Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon
Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.
Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.
Kommentit (8310)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Minulla oli erityisen hyvä suhde isääni. Hän oli todella empaattinen ihminen, jota kaverini myös aina ihailivat. Superälykäs (tutkitusti) mutta ei ylimielinen millään tasolla. Jaksoi aina kuunnella toisia ja oli kiinnostunut muista ihmisistä. Ikävä kyllä kuoli nuorena, jo 53v.
Ps. Teki ruokaa, hoiti kotia ja lapsia."
Äitisikö sinut opetti hyökkäämään mieskommentoijien kimppuun?
Missä kohtaa tuossa hyökkäsin ketään vastaan?
Tuo kommentti todellakin paljasti taas tän yhden riidanhalun. Ainoat motiivit on naisten haukkuminen ja riitely. Ihan sama, mitä hälle vastaa, on se hänen tulkintansa mukaan vaan miehiä vastaan nousemista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Minulla oli erityisen hyvä suhde isääni. Hän oli todella empaattinen ihminen, jota kaverini myös aina ihailivat. Superälykäs (tutkitusti) mutta ei ylimielinen millään tasolla. Jaksoi aina kuunnella toisia ja oli kiinnostunut muista ihmisistä. Ikävä kyllä kuoli nuorena, jo 53v.
Ps. Teki ruokaa, hoiti kotia ja lapsia."
Äitisikö sinut opetti hyökkäämään mieskommentoijien kimppuun?
Missä kohtaa tuossa hyökkäsin ketään vastaan?
Tuo kommentti todellakin paljasti taas tän yhden riidanhalun. Ainoat motiivit on naisten haukkuminen ja riitely. Ihan sama, mitä hälle vastaa, on se hänen tulkintansa mukaan vaan miehiä vastaan nousemista.
Niin. En ymmärrä. Luulisi jatkuvan riidanhalun vaikuttavan jo omaan mielentilaankin negatiivisesti. Se, että avaa netin aamulla ja hakemalla hakee jotakuta, jota voisi jollain lailla tölväistä ei voi olla kovin kivaa pitemmän päälle. Vai jääkö siihen jollain tavalla koukkuun? Ruokkii ikään kuin itse itseään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Eikö sinua yhtään häiritse netissä rehottava öykkäröinti ja miehiä halventava kommentointi, ylimielinen asenne ja tahallinen riidan haastaminen?"
Enpä ole juuri moista huomannut paitsi silloin, kun asiallisiinkin "naisten keskusteluihin" eksyy mies, joka tahallaan alkaa provosoida. Silloin se halventava kommentointi on kyllä ihan itse ansaittua.
Miten sinä tiedät mitä sukupuolta kukin keskustelija edustaa?
Mistä itse? Kuvittelet kaikki ikävät kommentit tulevan naisilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Eikö sinua yhtään häiritse netissä rehottava öykkäröinti ja miehiä halventava kommentointi, ylimielinen asenne ja tahallinen riidan haastaminen?"
Enpä ole juuri moista huomannut paitsi silloin, kun asiallisiinkin "naisten keskusteluihin" eksyy mies, joka tahallaan alkaa provosoida. Silloin se halventava kommentointi on kyllä ihan itse ansaittua.
Miten sinä tiedät mitä sukupuolta kukin keskustelija edustaa?
Harvemmin naiset kutsuvat toisiaan sellaisilla nimityksillä kuin mitä netissä näkee. Ja vaikka tekstissä ei olisi edes nimittelyä, niin kyllähän sen nyt kirjoitustyylistä useimmiten osaa päätellä. Miesten kirjoitustyyli poikkeaa melko suurestikin naisten tyylistä.
Tutkitus
Viljelet tätä prosenttia ahkerasti, mutta lähdettä et ole laittanut.
Olen todella monta keskustelua lukenut tälläkin palstalla, jossa naiset kommentoivat vain asiallisesti. Asioista voidaan olla eri mieltä, mutta sitä ei osoiteta haukkumalla toinen kirjoittaja. Ne haukkumanimet - ja sanat tulevat aina miehiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole tosissasi... Puhuit tutkimuksesta ja linkkaat Iltasanomien artikkelin, joka koskee yhtä naista, Pippa Laukkaa. Älä nyt viitsi.
