jaettu listalla kaikille mutta aamulla kun lähdin kävelylle niin vähän tuli huono mieli kun en ottanut koirulia mukaan vaikka ei ollut minun vuoro ulkoiluttaa. Koiran saatan pitää jatkossa lakon ulkopuolella. Molemmat tyttäreni lukiossa.
Saanko olla utelias ja kysyä kuinka kauan olet esittänyt perheellesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä veikkaat millaista taistelua palstamammoilla on tai olisi miehen kanssa kun näkee miten käyvät täällä kuumana kuin hiilihangot. Säälittää näiden mahdolliset miehet ja lapset.
Ei täällä kukaan muu käy kuumana, kuin tää riidanhaastaja (sinä?). Toki toiveissa olis kiukkuset ja puutteessa elävät naiset, jotta haukkumiselle olisi joku kohde. Mut tällä kertaa ei osu. Sori siitä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä suosittelen ottaa puheeksi. Saattavat ymmärtää ihan puheestakin. Ihmisillä on tapana humpsahtaa tapoihin ja rooleihin. Ja jos ei näe mitään syytä muuttaa niitä, ei ne muutu.
Tunnen perheen (nyt jo aikuisia) jossa perheen äiti ja tytär passasivat perheen poikaa todella huolella. Tekivät leivät ym. valmiiksi ja syöttivät vielä koululaisena. Siihen asti, kunnes poika muutti omaan kotiin. Siinä jäi päälle joku vauvavaihe. Eivätkä he itse nähneet siinä mitään kummallista. Ulkopuolisille se näyttäytyi todella hassulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esittänyt mitä?
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstan oma misogynistitrolli on pitkästynyt ja elvyttää vanhaa keskustelua.
Niinpä. Miten tylsää mahtaa olla elämä, kun pitää jatkuvasti käydä tässä ketjussa yrittämässä lietsoa riitaa. Ei taida hyvin mennä tämän hepun oikeassa elämässä.
Tuohan se on yksi ikävistä luonteenpiirteistä suomalaisilla naisilla, että miehen kommentit koetaan aina niin tunteella ja riidan haastamisena.
Eihän palstalla tiedä, kuka sen kommentin kirjoittaa! Ei kukaan voi sen perusteella suuttua. Suomalainenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esittänyt mitä?
Eri
En myöskään ymmärrä mitä olen esittänyt. Kysyjä