Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon

Vierailija
21.10.2023 |

Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.

Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.

Kommentit (8310)

Vierailija
7981/8310 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Minulla oli erityisen hyvä suhde isääni. Hän oli todella empaattinen ihminen, jota kaverini myös aina ihailivat. Superälykäs (tutkitusti) mutta ei ylimielinen millään tasolla. Jaksoi aina kuunnella toisia ja oli kiinnostunut muista ihmisistä. Ikävä kyllä kuoli nuorena, jo 53v. 

Ps. Teki ruokaa, hoiti kotia ja lapsia."

Äitisikö sinut opetti hyökkäämään mieskommentoijien kimppuun?

Missä kohtaa tuossa hyökkäsin ketään vastaan? 

Et siis malttanut lukea alkuperäistä kysymystä kunnolla ja sisäistää, kenelle se oli osoitettu.

Vierailija
7982/8310 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

^ Viimeinen lause paljasti sinut jälleen kerran, Spessu. Ja ei, kaikkien miesten kommentit tällä palstalla eivät ole naisten solvaamista, mutta hyvin suuri osa kyllä. Ja sinä olet siitä pahimmasta päästä.

Loistavaa. Nyt voitkin kertoa millainen lapsuus ja vanhemmat sinulla oli, koska teit kuten kysymyksessäni jo mainitsin, eli hyökkäsit heti mollaamaan mieskommentoijaa? Mistä miesvihasi kumpuaa?

Voin toki vastata kysymykseesi, vaikka en oikein ymmärräkään, mitä hyötyä sinulle tiedosta on. Lapsuuteni oli melko tavanomainen, pl. se, etten varttunut Suomessa. Miesvihaa en tunne. Mutta en pidä tästä netissä rehottavasta öykkäröinnistä ja naisia halventavasta kommentoinnista, ylimielisestä asenteesta ja tahallisesta riidan haastamisesta. Siinä olisi varsinkin sinulla paljonkin parantamisen

Eikö sinua yhtään häiritse netissä rehottava öykkäröinti ja miehiä halventava kommentointi, ylimielinen asenne ja tahallinen riidan haastaminen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7983/8310 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eikö sinua yhtään häiritse netissä rehottava öykkäröinti ja miehiä halventava kommentointi, ylimielinen asenne ja tahallinen riidan haastaminen?"

Enpä ole juuri moista huomannut paitsi silloin, kun asiallisiinkin "naisten keskusteluihin" eksyy mies, joka tahallaan alkaa provosoida. Silloin se halventava kommentointi on kyllä ihan itse ansaittua. 

Vierailija
7984/8310 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Eikö sinua yhtään häiritse netissä rehottava öykkäröinti ja miehiä halventava kommentointi, ylimielinen asenne ja tahallinen riidan haastaminen?"

Enpä ole juuri moista huomannut paitsi silloin, kun asiallisiinkin "naisten keskusteluihin" eksyy mies, joka tahallaan alkaa provosoida. Silloin se halventava kommentointi on kyllä ihan itse ansaittua. 

Miten sinä tiedät mitä sukupuolta kukin keskustelija edustaa?

Vierailija
7985/8310 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvemmin naiset kutsuvat toisiaan sellaisilla nimityksillä kuin mitä netissä näkee. Ja vaikka tekstissä ei olisi edes nimittelyä, niin kyllähän sen nyt kirjoitustyylistä useimmiten osaa päätellä. Miesten kirjoitustyyli poikkeaa melko suurestikin naisten tyylistä.

Vierailija
7986/8310 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvemmin naiset kutsuvat toisiaan sellaisilla nimityksillä kuin mitä netissä näkee. Ja vaikka tekstissä ei olisi edes nimittelyä, niin kyllähän sen nyt kirjoitustyylistä useimmiten osaa päätellä. Miesten kirjoitustyyli poikkeaa melko suurestikin naisten tyylistä.

Tutkitusti kuitenkin naisiin kohdistuva vihapuhe tulee 99%:sti toisilta naisilta, niin tuntuu epäuskottavalta, että miehet olisivat varsinkin naisvaltaisilla foorumeilla se ryhmä, joka nimittelisi naisia.

Vierailija
7987/8310 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkki? Enpä kyllä usko, että esimerkiksi ylilaudan ketjujen törkyturvat ovat naisia. Eikä niitä törkyturpia tarvitse edes kovin montaa olla, ovat vain harmillisen äänekkäitä. Ja törkeitä.

Vierailija
7990/8310 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä perhe on yhteisyritys. Mies osallistuu myössiivouksiin, ruoanlaittoon. Meillä vaimon kanssa vuoroviikot ruoanlaittoon. Mun viikolla vaimo on vapaa aamusta iltaan.    Tämä on toiminut  jo 42v

Ukkos onki lapatossu tai  sinun nyrkkis takana.............ja pillua et saa jos et tee mitä minä käsken.................

Vanha PIERU

Vierailija
7991/8310 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.is.fi/viihde/art-2000008384715.html

Et ole tosissasi... Puhuit tutkimuksesta ja linkkaat Iltasanomien artikkelin, joka koskee yhtä naista, Pippa Laukkaa. Älä nyt viitsi.