Haluatko vähätellä tuohon naiseen kohdistunutta vihapuhetta, vai mitä ajat takaa?
Tuolla kommentilla ei ole mitään muuta arvoa, kuin että se on hänen kokemus asiasta. Validi sikäli, että se on kokemus. Faktan kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.
"Ja itse olet kertonut tällä palstalla joskus esiintyväs naisena."
Joo, kerroin vitsinä sen nähdäkseni jääkö se kuinka moneksi vuodeksi "soimaan" mammojen päähän. Hyvin näyttää elävän "totuutena", vaikka kerroin sen olleen vitsi. Toinen mikä on mammoille jäänyt korvamadoksi on se, kun eräs mahtava ja kaunis nuori nainen eräällä toisella foorumilla huvikseen sanoi itselleen huomenta, niin se on soinut nyt jo lähes 15 vuotta kyseisen foorumin naisten päissä ja sitä on täälläkin hoettu, vaikka tämän foorumin naiset eivät ole ikinä kuulleetkaan kyseisestä foorumista, eivätkä tiedä kuulemma hevosista....noh, hevon vttuakaan.
Kuunnelkaa Filttiketjua! T. Vaasa.
Vierailija kirjoitti:
Joo, kerroin vitsinä sen nähdäkseni jääkö se kuinka moneksi vuodeksi "soimaan" mammojen päähän. Hyvin näyttää elävän "totuutena", vaikka kerroin sen olleen vitsi. Toinen mikä on mammoille jäänyt korvamadoksi on se, kun eräs mahtava ja kaunis nuori nainen eräällä toisella foorumilla huvikseen sanoi itselleen huomenta, niin se on soinut nyt jo lähes 15 vuotta kyseisen foorumin naisten päissä ja sitä on täälläkin hoettu, vaikka tämän foorumin naiset eivät ole ikinä kuulleetkaan kyseisestä foorumista, eivätkä tiedä kuulemma hevosista....noh, hevon vttuakaan.
Sinulla on hyvin usein tapana tulla jälkeenpäin todistelemaan ja väittämään kaiken olleen pelkkä vitsi. Taidat olla perussuomalainen. Heillä se on yleistä. Käyttäytyvät kuin siat "ihan vaan kännissä ja läpällä hei".
"Tässä taas hyvä esimerkki siitä, millä tavalla naisilla on tapana hyökätä kimppuun ja ryhtyä mollaamaan miehiä.
Alkuperäinen kysymyshän oli tosiaan osoitettu pelkästään naisille, joilla on taipumus ja osalla ihan pakkomielle päästä haastamaan riitaa miesten kanssa. Tuohon kysymykseen sitten vastattiin tarinalla ihanasta isistä, joka teki ruokaa, hoiti kotia sekä lapsia, niin oli helppo tehdä johtopäätös, että ilmeisesti äiti sitten on opettanut huonoille tavoille.
Tässä ketjussa ei enää ole muista miehistä kyse kuin sinusta ja sinun omasta käyttäytymisestäsi palstalla. Älä vedä tähän muita miehiä.
Vetäkääs nyt välillä henkeä ja kertokaa millainen lapsuus ja suhde vanhempiinne teillä oli, kun olette jo hyökänneet taas kimppuun oikein useamman mamman voimin.
Vierailija kirjoitti:
Voi jeesus, lopeta jo siitä hevostallista jauhaminen. Tunget sitä joka ikiseen ketjuun. Koeta jo päästä siitä irti tai mene ruikuttamaan sinne takaisin. Et itse tajua, mihin täkyihin itse tartut vaikka ne vitsejä ovat. Mene vaikka auttamaan sitä rouvaasi kotitöissä tai kysele lapsiltasi läksyjä.
"Sinulla on hyvin usein tapana tulla jälkeenpäin todistelemaan ja väittämään kaiken olleen pelkkä vitsi. Taidat olla perussuomalainen. Heillä se on yleistä. Käyttäytyvät kuin siat "ihan vaan kännissä ja läpällä hei"."
En tiedä miten voimakkaasti joku lausahdus alkaa suorastaan kaikumaan päässänne, mutta tuo naisena esiintymisvitsi on kyllä ainoa asia joka on pitänyt oikaista. Ja miten sait nyt puoluepolitiikankin sotkettua asiaan, mutta voin kertoa, etten ole äänestänyt persuja, mutta ei minulla sen kummemmin mitään heitä vastaankaan ole.Sinä taidat olla pesunkestävä vassari?
"Tässä ketjussa ei enää ole muista miehistä kyse kuin sinusta ja sinun omasta käyttäytymisestäsi palstalla. Älä vedä tähän muita miehiä."
Eli olin aiemmin täydellisen oikeassa epäillessäni, ettei palstamammat kykene keskustelemaan keskenään, vaan aina paikalle vaaditaan joku mies, että saatte sitten porukalla ryhtyä mollaamaan.
"Voi jeesus, lopeta jo siitä hevostallista jauhaminen. Tunget sitä joka ikiseen ketjuun. Koeta jo päästä siitä irti tai mene ruikuttamaan sinne takaisin. Et itse tajua, mihin täkyihin itse tartut vaikka ne vitsejä ovat. Mene vaikka auttamaan sitä rouvaasi kotitöissä tai kysele lapsiltasi läksyjä."
En minä mistään hevostallista maininnut sanallakaan.
Vierailija kirjoitti:
"Tässä ketjussa ei enää ole muista miehistä kyse kuin sinusta ja sinun omasta käyttäytymisestäsi palstalla. Älä vedä tähän muita miehiä."
Eli olin aiemmin täydellisen oikeassa epäillessäni, ettei palstamammat kykene keskustelemaan keskenään, vaan aina paikalle vaaditaan joku mies, että saatte sitten porukalla ryhtyä mollaamaan.
Paikalle vaaditaan riidanhaluinen "mies". Siinähän sinä kunnostaudut. Keskustelutaidoista ei ole tietoakaan. Jotain sairasta mielihyvää kai tämänkin ketjun ylläpitäminen sinulle tuottaa, sillä sinähän tätä nostelet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paikalle vaaditaan riidanhaluinen "mies". Siinähän sinä kunnostaudut. Keskustelutaidoista ei ole tietoakaan. Jotain sairasta mielihyvää kai tämänkin ketjun ylläpitäminen sinulle tuottaa, sillä sinähän tätä nostelet.
Taitaa olla tylsää. Filippinoakka lähti ja vei ikuisesti päiväkoti-ikäiset mennessään. Jäljelle jäi... vauvapalsta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistatko mitään lapsuudestasi ja vanhemmistasi, vai oletko vauvasta saakka ollut vihan turruttama?
Tätä kyl taidetaan kutsua olkiukoksi. Päässäsi on itse luomasi käsitys, jonka perusteella vaadit perusteluita johonkin, jota ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Sinulla on hyvin usein tapana tulla jälkeenpäin todistelemaan ja väittämään kaiken olleen pelkkä vitsi. Taidat olla perussuomalainen. Heillä se on yleistä. Käyttäytyvät kuin siat "ihan vaan kännissä ja läpällä hei"."
En tiedä miten voimakkaasti joku lausahdus alkaa suorastaan kaikumaan päässänne, mutta tuo naisena esiintymisvitsi on kyllä ainoa asia joka on pitänyt oikaista. Ja miten sait nyt puoluepolitiikankin sotkettua asiaan, mutta voin kertoa, etten ole äänestänyt persuja, mutta ei minulla sen kummemmin mitään heitä vastaankaan ole.Sinä taidat olla pesunkestävä vassari?
Olet itseasiassa aika monessa kohtaa korjaillut omia juttujas. Tätä on ollut kiinnostava seurata, kuinka usein juttusi on muokkaantunut sitä mukaan, kun sinulle on kerrottu asioiden oikea laita. Ihan oma juonensa ollut siin
Eli tarkoituksella puhut paskaa ja sit ihmettelet, kun siihen vastataan.
Tulipa tästäkin ketjusta omituinen.
En. Naiset osaavat olla ilkeitä julkkiksille kuten miehetkin.