Vierailija
7992/8310 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linkki? Enpä kyllä usko, että esimerkiksi ylilaudan ketjujen törkyturvat ovat naisia. Eikä niitä törkyturpia tarvitse edes kovin montaa olla, ovat vain harmillisen äänekkäitä. Ja törkeitä.

Olet siis vakioporukkaa sekä täällä, että ylilaudalla. Miksi? Omalla kohdalla voin laskea yhden käden sormilla ne kerrat, kun olen jonkun linkin kautta sinne eksynyt.

Vierailija
7993/8310 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se porsiva emakko

Vierailija
7994/8310 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole tosissasi... Puhuit tutkimuksesta ja linkkaat Iltasanomien artikkelin, joka koskee yhtä naista, Pippa Laukkaa. Älä nyt viitsi.

Haluatko vähätellä tuohon naiseen kohdistunutta vihapuhetta, vai mitä ajat takaa?

Vierailija
7995/8310 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet siis vakioporukkaa sekä täällä, että ylilaudalla. Miksi? Omalla kohdalla voin laskea yhden käden sormilla ne kerrat, kun olen jonkun linkin kautta sinne eksynyt.

En todellakaan ole. Ylilaudalla olen pari kertaa käynyt, ja ne vilkaisut sitä sivustoa riittivät. Siellä oli linkattuna tavallisten naisten kuvia, joita nämä rääväsuut sitten solvasivat.  Tällä palstalla käyn kyllä sekä lukemassa että kommentoimassa. Miksi? Ajanvietettähän tämä taitaa suurimmalle osalle olla. En minä muuta syytä keksi.

Vierailija
7996/8310 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluatko vähätellä tuohon naiseen kohdistunutta vihapuhetta, vai mitä ajat takaa?

En tietenkään. Mutta väite siitä, että naisiin kohdistuva vihapuhe tulee 99 % naisilta on virheellinen. Tuossa linkissä puhuttiin yhdestä naisesta. Julkisuuden henkilöstä, joka saa 99 % vihapuheesta omille somekanavilleen naisilta. Se on hyvin ikävää. Mutta väitän, että asianlaita ei ole samankaltainen esimerkiksi anonyymeillä keskutelupalstoilla.

Vierailija
7997/8310 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan ole. Ylilaudalla olen pari kertaa käynyt, ja ne vilkaisut sitä sivustoa riittivät. Siellä oli linkattuna tavallisten naisten kuvia, joita nämä rääväsuut sitten solvasivat.  Tällä palstalla käyn kyllä sekä lukemassa että kommentoimassa. Miksi? Ajanvietettähän tämä taitaa suurimmalle osalle olla. En minä muuta syytä keksi.

Oliko siellä porukka omilla nimillä ja naamoilla, vai mistä päättelit "rääväsuiden" sukupuolen? Nykyisinhän et voi mennä sanomaan selvästi jompaa kumpaa sukupuolta ulkoisesti muistuttavaa henkilöä mieheksi tai naiseksi, vaan jokaisella on oikeus määritellä sukupuolensa ihan itse. Jos rääväsuut olisi yksi kymmenistä sukupuolista, sinä olisit selvästi rääväsuufoobikko.

Vierailija
7998/8310 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään. Mutta väite siitä, että naisiin kohdistuva vihapuhe tulee 99 % naisilta on virheellinen. Tuossa linkissä puhuttiin yhdestä naisesta. Julkisuuden henkilöstä, joka saa 99 % vihapuheesta omille somekanavilleen naisilta. Se on hyvin ikävää. Mutta väitän, että asianlaita ei ole samankaltainen esimerkiksi anonyymeillä keskutelupalstoilla.

Väitätkö, että mm. tällä palstalla ehkä ihan viikottain esiintyvät julkkisnaisiin kohdistuvat haukkumisketjut eiväåt olisi naisten tekemiä?

Vierailija
7999/8310 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Rääväsuufoobikko. Ihan hyvä nimitys. En tosiaan pidä rääväsuista. Voithan sinä itse käydä ylilaudalla katsomassa, mitä siellä naisista kirjoitetaan ja ehkä jopa päätellä heidän sukupuoli-identiteettinsä. Ei se strutsikaan katoa, vaikka piilottaa päänsä hiekkaan.

Vierailija
8000/8310 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

^ Rääväsuufoobikko. Ihan hyvä nimitys. En tosiaan pidä rääväsuista. Voithan sinä itse käydä ylilaudalla katsomassa, mitä siellä naisista kirjoitetaan ja ehkä jopa päätellä heidän sukupuoli-identiteettinsä. Ei se strutsikaan katoa, vaikka piilottaa päänsä hiekkaan.

Vaikea sitä sukupuolta on päätellä täysin varmasti. Tiedän itse ihan henkilökohtaisesta kokemuksesta miten eräs nainen oli esiintynyt minuna eräällä toisella foorumilla sillä välin, kun olin ulkomailla. Tuon asian paljasti naisen pitkäaikainen kumppani ja järjesti tämän häiriintyneen hoitoon. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi